ZalogujRejestracjaSzukaj U�ytkownicy MedaleZaloguj si�, by sprawdzi� wiadomo�ciGrupyStatystyki

Na forum.stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij


Poprzedni temat «» Następny temat
[mapa] Wygnanie i Przetrwania (moja 1 mapa)
Autor Wiadomość
kapifili 
Mieszczanin


Gra w: Wszystkie Strongholdy i nie tylko
Wiek: 23
Posty: 123
Skąd: Polska
Medale: Brak

  Wysłany: 29 Maj 13, 21:20   [mapa] Wygnanie i Przetrwania (moja 1 mapa)

Wygnanie i Przetrwanie

Witajcie! Jest to mój 1-szy post i 1-szy temat, a więc jeszcze raz mówię: Hey! ;-)

Dzisiaj chciałbym Wam zaprezentować moją 1-szą mapkę wystawioną publicznie.

Jak już się większość osób domyśliła jest ona do Stronghold 1. (wersja 1.2)
Fabuła jest w opisie mapki w grze. Nasz cel to zebranie powyżej 100 desek i około 150 mięska. (sam dokładnie nie pamiętam ile). Napiszcie mi czy mapka jest za łatwa czy za trudno. Powiedzcie mi co mam zmienić na przyszłość (nigdy nie robiłem jakiś super map). :->
Możecie dać oceny w skali 1/10.
Download
http://speedy.sh/xBCSq/Wygnanie-i-Przetrwanie.map
lub
http://chomikuj.pl/kapifi...wierdza+1/Mapki
(nie potrzeba konta na Chomikuj)

Grajcie i oceniajcie!

Edit
Czekajcie muszę usunąć mapkę. Ustawiłem złe cele. Zaraz wrzucę ją z powrotem.
Edit2
Ok. Już wszystko zrobione. Mam nadzieje że działa.
Edit3
Po raz 3 musiałem od nowa wrzucić z powodu błędu z wydarzeniami. Teraz powinno już wszytko działać.
PS. Nie usunąłem komentarza moderatora, nie wiem o co chodzi. :o


Hej, kolego! Nie usuwaj komentarzy moderatorów i stosuj się do ich zaleceń. A moje brzmiało: umieszczaj klikalne linki w swoim poście, a nie w tagu code. S.
_________________
"Zło to zło. Mniejsze, większe, średnie, wszystko jedno, proporcje są umowne a granice zatarte. [...] Ale jeżeli mam wybierać pomiędzy jednym złem a drugim, to wolę nie wybierać wcale."
- Andrzej Sapkowski, Ostatnie Życzenie

Chwała Twierdzy!
Ostatnio zmieniony przez Siwy 30 Maj 13, 14:51, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Siwy 
Moderator


Wiek: 28
Posty: 1481
Skąd: Nowogród Bobrzański
Medale: 1 (Więcej...)
Srebrny szachista (Ilość: 1)

Wysłany: 29 Maj 13, 21:59   

Cóż, mapa przede wszystkim strasznie mała. Staraj się robić raczej większe. Zasadniczo raczej starać się mniejszych pędzli i najlepiej tych 'okrągłych'. Bardzo możliwe, że kiedyś, choć Cię to pewnie zdziwi, on będzie Twoim przyjacielem.

Ogólnie raczej też nie rób gór narzędziami od płaskowyży, ale raczej narzędziem 'podwyższenie terenu', czy jakoś tak. Dzięki temu góry będą naturalniej wyglądać, bo u Ciebie są straszliwie kanciaste i nie naturalne. Cóż, staraj się też stosować zróżnicowane podłoże (np. 'błoto' - to co się pojawia przy budynkach, albo 'trawa'). Korzystaj też z głazów (tych, w menu z drogowskazem). Ogólnie: staraj się też robić po prostu naturalny krajobraz, w miarę możliwości oczywiście, taki jak za oknem ;) . W lasach na ogół rośnie kilka gatunków drzew, a u Ciebie jest las składający się z samych dębów, a drugi z samych sosen. To raczej pokrótce tyle. Dobrze będzie też, jeśli pooglądasz sobie mapy doświadczonych twórców map, które są np. na naszej stronie.


Twórz dalej!
 
 
kapifili 
Mieszczanin


Gra w: Wszystkie Strongholdy i nie tylko
Wiek: 23
Posty: 123
Skąd: Polska
Medale: Brak

Wysłany: 30 Maj 13, 14:59   

Siwy napisał/a:
Cóż, mapa przede wszystkim strasznie mała. Staraj się robić raczej większe. Zasadniczo raczej starać się mniejszych pędzli i najlepiej tych 'okrągłych'. Bardzo możliwe, że kiedyś, choć Cię to pewnie zdziwi, on Obrazek będzie Twoim przyjacielem.

Ogólnie raczej też nie rób gór narzędziami od płaskowyży, ale raczej narzędziem 'podwyższenie terenu', czy jakoś tak. Dzięki temu góry będą naturalniej wyglądać, bo u Ciebie są straszliwie kanciaste i nie naturalne. Cóż, staraj się też stosować zróżnicowane podłoże (np. 'błoto' - to co się pojawia przy budynkach, albo 'trawa'). Korzystaj też z głazów (tych, w menu z drogowskazem). Ogólnie: staraj się też robić po prostu naturalny krajobraz, w miarę możliwości oczywiście, taki jak za oknem ;) . W lasach na ogół rośnie kilka gatunków drzew, a u Ciebie jest las składający się z samych dębów, a drugi z samych sosen. To raczej pokrótce tyle. Dobrze będzie też, jeśli pooglądasz sobie mapy doświadczonych twórców map, które są np. na naszej stronie.


Twórz dalej!

Dziękuję za porady; na pewno mi pomogą :) Ogólnie do tej mapy w ogóle się nie przygotowywałem, została ona zrobiona na odwal :D Oczywiście następne będą duuuużo bardzie przemyślane.
_________________
"Zło to zło. Mniejsze, większe, średnie, wszystko jedno, proporcje są umowne a granice zatarte. [...] Ale jeżeli mam wybierać pomiędzy jednym złem a drugim, to wolę nie wybierać wcale."
- Andrzej Sapkowski, Ostatnie Życzenie

Chwała Twierdzy!
 
 
Micholon 
Mieszczanin


Gra w: SH1, SHK, Gothic 1,2,3
Wiek: 25
Posty: 134
Medale: Brak

Wysłany: 3 Czerwiec 13, 20:36   

Już na minimapie widać że kawał rzeki jest kwadratowy!
 
 
 
kapifili 
Mieszczanin


Gra w: Wszystkie Strongholdy i nie tylko
Wiek: 23
Posty: 123
Skąd: Polska
Medale: Brak

Wysłany: 5 Czerwiec 13, 16:26   

Micholon napisał/a:
Już na minimapie widać że kawał rzeki jest kwadratowy!

Taaa wiem. Już dostałem radę: nie robić kwadratowych rzek, bagien, gór, lasów itp.
_________________
"Zło to zło. Mniejsze, większe, średnie, wszystko jedno, proporcje są umowne a granice zatarte. [...] Ale jeżeli mam wybierać pomiędzy jednym złem a drugim, to wolę nie wybierać wcale."
- Andrzej Sapkowski, Ostatnie Życzenie

Chwała Twierdzy!
 
 
Micholon 
Mieszczanin


Gra w: SH1, SHK, Gothic 1,2,3
Wiek: 25
Posty: 134
Medale: Brak

Wysłany: 7 Czerwiec 13, 16:53   

Ok pobrałem właśnie mapkę i zagrałem. Po pierwsze krajobraz dość kiepski. Nie poprawiłeś nawet tej rzeki. Po pierwsze 80% terenu jest płaskie. Zawsze urozmaicaj ziemię dodając jakieś góry płaskowyże równiny i malutkie wzniesienia. Używaj kamieni skał z drogowskazu i krzaków do tworzenia małych zbocz. rób też płaskie polany i dodawaj trawę i błoto z których rób ścieżki. Jeśli robisz teraz kampanię numeruj mapy i fabułę pisz w postach. Pamiętaj by była oryginalna i nie zbyt mała. Opisz kraj sytyłację w której się znalazłeś i inne rzeczy.
Misja za trudna zbyt duży skład na początek gry zero surowców, dzięki czemu postawiłem tylko jednego drwala. Za dużo wilków. Gdy je dajesz na mapie to ustaw zdarzenie "Wilk śpi"
na początek gry. Co jakiś czas (3 miechy) dawaj zdarzenie "Wilk się budzi" i ustaw żeby budziła się każdorazowo jedna grupa wilków(Po prostu ustaw "1" na pasku). Bandyci za szybko przyszli. Pamiętaj żeby testować mapy przed wstawieniem. Pamiętaj też że każda mapa musi być do przejścia na poziomie normalnym. Jeszcze dużo pracy przed tobą.
 
 
 
kapifili 
Mieszczanin


Gra w: Wszystkie Strongholdy i nie tylko
Wiek: 23
Posty: 123
Skąd: Polska
Medale: Brak

Wysłany: 9 Czerwiec 13, 10:36   

Micholon napisał/a:
Ok pobrałem właśnie mapkę i zagrałem. Po pierwsze krajobraz dość kiepski. Nie poprawiłeś nawet tej rzeki. Po pierwsze 80% terenu jest płaskie. Zawsze urozmaicaj ziemię dodając jakieś góry płaskowyże równiny i malutkie wzniesienia. Używaj kamieni skał z drogowskazu i krzaków do tworzenia małych zbocz. rób też płaskie polany i dodawaj trawę i błoto z których rób ścieżki. Jeśli robisz teraz kampanię numeruj mapy i fabułę pisz w postach. Pamiętaj by była oryginalna i nie zbyt mała. Opisz kraj sytyłację w której się znalazłeś i inne rzeczy.
Misja za trudna zbyt duży skład na początek gry zero surowców, dzięki czemu postawiłem tylko jednego drwala. Za dużo wilków. Gdy je dajesz na mapie to ustaw zdarzenie "Wilk śpi"
na początek gry. Co jakiś czas (3 miechy) dawaj zdarzenie "Wilk się budzi" i ustaw żeby budziła się każdorazowo jedna grupa wilków(Po prostu ustaw "1" na pasku). Bandyci za szybko przyszli. Pamiętaj żeby testować mapy przed wstawieniem. Pamiętaj też że każda mapa musi być do przejścia na poziomie normalnym. Jeszcze dużo pracy przed tobą.

1. Tej mapy już nie chcę poprawiać, wolę zrobić nową, a ze staraniem.
2. Dzięki za tą poradę z wilkami. Nie znałem wcześniej opcji "wilk śpi".
3. Właśnie zamierzam robić kampanię, mam już fabułę :)
4. Za trudna? Albo jesteś nie zbyt dobry (bez urazy), albo ja jestem jakiś dobry. ;)
_________________
"Zło to zło. Mniejsze, większe, średnie, wszystko jedno, proporcje są umowne a granice zatarte. [...] Ale jeżeli mam wybierać pomiędzy jednym złem a drugim, to wolę nie wybierać wcale."
- Andrzej Sapkowski, Ostatnie Życzenie

Chwała Twierdzy!
 
 
Micholon 
Mieszczanin


Gra w: SH1, SHK, Gothic 1,2,3
Wiek: 25
Posty: 134
Medale: Brak

Wysłany: 9 Czerwiec 13, 12:51   

Może ty testowałeś mapę na poziomie łatwym? Jak już mówiłem powinna być grywalna na normalu. Przy okazji gdy np. dasz że wilki się budzą ustaw wiadomość typu: "Sir wilki grasują w pobliżu!" i nie dawaj zdarzenia "Atak wilków" bo wtedy pojawią się nowe przy drogowskazie.
Co innego gdy mapa jest odpowiednio trudna a co innego gdy nie da się jej przejść. po kilku sekundach gry straciłem wielu włóczników a wilki nadal atakowały, akurat bandyci przyszli a ja dopiero przed chwilą zbudowałem drwala i nie miałem wyżywienia dla ludzi, dlatego nie dokończyłem misji.
 
 
 
YasiuYaś 
Osadnik


Gra w: Stronghold Deluxe, Stronghold Crusader
Wiek: 30
Posty: 39
Skąd: Inowrocław
Medale: Brak

Wysłany: 13 Czerwiec 13, 12:22   

Nie chcę się tutaj zbytnio udzielać, gdyż sam jeszcze nie zrobiłem mapki, ale dam chyba najważniejszą poradę - Mapy nie robi się w dzień lub dwa. Do stworzenia dobrej mapki trzeba mieć pomysł, zapał, cierpliwość i przede wszystkim czas, czego mi właśnie ostatnio trochę brakuje. Nie śpiesz się... Powoli, ale do przodu. Poświęć na mapkę powiedzmy 30-40 minut dziennie, stosuj się do porad Siwego, odkurz jakieś stare tematy z forum w dziale prac z edytorem. Zresztą "Nie od razu Kraków zbudowano", a tworzenie dobrych map tkwi w doświadczeniu.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template DarkMW created by razz