ZalogujRejestracjaSzukaj U�ytkownicy MedaleZaloguj si�, by sprawdzi� wiadomo�ciGrupyStatystyki

Na forum.stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij


Poprzedni temat «» Następny temat
Poradnik trików edytorskich
Autor Wiadomość
Threeth 
Dzielny wojak

Posty: 594
Skąd: Bielsko-Biała
Medale: Brak

Wysłany: 17 Kwiecień 10, 20:11   Poradnik trików edytorskich

1.Niewidzialny magazyn
1. Ustawiamy bramy w ten sposób

2.usuwamy gumką wieżyczki

3.Stawiamy tam skład zapasów i niszczymy bramy.

4.Skład powinien zniknąć a po zniszczeniu czegoś z kamienia, drewna lub żelaza pojawi się tam. A podczas gry ludzie powinni tam zanosić zasoby


2.To są zastosowania jednego triku.
a) 1. Robimy maximum malutkich kamieni i o to właściwie chodzi w tym (tych w których jest drogowskaz)

Teraz można robić wieeeele różnych rzeczy (stawiamy kamienie na budynkach, lub na czym można)

2. Jeżeli postawimy kamień na trawie, bagnach, piasku, morzu itd. to gdy zrobimy na tym wzniesienie, efekt będzie taki



3.Pojedyncze płotki od zagród krów kratki pszenicy, chmielu(działa tak samo w 1 jak i w crusku)
a) Płotki
Stawiamy zagrodę i ustawiamy najmniejsze kamienie na płotkach (ważne, żeby nie wyjeżdżać za płotek, bo mogą się zachować nadplanowe rzeczy)

b) Pszenica i chmiel

stawiamy farmy i czekamy aż zasieją pszenice/chmiel(gdy skończą siać można ich zastopować po mogą skosić pszenice a tego nie chcemy(no chyba że ktoś chce skoszoną)

Zapisujemy grę i w folderze z grą szukamy folderu saves tam będzie plik o nazwie waszej mapy w formacie sav zmieniamy na map wrzucamy do folderu maps .

W edytorze umieszczamy kamienie na polach(pamiętamy, że zachowają się te elementy na których ustawimy kamienie!)i burzymy farmy, efekt powinien być taki:


b)Jak zrobić śnieg?


1. Zrób rzekę a na niej pianę.

2. Na rzece umieść kamienie, a piana zamarznie i będzie wyglądać jak śnieg.

3. Śnieg ususwa się tą opcją:


c)Tarcze do strzelania

W środku białego kwadratu ustawiamy kamienie
A żółty kwadrat omijamy.
Wystarczy zburzyć koszary i gotowe


d)Droga, po której nie da się chodzić
1.Wyrabiamy limit kamieni(jeśli ktoś nie rozumie to odsyłam do mapki pomocniczej)
2.Budujemy bramę z mostem zwodzonym, Interesują nas trzy czarne kwadraty, ma których umieszczamy kamienie.

3.Efekt końcowy:



Trik nr 2 jest trudny do zrozumienia więc spróbujcie go wykonać najpierw na tej mapie.
http://www.megaupload.com/?d=OXEDFCP7
Trzeba wykonać dokładnie to co na niej jest(później te kamienie Można usunąć)

3. Podwyższenie terenu ponad maximum w shc:
1. Zrób maksymalne wzniesienie i mur

2. Wybierz opcję "podnieś teren" i użyj jej w środku muru, teren się nie podniesie.

3. W tym miejscu gdzie podniosłeś teren użyj opcji "wyrównaj teren" teren zacznie się podnosić, klikaj tak długo, aż maksymalnie się podniesie.

4. Można zbudować na tym mur, wtedy będzie jeszcze bardziej podwyższony.

4.Ziemia na murach
1. Ustaw podwyższenia tereny w taki sposób:

2.Następnie postaw na nich mury, w taki sposób jak na screenie.

3.Jeśli wszystko zrobiłeś poprawnie efekt powinien być taki jak na screenie
Można eksperymentować z różnymi wysokościami i rodzajami podłoża:


5.Kamienie na maksymalnej wysokości
1.Zrób maksymalną wysokość i kamienie na niej. Efekt będzie taki:

2.Następnie znowu użyj maksymalnej wysokości(na tej samej co wcześniej). Efekt:


To wszystko są poradniki, które sam napisałem.

Teraz dodam poradniki z innych tematów, by były w jednym miejscu

By Kokoju
Dodawanie przeciwników z "Krucjaty" do "Inwazji" (Stronghold Crusader)

Jest to prosty trick, aczkolwiek nieco czasochłonny. Primo tworzymy mapę do INWAZJI która będzie służyć w naszej kampanii. Czemu Inwazja, a nie mapa do Krucjaty? Powiem później. Potem w menu tworzenia mapy klikamy jednocześnie alt + przecinek. Tu ustawiamy wielkość i rodzaj mapy, ale nas interesuje typko to drugie. Zmieniamy Inwazję na Krucjatę, zapisujemy, i włączamy naszą mapkę z tymi przeciwnikami, z jakimi chcemy wziąść udział. I tu dodam, iż możemy ustawić nawet sojusz. Czekamy chwilkę, i zapisujemy grę. Wyłączamy Cruska, i wchodzimy do katalogu z zapisami (Dla niewtajemniczonych: Katalor "Saves"). Bierzemy nasz zapis, i wklejamy go do katalogu z mapami ("Maps"). Teraz usuwamy nasz dawny plik z mapą, zaś przy naszym zapisie wklejonym do map zamieniamy trzy ostatnie litery pliku z Sav na Map. Odpalamy grę, i cieszymy się mapką. Teraz uwaga: jeśli dalej chcemy edytować tą mapę, to należy pamiętać, iż jeśli będziemy edytować ją, i klikniemy by stawiać budynki jakimś graczem komputerowym, mapka wyłącza się, chyba, że chociaż jeden gracz komputerowy walczy z pozostałymi (Np. są trzy strony konfliktu, czy jeden lub więcej botó jest po naszej stronie). Teraz pytanie: Czemu najpierw Inwazja, potem Krucjata? Jeśli najpierw zrobimy Krucjatę, to za pomocą altu i przecinka zmienimy jej rodzaj na... oblężenie. A jakobyże nie ma takiego rodzaju map w Crusku, mapa bdzie niegrywalna. Aha, i jeszcze coś: pamiętaj, żeby po zrobieniu tego, co napisałem powyżej, zmienić znów rodzaj mapy z Krucjaty na Inwazję.

By Lord Smerf
1.Obniżanie murów.
Stawiamy mur(obojętnie, czy wysoki, czy niski). Na murze stawiamy głaz, najlepiej jeden z tych największych. Ważne jest, aby chociaż kawałek głazu wystawał poza mur. Usuwamy głaz używając gumki, a następnie obniżamy teren do zera(chyba, że docelowa wysokość terenu ma być inna). Teraz powtarzamy czynność kilka razy, aż do osiągnięcia pożądanej wysokości. Po wielu obniżeniach muru może zostać utworzony ”chodnik”, po którym mogą chodzić wojska i chłopi(bez schodów ani bramy).

2.Wyższe mury.
Jest to bardzo prosty trick, dający nowe możliwości, ale, niestety, nie jest on niezawodny. Jednak do rzeczy. Podwyższamy teren do jakiejkolwiek wysokości(im wyżej podniesiemy teren, tym wyższe będą mury). Stawiamy na nim mur(bez znaczenia, czy wysoki, czy niski; różnica będzie jedynie w wysokości ostatecznej). Następnie obniżamy teren do wysokości docelowej. Gotowe! Możemy jeszcze obniżać ten mur za pomocą tricku opisanego powyżej.

Teraz pewien przykład zastosowania tych tricków.
Oto screen z mapy Krak des Chevaliers(by WarLord Designs):


Można ją pobrać tutaj.

By Lord Smerf
Witam, chciałbym zaprezentować trick edytorski pozwalający na podniesienie poziomu ziemi powyżej maksymalnego poziomu. Niestety, na górze nie mogą chodzić jednostki(chyba, że szczyt pokryje się kamieniami lub żelazem.) i nie można tam stawiać budynków.

Na początek podnosimy ziemię do poziomu płaskowyżu:


Teraz stawiamy mur...


...a na nim skałę...

...którą usuwamy za pomocą gumki:


Gotowe!

By Lord Smerf
Chciałbym zaprezentować trick „sojusz”. Jako pierwszy odkrył go Kokoju, ja odkryłem później, aczkolwiek niezależnie. Z góry mówię, że da się przy pomocy tego tricku połączyć w sojusz jedynie wrogie jednostki.

1.Na początek należy utworzyć mapę z wrogimi jednostkami. Na razie wojska się atakują:
Obrazek

2.Teraz przechodzimy do okna dodawania inwazji:
Obrazek
Dodajemy obojętnie jaką inwazję, datowaną najlepiej na początek gry.

3.Zapisujemy mapę i odpalamy. Czekamy na przybycie wroga. Po inwazji zapisujemy grę.
Obrazek

3.Wychodzimy do systemu, wchodzimy do folderu saves i kopiujemy zapis z gry(tej, w której zastosowano sojusz). Wklejamy do folderu maps i zmieniamy rozszerzenie na .map .

Na dobrą sprawę to już wszystko, pozostało jedynie wejść do tej mapy i dokonać ewentualnych poprawek. Gotowe!

Mam nadzieje, że nikt nie ma nic przeciwko tego, że dałem poradniki Lorda Smerfa i Kokoju. Dodam tylko że 3 pierwsze są mojego autorstwa.
Ostatnio zmieniony przez Threeth 13 Sierpień 10, 17:35, w całości zmieniany 7 razy  
 
 
Hunter 
Ciężkozbrojny


Gra w: Stronghold & Stronghold Crusader
Wiek: 26
Posty: 799
Skąd: Z forum.
Medale: Brak

Wysłany: 18 Kwiecień 10, 05:24   

Ładnie ładnie, ale mam pewien problem ze śniegiem - robię rzekę, na niej pianę, a na pianie te najmniejsze kamienie. I co się dzieje? Z kamieni dymi się jak w pianie przez jakiś czas, i zamiast śniegu, zostają kamienie.

:(
_________________
o/ -> KAMPANIA <- \o
 
 
Threeth 
Dzielny wojak

Posty: 594
Skąd: Bielsko-Biała
Medale: Brak

Wysłany: 18 Kwiecień 10, 08:24   

Spróbuj to zrobić na tej mapie. Bylem przekonany że dodałem ten link do tematu(poprawię to zaraz)

http://www.megaupload.com/?d=OXEDFCP7
_________________
>>Moje mapy<<
 
 
olowek 
Burżuj


Gra w: Stronghold 1
Wiek: 29
Posty: 217
Skąd: Przeworsk
Medale: Brak

Wysłany: 18 Kwiecień 10, 09:05   

Bardzo fajny poradnik dla początkujących mapmakerów ;)
_________________
Moje mapy:
http://stronghold.heaveng...&author=Arn_AFe
http://stronghold.heaveng...&author=Arn_AFe
 
 
 
Pipowski 
Wędrowiec

Gra w: SH1,SHC
Wiek: 27
Posty: 15
Medale: Brak

Ostrzeżeń:
 1/3/3
Wysłany: 18 Kwiecień 10, 12:13   

Mam pytanie znam jeszcze tak 3 triki które nie są tutaj opisane i czy mogę sam je opisać tutaj czy mam napisać na PW do twórcy tematu i mu opisać triki żeby on je wstawił do pierwszego postu ?
 
 
Threeth 
Dzielny wojak

Posty: 594
Skąd: Bielsko-Biała
Medale: Brak

Wysłany: 18 Kwiecień 10, 12:33   

Napisz mi je na pw to na pewno dodam.
_________________
>>Moje mapy<<
 
 
jedikarix 
Osadnik


Wiek: 28
Posty: 37
Medale: Brak

Wysłany: 18 Kwiecień 10, 14:02   

Znam jeszcze jeden trick:

Kmieć poza siedzibą.
Gdy zwalniamy jednostki, one zamieniają się w kmieci i wracają do siedziby. Jednak fajnie by było, gdyby taki zwykły kmieć stał sobie np. między sadami, w lesie itd. Jest na to rada. Stawiamy dowolną jednostkę i otaczamy ją murem, tak żeby po zwolnieniu i zamianie w kmiecia nie mogła dojść do siedziby. Gdy jednostka zostanie już zwolniona, usuwamy mur, a kmieć zostaje w miejscu. UWAGA! Duża ilość takich kmieci może sprawić, że mapka będzie się zacinać.
_________________
http://chomikuj.pl/jedikarix - Moje mapki
 
 
Threeth 
Dzielny wojak

Posty: 594
Skąd: Bielsko-Biała
Medale: Brak

Wysłany: 18 Kwiecień 10, 15:26   

Opisze jeszcze trik z kontrolowaniem kmieci.
_________________
>>Moje mapy<<
 
 
Lord Smerf 
Skryba

Gra w: grę
Wiek: 28
Posty: 1208
Medale: Brak

Wysłany: 18 Kwiecień 10, 18:31   

Pozwól, że Cię wyręczę.

1.Tworzymy wojska, zaznaczamy je i używamy kombinacji klawiszy ctrl+1(może być dowolna cyfra).
2.Zwalniamy jednostki.
3.Chłopów można teraz zaznaczać klawiszem 1(lub inną wybraną przez nas cyfrą) i rozkazywać im zmieniać pozycję.
Uwaga! Trick działa tylko w SH1, w SHC nie można przemieszczać chłopów, lecz tylko ich zaznaczać.
 
 
gign2 
Mieszczanin


Gra w: Stronghold , SC .
Wiek: 30
Posty: 120
Skąd: Ciechocinek
Medale: Brak

Wysłany: 21 Kwiecień 10, 16:25   

mam problem z tym trikiem z tarczą do strzelania, daje te kamienie i omijam to jedno miejsce ale burzy sie calosc
_________________
Ale Urwał!!!

chcesz mi pomóc ? Wejdz, to cie nic nie kosztuje :P
http://s1.battleknight.pl...ef=MTQzNTQ2NA==
 
 
Threeth 
Dzielny wojak

Posty: 594
Skąd: Bielsko-Biała
Medale: Brak

Wysłany: 21 Kwiecień 10, 16:48   

Zrób najpierw to co na tej mapie(ustaw maximum kamieni). I dopiero w tedy spróbuj.

http://www.megaupload.com/?d=OXEDFCP7
_________________
>>Moje mapy<<
 
 
gign2 
Mieszczanin


Gra w: Stronghold , SC .
Wiek: 30
Posty: 120
Skąd: Ciechocinek
Medale: Brak

Wysłany: 21 Kwiecień 10, 17:24   

dzięki juz wyszlo , robilem mały błąd :)
_________________
Ale Urwał!!!

chcesz mi pomóc ? Wejdz, to cie nic nie kosztuje :P
http://s1.battleknight.pl...ef=MTQzNTQ2NA==
 
 
ryby9 
Wędrowiec

Posty: 10
Medale: Brak

Wysłany: 26 Kwiecień 10, 16:26   

Wymyśliłem nowy Trik!
"Cień"
robimy drzewo(dowolne)
I MAX kamieni
potem na cień drzewa dajemy te kamienie usuwamy drzewo i zostaje cien

[ Dodano: 26 Kwiecień 10, 17:31 ]
i jescze nowy "Górska ziemia"xD
robimy wźniesienie np maks teren
dajemy na to kamień i te miejsce obnizamy :-)
 
 
Hunter 
Ciężkozbrojny


Gra w: Stronghold & Stronghold Crusader
Wiek: 26
Posty: 799
Skąd: Z forum.
Medale: Brak

Wysłany: 4 Maj 10, 17:43   

Dodam nowy trick.

Do SHC:

Robimy mur...

... a przy nim schody...

... kasujemy go oprócz najniższego stopnia ...

... i gotowe! Na miejscu stopnia tworzy się niziutki chodniczek!
_________________
o/ -> KAMPANIA <- \o
 
 
przemusio 
Piechur


Gra w: czasami zrobię mapę na konkurs (SH/ SHC),
Wiek: 26
Posty: 460
Skąd: Gdynia
Medale: Brak

Wysłany: 18 Maj 10, 11:45   

Nie wiem czy ktoś to zna, ale :
Trik - coś na rodzaj mułu morskiego(crusk)
- robimy plażę
- na plaże nakładamy ,,piasek''
- i :



[ Dodano: 24 Maj 10, 16:52 ]
Otóż trik kolejny :
(strongh1)
Brama na murze (screen)



Instrukcja ^(tam) i \/(tu)

1. Na wysokości niższej od najwyższej (ta ciemna) ulokuj mur kamienny i/lub palisadę.

2. Na owej/[wym] paliadzie/[murze] umieśc bramę kamienną (dużą/ małą)

3. EFEKT

Dziękuję, proszę o odpowiedzi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template DarkMW created by razz