ZalogujRejestracjaSzukaj U�ytkownicy MedaleZaloguj si�, by sprawdzi� wiadomo�ciGrupyStatystyki

Na forum.stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij


Poprzedni temat «» Następny temat
Kolejne moje mapy
Autor Wiadomość
Rahnen 
Burżuj

Wiek: 28
Posty: 220
Skąd: Małopolska
Medale: Brak

  Wysłany: 2 Wrzesień 11, 14:26   Kolejne moje mapy

Wyżyny



Rozmiar 200x200
Tryb - Krajobraz

DOWNLOAD - Wyzyny

Plaga Wieprza



Rozmiar: 400x400
Tryb - Inwazja
Cel - Obronić zamek przed atakami Wieprza.

DOWNOLAD - Plaga wieprza

Bitwa pod Hastings



Rozmiar 300x300
Typ - Inwazja
Cel - Pokonać Harolda Godwisona i jego wojska.

DOWNLOAD - Bitwa pod Hastings

Odpawy do misji są w opisie w SH.

Edit Pracuję też nad nowym zamkiem który będzie grywalny w trybach oblężenie i Inwazja

Oto minimapa:
 
 
Krzyzak 
Osadnik


Wiek: 29
Posty: 44
Skąd: Przasnysz
Medale: Brak

Wysłany: 7 Wrzesień 11, 22:45   

minimapy wygladaja zachęcająco - ale ten ostatni zamek wyglada za bardzo sztucznie :) i jeszcze te chaotycznie postawione wieze :) ustal najpierw zamek główny (co ma bronić najbardziej siedziby) dopiero potem otaczaj - poprawka ustawienia murów :)
 
 
 
Bordinio 
Moderator


Gra w: Obecnie w żadną.
Posty: 1039
Medale: Brak

Wysłany: 9 Wrzesień 11, 12:18   

Dodam od siebie, że na Twoich mapach jest pełno pustego terenu. Ja bym to urozmaicił jakimiś rożnymi typami podłoża i kamyczkami/drzewami/krzewami. Szczególnie na ostatniej mapie razi bardzo brak krajobrazu. Nudna trawa i to wszystko :( Uzupełnij zamek jakimiś budynkami, popatrz jak wyglądają krajobrazy na zdjęciach. [ popatrz na tereny wokół innych prawdziwych zamków ] Staraj się też tworzyć mapy o zaokrąglonych kształtach bo takie "kwadratowe" kształty odpychają. Dobrym posunięciem jest też przyjrzenie się minimapie i zdecydowanie czy nie potrzeba do niej czegoś dorzucić.
 
 
 
Rahnen 
Burżuj

Wiek: 28
Posty: 220
Skąd: Małopolska
Medale: Brak

Wysłany: 9 Wrzesień 11, 13:20   

Bordinio napisał/a:
Na Twoich mapach jest pełno pustego terenu.


Są uzromaicone błotem, brzozami, krzewami tylko być może tego nie widać :-/

Bordinio napisał/a:
Szczególnie na ostatniej mapie razi brak krajobrazu.


Poniewaz jest niedokończona. (Zrobiłem tylko zamek, jeszcze nie zrobiłem krajobrazu.)
 
 
Bordinio 
Moderator


Gra w: Obecnie w żadną.
Posty: 1039
Medale: Brak

Wysłany: 9 Wrzesień 11, 14:15   

Tzn. źle się trochę wyraziłem. Chodzi o to, że miejscami teren jest taki monotematyczny, smutny. W Pladze Wieprza np. te najwyższe tereny są takie ciemne i brunatne. Owszem są kamienie, ale taki martwy teren nie cieszy za bardzo oka. Mapy dobrze jest też poprawiać pod kątem minimap, gdyż ja przed grą miałem wrażenie, że wzniesienia są zrobione tak na szybko. Brakuje tam pewnego skoordynowania i wtopienia w krajobraz. [ Tak jak w rysunku, widać kontury, które widocznie oddzielają od siebie elementy. ] Widać, że znasz podstawy i mapy "dają radę". Wiadomo, że podczas rozgrywki krajobraz nie razi tak jak na minimapie, ale mimo wszystko nie podoba mi się ta wyżyna, na której stoi zamek. Walnięta jest taka plama ( dobrze, że miejscami jest zaokrąglona ) i w czterech miejscach się obniża. Tak trochę jakby ten teren się podniósł nienaturalnie. Brakuje mi tam "średnich' obniżeń, głazów itp.

W Bitwie pod Hastings brakuje takiego właśnie wtopienia elementów krajobrazu. Są te "wyżyny" i łączą się po prostu z trawą. Na minimapie górki się nieładnie wypiętrzają.

Najlepsza mapa pod względem krajobrazu to wg mnie Wyżyny. Tak jak mówiłem, warto popracować nad zróżnicowaniem podłoża. Ja jestem przyzwyczajony do Crusadera, więc "słomiana" trawa mi nie przeszkadza w praktyce, ale wiem, że tak nie powinno raczej być. Tak trochę mi to przypomina technikę wykonania map do gry przez FF. [ Chociaż jest chyba lepiej niż u nich :) ]

Sprawdziłem wszystkie mapy w grze jakby co :)


P.S. Za zamek przepraszam, nie doczytałem :P Sam kształt mi się podoba no i wygląda, że dobrze go połączyłeś z podwyższeniem terenu. Zobaczymy jak wyjdzie wersja finalna.
 
 
 
mroczny38 
Burżuj


Gra w: Stronghold 1, Crusader i Minecraft
Wiek: 25
Posty: 223
Skąd: Wrocław
Medale: Brak

Ostrzeżeń:
 1/3/3
Wysłany: 9 Wrzesień 11, 14:35   

Można je urozmaicić kilkoma drzewkami.
_________________
Me Gusta koty :D
 
 
 
Rahnen 
Burżuj

Wiek: 28
Posty: 220
Skąd: Małopolska
Medale: Brak

Wysłany: 9 Wrzesień 11, 17:55   

Mój kolega oglądając mapy powiedział mi że ujdą ale widząc minimapę mówił że robię mapy za szybko, (powiedział że jakbym nie robił mapy "byle zbyć" to by były naprawdę ładne).
 
 
Lord Smerf 
Skryba

Gra w: grę
Wiek: 27
Posty: 1208
Medale: Brak

Wysłany: 10 Wrzesień 11, 18:19   

STRONGer napisał/a:
Mój kolega oglądając mapy powiedział mi że ujdą ale widząc minimapę mówił że robię mapy za szybko, (powiedział że jakbym nie robił mapy "byle zbyć" to by były naprawdę ładne).

No i jeśli robisz je rzeczywiście na szybko, to miał rację. Lepiej zrobić jedną bardzo dopracowaną mapę niż 5 słabych.

Odnośnie samych map - pamiętaj, że ludzie patrzą na wszystko, nawet najmniejszy kawałek terenu. Czasem jeden szczegół może wszystko zniszczyć. Świetne przykłady dobrej mapy możesz zobaczyć wśród prac konkursowych(zwłaszcza mapy Siwego i ta z "kolczastym" zamkiem). Krajobraz jest zgrany, tak, jakbyś widział prawdziwe otoczenie fortecy.

To, co od razu wypadałoby naprawić, to płaskowyże. Jest ich po prostu za dużo.
 
 
Rahnen 
Burżuj

Wiek: 28
Posty: 220
Skąd: Małopolska
Medale: Brak

Wysłany: 10 Wrzesień 11, 18:34   

Co do ostatniej mapy, to bardziej się do niej przyłożę ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template DarkMW created by razz