Na forum.stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij
Witam! Temat ten zainspirowany jest głównie tym wątkiem, na temat "ukrytych" przeciwników w Twierdzy Legendy (którzy jak się później okazało, występują w grze, ale w kampaniach). W przeciwieństwie do Twierdzy Legendy jednak, Twierdza Krzyżowiec/Warchest/Krzyżowiec Extreme POSIADA kilku ukrytych, niedopuszczonych do gry, lub po prostu zastąpionych przeciwników i ten temat mija się z prawdą . Ci, którzy mieli okazję zagrać w wersję demonstracyjną gry, przed jej ukazaniem się, bądź sami dłubali w plikach gry, czy też widzieli ten wątek (niestety mało precyzyjny, więc pozwoliłem sobie założyć nowy) zapewne się ze mną zgodzą...
Szczur/Wąż/Wieprz/Wilk z Twierdzy
Miniatury napisał/a:
Ścieżka - /gm/:
enemy_faces.gm1
Pozostałości po Twierdzy (w sumie pod względem plikowym, to Twierdza Krucjata taką właśnie nakładką na Twierdzę jest), nie wykorzystywane w grze, trzeci Wieprz to ciekawa rzecz, w demie Twierdzy jest tylko jeden bink z tą wycofaną animacją:
4, 5, 6 i 7 to dostanie wiadomości z Twierdzy (pozostałość, 8, i 9 usunięte z Krzyżowca, to była wiadomość od Długorękiego/Marszałka i Wełnowora), ciekawa sprawa, że Twierdza Krzyżowiec ma innego lektora. 39, 40, 41, 42, 43 to chyba nieużywane komunikaty w Krzyżowcu, zaczynają się po 38 (Opacie), są to różne tytuły przeciwników z podstawowej czwórki, chcieli tego użyć w kampanii, czy może pomnożyć ilość przeciwników (nie słyszałem użycia tego w kampanii, ale mogę nie pamiętać)? Chociaż naprawdę wątpię, by Dzik, Gronostaj, Wydra, czy Fretka, były planowanymi postaciami.
Szczerze pisząc nie mam pojęcia co to ma być, zapewne placeholder. W Twierdzy istniało jeszcze jester.tgx, king.tgx, longarm.tgx i woolsack.tgx (ostatnie też w Krzyżowcu). Przedostatni co ciekawe, jakby bardziej zbielały, zapewne beta, jak u Wieprza. Tak się zastanawiam... Może przygotowywali tryb Skirmish w Stronghold ?
Błękitny Saladyn/Saladyn z Dema
Miniatura z Demo napisał/a:
Ścieżka - /gfx/:
opp2.tgx
Pewnie Saladyn z czasów bety, nie znalazłem żadnych binków z jego użyciem w demie, a tylko tam pokazywana jest ta ilustracja, podczas wyjścia z gry i prezentacji przeciwników w pełnej wersji gry (wraz z wycofanym Sługą, z czego częściowo też tych przeciwników, którzy doszli dopiero w patchu Bonus Characters i w dodatku Warchest).
Szpitalnik/Sługa (all)
Miniatura z Demo napisał/a:
Ścieżka - /gfx/:
opp3.tgx
Tak, Sługa Szczura, Węża, Wieprza i Wilka, lub, jak ja go nazywam - Szpitalnik, to jedyna postać, której wycofania możemy być pewni, ze względu na jego łudząco podobne do innych postaci pliki dźwiękowe i zapowiedź w demie.
Nazwa all odpowiada pewnie temu, że jest on wykorzystywany jako sojusznik podczas przymierza z każdym z podstawowej czwórki z Twierdzy. Kursywą zaznaczyłem wykorzystywane wtedy dźwięki, polecam przesłuchać te nieużywane .
Niestety posiada tylko dwie animacje, które są niezbędne, do bycia sprzymierzeńcem. W demie brak jakichkolwiek śladów. Co ciekawe jak można zauważyć, pliki te nazywają się nie all_, ale bad_s..., co odpowiada już prędzej Lordowi Krzyżowcowi, o którym piszę parę linijek niżej.
Krzyżak
Miniatury napisał/a:
Ścieżka - /gm/:
interface_icons2.gm1
Hmm... Ta postać, to prawdziwa zagadka, a Krzyżak to tylko moja nazwa. W plikach po prawdopodobnej (?) ikonce Lorda Krzyżowca i Lorda Araba (tarcze gracza Europejskiego i Azjatyckiego) figuruje wolne miejsce wielkości ikonek, a po nim ta postać pięciokrotnie, nie posiada ona jednak miniaturki. Widujemy tego Krzyżaka chociażby w menu głównym gry. Jeśli jednak przyjąć, że to placeholder - planowane mogło być dodatkowe 5 postaci (plus jedno puste miejsce i te dwie tarcze - całe 8 nowych postaci? to zapełniłoby całą trzecią kolumnę ).
To ten model. Oparty o niego jest Cesarz Fryderyk i (jak widać z plików) Król Lwie Serce.
Lord Krzyżowiec (bads - bad soldier?)
Miniatury? napisał/a:
Ścieżka - /gm/:
interface_icons2.gm1
No, nazwa Zły Żołnierz jest dosyć mętna, wiec zainspirowałem się tą, którą gracz dostaje na początku gry. Z wyjątkiem niepewnych ikonek (i co ciekawe miniaturek i nieużywanej ich wersji, czego u Krzyżaka nie ma), można natknąć się także na bardziej pewne dla istnienia postaci dźwięki.
Dźwięki, ułożone trochę inaczej (ale jak u Lorda Araba), niż u innych postaci... Dlatego, gdy je pierwszy raz usłyszałem (i biorąc pod uwagę te ikony, jak u gracza), pomyślałem, że gracz atakowany na multiplayerze dostaje takie wiadomości od - zależnie kto jego przeciwnikiem jest, jednak gdy dostałem internet, okazało się jak głupia teoria to była.
Przypisana do jego dźwięków animacja odpowiada Szpitalnikowi oraz Szczurowi, Wężowi, Wieprzowi i Wilkowi, gdy jest się z nimi w sojuszu. Gdyby ktoś chciał komuś przypisać te dźwięki w swoim modzie, doradziłbym użycie Joannity/Halabardnika z Kampanii (good_soldier_nervous.bik i good_soldier_taunt.bik).
Lord Arab (bada - bad arab?)
Miniatury? napisał/a:
Ścieżka - /gm/:
interface_icons2.gm1
Lord Arab (no, właściwie to Zły Arab), podobnie jak Lord Krzyżowiec, prawdopodobnie posiada ikonki jak gracz. Już sam nie wiem, może mieli on i Lord Krzyżowiec wystąpić epizodycznie w Kampanii?
To jest dla mnie prawdziwa zagadka, bo animacja przypisana do Lorda Araba to Kalif (wykorzystuje go też Kampania, jako wodza najemników). I dlatego, podobnie jak animacji Sługi u Lorda Krzyżowca, nie można chyba brać jej całkiem na poważnie... Gdyby ktoś chciał dodać postać w swoim modzie, proponowałbym przekolorowanego Saladyna na błękit, jak w becie.
Lord Wełnowór
??? napisał/a:
Ścieżka - /gfx/:
woolsack.tgx
Odkryłem to właściwie dzisiaj i szczerze wątpię, by brano tę postać pod uwagę... Z drugiej jednak strony, nie mamy tam innych podobnych plików z Twierdzy (jester.tgx, king.tgx), a poza podstawową czwórką Sir Długoręki - jako Marszałek, do gry się dostał, a sam Wełnowór (jak i Skryba) posiada cztery, czyli idealną ilość binków (jak inne postacie w Twierdzy Krzyżowiec), więc kto wie... Gdyby ktoś chciał użyć postaci:
Jeśli ktoś posiada więcej informacji, zaciekawił go wątek, lub zna inne postacie, niech napisze! Temat zaciekawił mnie, odkąd zobaczyłem dziwne postacie w demie (Filipa, Fryderyka i Szpitalnika, których w Krzyżowcu nie było) i nieużywane dźwięki w Krzyżowcu (też i te z Warchesta) i jak dotąd nie miałem komu zaprezentować moich skromnych poszukiwań, a o ile pamiętam podobny temat był kiedyś poruszany na starym forum.
Gra w: Stronghold, Stronghold Crusader
Wiek: 29 Posty: 127 Skąd: Jaświly Medale: Brak
Wysłany: 13 Luty 10, 09:30
Ciekawe, ale myślę, że Saladyn po prostu w początkowej wersji miał mieć niebieski ubiór, ale później go zmieniono. I mam pytanie: czy ten plik z zakapturzonym Wieprzem to filmik? Jeśli tak, to czym można go odtworzyć?
Gra w: SH1 HD, SHC HD, SH2
Wiek: 26 Posty: 615 Skąd: Poznań Medale: Brak
Wysłany: 13 Luty 10, 09:44
Bardzo ciekawy temat założyłeś. Jeszcze możliwe, że chcieli zrobić przeciwnika "good soldier" z kampanii. Błękitny Saladyn, to wg. mnie zmiana z dema, bo uważali, że jakoś błękitny nie pasuje...
Jednak zakapturzony wieprz z jedynki to zagadka. Możliwe, że chodzi o to samo co z Saladynem, ale po co by to robili?
Bad Soldier i Bad Arab stworzyli bez wątpienia tylko do kampanii. Ale Szpitalnik, możliwe, że został najpierw stworzony jako zwykły przeciwnik, ale potem z powodu braku dźwięków dla szczura, węża, wieprza i wilka został ich sługą. Ja bym jednak wolał szpitalnika.
Krzyżak został stworzony bez wątpienia tylko dla menu. Ale możliwe, że potem zainspirowani nim twórcy oparli o niego Fryderyka, ale raczej nie Ryszarda, nazwy po prostu pewnie nie mieli jakiej dać, gdy nie było przeciwników z warchesta.
Lorda Wełnowora pewnie chcieli zrobić od pomysłu zrobienia marszałka, lub wcześniej.
Może nie zdążyli . Szkoda. .
Interesujący jest też plik demo_assassin.bik .
Może jeśli jakiś fan twierdzy, który zna się na programowaniu, zaszczyci nas niedługo nowymi przeciwnikami?
Gra w: Stronghold, Stronghold Crusader, SC Extreme
Wiek: 29 Posty: 331 Medale: Brak
Wysłany: 13 Luty 10, 09:57
To już kolejna gra, w którą szpilam, a gdzie autorzy zostawili nam trochę plików, których nie użyli w grze. Zapewne część tych grafik pochodzi, jak już mówiliście, z v. beta. A z niektórych się wycofano lub użyto do innych celów ;].
Salek w niebieskim niezbyt pasuje. Najbardziej za to ciekawiłaby mnie obecność Lorda Wełny w grze . Jest to pomysł na kolejne SI kompa, co bardzo uatrakcyjniłoby grę, a sam Wełnowór zawsze mnie bardzo ciekawił...
Krzyżak i Szpitalnik to także fajna sprawa by była. Myślę, że wprowadzenie mistrzów zakonów to ciekawa sprawa. W końcu kto jak kto, ale oni bardzo pasują do klimatu tej gry (zakony stworzono po I krucjacie).
Temat ten był naprawdę celnie trafiony - może zainspiruje kogoś do stworzenia dodatku z tymi właśnie przeciwnikami .
Musisz mieć program RAD Video Tools. Temat bardzo ciekawy i fajny. Poza tym w Stronghold i Stronghold Crusader są też rózne dziwne obrazki ( Patrz wyżej mój avatar:P ) .
_________________ Przesyłam Ci ziarno gorczycy, abyś mógł posmakować i zaakceptować gorycz mego zwycięstwa - Aleksander Macedoński w liście do Dariusza III.
Gra w: Stronghold , SC .
Wiek: 30 Posty: 120 Skąd: Ciechocinek Medale: Brak
Wysłany: 6 Maj 10, 21:31
pamietam ,,przez mgłe" ze ten twoj krzyzak to Fryderyk w demo SC jest pokazane jak Fryderyk Sciąga taki helm jak twoj krzyzak. Wydaje mi sie ze w v.beta tak mial wyglądac Fryderyk. Lord Wełnowór by mnie bardzo zadziwil w SC gdyż to byla postac bardziej przejsciowa i zginął z rąk Wieprza. Pominąłes natomiast jedna skrócona animacje Szczurka. w sh1 demo v1.3 ukazana jest animacja szczurka ,,Angry" u nas na polski np ,, niech to.. ci idioci nie potrafia ... nie chca agrhh.. ci idioci [...]" i jak ten helm spada mu na glowe w SC animacja sie konczy, natomiast w demo sh1 spada mu ten hełm i sie odwraca do nas plecami . Mi szczerze pierwsza wersja Saladyna bardziej sie podoba. Jakim programem odtowrze pliki bik ? z góry dziekuje za odpowiedz
Gra w: SH1, SHC, SH:L, SH2
Wiek: 25 Posty: 14 Medale: Brak
Wysłany: 1 Listopad 14, 10:39
Jako iż pogrzebałem ostatniego czasu w necie na angielskich forach (kuzyn z Anglii do mnie przyjechał ) znalazłem kilka tematów, w których ludzie stworzyli Szpitalnika. Poprostu, zamienili go ze Szczurem, lecz przypisali mu jego własny zamek i wojska. Nie udało im się skleić wszystkich głosów Szpitalnika, lecz kiedy to przeczytałem, pomyślałem że to nie prawda. Kuzyn z Anglii, był ze swoim tatą na jakichś targach elektronicznych w Anglii, gdzie swoje stoisko miało Firefly Studios (ta starsza ekipa, która prawdopodobnie mogła tworzyć pierwszego Crusadera). Kuzyn spytał się o Szpitalnika (sam jest zainteresowany tym tematem), lecz odpowiedzi mu nie udzielono. Moim zdaniem, Szpitalnik miał być Sługą, jednego z przeciwników. Jako iż panom z TakeTwo/Firefly prawdopodobnie nie chciało się robić kolejnej postaci, a ponieważ że mieli już teksty i animowane wypowiedzi Sługi, postanowili wrzucić go do gry. Lecz postać była niezbalansowana, trudno/łatwo (niepotrzebne skreślić) było ją pokonać, więc usunęli biedne pliki AI Szpitalnika, i jego filmik i audio wrzucili do 4 z twierdzy. Coś mniej więcej.
P.S
Znalazłem na Steamie jednego z twórców SHC 1. Udało mi się go dodać do listy znajomych. W najbliższym czasie postaram się go wyhaczyć kiedy będzie Online, oraz spytam go o kilka rzeczy.
P.S 2
Uważam, że Szpitalnik jest zagadką nie kończącą się, ponieważ gdyby wyszedł, próbowali byśmy znaleźć odpowiedź kim jest jego pan, za to kiedy dowiedzielibyśmy się dlaczego zatuszowali jego pana Szpitalnikiem, zaczęlibyśmy szukać odpowiedzi czy da się przywrócić jego pana do gry. Bez sens.
P.S 3
Przepraszam za odkop, ale od kilku lat korci mnie aby napisać swoją własną teorię.
_________________ "Lepiej często spoglądaj za siebie, pewnego dnia poczujesz jak potrafię gryźć" - Wilk, Diuk Volpe
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum