ZalogujRejestracjaSzukaj U�ytkownicy MedaleZaloguj si�, by sprawdzi� wiadomo�ciGrupyStatystyki

Na forum.stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij


Poprzedni temat «» Następny temat
Stronghold Definitive Edition - Twierdza Edycja Ostateczna
Autor Wiadomość
DarnokOk 
Rekrut

Wiek: 24
Posty: 360
Skąd: Kraków
Medale: Brak

Wysłany: 13 Lipiec 23, 17:21   Stronghold Definitive Edition - Twierdza Edycja Ostateczna

Doczekaliśmy się
https://www.youtube.com/watch?v=SPA1sFAM1T8

Spoiler:
Ale z nowości pod kątem map, to tylko 1 kampania i jakiś „Zamkowy Szlak”. Reszta to różne usprawnienia, w tym natywny multiplayer i pobieranie map z warsztatu.
... ale może skoro zainwestowali w to pieniądze, to pójdą dalej w 2D

Ciekawe jak będzie z modowaniem tego, czy łatwiejszy będzie reverse engineering.

Graficznie miejscami jest lepiej, a czasem wygląda to jak z kartonu, ale może jeszcze to poprawią i uczynią grafiki bardziej "organicznymi"

A tu jakiś gameplay https://www.youtube.com/watch?v=vbhtSx4rnos
I tu https://www.youtube.com/watch?v=IvjN5nf9u-E
A tu po polsku https://www.youtube.com/watch?v=12E426we_CU
A tu po niemiecku https://www.youtube.com/watch?v=--1OVIZdnUE

Ciekawostka z gameplayu u Lutela - jest skalowanie interfejsu. Można też zobaczyć wszystkie surowce na raz lub cele misji w rogu.





Dodałem polską nazwę w temacie:). Siwy
_________________
Mam tyle lat, a nadal czuję się jak dziecko. I git 🤡
Ostatnio zmieniony przez Siwy 14 Lipiec 23, 23:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Siwy 
Moderator


Wiek: 28
Posty: 1481
Skąd: Nowogród Bobrzański
Medale: 1 (Więcej...)
Srebrny szachista (Ilość: 1)

Wysłany: 14 Lipiec 23, 23:20   

Kuuurczę a więc doczekaliśmy się! To będzie naprawdę ciekawe zobaczyć odświeżoną wersję Twierdzy :) . Młode pokolenie będzie mogło zobaczyć, co to znaczy dobra gra komputerowa ;) .

Ciekawe, czy ta dodatkowa kampania będzie chociaż w połowie tak dobra jak klasyczna. Ogólnie to najlepiej by było gdyby do Twierdzy dodali tryb potyczki znany z Krzyżowca, ale to już byłoby chyba zbyt piękne ;) .

Będziemy obserwować. Najbardziej ciekawi mnie jak będą wyglądać rycerze, bo ze zbrojnych zrobili niezłych kozaków :D .

Myślicie, że będą jacyś nowi przeciwnicy, skoro wszystkich wykończyliśmy w kampanii głównej, a ma być jakaś nowa kampania?

Jeśli dobrze rozumiem, to wszystkie mapy do "normalnej" Twierdzy powinny działać, bo odświeżają tylko tekstury, prawda?

Czekamy na kolejne wiadomości w tej sprawie :) .
 
 
Maciek 
Taktyk


Wiek: 24
Posty: 1103
Skąd: Głogów
Medale: Brak

Wysłany: 18 Lipiec 23, 20:39   

Jak to ma tak wyglądać jak obecnie to śmiech na sali. Sprite'y przemielone przez jakieś AI (ludzie już wytykają brak brudu, przejść między budynkami a trawą I popsute animacje jednostek), nowa kampania i natywne wsparcie Steama z multiplayerem i workshopem ("workshopem", o modach bym zapomniał, pewnie tylko nowe mapy społeczności). I to by było na tyle

Mi to wygląda na klasyczny cash grab i dojenie 22-letniej krowy, pewnie zażyczą sobie za to jakieś 20 dolarów.

Jeśli nie wprowadzą żadnych zmian w rdzeniu rozgrywki to pewnie pożegnają się z dużą częścią fanbase'u. Skirmish mieli częściowo zaimplementowany w oryginalnym SH1 a przeportowanie tego z Krzyżowca musi być dziecinnie proste mając kod źródłowy. Większe mapy też nie mogą być wielkim wyzwaniem z w/w kodem. Nowe budynki mają zaprojektowane w Kingdoms, ale po co je dodawać...

Takie granie na nostalgii jest przykre i mam nadzieję że trend taniego remasterowania gier i wydawania ich jako DE wkrótce się skończy. Oczywiście da się coś takiego zrobić dobrze, wystarczy spojrzeć na pierwszą Mafię, albo AoE2, można też polecieć na łatwe siano i skompromitować się jak ze starymi GTA. Myślę że tej Twierdzy bliżej będzie właśnie do GTA.

@Siwy, nie będzie nowych przeciwników, wróci Wieprz i Szczur a sama kampania będzie się koncentrować wokół Sir Dlugorękiego, kiedy ten wyruszył z okupem za króla, przynajmniej tyle pamiętam z tego opisu.
_________________
Przesyłam Ci ziarno gorczycy, abyś mógł posmakować i zaakceptować gorycz mego zwycięstwa - Aleksander Macedoński w liście do Dariusza III.
 
 
 
HrabiaDrako 
Wolny chłop


Wiek: 32
Posty: 62
Medale: Brak

Wysłany: 21 Lipiec 23, 13:59   

O kurcze, pamiętałem hasło do konta sprzed lat :D
Cóż, dobra i nowa kampania :d Remasterują grę więc nie ma co liczyć na większe nowości, gdyby dodali jednostki i budynki to musieliby jednocześnie przerabiać istniejące kampanie i misje.
W sumie zabawne jest to że gdyby zostawili poprawioną grafikę, ficzery z Krzyżowca, dodali kilka nowych rzeczy jak formacje jednostek np, zrobili nową główną kampanię to byłby to najlepszy stronghold od czasu właśnie Krzyżowca :D
Ale wracając do gry.
Narazie nowa grafika wypada różnie.. z jednej strony większość wygląda bardzo dobrze, z drugiej właśnie jest ta czystość, budynki, a raczej ich podłoże nie łączy się tak dobrze jak w oryginale. Szczególnie zauważalne jest to w koszarach i siedzibie.
Widać po demku że jeszcze mają sporo pracy(brak nowych animacji postaci w przerywnikach) więc liczę że sporo zdążą poprawić.
A i fajnie że można zmieniać sterowanie i normalnie grać na multi.
Jedno co by mnie interesowało to może lepsze wsparcie dla modów żeby samemu można było poprawić tą grę :D
 
 
 
DarnokOk 
Rekrut

Wiek: 24
Posty: 360
Skąd: Kraków
Medale: Brak

Wysłany: 8 Sierpień 23, 20:12   

Dla zainteresowanych; dostępne jest już demo na Steamie
_________________
Mam tyle lat, a nadal czuję się jak dziecko. I git 🤡
 
 
Siwy 
Moderator


Wiek: 28
Posty: 1481
Skąd: Nowogród Bobrzański
Medale: 1 (Więcej...)
Srebrny szachista (Ilość: 1)

Wysłany: 19 Sierpień 23, 11:56   

A teraz również pojawiło się nagranie, na którym Firefly odpowiada na 27 pytań społeczności ;) . Dzieje się! Szkoda, że nie będzie trybu potyczki... Ale może jest szansa, że wprowadzą później jakiś dodatek dodający ten tryb? Jak sądzicie? Graliście w demo? Jak wrażenia?

PS. Ale tę szatę to mógł sobie gościu wyprasować porządnie i zrobić z jakiegoś naturalnego materiału... Widać, że się nie przelewa w Firefly :P .
 
 
DarnokOk 
Rekrut

Wiek: 24
Posty: 360
Skąd: Kraków
Medale: Brak

Wysłany: 10 Październik 23, 00:49   

Dziś na steamie nowe demo, można zobaczyć misję z nowej kampanii. Nie będę nic więcej tym razem pisał, niech każdy zainteresowany sam zagra lub zobaczy jakiś gameplay :)
_________________
Mam tyle lat, a nadal czuję się jak dziecko. I git 🤡
 
 
Siwy 
Moderator


Wiek: 28
Posty: 1481
Skąd: Nowogród Bobrzański
Medale: 1 (Więcej...)
Srebrny szachista (Ilość: 1)

Wysłany: 12 Październik 23, 13:55   

Możesz napisać, jakie Twoje wrażenia ogólnie ;) . Ja jeszcze niestety nie zagrałem, widziałem tylko fragment jak ktoś tam grał i niestety sama mapa nie zrobiła na mnie jakiegoś super wrażenia. Mogli poprosić kogoś z fanów o przygotowanie map :D
 
 
DarnokOk 
Rekrut

Wiek: 24
Posty: 360
Skąd: Kraków
Medale: Brak

Wysłany: 17 Październik 23, 22:45   

Nie grałem ostatecznie, bo i tak będę w tę kampanię grać jak gra wyjdzie; ale sobie tę nową mapę obejrzałem. W porównaniu do map z oryginalnej kampanii jest ładniejsza ale oczywiście od map fanów gorsza. :D Widziałem też opinie że poziom trudności jest wyższy, ale może to też przez to, że na tej mapie drogowskazy są z każdej strony

Nie pisałem tego ostatnio ale podoba mi się że teraz przybliżenie ma 3 stopnie, wprawdzie ten najbliższy nie jest praktyczny, ale zawsze fajnie obejrzeć nowe detale
_________________
Mam tyle lat, a nadal czuję się jak dziecko. I git 🤡
 
 
Siwy 
Moderator


Wiek: 28
Posty: 1481
Skąd: Nowogród Bobrzański
Medale: 1 (Więcej...)
Srebrny szachista (Ilość: 1)

Wysłany: 4 Listopad 23, 12:43   

Na YouTube pojawił się nowy materiał Firefly Studios opowiadający o kolejnych nowościach w Twierdzy: Edycji Ostatecznej (m.in. zawsze pożądana zmiana koloru :D ) oraz zapowiedź zimowych i wiosennych aktualizacji. Wygląda na to, że będzie naprawdę ciekawie. Przede wszystkim znakomicie zapowiadają się te dwie dodatkowe kampanie, które mają być wątkiem pobocznym kampanii głównej w walkach przeciwko Wieprzowi i Wilkowi. Jak to dobrze zrobią, to będzie to genialny pomysł powrotu do bardzo udanej kampanii głównej i jej rozszerzenia. Ciekawy też może być szlak zamków, w którym pierwszy raz pojawią się polskie historyczne zamki. Wygląda na to, że na pewno będzie Malbork, a jak myślicie, jaki jeszcze może się znaleźć?

Więcej i bardziej szczegółowo opisałem to na stronie :D
 
 
Maciek 
Taktyk


Wiek: 24
Posty: 1103
Skąd: Głogów
Medale: Brak

Wysłany: 8 Listopad 23, 01:17   

Dawno się tak nie zawiodłem jak na tym śmiesznym """"""""Definitive"""""""" Edition. Dawno też nie widziałem takiego skoku na kasę. Dobry marketing, słaby efekt końcowy, postaram się napisać więcej jutro.
_________________
Przesyłam Ci ziarno gorczycy, abyś mógł posmakować i zaakceptować gorycz mego zwycięstwa - Aleksander Macedoński w liście do Dariusza III.
 
 
 
Siwy 
Moderator


Wiek: 28
Posty: 1481
Skąd: Nowogród Bobrzański
Medale: 1 (Więcej...)
Srebrny szachista (Ilość: 1)

Wysłany: 8 Listopad 23, 10:44   

Ajajaj. Klasyka nic nie zastąpi, ale moim zdaniem wcale nie jest źle poza paroma rzeczami jak "pływające" jednostki i trochę zatracenie klimatu w interfejsie głównym i odcieniach tekstur, które mogłyby być jeszcze bardziej stonowane, natomiast jest też parę dobrych rzecz jak np. baaaardzo ciekawe opcje w edytorze map. No ale dajesz ;) . Ja więcej na pewno powiem jak trochę pogram, bo póki co rozegrałem tylko pierwszą misję nowej kampanii militarnej.
 
 
Maciek 
Taktyk


Wiek: 24
Posty: 1103
Skąd: Głogów
Medale: Brak

Wysłany: 8 Listopad 23, 12:17   

Jestem kompletnie zawiedziony, bo prawie nic nowego w tej grze nie uświadczyliśmy, a te nowe kampanie to splunięcie w twarz weteranom, kompletne ominięcie lore. Szczur nagle potrafi szkolić zbrojnych, pikinierów i pałkarzy :lol: Rozumiem że chcieli podnieść poziom trudności, ale da się to zrobić nie spamiąc najsilniejszymi jednostkami w grze u postaci którą pamiętamy jako najsłabszą i najśmieszniejszą.

Te dwie kampanie, które mają wyjść jako DLC są już nagrane i prawdopodobnie skończone, w plikach znalazłem ich kompletnie audio = bardzo chamski skok na kasę, już wolałbym zapłacić 2 dolary więcej za całą grę, takie DLC mnie brzydzą.

Twórcy chwalili się powrotem starych aktorów głosowych, gram w wersję po angielsku i niestety wrócił tylko jeden oryginalny głosowy który dograł wszystkie nowe kwestie. Tylko on posiada jakiekolwiek nowe audio w nowych kampaniach, które swoją drogą nie wiedzieć czemu są okrojone z wiadomości w trakcie gry.

Dostaliśmy możliwość zmiany koloru gracza, która jest zbugowana - kolor na minimapie pozostaje niebieski. Auto handel to miły dodatek, szkoda tylko że do targowiska nie da się przejść z menu składu zapasu, tak jak jest to możliwe w Krzyżowcu.

Twórcy flexowali się posiadaniem oryginalnych assetów, a jednak cutscenek nie potrafili zrenderować od nowa i poszli w rozmyte upscale, pozostaje pogratulować.

Dla mnie gwoździem do trumny jest brak trybu Skirmish, Krzyżowiec i originalny Stronghold to bliźniaczy kod źródłowy więc przeniesienie tego trybu nie powinno stanowić dla nich żadnego problemu, no ale cóż. Przejrzałem jeszcze pobieżnie wszystkie menu wyboru misji i nie widzę żadnych nowych map, ani w inwazji, ani w oblężeniu, ani w spokojnej budowie, w misjach ekonomicznych, nigdzie. Jakbym chciał sobie zagrać w to co już znam to odpaliłbym sobie Stronghold HD.

Gra posiada 3 tryby przybliżenia ekranu, pierwszy, najbliższy, jest kompletnie niegrywalny, no ale możemy sobie pooglądać przepiękne assety. Średni tryb oddalenia ekranu jest najbardziej optymalny, ale po pewnym czasie grania w tym trybie przestałem w ogóle zauważać że to jakieś upiększone Definitive Edition.

Nowe opcje w edytorze to jeden z niewielu miłych dodatków, który jednak powinien znajdować się już w oryginalnej grze (część tych opcji tam była, tylko że ukryta, jak np. cede castle, bardzo głupia decyzja żeby ukrywać częśc dostępnych opcji, no ale mniejsza z tym, w DE dodali).

Podsumowując, w odróżnieniu od developerów Age Of Empires II, Firefly Studios nie potrafi w Definitive Edition. Mam nadzieję że więcej graczy podzieli moją opinię, już dawno nie widziałem takiego lenistwa i nie słuchania feedbacku graczy.

Parę screenshotów: https://imgur.com/a/Xdsh7GF
_________________
Przesyłam Ci ziarno gorczycy, abyś mógł posmakować i zaakceptować gorycz mego zwycięstwa - Aleksander Macedoński w liście do Dariusza III.
 
 
 
Nidor 
Burżuj

Gra w: Stronghold i Stronghold Crusader
Wiek: 25
Posty: 165
Medale: Brak

Wysłany: 8 Listopad 23, 16:30   

Dla mnie na ten DE to zdecydowanie za późno. Mogli wydać tę edycję dawno temu w takiej formie i myślę, że wtedy można by było przymknąć oko na wiele rzeczy, ale mamy już prawie w 2024 :) . Po takim już czasie to rzeczywiście mogli się postarać, tym bardziej, że ostatnio jest duży boom na narzędzia graficzne oparte o ML, więc pewnie łatwiej jest teraz zrobić remaster tekstur. Rzeczywiście ta odświeżona grafika mogła by być jakoś bardziej stonowana, bo jakoś jak patrzę na to to coś mi w głowie podpowiada ciągle, że coś tu jest nie tak :D . Jakoś nie pasują do siebie niektóre rzeczy mam wrażenie.

Generalnie chwilę tylko grałem, więc za wiele powiedzieć nie mogę, ale też za dużo to nie ma co narzekać, bo to tylko remaster, więc co tam mogli więcej zrobić. Nie wyszło super, nie wyszło chyba też całkiem źle, ale z tym płatnym DLC to rzeczywiście polecieli.

Co do Skrimish, to może robią remaster Krzyżowca i nie chcą sobie psuć sprzedaży :D .

Btw. Fajnie, że są w końcu te opcje w scenariuszu, które były ukryte. Szkoda tylko, że o jakieś 22 lata za późno... . Pamiętam, że edytowałem ręcznie plik jednej mapki, żeby mieć w jednej mapie dwa zdarzenia ukryte na raz :D .
 
 
Maciek 
Taktyk


Wiek: 24
Posty: 1103
Skąd: Głogów
Medale: Brak

Wysłany: 8 Listopad 23, 17:08   

Technicznie rzecz biorąc to jest remake, bo stoi na nowym silniku, teoretycznie to też jest remake, bo tak go nazywali w materiałach promocyjnych. Szkoda tylko że pod względem contentu stoi na poziomie remastera wg dzisiejszych standardów.

[ Dodano: 8 Listopad 23, 18:00 ]
Swoją drogą "fanboyism" i nostalgię widać po opiniach na Steamie, na ten moment 950 opinii, zaledwie 130 negatywnych wytykających to samo co ja, z kolei 90% opinii pozytywnych to "Potrzeba drewna, mój panie!", "Nostalgia" etc etc, od osób które spędziły w grze mniej niż godzinę.
_________________
Przesyłam Ci ziarno gorczycy, abyś mógł posmakować i zaakceptować gorycz mego zwycięstwa - Aleksander Macedoński w liście do Dariusza III.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template DarkMW created by razz