Na forum.stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij
Wysłany: 3 Sierpień 11, 21:13 Nowy system budowy..co myślicie?
Witam.Wpadłem na pomysł i chciałbym wam go przedstawić.
Jak wiemy w serii stronghold mury oraz budynki powstają odrazu po wybraniu miejsca.Natomiast w Stronghold 2 zniszczone mury są odbudowywane przez inżynierów którzy noszą kamień.Pomyślałem iż wspaniale by był system który działał by tak.
-Wybieramy miejscę pod budowę np.mur lub koszary.
-W tym miejscu pojawia się nam szkielet, fundamenty oraz drabiny, piły-narzędzia do budowy.
-Budynek inżynierski powinien być drogi a czas szkolenia(którego nie ma) długi dla jednostki inżynier.Jednostka ta zabierała by surowce, w tym wypadku kamień i zanosiła je na miejsce budowy poczym przystępowała do pracy.
-Budowa odcinka muru dł 10m i wysokości 5m trwała by np.1min(w zależności od ilości uczestników biorących udział)
-Do pracy przy budowie można by było zatrudniać kilka kmieci którzy zamieniali by się w budowniczych xd czy coś w tym stylu.
Co myślicie?Jeśli ktoś grał w age of mythology albo age of empires to wie oco mi chodzi lecz wyglądało by to inaczej, lepiej i w normalnej skali.Gra nabrała by realizmu a mapy wprowadzające do kampanii tworzone przez graczy wyglądały by o wiele lepiej.
Oczywiście, że byłoby fajnie, jednak gra straciłaby trochę zgrania z innymi jej elementami, przez co FF musiałoby ją jeszcze bardziej urealnić. Wtedy byłoby nawet świetnie, ale szczerze mówiąc nie sądzę, żeby im się chciało. Jeśliby to planowali, zapewne trąbiliby o tym jeszcze głośniej niż o tym swoim ponoć realistycznym silniku fizycznym(który swoje zastosowanie będzie miał i tak tylko przy sprzęcie oblężniczym i niszczeniu murów).
EDIT: Po refleksji... To już jednak nie byłby Stronghold. Chyba powinno zostać jak jest.
Ostatnio zmieniony przez Lord Smerf 3 Sierpień 11, 21:45, w całości zmieniany 1 raz
Dlatego mam taki pomysł.Na twitterze* można zadawać pytania wilkowi.Nie wiem czy jest to bot ale można by spisać prośby i propozycję użytkowników(weteranów ;D)poczym ktoś by to przetłumaczył na ang i wysłał.
Tymcz.Silnik wprowadza także inne fajne możliwości takie jak fizyka lotu strzały lub ragdoll(zabita jednostka na wzgórzu zacznie się z niego staczać).Zastanawiam się również czy martwi żołnierze będą znikać tak szybko jak w 1/cru :\
Toż to Settlersy tudzież jakieś inne Najts end Merczants. Zanim gracz miałby pierwszego żołnierza, umarłby z nudów...
Edit: Żeby dodać realizmu, zwłoki nie powinny znikać w ogóle. Kmiecie powinni je znosić pod mury celem pogrzebania, w przeciwnym razie powinna spadać popularność z tytułu nieposzanowania dla doczesnych szczątków rycerzy.
_________________ I znowu polski rycerz dumnie
podejmie złotą rękawicę.
Widziałem ją w blaszanej trumnie,
gdzie wróg rozbitą miał przyłbicę.
Gustaw Kodrąb 1941
Ostatnio zmieniony przez Kacper 3 Sierpień 11, 21:30, w całości zmieniany 1 raz
Ale dlaczego , pierwsze koszary z drewna...robimy łuczników czy tam włóczników.Potem budujemy cech inżynierski, lepsze koszary itp.(rozwój zamku wkońcu ^^)
To zabiłoby największą zaletę gry - dynamikę.
Z serii gier której cechy przytoczyłeś bardzo dobrą gierką jest "Najts end Merczants" jak napisał Kacper. SH nie pozostanie dalej Strongholdem.
Gra w: w stronghold,stronghold crusader,stronghold 2
Wiek: 25 Posty: 16 Skąd: O co chodz? Medale: Brak
Wysłany: 4 Sierpień 11, 09:37
fubu35: Dla mnie twój pomysł może jest dobry i realistyczny (co bardzo lubię ),ale to materiał na inną grę.Po prostu natychmiastowe budowanie to jeden z znaków
Twierdzy.
_________________ I znowu polski rycerz dumnie
podejmie złotą rękawicę.
Widziałem ją w blaszanej trumnie,
gdzie wróg rozbitą miał przyłbicę.
Gustaw Kodrąb 1941
Ale fajnie umierają z głodu jak wina im donieść nie można I też fajna muzyka tam była... A grał ktoś w dwójkę? Bo ja tylko w jedyneczkę i to jakieś 10 lat temu... może nie całe.
Gra w: w stronghold,stronghold crusader,stronghold 2
Wiek: 25 Posty: 16 Skąd: O co chodz? Medale: Brak
Wysłany: 4 Sierpień 11, 18:44
DonKamillo, ta ,,dwójka" to tak naprawdę samodzielny dodatek i moim zdaniem jest w nim za mało wszystkiego.Co prawda jest nowa kampania i kilka misji,ale jest strasznie nabugowana (nie wspominając już o znanym ,,drunk soldiers'' albo o ,,błędzie ratuszowym'').
Gra w: SH1, SHCrusader, SH2
Wiek: 29 Posty: 157 Medale: Brak
Wysłany: 8 Sierpień 11, 20:41
Też w jakimś poście pisałem o tym kiedyś, ale po dłuższym zastanowieniu myślę, że to mogłoby nie wypalić. To może wydawać się dziwne, ale największym mankamentem byłoby niszczenie, tego co właśnie budujemy, a FF musiałoby to maksymalnie urealnić. Ew. można byłoby to zrobić tak jak w Warcrafcie, czy budynkach wcześniejszych Strongholdów - życie/wytrzymałość budynków, ale kamień który uderzy w fundamenty mieszkanie powinien od razu go zniszczyć, a nie zabrać mu życie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum