Na forum.stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij
To moja pierwsza mapa, przy użyciu tricków i porad, m.in. ze tego forum i strony, także proszę o wyrozumiałość .
Opis: Do roku 711 muzułmańscy już Maurowie pobili chrześcijańskich Wizygotów i zajęli Hiszpanię. Pod wodzą Tarika i jego następców, w ciągu trwającej blisko osiem lat kampanii, podporządkowali sobie niemal cały półwysep. Następnie przekroczyli Pireneje, ale zostali pokonani przez Franków pod wodzą Karola Młota, w bitwie pod Poitiers w roku 732. Państwo Maurów w latach 750. pogrążyło się w zamęcie wojny domowej, więc dalsze postępy w Europie musiały zostać zaniechane, jak się okazało na zawsze.
Z chrześcijańskiej enklawy w królestwie Asturii, niewielkiego wizygockiego państewka na północnym zachodzie Hiszpanii, rozpoczął się w X wieku proces spychania Maurów na południe i odbierania im kolejnych terytoriów. Nowe państewka chrześcijańskie, jak Nawarra, Galicja, León, Portugalia, Aragonia, Katalonia, znana także jako Marca Hispanica (czyli Marchia Hiszpańska), i wreszcie Kastylia podjęły ekspansję, by w ciągu kilku stuleci skonsolidować nowe państwo hiszpańskie pod sztandarami rekonkwisty.
Jedna z twierdz arabiskich, położona w centralnej hiszpanii - alkazar w Segowii został w 1079 zdobyty przez króla Alfonsa VI. Czy jesteś w stanie zmienić bieg historii i wytrzymać oblężenie chrześcijan?
Gra w: Stronghold & Stronghold Crusader
Wiek: 27 Posty: 799 Skąd: Z forum. Medale: Brak
Wysłany: 24 Kwiecień 11, 17:11
Teraz nie mam specjalnej ochoty do grania w SH1, więc pozwól, że ocenię trochę po minimapie
Pierwsza misja wygląda dość ładnie, można_by trochę wygładzić brzegi gór i je nieco urozmaicić (nie o drzewa). Sam zamek nieźle się prezentuje. Mógłbyś też trochę zapełnić pustki (np. tą w środku mapy o jakiś stawik wśród skał, oczywiście robiony a nie ten z rzeczy "przyjemnych" ). Na drugiej mapie też całkiem, ale nie jest już taka dobra jak pierwsza. Trochę dziwnie wyglądają te skalne górki na północy i ten nienaturalny pas ziemi i skał na wschodzie (ja takich rzeczy w przyrodzie nie widziałem). Dziwnie zaczyna też się rzeka - źródło i wodospad tuż przy morzu? Co do morza, to jest na nim zbyt dużo skał (lepiej je było postawić na wybrzeżu i jego bliskiej okolicy). Mam nadzieję, że moje porady wpłyną na polepszenie waszych map.
Na podstawie minimapy, w pierwszej przeszkadzają kanciaste góry, ja zawsze daję zróżnicowane na 'podnieś teren'. W górach mogłoby być kilka skał i powinny dochodzić do końca mapy, co do pustego terenu na środku to nadaje się na pole bitwy (sam często robię na takich bitwy, jest po prostu ciekawiej). Zamek niezupełnie realistyczny (przynajmniej stąd tak wygląda), ale bardzo mała część tutejszych jest realistyczna, więc w zupełności się nadaje.
Co się podpisywał będę, obok macie autora posta!
_________________ I'm Richard the Undead Warlock, Master of Magma, Chief Warlock of the Broders of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of Bones, Master of Fire, Emporor of the Black, Lord of the Undead and the Mayor of the little village up the coast.
Gra w: życie
Wiek: 29 Posty: 652 Skąd: Nowy Sącz Medale: 1 (Więcej...)
Wysłany: 24 Kwiecień 11, 18:31
Oceniam po minimapie.
Jak na pierwszą mapę jest b. dobra - podoba mi się zamek, te góry po lewej stronie też nie wyglądają źle. Pierwsza mapa jest moim zdaniem lepsza od drugiej. Rób mapy dalej, to może zostaniesz drugim Ołówkiem, czy Treeth'em ;D
Wszystko fajnie panowie, dzięki za oceny, ale jak można oceniać mapę wyłącznie na podstawie minimapy?
Ściągnijcie na komputer i wtedy oceniajcie - zależy mi zwłaszcza na pierwszej, bo druga jest brata, który trochę tak na doczepkę ją tu wrzucił. A jak już komuś przyszłoby do głowy jednak je zobaczyć to porównajcie ze zdjęciami zamieszczonymi w paczce, czy zamek podobny.
Fakt krajobraz taki sobie, bo przyłożyłem do tego mniejsza wagę, zresztą dużo musiałem się omęczyć z kilkoma elementami zamku, związanymi z trickami. Czekam na więcej ocen i fajnie by było żeby jednak te mapę włączyć, wtedy może coś poprawie .
pzdr
edit:
A zamek jest realistyczny, albo probuje byc - w koncu budowany na podstawie zdjec i rzutu z satelity - zaznaczam ze Alkazar w Segowii istnieje naprawde .
[ Dodano: 26 Kwiecień 11, 14:55 ]
Podaje nowy link, poprawiłem co nieco w zamku, trochę krajobraz, miasto też wygląda normalniej i mury miejskie są - zapraszam do POBIERANIA i oceniania
plik dołączont do mapy jets po ang na stronghold heaven - w grze jest natomiast wprowadzenie po polsku
_________________ I'm Richard the Undead Warlock, Master of Magma, Chief Warlock of the Broders of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of Bones, Master of Fire, Emporor of the Black, Lord of the Undead and the Mayor of the little village up the coast.
Gra w: Sh+SHC
Wiek: 30 Posty: 259 Skąd: Rumia Medale: Brak
Wysłany: 26 Kwiecień 11, 18:28
Ocenilem Alkazar, i powiem jedno.
Zamek ZAJE*****
Tylko liczba klatek zdecydowanie zwalnia, choc spokojnie cisne w Medka II czy Wiedzmaka na maks detalach.
Oraz za male inwazje, przeciwnik ledwo co dochodzil do stolpu.
Ale reszta bomba, twoje mapy moga rownac sie z mapami Olowka. Gratulacje.
_________________ One, two Freedy's comming for you... Three, four better lock your door... Five, six grab a crucifix... Seven, eight better stay up late... Nine, ten never sleep again...
twoje mapy moga rownac sie z mapami Olowka. Gratulacje
Troszeczkę przesadzasz, obejrzałem mapę, i krajobraz jest raczej przeciętny. Sam zamek jest ładny, w miarę dobrze odwzorowany, aczkolwiek lekko kwadratowy(może celowo).
Gra w: Sh+SHC
Wiek: 30 Posty: 259 Skąd: Rumia Medale: Brak
Wysłany: 26 Kwiecień 11, 18:56
Krajobraz jest calkowicie naturalny, popatrz sobie na mape terenow. Moze spodziewales sie bujnej roslinnosci oraz 100 rzek w centralnej Hiszpanii?
_________________ One, two Freedy's comming for you... Three, four better lock your door... Five, six grab a crucifix... Seven, eight better stay up late... Nine, ten never sleep again...
Gra w: Sh+SHC
Wiek: 30 Posty: 259 Skąd: Rumia Medale: Brak
Wysłany: 26 Kwiecień 11, 21:16
A spojrzales chociarz na mape okolicy? Jesli nie, to czemu oceniasz krajobraz jako przecietny? Czy Natura tworzy wdlg. Ciebie kiepskie krajobrazy?
_________________ One, two Freedy's comming for you... Three, four better lock your door... Five, six grab a crucifix... Seven, eight better stay up late... Nine, ten never sleep again...
@ Lowcakur, ErekG70
Dzięki! Jak proponujecie wzmocnić inwazje? Bo raczej wolałbym nie zmienić nic w nich samych, bo po wielu próbach udało mi się uzyskać pożądane kierunki ataku i miejsca budowania machin... Czy wystarczy zmniejszenie ilości Maurów na murach np o 30-50 %?
@Threeth
Co znaczy, że zamek jest kwadratowy? W paczce masz pare zdjęć z różnych stron, link do rzutu z satelity - działałem wg niego i myślę, że dość dobrze mi to wyszło - także opisz mi co masz na myśli albo miej pretensje do arabskich i chrześcijańskich właścicieli zamku .
Co do krajobrazu to fakt na pewno mniej starałem się niż przy budowie zamku, ale kłamstwem by było powiedzieć, że krajobraz jest pozbyty. fakt rzeczywiście w prau miejscach góry są zbyt kanciaste, ale w kliku przypadkach jest to celowe i zamierzone. Starałem się też zmieniać nawierzchnię, nie szalałem z roślinnością, bo to klimat śródziemnomorski w końcu. Słyszałem, że jesteś specjalistą jeśli chodzi właśnie o krajobraz, więc daj mi ze swojej strony pare rad co mógłbym ulepszyć, poprawić, bo ja pomysłów osobiście nie mam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum