ZalogujRejestracjaSzukaj U�ytkownicy MedaleZaloguj si�, by sprawdzi� wiadomo�ciGrupyStatystyki

Na forum.stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij


Poprzedni temat «» Następny temat
[poradnik] Porady gospodarcze dla początkujących
Autor Wiadomość
jankes1124 
Dzielny wojak


Wiek: 32
Posty: 647
Skąd: Sieraków
Medale: Brak

Wysłany: 2 Lipiec 09, 09:15   

Dzięki... Błogosławieństwo zależy od liczebności populacji... A za kapliczki nic nie ma?


P.S. Fajny avatar T-Rex
_________________
Wiesz, że 99,9% ludzi cierpi na chorobę, której objawem jest czytanie postów na forum trzymając rękę na myszce? Nie ściągaj ręki, teraz jest już za późno. Wiem, że Ty też na to cierpisz :P
 
 
 
T-Rex 
Burżuj

Gra w: Crusader multi
Posty: 197
Skąd: Kraków
Medale: Brak

Wysłany: 2 Lipiec 09, 12:22   

Nie ma.
 
 
Bordinio 
Moderator


Gra w: Obecnie w żadną.
Posty: 1039
Medale: Brak

Wysłany: 2 Lipiec 09, 17:58   

Tzn. kapliczki to szybki sposób na zwiększenie ilości księży, a co za tym idzie również i ilości pobłogosławionych. Im więcej pobłogosławionych tym chyba więcej reputacji z tego idzie.
 
 
 
Winged Hussar 
Wędrowiec


Posty: 4
Medale: Brak

Wysłany: 20 Lipiec 09, 17:29   

Tak najwięcej repy za wiarę to chyba +11

Hmm a co do podatków- wole mieć podatki na -4/-6 a za to rzeczy przygnębiające mając kamieniołomy/kopalnie żelaza oraz produkcje chlebka ;] Chleb kamień oraz żelazo sprzedaje co jest bardziej efektywne jak dla mnie od podatków.
 
 
thompson 
Rekrut


Gra w: SH2 multi (okazyjnie)
Wiek: 31
Posty: 415
Skąd: Szczecin
Medale: Brak

Wysłany: 21 Lipiec 09, 18:24   

ja zawsze robie tak ze stawiam wszystko na ile mapa pozwoli, czyli tyle kamieniolomow, kopalni zelaza czy farm na ile jest miejsca, oczywiscie we wlasciwych proporcjach, potem szybciutko sie sprzedaje i podatki niepotrzebne.
_________________
http://szerlok.pl/nakarm_psa/
 
 
 
jankes1124 
Dzielny wojak


Wiek: 32
Posty: 647
Skąd: Sieraków
Medale: Brak

Wysłany: 21 Lipiec 09, 20:19   

A gdybyś sprzedawał i ciągnął podatki? Pomyśl... 200% złota.
_________________
Wiesz, że 99,9% ludzi cierpi na chorobę, której objawem jest czytanie postów na forum trzymając rękę na myszce? Nie ściągaj ręki, teraz jest już za późno. Wiem, że Ty też na to cierpisz :P
 
 
 
DonKamillo 
Dzielny wojak

Posty: 640
Medale: Brak

Wysłany: 3 Sierpień 09, 10:12   

thompson napisał/a:
ja zawsze robie tak ze stawiam wszystko na ile mapa pozwoli, czyli tyle kamieniolomow, kopalni zelaza czy farm na ile jest miejsca, oczywiscie we wlasciwych proporcjach, potem szybciutko sie sprzedaje i podatki niepotrzebne.


Potrzebne. Wtedy gdy przeciwnik zrobi i surowce i pdoatki ma duzo wiecej zlota. (multiplayer)
 
 
jankes1124 
Dzielny wojak


Wiek: 32
Posty: 647
Skąd: Sieraków
Medale: Brak

Wysłany: 3 Sierpień 09, 10:45   

To jest racją... Można jeszcze z żelaza produkować broń i sprzedawać... Też się opłaca...
_________________
Wiesz, że 99,9% ludzi cierpi na chorobę, której objawem jest czytanie postów na forum trzymając rękę na myszce? Nie ściągaj ręki, teraz jest już za późno. Wiem, że Ty też na to cierpisz :P
 
 
 
T-Rex 
Burżuj

Gra w: Crusader multi
Posty: 197
Skąd: Kraków
Medale: Brak

Wysłany: 3 Sierpień 09, 17:01   

W singlu często zysk ze sprzedaży przewyższa zysk z podatków, bo boty różnie szybko atakują i nie ma czasu uzbierać porządnej populacji (jak na multi), żeby mieć z podatku dobre dochody, więc myślę, że to trochę względne dla single. Dla multi podatki to oczywiście obowiązek.

Z tymi rzeczami przygnębiającymi Winged Hussar, to jest trochę śliska sprawa ( x% więcej produkcji musi dać więcej niż zysk z podatków, które ten minus wyrównują + koszty szubienic itp.).
W singlu w sumie można to robić, na multi nigdy (do 25% słabsze wojsko + to, że ten zysk nie jest lepszy od podatków).
 
 
Poettoo07 
Wędrowiec

Posty: 18
Medale: Brak

Wysłany: 18 Sierpień 09, 10:48   

Domyślnie, oczywiście łatwo powiedzieć, iż to jest lepsze lub to jest lepsze, najwięcej do gadania ma tak na prawdę mapa na której gramy. O ile masz dużo miejsca w oazach, i w stosunkowo niewielkich odległościach od zamku spore ilości surowców (kamień, żelazo) to podatek na -6 jest wystarczającym dochodem, główną siłą jest wtedy spory nadmiar towarów, który sprzedajemy z dużym zyskiem. ALE: coby nie było tak kolorowo, im więcej robotników w kamieniołomach, tym większe spożycie żywności, (potrzebujesz więcej oaz), więc i podatek na -6 będzie przynosił większe zyski (klasyczna zasada, im więcej ludzi zatrudnionych tym więcej ludzi odprowadza podatek, co równa się z większymi zyskami z podatków)

Koniec końców, w NORMALNYCH warunkach, sprzedaż towarów jest znacznie efektywniejszym sposobem zdobywania złota, niż podatki. Lecz kto mając możliwość, nie zrobi wszystkiego by zapewnić sobie maksymalny możliwy dochód? :)
 
 
 
T-Rex 
Burżuj

Gra w: Crusader multi
Posty: 197
Skąd: Kraków
Medale: Brak

Wysłany: 19 Sierpień 09, 06:03   

Nie bardzo wiem, jak rozumieć Twoje podsumowanie Poettoo07,
Poettoo07 napisał/a:
Koniec końców, w NORMALNYCH warunkach, sprzedaż towarów jest znacznie efektywniejszym sposobem zdobywania złota, niż podatki. Lecz kto mając możliwość, nie zrobi wszystkiego by zapewnić sobie maksymalny możliwy dochód?
- dlatego jeszcze raz piszę, że na MULTI zysk ze sprzedaży NIGDY nie jest większy od zysku z podatków, o ile zadba się o dobry przyrost populacji ( może za wyjątkiem jakiejś mapy, gdzie jest masa zieleni, kamienia itp.)
Jeżeli chodziło Ci o te "normalne" warunki w SINGLE - to ok, zgadzam się.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template DarkMW created by razz