ZalogujRejestracjaSzukaj U�ytkownicy MedaleZaloguj si�, by sprawdzi� wiadomo�ciGrupyStatystyki

Na forum.stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij


Poprzedni temat «» Następny temat
[kampania] W obronie Królestwa Pokoju
Autor Wiadomość
Bordinio 
Moderator


Gra w: Obecnie w żadną.
Posty: 1040
Medale: Brak

Wysłany: 25 Czerwiec 10, 12:31   [kampania] W obronie Królestwa Pokoju

Tytuł: W obronie Królestwa Pokoju
Autor: Bordinio

Rozdział I – Przybycie ( maj 1097 – sierpień 1113 )

Wraz z innymi, ciągnącymi na pomoc Krzyżowcami, udajesz się do Ziemi Świętej. Wiedząc, że droga lądowa do Jeruzalem jest strasznie długa i pełna niebezpieczeństw, postanowiłeś poszukać jakiejś alternatywy. Wkrótce dowiadujesz się iż troje Twoich kuzynów również wyrusza na krucjatę i to na dodatek drogą morską. Jako, że jesteś tylko młodym, niedoświadczonym i średnio zamożnym synem szlachcica, kuzyni zdecydowali, że nie nadajesz się do tak poważnej i niebezpiecznej wyprawy. Zdruzgotany tym obrotem sprawy, postanawiasz wyruszyć na własną rękę, przyłączając się do armady lokalnych Krzyżowców.



Misja I - W nieznanym świecie
W maju 1096 roku przybywasz jako jeden z pierwszych Krzyżowców do Ziemi Świętej. Niestety w noc po przybyciu, Twój wynajęty statek zaginął w skutek sztormu jaki wtedy miał miejsce… Teraz nie ma już odwrotu. Wraz z niewielkim oddziałem oraz duchowieństwem, postanawiacie rozbić obóz nieopodal plaży. Z powodu braku pomysłów, zostajecie w miejscu i czekacie co przyniesie wam czas. Jedyne rozkazy : Utrzymać się ! Pamiętaj jednak, że pustynia to niegościnna kraina, obfitująca w wiele niebezpieczeństw.



Misja II - Wola życia
Zaraz po skończonej bitwie odbyła się narada. Wiedząc, że bez zapasów i wsparcia jesteście skazani na pewną śmierć, ktoś ze zgromadzonych krzyknął, aby zbudować przystań. Po dłuższym zastanowieniu doszliście do wniosku, że dzięki temu pomysłowi zyskacie o wiele większe prawdopodobieństwo przypłynięcia innego statku należącego do krucjaty. Dwojąc się i trojąc dokonaliście rzeczy wręcz niemożliwej ! Wybudowaliście średniej wielkości port, który nabrał znaczenia strategicznego. Z nadzieją czekacie…



Misja III - Przywrócona nadzieja
Po wielu dniach oczekiwania, wkrótce nad miastem unosi się bicie dzwonów oraz donośne wołanie straży. Dostrzegli oni bowiem statek na horyzoncie. Jeszcze dwa dni zajęło zanim zacumował w waszym porcie. Okręt przywiózł ze sobą potrzebne towary, sprzęt oraz wsparcie. Niestety natychmiastowe odpłynięcie jest niemożliwe z powodu szalejącego sztormu na morzu, przed którym statek właśnie uciekł…. Dzięki towarom i wojsku, przezwycięż przeciwności losu, aby dołączyć do reszty Krzyżowców.



Misja IV - Krwawa ofiara
Po skompletowaniu wszystkich, niezbędnych zapasów, jesteście gotowi do drogi. W radosnym oraz pełnym optymizmu humorze, udajecie się na statek. Jednak niespodziewanie zaczynają bić dzwony. Po chwili docierają do was krzyki straży o zbliżających się wojskach arabskich. Pośpiesznie wprowadzono kobiety, dzieci oraz starców na okręt, jednocześnie przygotowując zarówno broń jak i warownie do szturmu. Okręt bowiem potrzebuje trochę czasu na odbicie z portu. Twoim celem jest przeżycie oraz ochrona statku.

Streszczenie fabuły:
I. W nieznanym świecie – Twój statek, prowadzony nieprzychylnym wichrem dociera do wybrzeża. Chcąc odpocząć po trudach podróży, rozbijacie niewielki obóz nieopodal plaży.
II. Wola życia – Ziszczacie decyzję o budowie portu. Wciąż jednak potrzebujecie towarów by dokończyć jego budowę oraz przeżyć.
III. Przywrócona nadzieja – Po wielu dniach oczekiwania, statek zawija do portu. Szykujcie się do drogi !
IV. Krwawa ofiara – Czas w drogę ! Szkoda tylko, że aby jedni mogli żyć, drudzy muszą ponieść śmierć.

Rozdział I - Przybycie Link: http://rapidshare.com/fil...ybycie.rar.html

P.S. Przyznam, że fabuła mi trochę nie wyszła :) Mapy jak i sama kampania są moimi pierwszymi na tym forum, więc nie oczekujcie ode mnie zbyt wiele. Może kilku z was natchną one do zrobienia prawdziwych arcydzieł lub po prostu umilą wam czas.
Opis misji, streszczenie fabuły jak i fabułę macie w pliku tekstowym. ( word 2003, więc nie powinno być problemów z odtworzeniem ) Oczywiście mapy zawierają w sobie odprawy.

P.P.S. Zapraszam do krytykowania oraz ze swojej strony przepraszam tych, którzy uznają, że rozdział pierwszy jest denny, gdyż rozgrywa się na jednej, powiększanej mapie. ( Chciałem uzyskać efekt poznawania okolicy wraz z upływem czasu. )
Ostatnio zmieniony przez Bordinio 25 Sierpień 10, 21:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
przemusio 
Piechur


Gra w: czasami zrobię mapę na konkurs (SH/ SHC),
Wiek: 27
Posty: 460
Skąd: Gdynia
Medale: Brak

Wysłany: 25 Czerwiec 10, 13:08   

Wszystko OK, już oceniam, tylko dawaj mniej folderów, bo graczowi się grac odechciewa jak 1/2 godziny marnuje na rozpakowanie mapy :P ;)

[ Dodano: 25 Czerwiec 10, 16:03 ]
Misja I

Krajobraz :
Bardzo ładny, jednak jeśli chodzi o to obsunięcie w głębi lądu, to ja wiem o co chodzi, bo grałem we wszystkie mapy, ale komuś kto zagrał tylko w pierwszą (np. z braku czasu) może się to nie podobać. Tyle na moje oko, ( mogłeś dać więcej żelaza bo go znaleźć nie mogłem ;) ) - 7,5/10


Gra :
Tytuł mapy powinien być jak 4. części Worms`ów (totalna rozwała), gracz ma pełne łapska roboty. 9,5/10

Fabuła :
Ciekawa, odpowiednia, bardzo dobrze rozwinięta. Dobry pomysł z tym streszczeniem - 9 /10

Ogółem - 8 i 2/3

Misja II (póki co jej ocena to ,,worksheet in progress'')

Krajobraz : Nie wiem czemu, ale coś mi się zdaje, że ocena będzie podobna do tej z M. nr 1 ;) Trochę za duże to źródło, które nagle wytrysnęło ze skały ;) 7/10
_________________

 
 
Bordinio 
Moderator


Gra w: Obecnie w żadną.
Posty: 1040
Medale: Brak

Wysłany: 25 Czerwiec 10, 14:50   

Jedyne działające źródło żelaza niedaleko siedziby to to obok trawska :) W późniejszej fazie gracz odkryje kamień, ale znajdujące się zaraz obok niego żelazo nie nadaje się do zbudowania odkrywki.
Mówisz o pierwszej misji, że jest rozwałką ? ;) Poczekaj na czwartą.

Martwi mnie to, że zwaliłem daty ;/ Nie mogę zrobić już kilku historycznych misji. No najwyżej zrobię stylizację na mapę historyczną. Przestanę chyba dbać o daty bo przecież to tylko mały dopisik, który dość szybko się zmienia...
 
 
 
Hunter 
Ciężkozbrojny


Gra w: Stronghold & Stronghold Crusader
Wiek: 27
Posty: 799
Skąd: Z forum.
Medale: Brak

Wysłany: 26 Czerwiec 10, 19:35   

Misja I.

Cóż, od początku do końca walka. Trzeba dobrze ustawić jednostki. Wnerwiały mnie tarcze, bo gdy chciałem za nie postawić strzelców to tylko mi się tarcze zaznaczały. Krajobraz jest spoko. 6/10

Misja II.

Tu już większy poziom trudności - załatwili mnie ( może dłużej bym wytrymał, ale widocxznie przy budowie muru zostawiłem lukę ) . Co do krajobrazu zmieniłeś go trochę, acz nieznacznie. 7/10
_________________
o/ -> KAMPANIA <- \o
 
 
Bordinio 
Moderator


Gra w: Obecnie w żadną.
Posty: 1040
Medale: Brak

Wysłany: 25 Sierpień 10, 21:37   

Rozdział II - We właściwym kierunku

Rozdział II – We właściwym kierunku ( sierpień 1113 - …. )

Po dołączeniu do Krzyżowców posuwacie się naprzód. Wśród Europejczyków rozniosła się już wieść o Twych niemałych dokonaniach co zaowocowało awansem. Od teraz jesteś dowódcą swojego oddziału, który poszerzył się o nowych żołnierzy. Dzięki nowej randze możesz teraz uczestniczyć w naradach oraz ucztach. Głównodowodzący krucjaty kazali Ci rozejrzeć się na południe od waszej dotychczasowej lokacji w celu rozeznania terenu. Wyruszasz zaraz po zapadnięciu zmroku.

Odprawy:


I. Próba sił
Zwiadowcy oznajmili Ci iż przed wami znajduje się strażnica przesmyku Al-Zawahr. Ponieważ jest to dość ważny pod względem strategicznym punkt, musisz go przejąć i utrzymać do przybycia Krzyżowców. Jednak uważaj. Umocnienia leżą na ważnym szlaku, więc możesz natknąć się na przemarsz wrogich wojsk. Zdobycie tej placówki pozwoli na kontrolowanie pobliskich terenów. Jest to również najwyższy punkt w okolicy.



II. Most Suk-el-Sikin
W drodze do mostu napotkaliście jeszcze kilka niewielkich oddziałów wroga. Niestety przy szturmie na posterunek, kilku lekko zbrojnym udało się uciec na koniach. Wiedzieliście już, że nie ma czasu na planowanie ataku. W jednym momencie wszyscy ruszyliście w jego kierunku...


III. Przesmyk Al-Zawahr
Zgodnie z rozkazami, podążacie drogą przez przesmyk. Nieustannie prażące słońce oraz trudna ścieżka, wiodąca przez skały dają wam się we znaki. Mimo tego nie rezygnujecie. Po trzech dniach marszu, oblane potem i ubrudzone pyłem twarze krzyżowców wręcz domagały się odpoczynku. Rozbijacie obóz nieopodal małego strumienia. Niestety ktoś już was zauważył… Sytuacja jest trudna, gdyż większość waszych towarów wraz z końmi spadła w przepaść. (…)Albowiem na pustyni, złotem zdobędziesz przyjaciół (…)

Szczególna podpowiedź : Zacznij gromadzić złoto.



IV. Oblężenie Shikk
Niedługo po opuszczeniu przesmyku, wasze nieliczne siły trafiły na oddział Templariuszy, patrolujący okolicę. Dzięki nim zostaliście odeskortowani do Trypolisu, kontrolowanego przez waszych sprzymierzeńców. Pobyt tam zregenerował wasze siły, odbudował morale, a także wzbogacił o nowe rozkazy. Okazało się bowiem, że siły Krzyżowców napotkały silny opór i nie mogą iść dalej. Sprawcą problemu jest niewielkie miasto portowe, które jest oddalone o jakieś cztery dni drogi od waszej obecnej pozycji. Według spotkanego obywatela Shikk, miasto jest teraz zarządzane przez diuka Sereta, wspomaganego przez kalifa Miryta.
Twoje wytyczne to :
- Zgładzić diuka Sereta wraz z jego kochanką
- Stłumić wszelki opór
- Zająć miasto
Mimo iż niedawno z Shikk’u wyruszył spory oddział muzułmanów, miasto nadal jest silnie bronione. Ustalona przez was taktyka zakłada obejście miasta i zaatakowanie od północy oraz od zachodu. Oddział zachodni został stworzony z najemników, których wysłał Ci namiestnik Trypolisu.



• zielony – oddział pomocniczy ( słabo wyszkolony )
• czerwony – diuk Seret i wojska kalifa Miryt’a
• niebieski – Ty , czarny - bandyci


Streszczenie :

Misja I – Poproszono Cię o zajęcie posterunku przy przesmyku Al.-Zawahr.
Misja II – Przychodzą rozkazy dotyczące zajęcia Mostu Suk-el-Sikin.
Misja III – Ciężka droga oraz wróg uniemożliwili Ci ziszczenie planów. Za wszelką cenę próbujecie wydostać się z przesmyku „śmierci”.
Misja IV – Przegrupowujesz się i uderzasz na miasteczko portowe, które uniemożliwia posuwanie się naprzód Krzyżowcom.


Link: http://rapidshare.com/fil...erunku.rar.html


P.S. Nie sugerujcie się zbytnio minimapami. Chciałem wrzucić drugi rozdział, gdyż miałem trzy mapki i nie chciałem żeby się zmarnowały. Czwarta misja niestety musiała zostać okrojona ze względu na problemy techniczne.
Ostatnio zmieniony przez Bordinio 29 Styczeń 11, 12:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Hunter 
Ciężkozbrojny


Gra w: Stronghold & Stronghold Crusader
Wiek: 27
Posty: 799
Skąd: Z forum.
Medale: Brak

Wysłany: 30 Sierpień 10, 09:19   

Rozdział II

Misje są na wysokim poziomie trudności. Trzeba nieco pogłówkować, by wygrać. Krajobrazy są ładnie zrobione, ale niespecjalnie podobają mi się góry. Możnaby urozmaicić w nich krajobraz, a nie dawać tylko same skały. Pozostałe rzeczy w krajobrazie są dobre, tylko w I misji (Al-Zwahr) jeziorko w oazie mogło byc troszeczkę bardziej nieregularne.

8/10
_________________
o/ -> KAMPANIA <- \o
 
 
Bordinio 
Moderator


Gra w: Obecnie w żadną.
Posty: 1040
Medale: Brak

Wysłany: 29 Styczeń 11, 12:57   

Rozdział III - Szukając sensu

Twoje ostatnie sukcesy zaowocowały awansem na barona. Dzięki temu, otrzymałeś kilka dni odpoczynku od zgiełku bitewnego. To pozwoliło Ci zregenerować siły, a także dostrzec piękno tego obfitującego w przemoc świata. Było w tym miejscu coś mistycznego, coś co rozbudziło w Twoim sercu nieznany dotychczas zapał. Czułeś, że będziesz świadkiem czegoś wyjątkowego. Póki co, otrzymałeś nowe rozkazy :



Zgładź lorda Patriana, który kolaboruje z wrogiem. Nie tylko naraża na szwank powodzenie krucjaty, ale również korumpuje środowisko neutralnego emira, Kaleba. To dobra okazja, aby zjednać sobie arabskiego sprzymierzeńca. Będziesz miał do dyspozycji oddział pomocniczy, złożony z żołnierzy emira oraz własną drużynę.
( Coraz częściej zastanawiasz się przeciwko komu głównie toczy się ta wyprawa. Czy wrogami są zbuntowani Europejczycy czy Arabowie. Z mieszanymi uczuciami, dążysz do wykonania celu. )


http://rapidshare.com/fil...zyjazni__1_.rar

Raport zwiadowców : Teren jest górzysty i dość trudny. Musisz spróbować używać terenu na swoją korzyść.

P.S. Zmieniłem trochę taktykę, nie będę na razie wystawiał całej kampanii z dwóch powodów:
a) z powodu braku czasu, mapy dość wolno powstają
b) łatwiej chyba ściągnąć jedną misję i ew. ocenić niż 4
Jak mówiłem, proszę się nie sugerować bardzo minimapami. Staram się poprawiać swoje umiejętności, ale proszę o wyrozumiałość i podpowiedzi. ( Tą mapę robiłem dosyć dawno, więc może zawierać pewne uchybienia, których nie wyłapałem przed zamieszczeniem jej dzisiaj )
 
 
 
przemusio 
Piechur


Gra w: czasami zrobię mapę na konkurs (SH/ SHC),
Wiek: 27
Posty: 460
Skąd: Gdynia
Medale: Brak

Wysłany: 29 Styczeń 11, 14:15   

Generalnie mapa bardzo fajna :)
Krajobraz :
Bardzo ładny, ale prawie całą misję przechodziłem ze wciśniętą spacją bo skał za dużo ;) 8/10
Fabuła :
Bez zastrzeżeń, rozbudowana 10/10
Inne :
Bardzo podobał mi się zamek. Zarówno ze strony praktycznej, jak i wyglądu. Statek też ok, ale mogłeś użyć kilku dodatkowych trików. 9/10
Grywalność :
Trochę nudno. Zostało mi około 15 zbrojnych, 20 łuczników i kilkanaście innych jednostek. Prowadząc ostrzał łucznikami niszczyłem domki ;) 7/10

Mapa bardzo ciekawa - średnia 8,5/10 :)
_________________

 
 
Adax 
Laureat konkursu


Gra w: Sh1.SHC
Wiek: 27
Posty: 106
Skąd: Za górami...
Medale: Brak

Wysłany: 30 Styczeń 11, 20:05   

Caly II rozdział
8,5/10
Ciekawe misje, świetna fabuła, niezły krajobraz, dobra trudność. Jedyne co mi się nie podoba to góry i dziwny kształt mostu i miasta. W misji z mostem jest super rzeka (kształt), ale nadal te góry... Misja ostatnia fajnie wykonana, właściwie najlepsza.

rozdział III
Nadal ciekawa fabuła, dobrze wykonane wysokości ale góry trochę nudne choć w tej misji to pasuje. Ładne wybrzeże i zgrabny zameczek. 9/10
_________________
Czas leci, czas leci...
Innymi słowy do roboty...
Ech. :p
 
 
boemund 
Wędrowiec

Posty: 3
Medale: Brak

Wysłany: 2 Luty 11, 19:49   

Pograłem trochę w rozdział pierwszy (nie wiedzieć czemu jakieś krzaki mi wystąpiły w opisie misji... ? ) ;>
i powiem że całkiem nieźle! ;> Grało się przyjemnie, krajobraz okej.. czego chcieć więcej? Lepsza fabuła, realniejsza. :>
 
 
Bordinio 
Moderator


Gra w: Obecnie w żadną.
Posty: 1040
Medale: Brak

Wysłany: 3 Luty 11, 14:36   

Dziękuję za dobre oceny, oczywiście liczę na waszą szczerość ;) Zachęcam do gry we wszystkie mapy. [ Pierwsze jak już mówiłem są słabe, ale ciągle próbuję szlifować swoje umiejętności ]
Postaram się wymyślić jakąś fajniejszą fabułę no i oczywiście w wolnym czasie przejrzę tricki edytorskie. Wiem, że wielu ich nie uświadczyliście :)

Jeśli chodzi o góry to mam z nimi ciągle problem. Trudno mi je realnie i odpowiednio dobrze zapełnić.

P.S. Krzaczki ? Hmm... możliwe, że masz zwykłego Crusadera bo ja chyba tworzyłem wszystkie mapy w Warchescie. Być może to jakiś błąd, niezależny od nas.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template DarkMW created by razz