ZalogujRejestracjaSzukaj U�ytkownicy MedaleZaloguj si�, by sprawdzi� wiadomo�ciGrupyStatystyki

Na forum.stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij


Poprzedni temat «» Następny temat
Propozycje reform
Autor Wiadomość
Hunter 
Ciężkozbrojny


Gra w: Stronghold & Stronghold Crusader
Wiek: 26
Posty: 799
Skąd: Z forum.
Medale: Brak

Wysłany: 11 Grudzień 10, 08:18   Propozycje reform

Cóż, zaczęły się w teamie wielkie reformy. Czas, by trochę zmienić system wystawiana, testowania map itp. Podawajcie tutaj swoje pomysły, jak możnaby zmodernizować team.

Wg mnie, na pierwszy ogień powinien pójść system wystawiania i tworzenia map. Najlepiej by było, że gdy omówimy jaką kampanię i jakie zrobimy misje, "podzielić" na mapmakerów mapki np. z jednego rozdziału. Gdy je zrobimy, nie bierzemy się za następne (tak było w przypadku "nieszczęsnego" Aleksandra) tylko testujemy, dajemy fajną odprawę itp. Dobiero, gdy je wystawimy, bierzemy się za kolejny rozdział. Co wy na to?
_________________
o/ -> KAMPANIA <- \o
 
 
Kokoju 
Piechur


Gra w: różne takie...
Wiek: 28
Posty: 505
Skąd: I tak nie trafisz...
Medale: Brak

Wysłany: 11 Grudzień 10, 12:39   

Cóż, przede wszystkim wszystkim powinno się nie popełniać tego błędu co poprzednim razem podczas Podbojów Aleksandra. Jak jest napisane wyżej, nie można rozpędzać się z mapami. Najlepiej tworzyć 3-4 wprzód, albo jak proponuje wojownik123 podzielić kampanię na "Rozdziały" i robić po prostu mapki na cały rozdział, i nie robić kolejnego przed skończeniem poprzedniego.
Jak zaś powinno wyglądać testowanie? Po skończonej mapce zrobić osobny temat w dziale, umieścić w niej swoją mapkę. Poczekać, aż znajdą się min. trzy posty od Testerów. Nie należy też robić jednego tematu na te wszystkie mapy, gdyż zrobi się bałagan.
Co do podziału tworzenia map proponuję:
a) Albo podzielić mapy z całego Rozdziału między MapMakerów.
b) Albo zrobić tak, iż MapMakerzy robią te mapki, które sobie zaklepią.
c) Albo zrobić coś w stylu "minikonkursu", np. załóżmy na jakiś termin jest jakaś mapka. Ci MapMakerzy, którzy ją zrobili, wstawiają swoje mapki do jednego tematu, po czym robi się ankietę, w której wyłania się zwycięską mapę (Ankieta mogłaby być anonimowa, a czas jej trwania zależny by był od sytuacji - w przypadku map wystawionych np. w ciągu dni szkolnych ankieta trwa do wieczornego piątku, w przypadku wystawienia mapy w piątek do późnej soboty, a jeśli jest to w czasie długiego weekendu - ankieta trwa dwa dni. )
d) Połączyć podpunkty b i c - 2-3 MapMakerów robi mapki po robi się ankietę i wyłania zwycięzcę.

Jeśli chodzi o to, jak ma wyglądać pełna misja, łącznie z mapką, scenariuszem itp, to proponuję taki schemat:

Nazwa Misji
[Screen z minimapki]
[Dowolny screen z tej misji]

Odprawa
[Treść odprawy]

Warunki Zwycięstwa
[Wszystkie warunki zwycięstwa, od myślników każdy, najlepiej aby były lepiej sformułowane np. zamiast "Zabij wrogiego Lorda" napisać "Zabij Lorda Caldera"]

Warunki Porażki
[Wszystkie warunki porażki. Tak samo jak w przypadku warunków zwycięstwa, każdy powinien zaczynać się od myślnika i być tak sformułowany jak w przypadku warunków zwycięstwa, np. zamiast "Nie wykonanie zadania przed grudniem 1453" napisać "Nie wykonanie zadania przed przybyciem posiłków dla Konstantynopola".]

Strategia: [Opis strategii przydatnej - a czasami nawet niezbędnej do zwycięstwa - w tej misji.]
-[Porada pierwsza]
-[Porada druga]
-[Porada trzecia]
-[Porada czwarta]

Historia

[Poboczna notka o tym, co się działo wówczas w tej misji w danym rejonie czy też na świecie, np. w przypadku kampanii o Joannie D'arc w misji gdzie wypędzałaby Anglików z Orleanu, w notce zamieścić informacje o ogólnej wojnie stuletniej między Francją i Anglią, oraz co się działo wówczas gdy Dziewica Orleańska wypędzała swoich wrogów z ojczyzny. Jeśli kampania jest fikcyjna, to - jeśli dzieje się na Ziemi - za pomocą Historii wplątać ją jakoś w dzieje tego świata, lub - jeśli dzieje się na fikcyjnym świecie - opisać jego dzieje w notce Historia.]

Kod:

Kod:
[scroll][i][b]Nazwa Misji[/b][/i][/scroll]
[Screen z minimapki]
[Dowolny screen z tej misji]

[b]Odprawa[/b]
[i][Treść odprawy][/i]

[color=green][b]Warunki Zwycięstwa[/b][/color]
[color=green][Wszystkie warunki zwycięstwa, od myślników każdy, najlepiej aby były lepiej sformułowane np. zamiast "Zabij wrogiego Lorda" napisać "Zabij Lorda Caldera"][/color]

[color=red][b]Warunki Porażki[/b][/color]
[color=red][Wszystkie warunki porażki. Tak samo jak w przypadku warunków zwycięstwa, każdy powinien zaczynać się od myślnika i być tak sformułowany jak w przypadku warunków zwycięstwa, np. zamiast "Nie wykonanie zadania przed grudniem 1453" napisać "Nie wykonanie zadania przed przybyciem posiłków dla Konstantynopola".][/color]

[u][b]Strategia:[/b] [Opis strategii przydatnej - a czasami nawet niezbędnej do zwycięstwa - w tej misji.] [/u]
-[Porada pierwsza]
-[Porada druga]
-[Porada trzecia]
-[Porada czwarta]

[center][b]Historia[/b][/center]
[i][Poboczna notka o tym, co się działo wówczas w tej misji w danym rejonie czy też na świecie, np. w przypadku kampanii o Joannie D'arc w misji gdzie wypędzałaby Anglików z Orleanu, w notce zamieścić informacje o ogólnej wojnie stuletniej między Francją i Anglią, oraz co się działo wówczas gdy Dziewica Orleańska wypędzała swoich wrogów z ojczyzny. Jeśli kampania jest fikcyjna, to - jeśli dzieje się na Ziemi - za pomocą Historii wplątać ją jakoś w dzieje tego świata, lub - jeśli dzieje się na fikcyjnym świecie - opisać jego dzieje w notce Historia.][/i]
_________________
„-Ja was uczę nadczłowieka. Człowiek jest czemś, co pokonane być powinne. Cóżeście uczynili, aby go pokonać? Wszystkie istoty stworzyły coś ponad siebie; chcecie być odpływem tej wielkiej fali i raczej do zwierzęcia wrócić, niźli człowieka pokonać? […] Patrzcie, ja wam wskazuję nadczłowieka! […] Gdzież jest ten piorun, który by was liznął swym językiem? Gdzież jest ten obłęd, który by wam zaszczepić należało? Patrzcie, ja was uczę nadczłowieka. On jest tym piorunem, on jest tym obłędem!”

Fryderyk Nietzsche
 
 
 
Lord Smerf 
Skryba

Gra w: grę
Wiek: 28
Posty: 1208
Medale: Brak

Wysłany: 11 Grudzień 10, 13:04   

1.Podział kampanii na rozdziały wydaje się być bardzo sensowny, jestem za.
2.Myślę, że najlepszym sposobem rozdzielania mapek między mapmakerów będzie "zaklepywanie". Kiedy dany mapmaker nie będzie miał czasu na zrobienie mapki, nie zrobi słabej misji, tylko przejmie ją inny członek teamu. Jednocześnie uważam, że "minikonkursy" nie są dobrym pomysłem - straci się zbyt dużo czasu. Wolałbym postawić na "zaklepywanie" i dokładne dopracowywanie map po przetestowaniu ich - zapewnia to wysoką jakość map i szybki postęp prac.
3.Projekt wstawiania mapek jest w porządku.
 
 
Kokoju 
Piechur


Gra w: różne takie...
Wiek: 28
Posty: 505
Skąd: I tak nie trafisz...
Medale: Brak

Wysłany: 11 Grudzień 10, 13:14   

A, właśnie, mam do ciebie małe pytanko, Smerf. Czy zgodziłbyś się, abym to ja został moderatorem grupy Team stronghold.gry-online.pl? Bo z tego co widzę dosyć rzadko wchodzisz na forum, a ja zwykle wchodzę 2-3 razy dziennie, i mógłbym jeszcze efektywniej pokierować tą rekrutacją. Obecnie pięciu użytkowników (olowek, Krzysztof III, przemusio, Lowcakur i Wilhelm III) zgłosiło się, a myślę, że oni mogą się nadać - w końcu większość to Testerzy, a Tester nie ma żadnych większych kwalifikacji.
_________________
„-Ja was uczę nadczłowieka. Człowiek jest czemś, co pokonane być powinne. Cóżeście uczynili, aby go pokonać? Wszystkie istoty stworzyły coś ponad siebie; chcecie być odpływem tej wielkiej fali i raczej do zwierzęcia wrócić, niźli człowieka pokonać? […] Patrzcie, ja wam wskazuję nadczłowieka! […] Gdzież jest ten piorun, który by was liznął swym językiem? Gdzież jest ten obłęd, który by wam zaszczepić należało? Patrzcie, ja was uczę nadczłowieka. On jest tym piorunem, on jest tym obłędem!”

Fryderyk Nietzsche
 
 
 
Lord Smerf 
Skryba

Gra w: grę
Wiek: 28
Posty: 1208
Medale: Brak

Wysłany: 11 Grudzień 10, 13:21   

Tak rzadko to nie wchodzę, tylko jestem ukryty. ;) Co do Twojego pytania to sam nie mogę nic zmienić, a zanim Odyn znajdzie na to czas, zapewne będzie już po rekrutacji.

Co do tych użytkowników, to mogę ich dodać - daj tylko znać, kiedy.
 
 
Kokoju 
Piechur


Gra w: różne takie...
Wiek: 28
Posty: 505
Skąd: I tak nie trafisz...
Medale: Brak

Wysłany: 11 Grudzień 10, 14:04   

Aha ;D. A co do użytkowników - myślę, że możesz i teraz ich dać. Tak naprawdę Testerem może być praktycznie każdy, a co do tego że przemusio jest dobrym MapMakerem to chyba nikt wątpliwości nie ma. Jedynie nie wiem czy Lowcakur jest dobrym historykiem, ale cóż, każdemu należy dać jakąś szansę.
_________________
„-Ja was uczę nadczłowieka. Człowiek jest czemś, co pokonane być powinne. Cóżeście uczynili, aby go pokonać? Wszystkie istoty stworzyły coś ponad siebie; chcecie być odpływem tej wielkiej fali i raczej do zwierzęcia wrócić, niźli człowieka pokonać? […] Patrzcie, ja wam wskazuję nadczłowieka! […] Gdzież jest ten piorun, który by was liznął swym językiem? Gdzież jest ten obłęd, który by wam zaszczepić należało? Patrzcie, ja was uczę nadczłowieka. On jest tym piorunem, on jest tym obłędem!”

Fryderyk Nietzsche
 
 
 
ponceriusz 
Dzielny wojak

Gra w: SH1 HD, SHC HD, SH2
Wiek: 26
Posty: 615
Skąd: Poznań
Medale: Brak

Wysłany: 11 Grudzień 10, 15:02   

Kokoju dodaj Willhelma i skończ rekrutację na mapmakerów i testerów, jedynie jedno miejsce dla historyka zostaw.

Ja jestem za tym, żeby mapmakerzy sobie mapy zaklepywali. Ale tylko z aktualnego i jednego w przód rozdziału. Lord Smerf, czy Kokoju będzie ogłaszał w jakimś temacie, że można robić kolejny rozdział. Ale mam jeszcze jedną propozycję. Jak komuś z teamu mapa się nie podoba i uważa, że zrobi lepiej, robi temat z ankietą gdzie wrzuca obydwie mapy i głosowanie. Po kilku dniach patrzy na wyniki ankiety i informuje autora mapy z którą rywalizuje o wynikach i pyta się, czy może wrzucić swoją mapę, a nie jego. Ankiety przy każdej mapie będą tylko opóźniały, więc tylko w takich przypadkach to róbmy.
Model wrzucania jest ok.

Już można założyć temat z pomysłami na nową kampanię i w jakiej części.

[ Dodano: 11 Grudzień 10, 15:04 ]
I można już zacząć myśleć o usuwaniu starych tematów z teamu.
_________________
Good night white pride
 
 
Willhelm III 
Osadnik


Gra w: SHC, SH2 Deluxe
Wiek: 28
Posty: 41
Skąd: Bytom
Medale: Brak

Wysłany: 11 Grudzień 10, 15:39   

No, przydało by się usunąć stare tematy, bo tak to będzie śmietnik i wszyscy się pogubią. I proponuję zrobić temat w którym będą napisane zasady wstawiania, testowania itd. Wiem że tu już są, ale ja bym prosił to złączyć w kupę do jednego posta :-D
_________________
Alanné mba yi woma... wé
Ho tou sondé
Ho ma... yé
 
 
 
Hunter 
Ciężkozbrojny


Gra w: Stronghold & Stronghold Crusader
Wiek: 26
Posty: 799
Skąd: Z forum.
Medale: Brak

Wysłany: 11 Grudzień 10, 16:55   

Co do rozdzielania map, to proponowałbym właśnie zaklepywanie. Najlepiej by było, gdyby np. jest 4 mapmakerów, a w każdym rozdziale np. po 8 misji - wtedy każdy ma do zaklepania dwie misje - ni więcej. W ten sposób ludzie będą mogli zrobić sobie porówno mapek, a nikt się nie "przemęczy". Gdy będzie sytuacja np. 4 mapmakerzy na 6 misji, to ci "lepsi" mogą sobie wziąść dwie, a reszta po jednej. Oczywiście, wtedy mozna się między sobą porozumiewać w tej kwestii. Nie wolno robić misji przez kogoś zaklepanej bądź robić misji bez jej poprzedniego zaklepania.

Dobrze by też było, żeby takie zaklepywanie było też z wystawianiem map. Co do sposobu wystawiania mapy, podoba mi się schemat Kokoju, ale niezbyt mini-konkursy.
_________________
o/ -> KAMPANIA <- \o
 
 
Threeth 
Dzielny wojak

Posty: 594
Skąd: Bielsko-Biała
Medale: Brak

Wysłany: 11 Grudzień 10, 18:22   

Ja jestem za zaklepywaniem. Gdy skończy się jeden rozdział, to można będzie robić następny, bo będzie tak jak wcześniej, nie było jednej mapy w rozdziale, ale było 10 map w następnych rozdziałach.
_________________
>>Moje mapy<<
 
 
Odyn 
Administrator


Wiek: 35
Posty: 856
Medale: Brak

Wysłany: 11 Grudzień 10, 18:57   

Lord Smerf napisał/a:
Tak rzadko to nie wchodzę, tylko jestem ukryty. ;) Co do Twojego pytania to sam nie mogę nic zmienić, a zanim Odyn znajdzie na to czas, zapewne będzie już po rekrutacji.

Słabo mnie znasz ;) Już was zamieniłem.
 
 
Lord Smerf 
Skryba

Gra w: grę
Wiek: 28
Posty: 1208
Medale: Brak

Wysłany: 11 Grudzień 10, 19:12   

Odyn napisał/a:
Już was zamieniłem.


Rekrutacja nie jest długim procesem, ale ta zamiana rzeczywiście może się to przydać na przyszłość. Dzięki. ;)
 
 
Willhelm III 
Osadnik


Gra w: SHC, SH2 Deluxe
Wiek: 28
Posty: 41
Skąd: Bytom
Medale: Brak

Wysłany: 11 Grudzień 10, 19:20   

wojownik123 napisał/a:
Najlepiej by było, gdyby np. jest 4 mapmakerów, a w każdym rozdziale np. po 8 misji - wtedy każdy ma do zaklepania dwie misje - ni więcej. W ten sposób ludzie będą mogli zrobić sobie porówno mapek, a nikt się nie "przemęczy".

Tak będzie najlepiej. A co do testowania to tak jak Kokoju napisał:
Kokoju napisał/a:
Po skończonej mapce zrobić osobny temat w dziale, umieścić w niej swoją mapkę. Poczekać, aż znajdą się min. trzy posty od Testerów.
Z tym, że ja bym proponował min. czterech testerów, bo im więcej tym lepiej, a ten piąty zawsze może sobie odpocząć od testowania, ale nie musi!
_________________
Alanné mba yi woma... wé
Ho tou sondé
Ho ma... yé
 
 
 
Kokoju 
Piechur


Gra w: różne takie...
Wiek: 28
Posty: 505
Skąd: I tak nie trafisz...
Medale: Brak

Wysłany: 11 Grudzień 10, 19:26   

No cóż, ilość Testerów obojętna, chodzi o to, aby wstawić mapę i poczekać aż się znajdą min. trzy posty z zaleceniami od Testerów.
_________________
„-Ja was uczę nadczłowieka. Człowiek jest czemś, co pokonane być powinne. Cóżeście uczynili, aby go pokonać? Wszystkie istoty stworzyły coś ponad siebie; chcecie być odpływem tej wielkiej fali i raczej do zwierzęcia wrócić, niźli człowieka pokonać? […] Patrzcie, ja wam wskazuję nadczłowieka! […] Gdzież jest ten piorun, który by was liznął swym językiem? Gdzież jest ten obłęd, który by wam zaszczepić należało? Patrzcie, ja was uczę nadczłowieka. On jest tym piorunem, on jest tym obłędem!”

Fryderyk Nietzsche
 
 
 
Willhelm III 
Osadnik


Gra w: SHC, SH2 Deluxe
Wiek: 28
Posty: 41
Skąd: Bytom
Medale: Brak

Wysłany: 11 Grudzień 10, 19:31   

Aha i zrozumiałem, że mamy sprawdzać krajobraz, poziom trudności, ewentualne błędy uniemożliwiające przejście misji, niezgodności fabuły, nazw i innych nieścisłości, tak?
_________________
Alanné mba yi woma... wé
Ho tou sondé
Ho ma... yé
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template DarkMW created by razz