Na forum.stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij
Nie wiem w zasadzie co to ma być ;P. Ani to mapa, ani jakieś "cuda' w edytorze... Ot, po lewej mamy jakąś górę, na dole labirynt ze skał, bramę i dwie zniszczone wieże, a na górze podkowę z gór i w środku drzewko na pagórku . Pewnie chodzi Ci o to, jak to jest technicznie zrobione, no więc tak:
Góra z oazą
Słabe wykończenie skałami. Na krawędzi sruuu duzy głaz jeden obok drugiego... To nie o to chodzi. Powinieneś koło nich zrobić parę mniejszych, potem najmniejszych, jakies krzaczki może itp. Sama oaza na tej górze wygląda nie najgorzej, aczkolwiek widziałbym koło jeziorka kilka głazów... No i na północy ten staw jest kwadratowo wykończony.
Podkowa
Tutaj wykonczenie góry głazami też wygląda podobnie (źle). Jednak przy lewym końcu podkowy wygląda nie najgorzej. Tak jak poprzednio - przydałoby sie sporo mniejszych i najmniejszych głazów... Widziałeś kiedyś, żeby w naturze było mnóstwo wielkich głazów koło siebie, a żadnych mniejszych odłamków itp ? Ja nie . Generalnie to nie wiem, gdzie mozmna spotkac tak ładnie wyrzeźbioną przez naturę idealnego kształtu podkowę, ale to już inna bajka ;P.
Podsumowując te dwa fragmenty widzę, że teren dobierasz przyzwoicie (w sensie podłoże) i uzywasz krzaczków, kaktusów, a co najważniejsze nie robisz kwadratowych oaz, gór itp. Jednak głazy wyglądają baaaaardzo przeciętnie . Jeśli to jedna z Twoich pierwszych prac, to jest całkiem całkiem, jednakże lepiej zrobić całą mapę i dopiero dać pod ocenę, niźli robić jakieś małe fragmenty niepowiązane ze sobą... Robiąc całą mapę, zdobędziesz dużo więcej doświadczenia .
Gra w: Stronghold & Stronghold Crusader
Wiek: 27 Posty: 799 Skąd: Z forum. Medale: Brak
Wysłany: 21 Styczeń 11, 17:57
Jeśli będziesz miał jakieś problemy z pomysłami lub wykończeniem, to polecam używanie 200x200. Przy mniejszych mapach zawsze łatwiej. Nie spiesz się też w robieniu map, bo nawet najlepszym zchodzi na misji kilka dni.
Nie spiesz się też w robieniu map, bo nawet najlepszym zchodzi na misji kilka dni.
Nie powiedziałbym, że jestem zaraz tym "najlepszym", ale mi czasem schodzi na mapę, o ile się zabiorę do tworzenia takowej, przynajmniej tydzień, najczęściej dwa ;P. Najważniejsze to dokładne dopracowanie - nic na siłę. Dla przykładu (znowu z mojego życia ;P) jak nie mam pomysłu/chęci, to po prostu wyłączam Twierdze i czekam na "natchnienie" . Dobra, przejdźmy do Twojej mapki Rzeka (druga jest "chwilowo niedostępna").
Nie wiem dlaczego wzdłuż caaałego brzegu rzeki są głazy, i to na dodatek te największe . Przez cały most ciągną się także takowe... Dziwne ;P. Generalnie, jak przechodzisz z jednego terenu na drugi to często dobrze jest trochę pomajtać najmniejszym pędzlem, żeby były takie jakby prześwity tej "lepszej" ziemi, czy trawki. Głównie tyczy się to przejścia z najmarniejszej trawki do kamyczków, czy całkiem suchego lądu. Pamiętaj też, że czasem gdzieś na ziemi leżą jakieś małe kamyczki, a nie tylko przy samej rzece . Jednak bez przesady z takowymi.
http://www.megaupload.com/?d=7YBWQMTA - Trzecia mapka nie zwracajcie uwagi na Twierdze poprostu kiedyś ją zrobiłem ,a teraz wrzuciłem krajobraz. Jednak tutaj użyłem ostatnich porad Siwego
Ostatnio zmieniony przez Didek 22 Styczeń 11, 17:48, w całości zmieniany 1 raz
Hmm... Skałki przy morzu wyglądają bardzo dobrze . Przejście z plazy na trawke... Proponowałbym nie z plazy na najbardziej bujną trawę, ale najpierw na tę najbiedniejszą, a potem na średnią i ew. troszkę najbujniejszej . Natomiast przejście z trawy w drugą stronę - do ziemi - jest bardzo ładne. Te koła ze skał - w sumie wykończenie nie najgorsze, jednak nie wiem dlaczego jest tam tak gigantyczny ścisk i nie ma w ogóle wejścia na tą górę. Wydaje mi się, że powinieneś robisz takie skały jakimiś kupkami w pewnych tylko miejscach góry, pamiętając o umiarze . Krzaczki na skałach wyglądają tak średnio (mówię o tych dwóch duzych górach)... Za duże kupy tych krzaczków tam są, no a poza tym, nie wiem czemu nie używasz paproci ? Toż to najładniejsza roślinność w SH:C, nie licząc drzew . Krzaczki przy brzegu wyglądają bardzo dobrze, tak jak kamienie.
Generalnie widzę u Ciebie ogromny zapał i szybkie postepy - oby tak dalej . Teraz czekam(y) na jakąś większą mapkę ;].
Gra w: SHC
Wiek: 26 Posty: 82 Skąd: Ciechanów Medale: Brak
Wysłany: 22 Styczeń 11, 16:26
Didek Ta Twoja ostatnia mapa jest super , ale mam jedno zastrzeżenie, mianowicie gdzie nie gdzie morze ma kwadratowe zakończenie (to tylko moja sugestia, jeśli nie chcesz to nie musisz jej słuchać) Rodzi się kolejny (być może) MapMaker
_________________ Get ready for a nuclear attack. Thousands of tears shed, suffering and pain!
Didek zwracam Ci tylko maluteńką uwagę jeżeli masz zamiar robić kampanię to mapy rób w trybie losowego scenariusza
Hmmm... Niby dlaczego ? Właśnie moim zdaniem kampanie powinny być jako inwazje.
Co do mapki o tajemniczej nazwie "Klf":
Ogólnie bardzo podobają mi się te oazy, dobrze dobrana trawka, a ta oaza z wodospadem mnie wręcz urzekła ;P. A jeszcze w piątek robiłeś taką lipę . Naprawdę tak dynamicznych postępów jeszcze chyba nie widziałem . Jednak sa uwagi - nie ma mapy idealnej:
- Myślę, że wodospad powinien być na równym skraju góy, nie wiem czy wiesz o co mi chodzi... nie powinno być jednego kwadracika bardziej wysunietego niż drugi - takie jest moje zdanie (wydaje mi się, że woda za chwilę by takowy cypel zniszczyła )
- Powinieneś unikać takich kwiatków jak na obrazku poniżej (chodzi tu głównie o skałę która stoi na skraju takiego zbocza, taka która jest "na dole" już IMO wygląda w porządku). Oczywiście jeśli nie ma żadnej skały, a tylko sama góra się tak kończy to jest ok .
- Nie przesadzaj z tą ziemią "z kamyczkami". Jak jest takowej za duzo to już nie wygląda fajnie - co za dużo to nie zdrowo .
- Hmm... Nie jestem jakimś geologiem, ale mam wrażenie, że na pustyni drzewka raczej rosły jakimis grupkami - chodzi mi o te drzewka oliwne (te o białym pniu i szeroko rozłożonych gałęziach). U Ciebie te drzewa rosą pojedynczo w praktycznie równych odstępach .
Ogółem mapa jest bardzo dobra, jednak jest to mapka 200x200 - bardzo łatwo ją zapełnić . 3 oazy, zameczek i voila ;]. Czekam na coś 300x300 (nie ma co od razu szaleć z 400x400).
Ostatnio zmieniony przez Siwy 14 Marzec 15, 14:59, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum