Na forum.stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij
minimapy wygladaja zachęcająco - ale ten ostatni zamek wyglada za bardzo sztucznie i jeszcze te chaotycznie postawione wieze ustal najpierw zamek główny (co ma bronić najbardziej siedziby) dopiero potem otaczaj - poprawka ustawienia murów
Dodam od siebie, że na Twoich mapach jest pełno pustego terenu. Ja bym to urozmaicił jakimiś rożnymi typami podłoża i kamyczkami/drzewami/krzewami. Szczególnie na ostatniej mapie razi bardzo brak krajobrazu. Nudna trawa i to wszystko Uzupełnij zamek jakimiś budynkami, popatrz jak wyglądają krajobrazy na zdjęciach. [ popatrz na tereny wokół innych prawdziwych zamków ] Staraj się też tworzyć mapy o zaokrąglonych kształtach bo takie "kwadratowe" kształty odpychają. Dobrym posunięciem jest też przyjrzenie się minimapie i zdecydowanie czy nie potrzeba do niej czegoś dorzucić.
Tzn. źle się trochę wyraziłem. Chodzi o to, że miejscami teren jest taki monotematyczny, smutny. W Pladze Wieprza np. te najwyższe tereny są takie ciemne i brunatne. Owszem są kamienie, ale taki martwy teren nie cieszy za bardzo oka. Mapy dobrze jest też poprawiać pod kątem minimap, gdyż ja przed grą miałem wrażenie, że wzniesienia są zrobione tak na szybko. Brakuje tam pewnego skoordynowania i wtopienia w krajobraz. [ Tak jak w rysunku, widać kontury, które widocznie oddzielają od siebie elementy. ] Widać, że znasz podstawy i mapy "dają radę". Wiadomo, że podczas rozgrywki krajobraz nie razi tak jak na minimapie, ale mimo wszystko nie podoba mi się ta wyżyna, na której stoi zamek. Walnięta jest taka plama ( dobrze, że miejscami jest zaokrąglona ) i w czterech miejscach się obniża. Tak trochę jakby ten teren się podniósł nienaturalnie. Brakuje mi tam "średnich' obniżeń, głazów itp.
W Bitwie pod Hastings brakuje takiego właśnie wtopienia elementów krajobrazu. Są te "wyżyny" i łączą się po prostu z trawą. Na minimapie górki się nieładnie wypiętrzają.
Najlepsza mapa pod względem krajobrazu to wg mnie Wyżyny. Tak jak mówiłem, warto popracować nad zróżnicowaniem podłoża. Ja jestem przyzwyczajony do Crusadera, więc "słomiana" trawa mi nie przeszkadza w praktyce, ale wiem, że tak nie powinno raczej być. Tak trochę mi to przypomina technikę wykonania map do gry przez FF. [ Chociaż jest chyba lepiej niż u nich ]
Sprawdziłem wszystkie mapy w grze jakby co
P.S. Za zamek przepraszam, nie doczytałem Sam kształt mi się podoba no i wygląda, że dobrze go połączyłeś z podwyższeniem terenu. Zobaczymy jak wyjdzie wersja finalna.
Mój kolega oglądając mapy powiedział mi że ujdą ale widząc minimapę mówił że robię mapy za szybko, (powiedział że jakbym nie robił mapy "byle zbyć" to by były naprawdę ładne).
Mój kolega oglądając mapy powiedział mi że ujdą ale widząc minimapę mówił że robię mapy za szybko, (powiedział że jakbym nie robił mapy "byle zbyć" to by były naprawdę ładne).
No i jeśli robisz je rzeczywiście na szybko, to miał rację. Lepiej zrobić jedną bardzo dopracowaną mapę niż 5 słabych.
Odnośnie samych map - pamiętaj, że ludzie patrzą na wszystko, nawet najmniejszy kawałek terenu. Czasem jeden szczegół może wszystko zniszczyć. Świetne przykłady dobrej mapy możesz zobaczyć wśród prac konkursowych(zwłaszcza mapy Siwego i ta z "kolczastym" zamkiem). Krajobraz jest zgrany, tak, jakbyś widział prawdziwe otoczenie fortecy.
To, co od razu wypadałoby naprawić, to płaskowyże. Jest ich po prostu za dużo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum