Na forum.stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij
Gra w: Stronghold i Stronghold Crusader
Wiek: 25 Posty: 165 Medale: Brak
Wysłany: 8 Listopad 23, 19:11
A to nawet nie wiedziałem, że na nowym, cóż może dlatego, że nie wygląda na nic nowego, raczej wygląda jak po prostu podmianka assetów na starym silniku.
_________________ Przesyłam Ci ziarno gorczycy, abyś mógł posmakować i zaakceptować gorycz mego zwycięstwa - Aleksander Macedoński w liście do Dariusza III.
Proponuję abyście napisali swoje recenzje na Steamie, jeśli mają być negatywne to tym lepiej, bo może tylko tak coś do nich dotrze.
Mnie się gra przyjemnie, skończyłem pierwszą nową kampanię (tę o Szczurze), widzę kilka minusów i kilka plusów, ale nie będę jeszcze o nich pisał, bo może ktoś chciałby podejść do tych misji bez sugerowania się moim zdaniem.
Na temat ceny ciężko mi się wypowiedzieć, bo tu dla każdego to jest indywidualna sprawa. Ja mam np. taki przelicznik, że jeśli z gry wyciągnę 5zł (lub mniej) za godzinę grania, to było warto. I myślę, że tu tyle wyciągnę także dla DLC, a jak nie, to pewnie i tak kupię jako stary-głupi-narzekający_na_brak_misji fan Twierdzy. Więc w target trafili.
Trzeba zwrócić uwagę na to, że AoE DE ma dużo więcej graczy, stąd cena może być podobna do ceny S:DE (nowej Twierdzy), mimo że dodaje więcej usprawnień, bo jednak za AoE DE zapewne stał większy budżet, niż za S:DE. No i też AoE DE sprzedało więcej kopii, niż S:DE, więc mogli zbić cenę, a Firefly pewnie bardzo potrzebuje tej kasy by nie upaść. Smutne i śmieszne zarazem.
Ciężko mi być obiektywnym, bo patrzę przez różowe okulary. Więc nie będę wystawiał recenzji na Steam, bo rozum mówi, że nie zasługuje na pozytywną recenzję, a serce, że na negatywną. A neutralnych niestety nie ma.
// Offtopic
Na pocieszenie można porównać tę grę do nowego Call of Duty - 350zł za 3.5h kampanii, która zawiera sporo nudnych misji w otwartym świecie, tryb zombie który jest podobno zabugowany i tryb multi, który jest niezmienny od lat [Call of duty wychodzi co roku] Oczywiście nie kupiłem CoDa, bo nie gram w multi za dużo, więc mogę wydać te pieniądze lepiej.
Ogólnie odnoszę wrażenie że branża gier podupadła i teraz dużo firm liczy na łatwy zarobek, a nie na wykonanie gry porządnie. W sensie teraz żeby znaleźć dobrą grę muszę się naszukać w "indykach"; nie można za bardzo liczyć na to, że znane duże firmy wypuszczą na rynek solidną grę, to niestety coraz rzadsze. Prędzej dodadzą kolejne mechaniki FOMO (Fear of missing out, najczęściej jakiś content dostępny czasowo) które to ciągną do grania bardziej niż gameplay, bo opierają się na badaniach dot. psychologii. (Oczywiście swoje robi też wiek i to, że gry już nie cieszą jak dawniej, bo ciężko o innowację.) Także chociaż tyle, że nie wpadli na jakieś durne pomysły z battle passem...
Jeszcze chociaż tyle, że Nintendo wypuszcza solidne gry. Tu np. na nowego Super Mario Bros Wonder nie bałem się brać preordera i się nie zawiodłem. Ale gry od Nintendo są niestety krótkie i zawsze drogie, coś za coś. [można tu trochę sobie ulżyć dla portfela kupując i sprzedając gry używane] A i samo Nintendo co jakiś czas podejmuje decyzje słabe wizerunkowo; testuje na ile może sobie "pozwolić".
_________________ Mam tyle lat, a nadal czuję się jak dziecko. I git 🤡
Nie liczyłem na nic lepszego i się nie zawiodłem. Chciałem workshop, żeby móc szybko pobierać mapki, multi przez steama i parę usprawnień (automatyczny handel, czy skróty do tworzenia wszystkich możliwych jednostek danego typu jednym klikiem itp.) i mam, a to, że chcieli sobie zarobić niskim kosztem - zero zdziwienia. Nowe kampanie to miły dodatek, chociaż liczyłem, że będą bardziej skupione na lore, bo wyglądają jak podrasowane kampanie stworzone przez graczy. No i jednak nadal jest parę rzeczy które się dało zrobić niskim nakładem sił, ale ich nie zrobili, jak choćby tworzenie tarcz bez potrzeby wykonywania 453453 klików, czy przejście do targowiska ze składu zapasów/zbrojowni/spichlerza jak w Krzyżowcu.
A i można wybrać sobie kolorek w singlu, a w multi nie XD
[ Dodano: 12 Listopad 23, 00:51 ]
Niby te nowe kampanie dla doświadczonych graczy, a jednak na bardzo trudnym nadal dosyć łatwe. Ale przy 5-tej misji z drugiej kampanii to już facepalma strzeliłem jak się okazało, że trwa gdzieś z 45 minut (jak nie więcej) i na bardzo trudnym wystarczy zrobić taki zameczek i przez większość misji siedziałem na telefonie. Ziew
Gra w: Wszystkie Strongholdy i nie tylko
Wiek: 23 Posty: 123 Skąd: Polska Medale: Brak
Wysłany: 13 Luty 24, 23:59
Wraz z wersją 1.2 pojawiło się dziś pierwsze DLC do Definitive Edition "Swine Bay". "Zatoka Świni" zawiera 7 misji Kampanii Perły związanych z Wieprzem. Cena DLC to 13,49 zł, przez pierwszy tydzień od premiery jest 10% zniżki. Ponadto w ramach bezpłatnej aktualizacji 1.2 dodana została także nowa kampania ekonomiczna, kilka nowych map i parę usprawnień oraz bugfixów.
Jak zapatrujecie się na nowe DLC? Wydaję mi się, że w stosunku do ceny ilość zawartości jest adekwatna.
_________________ "Zło to zło. Mniejsze, większe, średnie, wszystko jedno, proporcje są umowne a granice zatarte. [...] Ale jeżeli mam wybierać pomiędzy jednym złem a drugim, to wolę nie wybierać wcale."
- Andrzej Sapkowski, Ostatnie Życzenie
DLC z Wieprzem bardzo fajne. Na bardzo trudnym poziomie trzeba było pomyśleć żeby przejść "bez szwanku". Natomiast nowa kampania ekonomiczna przeciętna, żeby nie powiedzieć słaba. Dobrze się bawiłem może przy 2 misjach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum