ZalogujRejestracjaSzukaj U�ytkownicy MedaleZaloguj si�, by sprawdzi� wiadomo�ciGrupyStatystyki

Na forum.stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Bordinio
5 Sierpień 11, 09:19
Konkurs na mapę do Stronghold # 2 - prace konkursowe
Autor Wiadomość
Bordinio 
Moderator


Gra w: Obecnie w żadną.
Posty: 1039
Medale: Brak

  Wysłany: 30 Maj 10, 15:37   Konkurs na mapę do Stronghold # 2 - prace konkursowe

Konkurs na mapę do Stronghold #2 czas zacząć !


Termin rozpoczęcia : 31/05/2010
Termin zakończenia : Czas zostaje wydłużony do 05/07/2010

Łączny czas pracy : ~ 4-5 tyg.


:arrow: Info: Jest to druga edycja konkursu, który został przeprowadzony na naszym forum z powodzeniem przez Olowka. Oficjalnie zapisy zostały zamknięte. W tym temacie zostaną zamieszczone mapy naszych dziewięciu uczestników.

Uczestnicy:
:arrow: Szeryf99 (Zamek w Ojcowie) SH
:arrow: Jedikarix (Kamieniec Podolski) SH
:arrow: *Aleksander I* (Biskupin) SH
:arrow: *Olowek* (Haut Koenigsbourg) SH
:arrow: *Kokoju* (Babilon) SHC
:arrow: *Ponceriusz* (Ogrodzieniec) SH
:arrow: *Wojownik123* (Spiski Hrath) SH
:arrow: Lord Smerf (Dover) SH
:arrow: *Przemusio* (Sobieszów) SH
:arrow: Fubu35 (Crac des Chevaliers) SHC
:arrow: Krzysztof III (Zamek w Ciechanowie) SHC
:arrow: *Hoki* ( Zamek w Świeciu ) SHC

Czarnym kolorem zostali naznaczeni mapmakerzy, którzy nie wywiązali się z umowy konkursu, gdyż nie zamieścili prac w terminie ! Jednakże mapmaker Hoki wystawił swoją pracę po terminie. Zrobił to tylko on, więc po głębokich rozważaniach i sugestii Odyna, jego praca zostanie podana ocenie.

Regulamin:

- Mapa musi być wykonana albo w SH albo w SHC
- Wymiary muszą wynosić 300x300 lub 400x400
- Mapa musi być historyczna, a nie zmyślona
- Każdy uczestnik konkursu, wraz z zamieszczeniem pracy musi podać źródło na jakim się wzorował. W przypadku "wspomnień" należy podać źródło zastępcze !
- Surowo zabronione jest zamieszczanie nieswoich prac ! W przypadku wykrycia oszustwa, uczestnik otrzymuje naganę, zakaz startu w następnym konkursie oraz zostaje natychmiastowo zdyskwalifikowany.
- Tricki edytorskie są dozwolone
- Mapą będzie oceniana za : fabułę ( historia zamku może zostać podkoloryzowana jeżeli autentyczna jest zbyt nudna ), wykonanie ( stopień odwzorowania, misterność ), pomysłowość ( rozwiązania techniczne ), grywalność, poziom trudności oraz krajobraz.
- Mapy muszą być stworzone w trybie inwazji !


Temat: Historyczny zamek


Pracę nad mapami będzie można zacząć jutro od godziny 17 !

Wszelkie pytania proszę kierować TUTAJ !

Oceniający prace są zobowiązani do wystawienia w każdej z sześciu kategorii, ocenę od 0 - 6 oraz podać uzasadnienie jakim się kierują. Kategoria ODWZOROWANIE ZAMKU ma skalę oceny 0 - 10 !

//edit: W tym temacie zamieszczamy tylko mapy, ew. opinie oraz oceny !
Ostatnio zmieniony przez Odyn 26 Styczeń 11, 21:50, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Kokoju 
Piechur


Gra w: różne takie...
Wiek: 28
Posty: 505
Skąd: I tak nie trafisz...
Medale: Brak

Wysłany: 3 Lipiec 10, 16:19   

Babilon



Odprawa
Babilon, 326 rok przed Chrystusem. To tutaj, wśród wertepów żyją koczowniczy barbarzyńcy. Gilgamesz, wódz jednego z najsilniejszych plemion zaatakował miasto, pragnac zdobyć słynne Skarby Babilonu. W tym samym czasie wojska Aleksandra Wielkiego walczacego z Persami chcą pokonać Babilon. Babilończycy nie zamierzają się poddawać. Aby przetrwać, Babilon musi zebrać mnóstwo żywności i pszenicy. Musi też zebrać wiele oddziałów, które obronią miasto, i jednocześnie nie dopuścić, by straty przekroczyły czterystu ludzi.

Warunki Zwycięstwa:
-Osiągnięto populację 300 ludzi.
-Zebrano 100 jednostek pszenicy.
-Zebrano 350 jednostek chleba.
-Zebrano 5 000 sztuk złota.


Warunki Przegranej:
-Minęło sto lat od momentu rozpoczęcia gry.
-Nie żyje władca Babilonu.
-Stracono ponad 400 żołnierzy.


Porady:
Strategia: Rozpoczynasz z wielkim, rozwiniętym miastem i większością wojsk poza jego murami. Szybko zapanuj nad obecną sytuacją.
-Ogranicz racje żywnościowe do połowy, by zachować choć część chleba po wielkiej bitwie.
-Niecała połowa (214 jednostek) ze wszystkich wojsk babilońskich (449 żołnierzy) stanowi armię, która wyruszyła na bitwę z Gilgameszem. Już wkrótce, gdy tylko wódz barbarzyńców otrząśnie się z porażki, ruszy z kolejnymi wielkimi armiami, więc trzeba szybko się przygotować.
-Chroń namioty, jakie zbudowała twoja armia. Inżynierowie mogą w nich zbudować Balisty Ogniowe, które są niezastąpione gdy nadejdą wojska Aleksandra, a niewolnicy Gilgamesza wezmą sobie te namioty za cel. Grupka konnych łuczników pozwoli ci ochronić namioty, zaś inżynierowie sami mogą budować wyłącznie przenośne tarcze.
-Zwalniaj jednostki bezużyteczne (np. drabiniarze, ew. niewolnicy) oraz te bliskie śmierci. Pamiętaj – gdy stracisz 400 żołnierzy (Rozpoczynasz mając niemal 450) gra zakończy się porażką.
-Staraj się zniszczyć wroga przy pomocy sił strzeleckich – łucznicy, arabscy łucznicy, konni łucznicy, balisty ogniowe, w ostateczności procarze. Użyj arabskich zbrojnych tylko w ostateczności.
-Niewolników kupuj tylko starając się ograniczyć populację (np. masz 100 bezczynnych chłopów którzy wyjadają niepotrzebnie chleb) by potem, gdy już umocnisz gospodarkę, ich zwolnić. Niewolnicy bowiem łatwo giną, przez co mogą negatywnie wpłynąć na jeden z warunków porażki.
-W szczególności buduj liczne studnie i kadzie z wodą – pożary mogą rozprzestrzenić się łatwo dzięki ściśniętej zabudowie Babilonu, i tym sposobem spalić spichlerz, obniżyć tym popularność i populację zarazem, utrudniając ci dwa z czterech celów zwycięstwa.
-Barbarzyńcy tworzą niezorganizowaną, pomieszaną grupę. Nie posiadają jakichkolwiek zbroi, dzięki czemu łatwo wybić ich można wszystkimi rodzajami łuczników. Ciężej ma się sprawa z wojskami Aleksandra – na ciężkie zbroje przydadzą się arabscy zbrojni, balisty ogniowie, i w przypadku walki pod murami miotacze bomb ogniowych.

Historia
Pierwsza wzmianka o Babilonie pochodzi z czasów panowania Szar-kali-szarri, króla Akadu z trzynastego wieku przed naszą erą. W roku 1894 p.n.e. przywódcajednego z amoryckich plemion, Sumu-abum, obrał Babilon za swoją siedzibę zakładając słynną I dynastię z Babilona. Rola miasta wzrosła znacznie za panowania Hammurabiego, szóstego władcy z tej dynastii, który stworzył duże imperium ze stolicą w Babilonie. Miasto zostało zniszczone przez Hetytów w XVI wieku p.n.e. Ten sam los spotkał je w 689 roku p.n.e., gdy asyryjski król Sanherib postanowił zemścić się za ciągłe rebelie. Miasto odzyskało wspaniałość w pierwszej połowie VI wieku p.n.e., odbudowane przez syna Sanheriba Asarhaddona i później za panowania dynastii nowobabilońskiej. Zdobyte w 539 roku p.n.e. przez Persów, miasto powoli traciło na znaczeniu. W Babilonie zmarł w 323 roku p.n.e. Aleksander Wielki, który zamierzał uczynić je stolicą swojej uniwersalnej monarchii. Po jego śmierci miasto zaczęło podupadać w wyniku licznych wojen i masowych wywózek ludności. Ostateczny upadek miasta dokonał się za czasów panowania Partów w III wieku.

W swej historii Babilon według danych szacunkowych dwukrotnie był pod względem populacji największym miastem na świecie. Pierwszy raz około roku 1770 p.n.e. wyprzedził Teby i drugi raz około roku 612 p.n.e. wyprzedził Niniwę jako pierwsze miasto z populacją powyżej 200 tys.

Niniejszy scenariusz nieco jest sprzeczny z historią – pokazuje on niepodległy Babilon w 326 roku p.n.e. (Podczas gdy już w 539 zdobyli go Persowie) walczący z barbarzyńcami (Którzy już istnieli w znacznie mniejszych liczbach). Ma to wszystko na celu polepszyć mapę, i ubogacić ją w liczne wydarzenia, w których gracz może wziąć udział.


http://www.speedyshare.co...743/Babilon.map (Sama mapka)
http://www.speedyshare.co...171/Babilon.zip (Mapka spakowana z ZIPie)

Źródła, na których się wzorowałem:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Babilon (Opis miasta oraz część jego historii)
http://upload.wikimedia.o..._Babylon_RB.JPG (Rysunek przedstawiający Babilon, na nim wzorowałem się tworząc miasto)
_________________
„-Ja was uczę nadczłowieka. Człowiek jest czemś, co pokonane być powinne. Cóżeście uczynili, aby go pokonać? Wszystkie istoty stworzyły coś ponad siebie; chcecie być odpływem tej wielkiej fali i raczej do zwierzęcia wrócić, niźli człowieka pokonać? […] Patrzcie, ja wam wskazuję nadczłowieka! […] Gdzież jest ten piorun, który by was liznął swym językiem? Gdzież jest ten obłęd, który by wam zaszczepić należało? Patrzcie, ja was uczę nadczłowieka. On jest tym piorunem, on jest tym obłędem!”

Fryderyk Nietzsche
 
 
 
olowek 
Burżuj


Gra w: Stronghold 1
Wiek: 29
Posty: 217
Skąd: Przeworsk
Medale: Brak

Wysłany: 3 Lipiec 10, 17:33   Haut Koenigsbourg



Haut-Koenigsbourg

Prawdopodobnie już w czasach rzymskich na należących do łańcucha Wogezów wzniesieniu, z którego rozpościera się widok na daleki Ren i Szwarcwald, istniały dwie warowne budowle. W XII w. Hohenstaufowie wznieśli na ruinach dawnych umocnień nową twierdzę. W roku 1147 właścicielem jednej z wież był cesarz Fryderyk I, druga należała do jego brata, Konrada. Później zamek przeszedł w ręce książąt Lotaryngi, a w roku 1359 stał się własnością biskupstwa sztrasburskiego. Strzegł szlaków handlowych łączących Alzację z Lotaryngią. W XV wieku zyskał złą sławę gniazda rycerzy-rozbójników, którzy stamtąd wyprawiali się na przemierzające równinę karawany bogatych kupców. Wskutek tego twierdza została dobyta i zburzona. Po dojściu do władzy Habsburgów zamek został odnowiony, a opiękę nad nim powierzono grafom Thierstein, Sickingen i Bollwriller. Rozbudowana i unowocześniona forteca strzegła zachodniej granicy Świętego Cesarstwa Rzymskiego.
Obecny kształt zamku jest rezultatem rekonstrukcji przeprowadzonej przez Bodo Ebhardta. Odtworzono środkową część założenia, pochodzącą z 1479. Wieńczy ją masywna kwadratowa wieża, charakterystyczna dla architektury zamków niemieckich. Silnie ufortyfikowany i oflankowany dwiema basztami mur od strony wschodniej został specjalnie wzmocniony na wypadek ostrzału artyleryjskiego.
Obecnie Haut-Koenigsbourg, wspaniały przykład górskiej architektury obronnej, jest jednym z najczęściej odwiedzanych przez turystów zabytków we Francji.



Wojna Trzydziestoletnia

Konflikt trwający od 1618 do 1648 roku pomiędzy protestanckimi państwami Rzeszy niemieckiej wspieranymi przez inne państwa europejskie (takie jak Szwecja, Dania, Republika Zjednoczonych Prowincji, Francja) a katolicką dynastią Habsburgów. Mimo że wojna spowodowana była przyczynami natury religijnej, jednym z powodów jej długotrwałości stało się również dążenie mocarstw europejskich do osłabienia potęgi Habsburgów.

Do starcia z Habsburgami oraz ich sojusznikami stanęli Szwedzi. Z nastaniem roku 1630, armia szwedzka dowodzona przez króla Gustawa Adolfa, wyruszyła z Pomorza Zachodniego na podbój Niemiec. W roku 1631, w starciu pod Breitenfeld Szwedzi pokonali swych przeciwników Austriaków. Podobny sukces był ich udziałem w roku 1632, kiedy to triumfowali pod Rein nad rzeką Lech. W rękach szwedzkich znalazły się Nadrenia, Czechy i Bawaria.
Pomimo poparcia książąt protestanckich, kres szwedzkich zwycięstw zbliżał się wielkimi krokami. W roku 1632 pomimo wygranej przez Szwedów bitwy pod Lutzen, zginął wielki monarcha Karol Gustaw.



Misja

Rok 1633, wojna trzydziestoletnia trwa i pociąga za sobą coraz więcej ofiar. Szwedzi plądrują całe Cesarstwo Niemieckie, ale wierzący ludzie nigdy się nie poddawają, w końcu stoją w obronie swojej wiary.
Do zamku Haut-Koenigsbourg dochodzą coraz straszniejsze wiadomości. Wróg nieubłaganie się zbliża, zdobywając kolejno zamki leżące przy Renie. Jesteś kapitanem Philippe de Lichtenau, dowódcą garnizonu w zamku Haut-Koenigsbourg i coraz bardziej zaczynasz się niepokoić o dalsze losy twierdzy. Zapasy nie są aż tak duże, aby wytrzymać długotrwałe oblężenie, więc postanawiasz poprosić Ferdynanda II Habsburga, cesarza Świętego Cesarstwa Niemieckiego o przysłanie posiłków. Po tygodniu otrzymujesz odpowiedź, że posiłki nie mogą dotrzeć, gdyż wszystkie oddziały są już zajęte obroną innych zamków. Musisz za wszelką cenę utrzymać twierdzę, gdyż jest ona bardzo ważna strategicznie m. in. dlatego, iż strzeże granicy Cesarstwa z Francją, która także jest naszym wrogiem.
Tymczasem wojska szwedzkie nieubłaganie zbliżają się do zamku. Masz niewiele czasu, aby przygotować twierdzę do długotrwałego oblężenia. Gdy twierdza zostanie zdobyta, otworzą się drogi dla naszego innego wroga – Francji, która szykuje się już do wojny.



Porady

- na początku gry zrekrutuj 5 inżynierów do kotła z olejem (inżynier który obsługuje kocioł już jest),
- ustaw inżynierów z olejem w strategicznych miejscach (wewnętrzna bramy, wąskie przejścia),
- użyj trebusza (namiot stoi przy bramie wewnętrznej) do ostrzelania wroga krowami.
- stwórz także kilka katapult (jedna dostępna jest obok farm krów), potrzebne będą gdy wróg zaatakuje z drugiej strony
Inżynierowie z olejem odgrywają w tej misji bardzo ważną rolę, bez nich nie da się wygrać, dlatego olej wylewaj dopiero wtedy, gdy wojska wroga idą zwarcie i jest ich dużo.
W zamku nie wszystkie wojska są poustawiane i gotowe do walki. Kuszników i łuczników rozstaw na wieżyczkach w pierwszym murze oraz w środkowej części muru drugiego (dotyczy się to obydwu stron zamku), wojowników wycofaj za wewnętrzną bramę a pikinierów i pałkarzy zostaw na pierwszym dziedzińcu. Nie przestawaj rekrutować żołnierzy w koszarach. Na głównej wieży (baszta kwadratowa) najlepiej jest ustawić balistę, gdyż mangonel może przez przypadek zniszczyć mury zamku podczas strzelania. Zostaw kilku pikinierów i wojowników do obrony lorda.

Poziom trudności zależy w tej grze od strony ataku wroga, aby najlepiej ocenić poziom trudości, trzeba przejść misję dwa lub trzy razy. Myślę, że jurorzy wezmą także pod uwagę możliwości edytora (chodzi głównie o maksymalną wysokość).

Jeszcze wiadomość dla oceniających - najlepiej, gdyby oceniana była moja fabuła, która jest w folderze ZIP w dokumencie Word, gdzie znajdują się jeszcze dodatkowe informacje, (których ze względu na małe możliwości edytowania tekstu nie wystawiłem na forum) oraz zdjęcia zamku. :)

*Fabuła oparta jest na prawdziwych wydarzeniach historycznych, które zostały w niektórych miejscach przeze mnie podkoloryzowane.


Widok ogólny




Plan zamku




Link
http://www.speedyshare.co...oenigsbourg.zip


Olowek
_________________
Moje mapy:
http://stronghold.heaveng...&author=Arn_AFe
http://stronghold.heaveng...&author=Arn_AFe
 
 
 
Hunter 
Ciężkozbrojny


Gra w: Stronghold & Stronghold Crusader
Wiek: 26
Posty: 799
Skąd: Z forum.
Medale: Brak

Wysłany: 5 Lipiec 10, 08:01   


Spiski Hrad


Historia


Na wysokości 634 m. n.p.m., na skale wapiennej przewyższającej okoliczny teren o 200 m., króluje nad Kotliną Spiską jeden z najcenniejszych zabytków Spiszu, narodowa pamiątka kulturalna Zamek Spiski. Jest on przykładem nie tylko rozwoju naszej architektury od XII do XVIII wieku, ale swoją powierzchnią przewyższającą 4 hektary (dokładnie 41 426 m2) jest uważany za jeden z największych kompleksów zamkowych w Europie Środkowej.
Bogate są także jego dzieje. Skała, na której się rozpościera, była zasiedlona już w młodszej i późniejszej epoce kamiennej. Jednak pradawne zasiedlenie nastąpiło na przełomie naszej ery, kiedy tu powstało potężne i ogromne umocnione grodzisko ludu tzw. kultury puchowskiej. Jego obwałowania odkryli archeologowie podczas niedawnych badań archeologicznych. Znaleźli tu także ślady mieszkań chłopów i rzemieślników oraz obszerny obiekt kultu. Na podstawie wielkości, sposobu fortyfikacji i struktury organizacyjnych można założyć, że już w tym okresie było tu centrum administracyjne środkowego Spiszu. Wały, w terenie jeszcze zauważalne, otaczały cały zamek i przechodziły przez jego największy dziedziniec. Po zaniku tego grodziska powstało na sąsiednim kopcu, na Dreveniku, kolejne silne grodzisko. Dopiero potem zaczyna się budowa obecnego Zamku Spiskiego.
Dzieje Zamku Spiskiego i jego rozwój architektoniczny w istotnej mierze skorygowały i uzupełniły dokładne badania naukowe archeologiczne i architektoniczne, które były tu przeprowadzane przez dziesięć lat. Chyba najbardziej znanym odkryciem było znalezienie i określenie wieku najstarszej części architektonicznej zamku, okrągłej wieży mieszkalnej (która zanikła w pierwszej połowie XIII wieku), zbudowanej w XI - XII wieku. Około roku 1230 zostaje zbudowana obecna okrągła wieża, romański pałac i inne części górnego zamku. Kiedy zamki, pomiędzy którymi i Zamek Spiski, znakomicie się spisały podczas najazdu tatarskiego, Bela IV dał środki na budowę zamków a na Zamku Spiskim darował spiskiemu prepozytowi miejsce, na którym mógł zbudować wieżę i pałac. Tak powstał tzw. prepozytowy pałac, niedawno odkryty jako pierwsza przybudówka do pierwotnego zamku. Już w tym czasie, zwłaszcza zaś w drugiej połowie XIII wieku, miał miejsce w okolicy zamku niejeden bój. Zamek stał się ośrodkiem królewskiej żupy. Często w nim zamieszkiwali znani dostojnicy. W roku 1275 zajął go komes Roland, który się zbuntował przeciwko panującemu. Potem należał do królowej Elżbiety Kumańskej, matki Władysława IV. O zamek trwały walki też w pierwszej połowie XIV wieku. W roku 1312 chciał go zdobyć Matus Cak Trenciansky, ale zamek został obroniony. Krótko potem został przebudowany w stylu gotyckim i rozszerzony.
W roku 1443 zdobył go Jan Jiskra z Brandysa, walczący o prawa do korony Władysława Pogrobowca. Najpierw na zboczu pod zamkiem postawił małą umocnioną fortecę, potem zlecił wybudować fortyfikacje wielkiego dziedzińca. W taki sposób zyskiwał powoli zamek obecny wygląd i rozmiary. Istotnym punktem zwrotnym w historii zamku był rok 1464, w którym panujący podarował ten do tej pory królewski zamek szlachcicom Imrichovi i Stefanowi Zapolyom. Jest interesujące, że mimo tego że Zapolyowie byli właścicielami ponad 70 zamków, uważali Zamek Spiski za swój podstawowy zamek i na nim byli osiedleni. W znaczący sposób go rozbudowali i zmodernizowali. Postawili nową kaplicę, podwyższyli i wzmocnili wieżę, w stylu gotyckim przebudowali romański pałac, przy czym zatrudniali tych samych kamieniarzy, którzy im budowali kaplicę nagrobną w Spiskiej Kapitule. Na zamku urodził się też ostatni król węgierski przed Habsburgami Jan Zapolya. Był on ostatnim właścicielem zamku z tego rodu i dlatego, gdy przegrał walkę o tron węgierski, zamek został w marcu 1528 roku skonfiskowany przez Habsburgów. Ale już w roku 1531 podarowali go Aleksemu Turzonowi. Turzonowie przystosowali zamek do swoich potrzeb i nadali wielu jego budynkom renesansowy charakter. Gdy w roku 1636 wymarli w linii męskiej, zyskali zamek Csakyowie, którzy byli jego właścicielami aż do roku 1945. Co prawda, mieszkali w nim jedynie do końca XVII wieku, ponieważ już od początku XVIII wieku Csakyowie budowali wygodne kasztele w Hodkowcach, a później także w Bijaczowcach, Kluknawie i w innych miejscach i tam się osiedlali. Do budowy tych kaszteli zużyli wiele elementów budowlanych z zamku. Na zamku pozostała jedynie jednostka wojskowa, która jednak po pożarze w roku 1780 go opuściła. Dopiero w ostatnich latach po dokładnych badaniach naukowych dokonuje się napraw, konserwacji a niektóre fragmenty zamku rekonstruuje. Dolny dziedziniec był już w roku 1983 udostępniony zwiedzającym.
Kiedy wchodzimy do zamku od strony Hodkowców, dostrzegamy umocnienia dawniejszej bramy głównej. Dzisiejsze samotne murowane słupy były pierwotnie połączone belkami i tworzyły pierwszą linię obrony. Za nimi znajdowała się głęboka fosa, potem wysoki mur tworzący podzamcze. W ten sposób dostaniemy się do wieży z bramą gotycką z XV wieku, przed którą była zapadnia. Bramę można było zamknąć nie tylko mostem zwodzonym ale i grubą kratą, którą spuszczało się z góry. Na jej miejscu była już brama w XIV wieku. W środku średniego dziedzińca, do którego się dostaniemy, stał dom półkoraba, w pobliżu murów znajdowały się mieszkania załogi a z tyłu spichlerze. Brama po lewej stronie prowadzi do dużego dziedzińca. Przed jego wybudowaniem stał przed tą bramą barbakan, tj. wieża przez którą trzeba było przejść by dostać się do bramy. Duży dziedziniec zbudowany najpewniej w połowie XV wieku dawał ochronę obozującego wojska i mógł się przyczynić do ochrony dużej liczby okolicznej ludności. W jego dolnej części rzucają się w oczy fundamenty okrągłego obiektu. Była to wieża mieszkalna zbudowana w pierwszej połowie XV wieku, chroniona potężną fosą i drewnianą palisadą. Częściowo służyła jako magazyn broni. Po wybudowaniu murów dziedzińca straciła częściowo funkcję twierdzy. Po wewnętrznej stronie murów znajdowały się obiekty gospodarcze. Przez ten dziedziniec przebiega część wału grodziska puchowskiego.
Wracamy do dziedzińca środkowego i stromą drogą wchodzimy przez bramę do romańskiego podzamcza, którego znaczna część była zasypana przed przeprowadzeniem badań. Widzimy przed sobą resztki pałacu prepozytowego i dalej miejsce, na którym stał młyn, oraz wyżłobioną w skale małą jaskinię. Po drugiej stronie znajduje się nieźle zachowana brama romańska, przez którą dostaniemy się do górnego zamku. Do zamku górnego prowadziła później kolejna brama, która prowadziła jakoby "w powietrze". Uprzednio można się było do niej dostać po drewnianej konstrukcji.
Górny zamek jest naturalnie najstarszą i najcenniejszą częścią zamku. Zaraz naprzeciw wejścia znajduje się wpuszczona do skały cysterna, do której jest dostęp z powierzchni przez wąski otwór. Idąc w prawo dostaniemy się do wzmiankowanej bramy romańskiej, przed którą znajdują się mury pochodzące z ostatnich prac budowlanych na zamku w XVIII wieku. Po drugiej stronie znajdują się pierwotne gotyckie i renesansowe budowle mieszkalne właścicieli i użytkowników mieszkań, wykorzystywane dziś jako platformy widokowe ze wspaniałym widokiem na rozległe okolice. O wspaniałości i reprezentacyjności uprzednich pomieszczeń zamkowych świadczą zachowane gotyckie i renesansowe portale i okna. Pośrodku przestrzeni zamkowej znajduje się donżon - okrągła wieża, pochodząca z połowy XIII wieku, dostępna uprzednio tylko z wysokości pierwszego piętra. Za nią jest potężna murowana ściana okrągłej budowli, uważanej do niedawna za cysternę Chodzi o resztki rekonstruowanej wieży zamkowej z XI - XII wieku. Uległa zniszczeniu w pierwszej połowie XIII wieku z powodu destrukcji podłoża, gdy w skale powstała wielka szczelina. Arkady łączą dzisiejszą wieżę z gotycką kaplicą z XV wieku, za którą znajduje się najcenniejsza część zamku, potężny uprzednio trzypiętrowy pałac romański, który w XV - XVI wieku został przebudowany w stylu gotyckim. Z oryginalnej architektury najpiękniejsze są delikatne kolumny stowarzyszonych romańskich okien z głowicami. Budowniczymi tych obiektów byli w XIII wieku kamieniarze z północnych Włoch. Podczas badań przy dzisiejszej wieży znaleziono wydrążoną prostokątną jamę, która mogła służyć jako cysterna albo lodownia.

Sam zamek ma wspaniałe położenie oraz piękną architekturę i dla jego walorów warto się trochę wysilić, by do niego dotrzeć.

Zadanie


Na zamek Spiski oczy wielu spoglądają z zachwytem i zazdrością. Tenże piękny i ogromny zamek, idealny do obrony, już na samą wieść o nim wpawa w rządzę zdobycia go. Targany losem Zamek Spiski musi przejść i kolejną próbę. Otóż, odważny Jan Jiskra z Brandysa podjął się zdobyć warowną twierdzę. Jego pokaźna armia maszeruje tu z całym impetem. Obrońcy krzątają się po zamku, czekają na nieuniknione. Następuje cisza przed burzą...

Kilka porad:
-Masz mało czasu na wzmocnienie obrony. Szybko zbierz zatem swoje wojska z okolicznych wsi, strzelców postaw na mury, a resztę zebranych wojsk postaw na pierwszym dziedzińcu.
-Masz na początek trochę kamienia, użyj go do budowy baszty (zbuduj ją w okolicach bramy głównej) i postaw na niej balistę.
-Uważaj, jeśli podpalisz szybko zamek, nie spali wszystkich wrogich żołnierzy, gdyż przybywają stopniowo.
-Nie zapomnij użyć inżynierów z olejem.

Zwycięstwo: Armia Jana Jiskry z Brandysa zostaje rozbita.
Porażka: Dowódca garnizonu Zamku Spiski zostaje zabity.

Oto link: http://www.speedyshare.co...Spiski_Hrad.map
Jakby był problem z pobraniem, tutaj jest w .rar : http://www.speedyshare.co...ojownik_123.rar

Wzorowałem się na wspomnieniach i http://www.spisskyhrad.sk/pl.html
_________________
o/ -> KAMPANIA <- \o
 
 
Bordinio 
Moderator


Gra w: Obecnie w żadną.
Posty: 1039
Medale: Brak

Wysłany: 5 Lipiec 10, 09:09   

Zamek Książęcy ,,Chojnik''

Sobieszów
Autor: Przemusio




Fabuła :
KUNEGUNDA (legenda)
Jedną z najpopularniejszych legend związanych z Chojnikiem jest historia Kunegundy, córki niezbyt rozgarniętego kasztelana, który po pijaku chcąc udowodnić innym własną tzw. odwagę postanowił objechać swój zamek konno, co skończyło się jego pogrzebem. Kunegunda była atrakcyjną kobietą i pomimo typowego dla warstw wyższych rozkapryszenia i buty, początkowo zupełnie znośną w bezpośrednim obyciu. Do czasu. Po śmierci ojca zmieniła się nie do poznania: stała się oschła, jędzowata, potwornie nieczuła na ludzką krzywdę. Nie zapominajmy jednak, że była też bogata, no i wciąż piękna, absztyfikantów więc nie brakowało. Przyjmowała ich wszystkich, stawiając jeden warunek: mają dokonać tego, czego nie udało się jej ojcu - w pełnym rynsztunku konno objechać mury zamku. Wielu pukało się w czoło i odjeżdżało, lecz równie wielu decydowało się podjąć niebezpieczne wyzwanie. Nie udało się żadnemu.
Mijały lata, liczba trupów wzrastała, a nerwica matrymonialna coraz bardziej dawała się we znaki Kunegundzie. Aż razu jednego przybył na Chojnik piękny rycerz Bożydar z Turyngii, który tak się naszej Kundzi spodobał, że ta gotowa była zrezygnować dla niego z warunku przejścia morderczej próby. Pomimo tej łaski ambitny rycerz podjął wyzwanie; objechał warownię, a jego rumak utrzymał go w siodle na urwistym szlaku. Kiedy Bożydar powrócił tryumfalnie na dziedziniec, rozległy się fanfary, zaś szczęśliwa panna wybiegła oddać mu się bez reszty i w całości. Ten jednak zdecydowanie przyhamował jej zapędy, oświadczając oschle, iż nie ma zamiaru wiązać się z kobietą, przez którą zginęło tak wielu niewinnych młodzieńców (czyt. Kundzia najwidoczniej musiała być już stara i brzydka lub gej). Po czym wsiadł na swego konia i odjechał. Nasz bohater jednak zdecydował się wrócić i poślubić Kundzię. Legendy koniec :) ( w roku 1465 )

1465 :
Czerwiec 1465 :
Trzech zazdrosnych o rękę (i zamek) Kunegundy włościan szykuje spisek przeciw Bożemudarowi ().

Wrzesień 1465 :
Bożydar odmawia oddania zamku Przemysłowi ,,Wilkowi’’ Don Scherre.

Listopad 1465 :
Najęcie armii przez : Świniaka von Truff`e (wieprz), Wacława ,,Padalca’’

Żmijowskiego i Przemysła ,,Wilka’’ Don Scherre
Rok 1466, koniec wojny 13-letniej
Marzec – wymarsz wojsk Wilka

1467 :
Kwiecień – Wymarsz wojsk Wieprza
Grudzień - sroga zima atakuje armie von Truff`e, co opóźnia ich przybycie

1469 :
Czerwiec – Wymarsz wojsk Węża

1471 :
Styczeń – Wilk wysyła posiłki


Cele :
- przeżyj ataki


Podpowiedzi :
- ustaw tempo gry na 20, po czym :
o postaw koszary i wyszkol najpierw ok. 15 kuszników, a po tym max. Łuczników
o kuszników + łucznika z bramy nad piekarniami ustaw na niżej położonej bramie (przy farmach)
o łuczników w wielkiej bastei postaw na jej murach i wieżyczkach
o macemanów w wielkiej bastei ustaw na tryb agresywny
o kawalerzystów w zamku ustaw po południowo-zachodniej stronie bastei (na zewnątrz, północ na mapie jest w dół strumienia)

Przemusio miał jeden tydzień mnie z tego powodu, że wyjeżdżał. Przydałoby się uwzględnić ten fakt w ocenie.

LINK

Ostatnio zmieniony przez Bordinio 10 Lipiec 10, 10:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ponceriusz 
Dzielny wojak

Gra w: SH1 HD, SHC HD, SH2
Wiek: 26
Posty: 615
Skąd: Poznań
Medale: Brak

Wysłany: 5 Lipiec 10, 13:14   

ZAMEK OGRODZIENIEC

Zamek Ogrodzieniec nie znajduje się w Ogrodzieńcu, tylko w odległym o 2 kilometry Podzamczu. W każdym razie w województwie Śląskim.

Na początku wyjaśnie co to zamek górny i zamek dolny.

Czerwony - zamek górny
Zielony - zamek dolny

HISTORIA

Pierwsze fortyfikacje istniały tu już za czasów Bolesława Krzywoustego. Zespół drewnianych fortyfikacji nazywał się "Wilcza Szczęka". Nie przyniósł zbyt dużego pożytku państwu polskiemu i został zniszczony w XIII wieku przez Tatarów.

Kamienne fortyfikacje zbudował nie kto inny, jak Kazimierz Wielki. Oddzielały Małopolskę - Wtedy stolicę Polski - od Śląska pod panowaniem Czeskim. Zamek Ogrodzieniec był jedną z największych Twierdzy na południu Polski. Był jednak pod panowaniem bardziej prywatnym niż państwowym, a właścicielami nie zawsze byli Polacy, dlatego zamek nie odegrał istotnej roli w historii naszego narodu*.

Najsłynniejszym właścicielem był Jan Bonar, bankier krakowski i przez długi czas jeden z najważniejszych doradców króla Zygmunta Starego.

W 1533 roku o zamek, którego właścicielem był Jan Bonar starał się jego brat Seweryn. Jan, jako doradca króla Kazimierza, wyrusza na 3. wojnę litewsko-moskiewską, aby pomóc sojusznikom Polski. W tym czasie Seweryn przejmuje zamek za zgodą Jana, ale po powrocie Jana Seweryn nie chce oddać zamku. Jan udaje się w tej sprawie do Jego Wysokości Króla Kazimierza, który negocjuje z Sewerynem oddanie zamku do prawowitego właściciela, pod groźbą śmierci. Seweryn stwierdza, że jest gotów bronić się w tak potężnej fortecy jaką jest Ogrodzieniec. Doradza mu także w tej sprawie przeciwnik Jana Bonara, Rosjanin Wit Stwosz. Jeszcze jeden powód decyzji Seweryna jest taki, że rodzina Bonarów nie jest o całkowicie polskim pochodzeniu. Ich ojciec był z Węgier, jednak utrzymywał dobre stosunki z królem Kazimierzem i tak jak jego syn był jego doradcą. Seweryn więc uważał, że nie musi słuchać rozkazów "nieswojego" króla.


W mojej misji przedstawiona jest sytuacja bronienia zamku przed wojskami Jan Bonara i posiłkami królewskimi** (my jesteśmy Sewerynem).

* Dlatego część historii jest zmyślona
** Kolor czerwony

POSTACIE

Szczur-Jan Bonar
Wilk-Król Kazimierz
Wąż-Wit Stwosz, przyjaciel Seweryna. Obiecał posiłki w postaci brygady strzelców, lecz nie wiadomo, czy będą wcześniej niż Polacy.

Porady:
-Kluczem do zwycięstwa jest obrona zamku górnego. Mury zamku dolnego są zbyt obszerne, żeby ustawić na nich wojsko. Gospodarka schodzi na drugi plan.
-Ważna jest duża liczba strzelców. Dobrze ustawionych.
-Jeśli atak zostanie szybko odparty, pozostaje dużo czasu na odbudowę.
-Ostatni atak jest całkiem spory, dlatego też warto dobrze ustawić na murach posiłki od Stwosza. Jeśli nadejdą.

Pobierz

Miłej gry!
==========================================================================
Wzorowałem się na obrazku pod minimapą i na tym, że tam byłem.
Za pozwoleniem organizatora konkursu zamieszczam jeszcze dwa obrazki pomagające w ocenie.
http://img687.imageshack....rukcjazamku.jpg
U góry rekonstrukcja zamku. Wzorowałem się zamkiem dolnym z tego obrazka. Mury są pokryte dachem, ale to nie ważne, bo jest to rekonstrukcja zamku z późniejszego okresu, niż moja mapa.
http://img21.imageshack.us/img21/4374/zamek1i.jpg
A to zwykłe zdjęcie obecnego stanu zamku.
_________________
Good night white pride
Ostatnio zmieniony przez Odyn 17 Lipiec 10, 16:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Alexander I 
Wolny chłop


Gra w: SH1, SHC, SH2
Wiek: 30
Posty: 85
Skąd: Z Polski
Medale: Brak

Wysłany: 5 Lipiec 10, 18:23   

Biskupin




Rok 1062


Na granicy Polsko-Pruskiej dochodzi do wielu konfliktów. Król Bolesław II Szczodry nakazuje przygotowania do wojny.

Rok 1063


Szpiedzy króla donieśli o wojskach czeskich maszerujących przez Niemcy w kierunku Pruskim. Spodziewamy się że jest to oddział najemników wynajętych przez Prusów.

Rok 1064


Wybucha wojna Pomiędzy Polską a Prusami. Zostałeś dowódcą głównej armii Polskiej która miała Zniszczyć armie Pruskie czające się żeby zaatakować i zniszczyć Rzeczpospolitą.

Rok 1065


Twoje wojska w końcu spotkały armię Pruską pod Bartoszycami. W końcu dochodzi do bitwy na którą tak długo oczekiwałeś niestety nie doceniając waleczności Prusaków zaatakowałeś wszystkimi ludźmi na raz. Po długiej bitwie szale zwycięstwa zaczęły przechylać się na stronę Prus. Trzy dni od rozpoczęcia walk twoje wojska zostały pobite, a ty ciężko ranny.

Rok 1066


Wojska Pruskie rozbijają kolejne oddziały Rzeczpospolitej, a ty ranny nie możesz nic na to poradzić.

Rok 1067


Postanawiasz wyruszyć do grodu w Biskupinie, który leży na drodze wojsk Pruskich, żeby tam zatrzymać armie Prus.

Rok 1068


W końcu przybyłeś do Biskupina wraz z małym oddziałem wojowników by tam utworzyć armię i powstrzymać nacierających wrogów. W marcu roku pańskiego 1068 dowiedziałeś się że w naszym kierunku zmierzają wojska Pruskie wraz z oddziałami czeskich najemników, którzy dopiero teraz włączyli się do wojny. Wiesz na co stać wojska Pruskie ale jeszcze ani razu nie walczyłeś z oddziałami Czeskimi więc nie znasz ich uzbrojenia ani determinacji. Musisz być czujny…



Bohaterowie



  • Hrabia von Wieprzernic: potocznie zwany Wieprzem co budzi w nim odrazę. Jest dowódcą wojsk Pruskich.
  • Wieliĉech: Zwany Wilkiem. Zawsze jest opanowany i nigdy nie kieruje się emocjami. Jest dowódcą najemnych wojsk Czeskich
  • No i oczywiście Ty (tu wstaw swoje imię): jesteś dowódcą armii Polskiej.

*fabuła zmyślona


Porady:



  • Na początku zbuduj kilka chat drwali, ponieważ później może zabraknąć drewna do produkcji broni.
  • Dbaj o Bramę. Naprawiaj zawsze kiedy możesz i jest taka potrzeba ponieważ jeśli zostanie zniszczona nie będziesz mógł jej odbudować. Warto postawić na bramie około 15 kuszników i 20 łuczników.
  • Łuczników i kuszników rozstawiaj na murze w okolicach bramy z przewagą po stronie wejścia na groble.
  • Wszystkie jednostki walczące wręcz trzymaj przy lordzie. Powinieneś mieć ich spory oddział na wypadek gdyby wróg przebił się przez bramę i wdarł się do środka.
  • Zwiedź wyspę w południowo-wschodnim rogu mapy (prawy dolny róg)
  • Warto postawić kilka domów uzdrowiciela, ponieważ wróg może wywołać plagę.
  • Koniecznie postaw kilkanaście studni, gdy wybuchnie pożar będą one niezbędne do ugaszenia ognia.




Zdjęcie na którym się wzorowałem:
_________________
Kliknijcie w to:

http://s18.gladiatus.onet.pl/game/c.php?uid=59587

Wy nic nie stracicie ja trochę zyskam
 
 
hoki 
Wędrowiec


Gra w: SHC
Posty: 3
Medale: Brak

Wysłany: 9 Lipiec 10, 17:57   



Odprawa


Na rozkaz Warner-a von Orselin rozpoczęto zbieranie materiałów na budowę zamku w Malborku. Na tych terytoriach od dawna zbiera się armia polska, by zniszczyć zamek w Świeciu. Obroń zamek przed wrogiem i zbierz potrzebne towary na budowę zamku.

Warunki zwycięstwa
-przeżyć
-zebrać 1000 złota
-zebrać 20 kusz
-zebrać 20 skórzanych zbroi


Warunki klęski
-śmierć Lorda


Porady
-stosuj podatki
-budując drugą bramę na tyłach zamku zwiększy się wydajność farm pszenicy
-chroń bramy
-na początku wybuduj kilka farm pszenicy i kamieniołomy

Historia


#Początki krzyżackiej warowni w Świeciu sięgają I poł. XIV wieku. Budowę dwuczłonowego założenia rozpoczął komtur świecki Konrad von Bruningsheim a zakończył jego następca Gunther von Hohenstein. Obiekt wzniesiono na planie kwadratu z cegły na kamiennej podmurówce. Nie była to jednak pierwsza warownia w Świeciu. Wcześniej Istniały tu dwa grody książąt pomorskich. Badania archeologiczne nie potwierdziły, aby któryś z nich znajdował się w tym samym miejscu co zamek. 1335 r. - rozpoczęcie budowy zamku, która w zasadniczej fazie trwała 15 lat
# 1409 r. - z pomocą posłów czeskich na zamku prowadzono rozmowy polsko - krzyżackie, mające doprowadzić do trwałego rozejmu
# 1410 r. - przed bitwą grunwaldzką pod Świeciem nastąpiła koncentracja armii krzyżackiej
#1454 r. - zamek został zdobyty przez propolskie oddziały Związku Pruskiego
# 1460 r. - warownie odzyskał dla Krzyżaków najemnik Bernard Szumborski, a w roku następnym ostatecznie zdobyli ją Polacy
# lata 1461-1520 - zamek był własnością miasta Torunia, a tylko podzamcze należało do starostów królewskich, pierwszym był Jan Kościelecki. Wiadomo że Toruń wyłożył na utrzymanie warowni spore kwoty, a jego rzemieślnicy wykonali tu wiele prac. Dopiero Zygmunt Stary spłacił wysiłek wojenny miasta i przejął zamek. Następnie zamek był siedzibą polskich starostów
# 1540 r. - wielka powódź naruszyła fundamenty zamku
# lata 1549-50 r. - starosta świecki Jerzy Konopacki odnowił i przebudował zamek w duchu renesansu, m.in. przekształcił gotyckie okna
# 1655 r. - podczas potopu, szwedzki generał Horn zdobył miasto i zamek, który stał się już tylko spaloną ruiną
# po 1772 r. - po I rozbiorze władca Prus Fryderyk II zezwolił na rozbiórkę zamku, na pocz. XIX wieku powstało z niego wiele budynków administracji miejskiej oraz twierdza w Grudziądzu, a w samym zamku funkcjonowały magazyny
# lata 40-te XIX w. - Fryderyk Wilhelm IV wstrzymał rozbiórkę zamku
# 1843 r. - rozpoczęto pierwszą prace remontowe i rekonstrukcyjne zamku, kontynuowane później jeszcze kilka razy mniej więcej co 20 lat
# 1898 r. - z okazji I Zlotu Towarzystwa Gimnastycznego "Sokół" przy zamku powstało boisko oraz restauracja
# 1929 r. - przy zamku zbudowano przystań wodną, a obok swój magazyn miała firma meblowa
# po 1945 r. - uszkodzonym w czasie wojny zamkiem nikt się nie interesował aż do roku 1970
# 1975 r. - zakończono remont i restaurację murów zamkowych. Ruinę odgruzowano, część odbudowano, podwyższono m.in. zachowane skrzydło północne o ganki strzelnicze i położono dach
# lata 2001-2002 r. - przeprowadzono remont krenelaża na wieży oraz przystosowano ruinę do celów turystycznych
# 2006 r. - rozpoczęto odgruzowywanie resztek wieży wschodniej, aby urządzić na niej taras podobny do tej na wieży południowej. Odkryto przy okazji nieznane pomieszczenie i masę zabytków ruchomych

Link do pliku
http://www.plikos.pl/1889/Swiec05.map.html
Źródło na którym się wzorowałem
http://fotoforum.gazeta.p...-w-Swieciu.html

Historia zaczerpnięta z :
http://zamki.res.pl/swiecie.htm
Ostatnio zmieniony przez hoki 18 Lipiec 10, 16:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Odyn 
Administrator


Wiek: 35
Posty: 856
Medale: Brak

Wysłany: 21 Lipiec 10, 13:45   

Oceny, komentarze i podsumowanie przesunięte do tematu:
http://strongholdnet.gry-...opic.php?t=1621
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template DarkMW created by razz