Na forum.stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij
Gra w: SH1 HD, SHC HD, SH2
Wiek: 26 Posty: 615 Skąd: Poznań Medale: Brak
Wysłany: 17 Marzec 10, 16:35 [kampania] Wojny w Anglii
Moja kampania będzie się działa w IX-X w. Przedstawiać będzie m. in. rządy pierwszego "właściwego" króla Anglii, czyli Alfreda (zwanego później Wielkim) i jego walki ze skłóconymi plemionami angielskimi i wikingami. Kampania będzie trudna, ale każda misja będzie możliwa i zawsze najpierw każdą testuję.
W pierwszych misjach jesteśmy państwem Wessex graniczącym z Kornwalią.
Wprowadzam kolorystykę wojsk:
Czerwony-Królestwo Wessexu, później królestwo Anglii. Czyli my.
Żółty-Królestwo Mercji
Czarny i zielony-bandyci i najemnicy (bandytami są zarówno czarni, jak i zieloni)
Pomarańczowy-Duńczycy
01-Walki z bandytami
Załóż w dolinie na ziemiach Wessexu osadę, która będzie w stanie wyprzeć uniemożliwiających rozwój gospodarczy bandytów. Zadanie nie będzie proste, bo nie można na ten cel przeznaczyć zbyt dużej ilości zasobów i broni, ze względu na liczne wojny z duńczykami.
Porady:
-Dobrze rozejrzyj się zanim postawisz warownię. Najlepiej żeby to było z dala od bandytów kryjących się w lasach
-Staraj się jak najszybciej zacząć produkcję broni. Bez przynajmniej 4 warsztatów ataki bandytów będą bardzo dotkliwe, a dla lorda nawet śmiertelne
-Myśliwi mogą okazać się świetnymi wojownikami. Na początku będą oni główną siłą zbrojną, postaw więc ich bardzo wiele
-Po pewnym czasie twoi myśliwi w poszukiwaniu zwierzyny zapuszczą się daleko, za daleko. Będą łatwym kąskiem dla bandytów. W późniejszych fazach rozgrywki lepiej będzie produkować ser.
W tej misji będzie jedna inwazja wilka. Wilk nie będzie żadną postacią historyczną, jego wojska będą po prostu innymi wrogami, w tym przypadku bandytami.
Czas powiększyć granice. Jednak samo zdobycie obozu bandytów nie wystarczy. Musisz uczynić z niego ośrodek zbrojeniowy i wyprodukować broń potrzebną do inwazji na Mercję pod panowaniem diuka Burgreda (w Twierdzy będzie to szczur ).
Porady:
-Przy oblężeniu postaraj się stracić jak najmniej jednostek, bo mogą się przydać przy odpieraniu późniejszych ataków. Żeby jak najmniej narazić swoje wojska na ostrzał użyj taranu, który jest dużo wytrzymalszy
-Po zdobyciu osady nastaw się na produkcję jedzenia i wystawiaj dodatkowe racje. Możesz wtedy opodatkować swój lud, bo pieniędzy raczej nie będziesz miał w nadmiarze
-Zacznij produkcję kamienia dopiero po odparciu ataków, gdyż bandyci z łatwością zniszczą twoje kamieniołomy.
Gra w: SH1,SHC
Wiek: 31 Posty: 50 Skąd: Leżajsk Medale: Brak
Wysłany: 17 Marzec 10, 17:20
Co do mapy 1. Bardzo prosta ze względu na jej błędy. Gdy już zrobie troszkę żołnierzy, ogrodzę siedzibę to jak atakują mnie bandyci, z 10 pałkarzy chyba, oni podbiegaja pod palisade walną ze 2 razy i uciekają.. Potem gdy atakuje odzdział wilka nawala on się z bandytami, gdzie sami się zabijają. Popraw to
Gra w: SH1 HD, SHC HD, SH2
Wiek: 26 Posty: 615 Skąd: Poznań Medale: Brak
Wysłany: 17 Marzec 10, 17:52
kolesgit, mi też się w testowaniu czasami tak działo, że oddział łuczników (wilk) był rozwalany przez bandytów. Ale jednak częściej nie było takiego problemu przy testowaniu, nawet raz ten oddział przysporzył mi bardzo wiele kłopotów, zabił wszystkie wojska i musiałem lordem reagować. Bandytów którzy prawie od razu uciekają nie da się poprawić... Próbowałem wiele sposobów, lecz nic nie wychodzi. Ale jak się nie ma zbyt dużo wojsk podczas tego zdarzenia, mogą bardzo przeszkodzić. Dlatego także to zostawiłem bez zmian, bo jak się nie zagra prawie bezbłędnie, to bandyci są bardzo kłopotliwi.
kolesgit jak możesz to oceń jeszcze w jakiejś skali np. 1/10 tą i drugą misję.
Gra w: Stronghold 1
Wiek: 29 Posty: 217 Skąd: Przeworsk Medale: Brak
Wysłany: 18 Marzec 10, 08:55
1 misja:
Misja jest nie za prosta, nie za trudna czyli bardzo dobrze zbalansowana. Krajobraz jest bardzo fajny, wspaniale wygląda rzeka i jezioro, troche za dużo jest skał na obrzeżach wzgórz ( mogłeś dać np. kamienie różnej wielkości), ale i tak bardzo fajnie się gra. 9/10
2 misja:
Mapa nie jest aż tak trudna, krajobraz też dobry , ale lepszy był w misji 1 7/10
Gra w: SH1,SHC
Wiek: 31 Posty: 50 Skąd: Leżajsk Medale: Brak
Wysłany: 18 Marzec 10, 15:28
I Misja - 7/10 Krajobraz fajny, dałbym więcej gdyby nie te błędy
II Misja - Tutaj co do krajobrazu nie wysiliłeś się tak jak w I misji, ale gra się fajnie 8/10
Gra w: SH1 HD, SHC HD, SH2
Wiek: 26 Posty: 615 Skąd: Poznań Medale: Brak
Wysłany: 22 Marzec 10, 14:09
Kolejne misje, zapraszam do oceniania.
Dodałem też kolorki...
03-Birmingham, nękając wroga Należy złupić okolicę Birmingham, miasta na granicy ziem Mercji. Wróg będzie dysponował dużymi przewagami jak wieże, czy przenośne tarcze, jednak broń wyprodukowana w obozie bandytów powinna wystarczyć na osłabione siły diuka Burgreda. Zabicie 80 wojowników wroga powinno wystarczyć.
Porady:
-Na początku poczekaj aż wróg wyśle ku tobie pałkarzy i rycerzy konnych. Takie pojedyncze grupy będzie o wiele łatwiej pokonać niż zorganizowany szyk w towarzystwie kuszników.
-Staraj się jak najbardziej oszczędzać łuczników. Nie używaj ich do szturmów, lecz do pozbycia się wroga z drugiego brzegu rzeki.
-Kusznicy są u wroga w bardzo dobrej pozycji, dlatego najlepiej będzie zaatakować ich od tyłu.
W tej misji w odprawie jest napisane, że celem jest zabicie wilka. Nie jest to prawda, bo celem jest zabicie 80 ludzi szczura.
04-Obrona Canterbury Diuk Burgred wysłał do nas list, w którym błaga o zawieszenie broni. Pisze, że jego ziemie są nękane przez Duńczyków króla Guthurma (w Twierdzy będzie to wieprz ).
Teraz do Was pytanie, czy chcecie zmienić historię i dalej walczyć ze szczurem, czy zjednoczyć się przeciwko Duńczykom? Odpowiedzcie w postach.
Tymczasem przenieśmy się do Canterbury, gdzie nasze siły są atakowane przez Guthurma.
Porady:
-Postaw kilka gorzelni i wystawiaj połownicze racje. Zaoszczędzisz żywność.
-Mądrze użyj pułapek.
Gra w: Stronghold & Stronghold Crusader
Wiek: 26 Posty: 799 Skąd: Z forum. Medale: Brak
Wysłany: 23 Marzec 10, 09:59
W 3 misji link nie działa. A w 4 zagrałem. Fajna, tylko, że jest pewien błąd: w zbrojowni widać piki i zbroje, a ja nie mogę budować pikinierów. A co do trudności- wykosili mi wszystkich strzelców(3 kuszników zostało), ale moi pałkarze i mnisi obronili lorda. 7/10
Ja jestem za tym żeby najpierw zabić Burgreda a potem tego drugiego.Ale można też zawrzeć pokój ale Burgred ma w trudniejszych misjach przysyłać posiłki.
Ostatnio zmieniony przez oliwier 24 Marzec 10, 14:24, w całości zmieniany 1 raz
Gra w: SH1 HD, SHC HD, SH2
Wiek: 26 Posty: 615 Skąd: Poznań Medale: Brak
Wysłany: 23 Marzec 10, 15:44
Dobra, jeszcze kilka postów i wstawię kolejną misję (ta najbliższa jest już prawie zrobiona, ale szósta prawdopodobnie będzie zależeć od Was). Ale nie zapominajcie o ocenach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum