ZalogujRejestracjaSzukaj U�ytkownicy MedaleZaloguj si�, by sprawdzi� wiadomo�ciGrupyStatystyki

Na forum.stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij


Poprzedni temat «» Następny temat
Mapy By Didek
Autor Wiadomość
Didek 
Wędrowiec


Posty: 21
Medale: Brak

Wysłany: 21 Styczeń 11, 15:54   Mapy By Didek

http://www.megaupload.com/?d=LFRMBS60
Moja 1 mapa oceńcie poroszę osobno te 3 "Lokacje"
Przy okazji Witam wszystkich ;d
Ostatnio zmieniony przez Didek 22 Styczeń 11, 18:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Siwy 
Moderator


Wiek: 28
Posty: 1481
Skąd: Nowogród Bobrzański
Medale: 1 (Więcej...)
Srebrny szachista (Ilość: 1)

Wysłany: 21 Styczeń 11, 16:17   

Witaj Didek ;].

Nie wiem w zasadzie co to ma być ;P. Ani to mapa, ani jakieś "cuda' w edytorze... Ot, po lewej mamy jakąś górę, na dole labirynt ze skał, bramę i dwie zniszczone wieże, a na górze podkowę z gór i w środku drzewko na pagórku ;) . Pewnie chodzi Ci o to, jak to jest technicznie zrobione, no więc tak:

Góra z oazą
Słabe wykończenie skałami. Na krawędzi sruuu duzy głaz jeden obok drugiego... To nie o to chodzi. Powinieneś koło nich zrobić parę mniejszych, potem najmniejszych, jakies krzaczki może itp. Sama oaza na tej górze wygląda nie najgorzej, aczkolwiek widziałbym koło jeziorka kilka głazów... No i na północy ten staw jest kwadratowo wykończony.

Podkowa
Tutaj wykonczenie góry głazami też wygląda podobnie (źle). Jednak przy lewym końcu podkowy wygląda nie najgorzej. Tak jak poprzednio - przydałoby sie sporo mniejszych i najmniejszych głazów... Widziałeś kiedyś, żeby w naturze było mnóstwo wielkich głazów koło siebie, a żadnych mniejszych odłamków itp ? Ja nie :) . Generalnie to nie wiem, gdzie mozmna spotkac tak ładnie wyrzeźbioną przez naturę idealnego kształtu podkowę, ale to już inna bajka ;P.

Podsumowując te dwa fragmenty widzę, że teren dobierasz przyzwoicie (w sensie podłoże) i uzywasz krzaczków, kaktusów, a co najważniejsze nie robisz kwadratowych oaz, gór itp. Jednak głazy wyglądają baaaaardzo przeciętnie ;) . Jeśli to jedna z Twoich pierwszych prac, to jest całkiem całkiem, jednakże lepiej zrobić całą mapę i dopiero dać pod ocenę, niźli robić jakieś małe fragmenty niepowiązane ze sobą... Robiąc całą mapę, zdobędziesz dużo więcej doświadczenia ;) .

Pozdrawiam.

PS. Trzeciej "lokacji" nie ma co oceniać.
 
 
Didek 
Wędrowiec


Posty: 21
Medale: Brak

Wysłany: 21 Styczeń 11, 16:49   

Dzięki za porady jak tylko zrobie coś nowego to wrzucę :)
 
 
 
Hunter 
Ciężkozbrojny


Gra w: Stronghold & Stronghold Crusader
Wiek: 26
Posty: 799
Skąd: Z forum.
Medale: Brak

Wysłany: 21 Styczeń 11, 17:57   

Jeśli będziesz miał jakieś problemy z pomysłami lub wykończeniem, to polecam używanie 200x200. Przy mniejszych mapach zawsze łatwiej. Nie spiesz się też w robieniu map, bo nawet najlepszym zchodzi na misji kilka dni.
_________________
o/ -> KAMPANIA <- \o
 
 
Didek 
Wędrowiec


Posty: 21
Medale: Brak

Wysłany: 21 Styczeń 11, 19:24   

http://www.megaupload.com/?d=XQYG84OM - Nauczyłem się robić mosty i wkorzystałem to w tej mapce przy okazji korzystając z waszych porad :)



http://www.megaupload.com/?d=I19CSA90 - Chyba troszkę z tymi kaktusami przesadziłem :D
ale wydaje mi się ,że zbocze tej "góry" całkiem nieźle mi wyszło :P
Ostatnio zmieniony przez Didek 22 Styczeń 11, 17:51, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
 
Siwy 
Moderator


Wiek: 28
Posty: 1481
Skąd: Nowogród Bobrzański
Medale: 1 (Więcej...)
Srebrny szachista (Ilość: 1)

Wysłany: 21 Styczeń 11, 20:23   

Cytat:
Nie spiesz się też w robieniu map, bo nawet najlepszym zchodzi na misji kilka dni.


Nie powiedziałbym, że jestem zaraz tym "najlepszym", ale mi czasem schodzi na mapę, o ile się zabiorę do tworzenia takowej, przynajmniej tydzień, najczęściej dwa ;P. Najważniejsze to dokładne dopracowanie - nic na siłę. Dla przykładu (znowu z mojego życia ;P) jak nie mam pomysłu/chęci, to po prostu wyłączam Twierdze i czekam na "natchnienie" ;) . Dobra, przejdźmy do Twojej mapki Rzeka (druga jest "chwilowo niedostępna").

Nie wiem dlaczego wzdłuż caaałego brzegu rzeki są głazy, i to na dodatek te największe ;) . Przez cały most ciągną się także takowe... Dziwne ;P. Generalnie, jak przechodzisz z jednego terenu na drugi to często dobrze jest trochę pomajtać najmniejszym pędzlem, żeby były takie jakby prześwity tej "lepszej" ziemi, czy trawki. Głównie tyczy się to przejścia z najmarniejszej trawki do kamyczków, czy całkiem suchego lądu. Pamiętaj też, że czasem gdzieś na ziemi leżą jakieś małe kamyczki, a nie tylko przy samej rzece ;) . Jednak bez przesady z takowymi.
 
 
Didek 
Wędrowiec


Posty: 21
Medale: Brak

Wysłany: 22 Styczeń 11, 12:13   

http://www.megaupload.com/?d=7YBWQMTA - Trzecia mapka :D nie zwracajcie uwagi na Twierdze :P poprostu kiedyś ją zrobiłem ,a teraz wrzuciłem krajobraz. Jednak tutaj użyłem ostatnich porad Siwego :)

Ostatnio zmieniony przez Didek 22 Styczeń 11, 17:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Siwy 
Moderator


Wiek: 28
Posty: 1481
Skąd: Nowogród Bobrzański
Medale: 1 (Więcej...)
Srebrny szachista (Ilość: 1)

Wysłany: 22 Styczeń 11, 12:35   

Hmm... Skałki przy morzu wyglądają bardzo dobrze :) . Przejście z plazy na trawke... Proponowałbym nie z plazy na najbardziej bujną trawę, ale najpierw na tę najbiedniejszą, a potem na średnią i ew. troszkę najbujniejszej :) . Natomiast przejście z trawy w drugą stronę - do ziemi - jest bardzo ładne. Te koła ze skał - w sumie wykończenie nie najgorsze, jednak nie wiem dlaczego jest tam tak gigantyczny ścisk i nie ma w ogóle wejścia na tą górę. Wydaje mi się, że powinieneś robisz takie skały jakimiś kupkami w pewnych tylko miejscach góry, pamiętając o umiarze :) . Krzaczki na skałach wyglądają tak średnio (mówię o tych dwóch duzych górach)... Za duże kupy tych krzaczków tam są, no a poza tym, nie wiem czemu nie używasz paproci ? Toż to najładniejsza roślinność w SH:C, nie licząc drzew ;) . Krzaczki przy brzegu wyglądają bardzo dobrze, tak jak kamienie.

Generalnie widzę u Ciebie ogromny zapał i szybkie postepy - oby tak dalej ;) . Teraz czekam(y) na jakąś większą mapkę ;].
 
 
Didek 
Wędrowiec


Posty: 21
Medale: Brak

Wysłany: 22 Styczeń 11, 13:54   

Moja chyba najlepsza mapa zsumowałem wszystkie wasze porady :)
http://www.megaupload.com/?d=M5OHW082 - Łapcie :D

Ostatnio zmieniony przez Didek 22 Styczeń 11, 17:46, w całości zmieniany 9 razy  
 
 
 
Krzysztof III 
Wolny chłop


Gra w: SHC
Wiek: 25
Posty: 82
Skąd: Ciechanów
Medale: Brak

Wysłany: 22 Styczeń 11, 16:26   

Didek Ta Twoja ostatnia mapa jest super , ale mam jedno zastrzeżenie, mianowicie gdzie nie gdzie morze ma kwadratowe zakończenie (to tylko moja sugestia, jeśli nie chcesz to nie musisz jej słuchać) Rodzi się kolejny (być może) MapMaker :-)
_________________
Get ready for a nuclear attack. Thousands of tears shed, suffering and pain!
 
 
 
Didek 
Wędrowiec


Posty: 21
Medale: Brak

Wysłany: 23 Styczeń 11, 00:19   

oto następna mapa ;) http://www.megaupload.com/?d=WLAZOI0A

ps w następnej zamierzam już dołączyć misje :]

Klf.png
Plik ściągnięto 9932 raz(y) 14,1 KB

 
 
 
Hunter 
Ciężkozbrojny


Gra w: Stronghold & Stronghold Crusader
Wiek: 26
Posty: 799
Skąd: Z forum.
Medale: Brak

Wysłany: 23 Styczeń 11, 12:28   

W sprawie fabuły/pomysłów możesz się zwrócić do mnie na pw, zawsze jestem skory do pomocy. Widać, że szybko się uczysz w rynsztunku mapmakerskiego :)
_________________
o/ -> KAMPANIA <- \o
 
 
Krzysztof III 
Wolny chłop


Gra w: SHC
Wiek: 25
Posty: 82
Skąd: Ciechanów
Medale: Brak

Wysłany: 23 Styczeń 11, 12:35   

Didek zwracam Ci tylko maluteńką uwagę jeżeli masz zamiar robić kampanię to mapy rób w trybie losowego scenariusza
_________________
Get ready for a nuclear attack. Thousands of tears shed, suffering and pain!
 
 
 
Didek 
Wędrowiec


Posty: 21
Medale: Brak

Wysłany: 23 Styczeń 11, 13:57   

Krzysiu Ja wiem , ja wiem :) poprostu
na początek chciałem ogarnąć krajobraz ,a nie ładować kampanie/misje na szczerej pustyni :D
 
 
 
Siwy 
Moderator


Wiek: 28
Posty: 1481
Skąd: Nowogród Bobrzański
Medale: 1 (Więcej...)
Srebrny szachista (Ilość: 1)

Wysłany: 23 Styczeń 11, 16:43   

Cytat:
Didek zwracam Ci tylko maluteńką uwagę jeżeli masz zamiar robić kampanię to mapy rób w trybie losowego scenariusza


Hmmm... Niby dlaczego ? Właśnie moim zdaniem kampanie powinny być jako inwazje.

Co do mapki o tajemniczej nazwie "Klf":
Ogólnie bardzo podobają mi się te oazy, dobrze dobrana trawka, a ta oaza z wodospadem mnie wręcz urzekła ;P. A jeszcze w piątek robiłeś taką lipę :P . Naprawdę tak dynamicznych postępów jeszcze chyba nie widziałem :) . Jednak sa uwagi - nie ma mapy idealnej:
- Myślę, że wodospad powinien być na równym skraju góy, nie wiem czy wiesz o co mi chodzi... nie powinno być jednego kwadracika bardziej wysunietego niż drugi - takie jest moje zdanie (wydaje mi się, że woda za chwilę by takowy cypel zniszczyła :) )
- Powinieneś unikać takich kwiatków jak na obrazku poniżej (chodzi tu głównie o skałę która stoi na skraju takiego zbocza, taka która jest "na dole" już IMO wygląda w porządku). Oczywiście jeśli nie ma żadnej skały, a tylko sama góra się tak kończy to jest ok ;) .


- Nie przesadzaj z tą ziemią "z kamyczkami". Jak jest takowej za duzo to już nie wygląda fajnie - co za dużo to nie zdrowo ;) .
- Hmm... Nie jestem jakimś geologiem, ale mam wrażenie, że na pustyni drzewka raczej rosły jakimis grupkami - chodzi mi o te drzewka oliwne (te o białym pniu i szeroko rozłożonych gałęziach). U Ciebie te drzewa rosą pojedynczo w praktycznie równych odstępach :) .

Ogółem mapa jest bardzo dobra, jednak jest to mapka 200x200 - bardzo łatwo ją zapełnić :P . 3 oazy, zameczek i voila ;]. Czekam na coś 300x300 (nie ma co od razu szaleć z 400x400).
Ostatnio zmieniony przez Siwy 14 Marzec 15, 14:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template DarkMW created by razz