ZalogujRejestracjaSzukaj U�ytkownicy MedaleZaloguj si�, by sprawdzi� wiadomo�ciGrupyStatystyki

Na forum.stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij


Poprzedni temat «» Następny temat
Twierdza Krzyżowiec: Edycja Ostateczna
Autor Wiadomość
DarnokOk 
Rekrut

Wiek: 25
Posty: 362
Skąd: Kraków
Medale: Brak

Wysłany: 21 Styczeń 25, 01:12   Twierdza Krzyżowiec: Edycja Ostateczna

Doczekaliśmy się v2
https://store.steampowered.com/app/3024040/Twierdza_Krzyowiec_Edycja_Ostateczna/

Można już ograć demo.

Zapowiada się to lepiej od edycji ostatecznej "jedynki";
8 nowych jednostek
Większe mapy
Nowi lordowie AI do trybu skirmish
Nowe kampanie
Szlak kooperacyjny

Także zobaczymy co dowiozą, pół roku to jeszcze sporo czasu.

Widzę przystanie jako asset na mapie, ale nie da się po nich chodzić.

5 stopni przybliżenia, bardzo fajnie. W edycji ostatecznej "jedynki" były tylko 3. Mam nadzieję, że dodadzą te stopnie przybliżenia też do tamtej części jako quality of life.

Niestety nie można rekrutować najemników w żadnej z dwóch misji, więc niby są 4 nowe jednostki, ale chyba tylko dla AI.

Na tym skończyłem przygodę z demo, zamierzam zagrać dopiero jak wyjdzie pełna gra, ale zapowiada się dobrze.

Polecam zrobić ankietę po demo bo jest pytanie o cenę za grę:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdf7nqHykkKAdKRgODcAB4NeKM48xCEI1v5C2qB5Rm_eG6szg/viewform
_________________
Mam tyle lat, a nadal czuję się jak dziecko. I git 🤡
 
 
Bordinio 
Moderator


Gra w: Obecnie w żadną.
Posty: 1040
Medale: Brak

Wysłany: 22 Styczeń 25, 21:27   

Ogólnie jestem raczej pozytywnie zaskoczony. Demo odpaliłem tylko na chwilę, żeby złapać jakąkolwiek perspektywę.

Nie wiem, czy ulepszali grafikę skał i roślinności, ale kolorystyka jednostek miejscami się trochę za bardzo wyróżnia - tak jakby byli z innej gry (np. rycerze na koniach).

Liczyłem, że może dodadzą jakieś dodatkowe budynki, skoro dodają nowe jednostki, co już zmienia balans rozgrywki :(
  
 
 
 
Lord Smerf 
Skryba

Gra w: grę
Wiek: 28
Posty: 1210
Medale: Brak

Wysłany: 23 Styczeń 25, 20:22   

Na większe mapy i realne wsparcie dla moderów mógłbym się podekscytować. A że remaster reklamuje się głównie odświeżonymi teksturami, to nie robię sobie nadziei.
 
 
Siwy 
Moderator


Wiek: 28
Posty: 1483
Skąd: Nowogród Bobrzański
Medale: 1 (Więcej...)
Srebrny szachista (Ilość: 1)

Wysłany: 25 Styczeń 25, 01:17   

Na demo niestety jak na razie tylko rzuciłem okiem i kątem oka patrzyłem co Lutel tam cuduje na YT, ale ogólnie zapowiada się naprawdę super! Jedynie martwi mnie historyczność tych nowych jednostek. Czy macie wiedzę, żeby ocenić, czy ten duet na wielbłądzie ma jakieś odniesienie historyczne? No i w sumie Bordinio też ma rację, czy nie zaburzy to balansu gry.. trochę ryzykowne.

Lordzie Smerfie, z tego, co mi się obiło o uszy, to chyba mają być większe mapy! Ale to jeszcze do sprawdzenia.

Ciekawe, czy te jednostki to też będą najemnicy za samo złoto, czy będzie się produkowało dla nich broń może? To byłoby fajne.
 
 
Lord Smerf 
Skryba

Gra w: grę
Wiek: 28
Posty: 1210
Medale: Brak

Wysłany: 25 Styczeń 25, 16:52   

Rzeczywiście zapowiadają większe mapy. W 1:27 na filmie https://www.youtube.com/watch?v=yGQWSeQ4KqA jest rozmiar 800x800, ale to nie jest oficjalna obietnica - i dlaczego nie więcej? Zarazem autorzy fanowskiego patcha https://unofficialcrusaderpatch.github.io/faq.html twierdzą, że takie rozszerzenie byłoby bardzo trudne. Stronghold: Definitive Edition chyba też tego nie miała?

Nowa animacja zbrojnego piechura jest gorsza niż ta sprzed 25 lat: niepotrzebnie macha rękami i wygląda na znudzonego. Co do rycerza też się zgodzę (ale wydaje mi się, że ten oryginalny także się zbytnio "ślizgał" po pustyni i efekt ratowała mniejsza liczba klatek).

Sam dodatek nowych jednostek oczywiście byłby ciekawy; jak dobrze pamiętam, to kiedyś marzyło się o "lekkiej kawalerii", dla której potrzeba konia i włóczni. Nowi przeciwnicy AI są za to z grubsza bezwartościowi - fanowskie modyfikacje potrafią dodać własnych, i prawdziwą przeszkodą jest brak dostępu do sensownych parametrów AI (poza układem zamku).

Te jednostki "beduińskie" mają być najemnikami, za samo złoto.

Jeśli chodzi o historyczność: w tym samym filmie https://www.youtube.com/watch?v=yGQWSeQ4KqA jest sugestia, że na wielbłądzie są dwie osoby, bo ma dwa garby. xD I obecność dwóch jeźdźców ma być podyktowana tym, że jeden strzela z łuku, a drugi macha mieczem. xDD
Swoją drogą "pałkarze" chyba też nie reprezentują żadnej zorganizowanej średniowiecznej formacji wojskowej - no ale sama idea lekkiej piechoty jest mniej więcej akceptowalna.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template DarkMW created by razz