Na forum.stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij
Wysłany: 22 Grudzień 10, 15:47 [kampania] Wojna z Arabami ( do Crusadera )
Jest to moja pierwsza kampania, więc wybaczcie mi drobne błędy i słabość mapek
Fabuła:
Jesteś synem wielkiego władcy. Lud go lubił, ale niestety wielka armia arabskich wojsk zabiła twego ojca. Teraz ty jesteś władcą. Chcesz się zemścić i zabić wszystkich arabów, jakich napotkasz.
Stan mapek: 4/20
Misja 1: Przybycie
Niestety zamek był w zbyt kiepskim stanie. Rozkazujesz swoim wojskom, by przejęli inny. Twoja armia już ma cel. Teraz tylko trzeba pokonać strażników i ich lorda.
Porady:
- Najpierw wyślij łuczników, aby pokonać procarzy
- Niech włócznicy zajmą się szablistami
- Ciężko opancerzone jednostki najlepiej wysłać na lorda Misja 2: Pożywienie
Udało się. Przejęliśmy zamek! Teraz musimy chronić go przed najeźdźcami i zdobyć pożywienie.
Porady:
- zrób trochę wojsk, bo najeźdźcy będą atakować co roku
- postaw kilka włóczników przy drogowskazie
Misja 3: Cień wroga
Bardzo silna armia wrogów planuje zdobyć nasz zamek. Trzeba szybko wyszkolić wojsko i zdobyć bardzo dużo zapasów!
Porady:
- zdobądź 25 piwa, a banici z lasu cię wspomogą
- postaw kilka wojsk przy drogowskazie
- oszczędzaj złoto i pożywienie
Misja 4: Spadek populacji
Po ostatnim ataku nasi ludzie robią się smutni i odchodzą. Nie można do tego dopuścić. Naszym zadaniem jest zabezpieczenie zamku i uszczęśliwienie poddanych
Pobierz: http://www.speedyshare.co...adek_popula.map Misja 5: Pokój z arabami
Arabowie planują z nami pokój. Jednak dla pewności zabijemy ich żołnierzy.
- asasyni są też koło farm
Pamiętaj, nieważne, jak dobrą fabułę zrobisz, musisz pamiętać o krajobrazie. Gracz wybierający między dwiema kampaniami bez wątpienia wybierze tą, której krajobraz jest lepszy, bardziej dopracowany - to praktycznie podstawa tworzenia map do wszystkich Strongholdów. Rozumiem, zapał twórczy sprawia, że mapmaker chce tworzyć jak najszybciej, ale warto ten zapał ostudzić i spróbować coś zrobić dokładniej.
Zrobienie dobrej mapy do SH/SHC wymaga dużo więcej pracy, niż 15 minut w edytorze. Nawet najlepsi spędzają dużo czasu dopracowując swoje twory.
Podstawą jest to, że mapa ma wyglądać realnie - reszta zależy od ambicji.
Na początek radzę Ci zrobić kilka oddzielnych map, niezwiązanych fabułą, a rozpoczęcie kampanii odłożyć na później. Możesz się też przypatrywać pracom doświadczonych mapmakerów, jak chociażby olowek, Kokoju, Siwy i kilku innych.
No i najważniejsze - pamiętaj, żeby się nie zrażać.
Chyba wielkim offtopem nie będzie, jeśli nie wypowiem się na temat mapek. W razie czego mogę zedytować.
Gra w: Stronghold & Stronghold Crusader
Wiek: 26 Posty: 799 Skąd: Z forum. Medale: Brak
Wysłany: 22 Grudzień 10, 17:05
Mam porąde do ciebie, Pako: staraj się nie robic takich traw. Staraj się używać trzech rodzai zieleni. Ta najgęstsza w środek, otocz ja tą średnią i cieńka warstwa tej najrzadszej na skraju. Dobrze by było, żebyś wstawiał w środek oazy sadzawkę lub zbiór różnych krzaczków oraz kilka drzewek (najlepiej palm figowych, najlepiej pasują). Polecam też przeczytać poradnik do tworzenia map Kokoju.
Gra w: Sh+SHC
Wiek: 30 Posty: 259 Skąd: Rumia Medale: Brak
Wysłany: 22 Grudzień 10, 18:25
Fabula troche zbyt przypomina kampanie "Wici wojenne", wlasciwie, to pierwsze 2 misje sa calkowiie zerzniete. Krajobraz kiepskawy, prawie na "odwal sie".
_________________ One, two Freedy's comming for you... Three, four better lock your door... Five, six grab a crucifix... Seven, eight better stay up late... Nine, ten never sleep again...
Gra w: SHC, SH2 Deluxe
Wiek: 29 Posty: 41 Skąd: Bytom Medale: Brak
Wysłany: 23 Grudzień 10, 13:57
Lord Pako, no nie obraź się, ale w twoich mapkach niema ani krajobrazu, ani poziomu trudności, jedynie w trzeciej misji musiałem otworzyć oczy, żeby wygrać Postaraj się bardziej, choćbyś miał robić tę mapkę 10 lat
_________________ Alanné mba yi woma... wé
Ho tou sondé
Ho ma... yé
Gra w: Sh+SHC
Wiek: 30 Posty: 259 Skąd: Rumia Medale: Brak
Wysłany: 30 Grudzień 10, 12:25
Lord Pako napisał/a:
Dzięki za ocenkę.
Ironia odpowiednio dobrana, juz mi si podobasz Moze troche zbyt krytycznie ocnilem mapke, ale taki juz jestm, co ja si bd wlasciwi tlumaczyc.
_________________ One, two Freedy's comming for you... Three, four better lock your door... Five, six grab a crucifix... Seven, eight better stay up late... Nine, ten never sleep again...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum