ZalogujRejestracjaSzukaj U�ytkownicy MedaleZaloguj si�, by sprawdzi� wiadomo�ciGrupyStatystyki

Na forum.stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij


Poprzedni temat «» Następny temat
[mapa] Mapy by intel005
Autor Wiadomość
intel005 
Mieszczanin


Gra w: Strongold Crusader, Stronghold Legends
Posty: 103
Medale: Brak

Wysłany: 23 Styczeń 10, 18:15   [mapa] Mapy by intel005

Tutaj oddam pod ocenę swoje mapy.

Pierwsza mapa:









Wzgórza Śmierci to mapa, na której gra od początku nabiera dynamiki. Charakteryzuję się małym terenem na rozbudowę zamku. Nie można zrobić potężnej gospodarki, bo po prostu... nie ma miejsca. Starałem się jak najbardziej zrównoważyć ją pod względem zasobów. Pod względem terenu jest niezrównoważona, każdy gracz dostaje do zagospodarowanie mały kawałek terenu o różnym położeniu.

Link:
http://www.speedyshare.co...rza_Smierci.rar

Wkrótce dodam nową mapą, tym razem będzie za to mało zasobów i dużo terenu.
 
 
Hunter 
Ciężkozbrojny


Gra w: Stronghold & Stronghold Crusader
Wiek: 25
Posty: 799
Skąd: Z forum.
Medale: Brak

Wysłany: 23 Styczeń 10, 18:30   

Mapa nierealistyczna. Krajobraz kiepski. A dla niektórych botów może nie starczyć miejsca.

4/10
_________________
o/ -> KAMPANIA <- \o
 
 
Lord Smerf 
Skryba

Gra w: grę
Wiek: 27
Posty: 1208
Medale: Brak

Wysłany: 23 Styczeń 10, 19:05   

intel005 napisał/a:

Wzgórza Śmierci to mapa, na której gra od początku nabiera dynamiki. Charakteryzuję się małym terenem na rozbudowę zamku. Nie można zrobić potężnej gospodarki, bo po prostu... nie ma miejsca. Starałem się jak najbardziej zrównoważyć ją pod względem zasobów. Pod względem terenu jest niezrównoważona, każdy gracz dostaje do zagospodarowanie mały kawałek terenu o różnym położeniu.

Szczerze? Dno. Ale nie ma co się załamywać, każdy tak zaczynał. ;) Pooglądaj inne mapy(najlepiej doświadczonych mapmakerów, np. Kokoju, Siwy, Al Ganonim), wzoruj się na nich wykonując realistyczne krajobrazy i stosując sprawdzone wykończenia terenu.
 
 
Kokoju 
Piechur


Gra w: różne takie...
Wiek: 27
Posty: 505
Skąd: I tak nie trafisz...
Medale: Brak

Wysłany: 23 Styczeń 10, 21:58   

Dobra, to ja może udzielę kilku cennych porad:

1. Oazy zwykle lub warstwowo, tzn. najpierw daj najgęstszą z traw. Później daj tą nieco bardziej jałową, następnie zakończ to samym piaskiem z "krzewami". Dzięki temu powstaje wrażenie, że środek oazy jest bardzo bujny, jednak z czasem im dalej środka, tym jest bardziej jałowo. Nie będą przeszkadzać jeszcze dwa elementy:
-Krzaki, zwłaszcza dodane z drugim elementem mogą dodatkowo podkreślać bujność oazy.
-Palmy, przy oazach najlepiej daktylowe. Nie należy jednak przesadzać - warto zrobić 4-8 sztuk (w zależności od oazy). Często początkujący MapMakerzy popełniają błąd, robiąc kilkadziesiąt palm równiutko obok siebie oraz tworzących kształt koła. To wygląda nienaturalnie, gdyż nawet gęsty lat nie jest tak symetryczny i kształtny.
Inna sprawa ma się w przypadku robienia większych lasów. No... wiele rzeczy się nie zmienia. Dalej robi się "Warstwowanie", jednak od czasu warto dodać nieco bardziej jałową trawę. Kształt też oczywiście może być inny, tak samo jak kształty warstw. W przypadku oaz powinno być tak: zniekształcona litera "O" (Lub jakiś inny ksztat oczywiście), później kontur mniej bujnej, ale nadal gęstej trawy, a później kontur tego konturu - piasek i drobne krzewy. W przypadku lasów w niektórych miejscach może być np. dużo gęstej trawy (Powiedzmy tak - najbardziej zielona to bujna trawa. Mniej zielona to gęsta trawa, najmniej zielona to jałowa trawa) a mało jałowej. Również rodzaje drzew są inne - powinny pojawić się wszystkie oprócz drzew oliwnych. Oczywiście dodajemy krzaczki oraz robimy oazę. Należy pamiętać, że jeśli robimy tą "gotową" (Oaza jako obiekt w dziale z wodą), to warto zrobić naokoło niej trochę piachu i jałowej trawy. W przypadku robienia nie obiektu acz wody "z rzek" warto dodać trochę skałek i brodu. W przypadku robienia traw naokoło bagien, warto pokusić się o dużo tych bujnych i gęstych traw, a mało jałowych.

2. Nie rób nic kwadratowego ani prostokątnego(No, za wyjątkiem zamków). Taki prostokątny/kwadratowy obszar rud żelaza, kamieni, oazy (Nie daj boże jednowarstwowej) cxy czegokolwiek innego poważnie rani krajobraz, wpływa źle na minimapkę oraz pogarsza ocenę krytyków. Bardzo. Dlatego też rób "fale" kamieni czy rud żelaza. W przypadku jednego i drugiego warto dodać trochę skał i kamieni. I voila, powstaje dobry efekt.

3. "Nie tylko piach i kamienie". Warto urozmaicać krajobraz, ale z umiarem. Gdy widzisz bardzo dużo pustego pola, dodaj:
-Trochę kaktusów
-Drzewka oliwne (Pamiętaj o zachowaniu umiaru i odstępów między drzewami)
-Małą oazkę
-Ruiny miasta
-Piachu z wieloma kamieniami (Ten "drugi rodzaj" piachu)
-Wydmy
Jak widzisz, wybór jest duży. Należy jednak, jak napisałem, zachować umiar. To pustynia, więc wiele pól to po prostu piach, kamienie i wydmy. Wpi....anie na siłę licznych drobiazgów sprawia, że mapa staje się sztuczna. Z drugiej strony, duża pustka też nie jest najlepsza. Jak widzisz, ciężko z tym jest. Ale nie ma co się martwić, po 5-10 mapach (dobrych) sam będziesz wiedział, co tu może się przydać.

3. Kreatywność, wiedza i inwencja - trzy ważne cechy dobrego MapMakera. Inwencji użyj, by zrobić dobry krajobraz - wyobraź sobie, jak by wyglądało w prawdziwym życiu to, co zrobiłeś. Jeśli realistycznie - to dobrze. Jeśli jakoś "nierealnie", to lepiej to porawić. Warto też nabyć wiedzę o terenie, który robisz, aczkolwiek to się tyczy głównie robieniu kampanii czy misji historycznych, albowiem misje dla wielu graczy to zwykle wymyślony teren. Ważne jednak być nie zrobił jakiegoś głupiego błędu, np. nie zrobił Wrocławia (przykład) nad morzem, czy Gdańska w górach. Warto odwzorować jakieś miasto w miarę możliwości, z drugiej strony trzeba wziąć pod uwagę fakt, że miasta przez lata się zmieniają, i np. Damaszek nie jest dziś taki sam, jaki był 800 lat temu. Kreatywność... Również bardzo ważna cecha. Warto dodać własny pomysł, wprowadzić coś nowego... Ja dam swoje dwa pomysły:
-Robienie "misji-krucjat" czyli coś jak Kampania Czwarta w Twierdzy Krzyżowiec.
-RObienie "wiosek" czyli np. oddalone bardzo od głównego miasta: farmy, domek, kapliczka i np. młyn.
Wprowadzanie swoich pomysłów może polepszyć opinię o mapie i dodać orginalności. Warto też używać tricków, np. robić "chodnik" w mieście, czyli obniżony mur, lub też akwedukt lub most zwodzony bez bramy. To się przydaje do drewnianych bram w Twierdzy Deluxe. W ów Twierdzy można też zrobić np. most, co też się przydaje. Różne są sprawy. W każdym razie, takie dodatki również urozmaicają grę.

I teraz odeślę cię do różnych map lub userów:
-W przypadku robienia map do Krucjaty warto skorzystać oglądając różne mapy Siwego.
-W przypadku robienia map do Inwazji lub też Kampanii, warto skorzystać z:
W przypadku robienia map do SHC mapek moich (tu najbardziej) lub również Siwego (Okazyjnie).
-Jeśli chcesz spróbować różnych tricków, zajrzyj do tematów z trickami lub też popytać niektórych MapMakerów. Dodam, iż cenny może być temat tutaj: http://strongholdnet.gry-...opic.php?t=1013
W dziale Twierdzy Krzyżowiec (ogólny dział) znajdziesz kilka porad do tricków autorstwa Lorda Smerfa.

Ważne jest też to, by:
-Znosić krytykę - pierwsze mapy często są krytykowane, ale z czasem krytyk jest coraz mniej, aż w końcu są same pochwały.
-Trzeba być wytrwałym, dam tutaj za przykład użytkownika Szeryfa99 (Sorka, że dałem ciebie jako przykład, ale nie znalazłem nikogo innego) - po otrzymaniu 4-5 krytyk przestawał robić daną kampanię, i rozpoczynał nową. I z tego co się nie mylę to ma na koncie 5-6 kampanii po kilka misji. To źle wpływa na wizerunek, nie należy też się spieszyć. Owszem, później to w pół godziny można zrobić dobrą mapkę. Jednak początkujący muszą poświęcić nawet kilka dni by zrobić bardzo dobrą mapkę.
No i przy robieniu kampani - Jeśli parę osób skrytykuje to samo, to wiesz, że to jest w jakiejś mapie źle zrobione. Dlatego warto po prostu poprawić to, później zamienić linki do map, a następnie napisać o tym i poprosić o kolejne sprawdzenie i ocenienie mapy. Później - jak pisałem - coraz mniej osób zaznacza jakieś błędy.
I cóż, jak pisałem - nie należy się załamywać jak się dostanie sporo krytyk. Kiedy poprawi się skrytykowaną rzecz, zapamięta się by ów błędu nie robić. Jeśli zaś po danej krytyce się po prostu obrazisz, to wtedy:
-Nie jest się w robieniu mapy lepszym, a może i nawet staje się gorszym, gdyż przywiązuje się nieświadomie do danego błędu.
-Psują się kontakty między userami, co w internecie nie wychodzi na dobre.

Mam nadzieję, że pomogłem.
_________________
„-Ja was uczę nadczłowieka. Człowiek jest czemś, co pokonane być powinne. Cóżeście uczynili, aby go pokonać? Wszystkie istoty stworzyły coś ponad siebie; chcecie być odpływem tej wielkiej fali i raczej do zwierzęcia wrócić, niźli człowieka pokonać? […] Patrzcie, ja wam wskazuję nadczłowieka! […] Gdzież jest ten piorun, który by was liznął swym językiem? Gdzież jest ten obłęd, który by wam zaszczepić należało? Patrzcie, ja was uczę nadczłowieka. On jest tym piorunem, on jest tym obłędem!”

Fryderyk Nietzsche
 
 
 
Threeth 
Dzielny wojak

Posty: 594
Skąd: Bielsko-Biała
Medale: Brak

Wysłany: 24 Styczeń 10, 10:41   

Co do trików to jak ktoś chce to mu opiszę jakiś(wystarczy zobaczyć temat o trikach i powiedzieć jaki)
_________________
>>Moje mapy<<
 
 
Piotrek 
Burżuj


Wiek: 24
Posty: 188
Skąd: Syców
Medale: Brak

Ostrzeżeń:
 5/3/3
Wysłany: 24 Styczeń 10, 12:05   

Mapy Intela mi się akurat podobają, nie wiem co w nich jest złego :/ .
Dla mnie 9/10.
 
 
 
Lord Smerf 
Skryba

Gra w: grę
Wiek: 27
Posty: 1208
Medale: Brak

Wysłany: 24 Styczeń 10, 12:10   

Piotrek, krajobraz... Wyobraź sobie rzekę płynącą równymi liniami po pustyni wśród czterech kwadratowych płaskowyżów, na których umiejscowione są kwadratowe złoża surowców, dwa równe pasy czegoś ciemnego, cztery kawałki trawy na szczerej pustyni i cztery małe grupki palm, też na pustyni... Jeśli widziałeś coś podobnego w naturze to gratuluję wrażeń. :mrgreen:
 
 
Piotrek 
Burżuj


Wiek: 24
Posty: 188
Skąd: Syców
Medale: Brak

Ostrzeżeń:
 5/3/3
Wysłany: 24 Styczeń 10, 12:54   

No ale jak na początek to się intel spisał :D :D :D :D .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template DarkMW created by razz