Na forum.stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij
Gra w: 1,2 deluxe,legends
Wiek: 25 Posty: 3 Skąd: Ruda Śl. Medale: Brak
Wysłany: 15 Kwiecień 13, 18:25
Powiem tak. Pierwsza misja średnio (a raczej tylko) trudna jak na pierwszą misję, ale dobra. Reszte misji ocenie jak zagram(może dziś, lub jutro, zależy czy tata pozwoli).
Gra w: 1,2 deluxe,legends
Wiek: 25 Posty: 3 Skąd: Ruda Śl. Medale: Brak
Wysłany: 15 Kwiecień 13, 19:23
No jak już kończyłem to mi łucznika zabili (FFFFFFFUUUUUUŮUÚUÜU!!) ,no to spróbowałem na łatwym i miałem podwojoną ilość wojsk(oprócz łuczników)ale mi zabili mnicha i papa zrobiłem przy końcu A z przejściem reszty misji no problem , chociaż w trzech pierwszych przynajmniej raz przegrałem.
Gra w: SH1, SHK, Gothic 1,2,3
Wiek: 26 Posty: 134 Medale: Brak
Wysłany: 3 Czerwiec 13, 20:43
Kolejna misja:
[size=45]
Akt I: W obliczu wojny
[/size]
[size=36]
Misja 6: Spotkanie z królem.
[/size]
Zwycięstwo: Zgromadź 50 bloków kamienia i rozbij oddziały Arasha. Porażka: Lord nie żyje, lub upłynął czas na wykonanie zadań.
W zniszczonym obozie bandytów znalazłeś wiele zrabowanych dóbr, jedzenia i broni. Gdy twoi ludzie odpoczęli wróciłeś do wioski. Jednak na jej miejscu znalazłeś tylko zgliszcza. Gdy wkroczyłeś ze swymi ludźmi do wioski ujrzałeś, kilkudziesięciu walczących ze sobą zbrojnych. Jedni mieli na sobie czarne płaszcze i płytowe zbroje. Drudzy uzbrojeni też w zbroje nosili błękitne, zielone, i fioletowe płaszcze. Razem z uzbrojonymi w włócznie chłopami walczyli przeciwko napastnikom którzy widocznie zaatakowałeś wioskę. Wśród walczących rozpoznałeś trzy znienawidzone przez siebie osoby: Króla, Warthau`a i Gney`a. Gney był kolejnym magnatem który doprowadził do utraty twych ziem.Wszyscy ze swymi ludźmi walczyli z oddziałem wojsk Arasha. Myślałeś że ludzie Arasha wygrają z królem, jednak ten miał wielokrotną przewagę i łatwo poradził sobie z wrogiem. Gdy walka ustała razem ze swymi ludźmi wkroczyłeś do wioski. Podszedłeś do Króla i pokłoniłeś się mu.Tak samo zrobili wszyscy twoi ludzie. Gdy powstałeś Król rzekł do ciebie:
-Widać że Warthau, mówił prawdę i rzeczywiście przywłaszczyłeś sobie nowe ziemie. Ale przynajmniej zbudowałeś tu dobry gród, i wyszkoliłeś nowe odziały wojska.
-Panie! On nie może pozostać bez kary! Drugi raz przywłaszczył sobie nowe ziemie. Powinien zostać powieszony!- odezwał się Warthau.
-Nie mam czasu zajmować się sprawą kolejnego przywłaszczenia ziem, gdy trwa wojna.Przynajmniej utorował nam drogę do naszego celu, z wilków i bandytów.
Może utrzyma tą wioskę do czasu gdy przybędzie cała armia Arasha.
-Czemu tu przybyłeś panie? Nie miałem złych intencji budując tu gród. Chciałem pomóc w nadciągającej wojnie! Skąd wzięły się tu oddziały Arasha? -rzekłeś.
-Wyruszyłem na południe by umocnić moją twierdzę w górach. Nikt nie wie o jej istnieniu prócz nas. oficjalnie stolica mieści się w środku kraju, lecz ostatnim punktem obrony jest tamta twierdza. Arash rozpoczął oblężenie stolicy i innych ufortyfikowanych miast. Wysłał tez dużo oddziałów by łupiły cały kraj. Dotarły one nawet tu.
-Więc co teraz zamierzasz?
-Wyruszam na południe by przygotować twierdzę do obrony, a potem gdy zbiorę armię wyruszę na główną armię Arasha. Warthau i Gney wrócą na północ by bronić tych ziem, gdy tylko zniszczysz tutejszy obóz Arasha.
-Więc jest ich tu więcej?
-Tak, spójrz tylko z tą górę. Zajęli ruinę zamku, i wydobywają kamień na niedalekim wzniesieniu. Ty się nimi zajmiesz. Zbierzesz też kamień do budowy zamku. Musisz dowieść że jesteś mi lojalny.
-Jak sobie życzysz, panie.
-Jeżeli okażesz się lojalny i pomożesz wygrać wojnę, zatrzymasz sobie tą ziemię- rzekł król po czym odszedł.
Warthau i Gney stali niezadowoleni. Nawet gdy odebrali ci ziemię zostałeś ceniony przez króla. Jak najszybciej rozpocząłeś odbudowę wioski. Król zostawił ci też oddział elitarnych wojaków.
Podpowiedzi:
-Szybko odbuduj wioskę i łucznikami pozbądź się ludzi Arasha którzy są blisko zamku.
-Całym wojskiem posuwaj się na przód i eleminuj wrógów. Zniszcz wrogie kamieniołomy i postaw swoje. Zrób to zanim nadejdzie pierwszy atak Arasha.
-Zbuduj targowisko i handluj potrzebnymi towarami, szkól tez włóczników by przeciwstawić się atakom Arasha.
Kolory:
Poszczególni wrogowie zostali oddzieleni od siebie liniami.
-Niebieski: Ty.
-Błękitny: Król
-Fiolet: Wathau
-Zielony: Gney
______________________________
Jak możesz to w ogóle nazywać kampanią skoro jej większość dzieje się na jednej mapie. Weź się przyłóż w końcu i zrób coś porządnego, po za tym jak już wspomniałem, to ciekawie na niej góry urosły. Całość nie jest najgorsza (fabuła, oprawa), ale już daj spokój tej mapie, a tym bardziej dlatego, że jest po prostu kiepska. Po za tym nie widzę sensu robienia tylu aktów i misji jak mapy mają być byle jakie, ta kampania nie będzie miała grywalności! Rób dalej śmiało, bo jestem ciekawy, ale moim zdaniem powinieneś ją skrócić i poprawić (oczywiście to tylko moje zdanie).
Gra w: SH1, SHK, Gothic 1,2,3
Wiek: 26 Posty: 134 Medale: Brak
Wysłany: 4 Czerwiec 13, 16:32
Wiesz... było trzęsienie ziemi i góry urosły. Już mówiłem że dodałem te góry by ulepszyć mapę. Ale skoro jest kiepska to więcej misji na niej nie będzie. Od jakiegoś czasu robię nową mapę. Zrobiłem cztery screeny w tym jeden minimapy. Chciałbym byście ocenili jak wyszła. PS: Jak mam skrócić kampanię?
Ogólnie nie podoba mi się takie robienie umocnień czy zamków, trochę takie dziwne i nierealne, a po za tym brzydkie, no ale cóż, to przychodzi z czasem. Rozmieszczenie drzew nie najgorsze i widać, że starałeś się jakoś zrobić te podłoże, ale niestety kiepsko to wyszło. Po pierwsze rozmieszczenie krzaków tragiczne - lepiej dawać różnorodne i nie w tak wielkich kupach, a jeśli już to nie tak kwadratowo jak tu. Moim zdaniem po zrobieniu dobrego i ciekawego zamku najtrudniej nauczyć się kształtować odpowiednio teren - to też musisz poprawić, najlepiej popatrz na mapy innych. Podłoże zrobione słabo, a zwłaszcza tam na górze. Używaj tych kamieni z menu z drogowskazem! Używaj ich do robienia małych zbocz albo odpowiednio mieszanych zbocz "kamienno-skalnych" i do urozmaicenia ogólnego.
Gra w: SH1, SHK, Gothic 1,2,3
Wiek: 26 Posty: 134 Medale: Brak
Wysłany: 4 Czerwiec 13, 19:19
Masz strasznie duże wymagania na zrobienie dobrej mapy. Nie wiem czemu zamek ci się nie podoba. Ma być rozległy bo to ma być bardziej miasto niż twierdza. Oczywiście na szczycie góry będzie bardziej ufortyfikowany pałac. Może przesadziłem z tymi krzakami ale podłoże dobrze urozmaiciłem błotem, trawą, kamieniami, i drzewami. Sam tak radziłeś. Nie wiem jak przy takim podłożu mógłbym użyć kamieni z drogowskazu. Trochę ich tam dałem ale wtedy źle wyglądało. A według mnie podłoże ze zwykłymi kamieniami też jest dobre. I mam tez rozumieć że najgorsze w podłożu były krzaczki i brak kamieni z zakładki z drogowskazem?
A drzewa i ruiny i kształt ziemi dobrze zrobiłem?
Oczywiście, że mam, bo widzę chętny jesteś do tworzenia i jak na pierwsze mapki nie najgorzej to fajnie jakby z Ciebie wyrósł kolejny dobry twórca map. Jeśli miało być miasto obejrzysz stolicę Nidora z naszej kampanii, a jeśli zamek to pozwolę sobie na zdradzeniu kilku moich z "kampanii mistrzów" i konkursowego.
A teraz krótki opis pod względem szczegółów.
Zamki mogą oczywiście Ci się nie podobać, ale myślę, że w głosie ogółu są raczej dobre. Wytypowałem kilka cech, dzięki te mapy moim zdaniem zyskały na wartości. Po prostu chcę Ci pomóc
EDIT: usunąłem już te z kampanii, żeby spoilerów nie robić
Ostatnio zmieniony przez Kupiec Hrupkuw 5 Czerwiec 13, 07:32, w całości zmieniany 1 raz
Gra w: SH1, SHK, Gothic 1,2,3
Wiek: 26 Posty: 134 Medale: Brak
Wysłany: 4 Czerwiec 13, 20:26
Wiedziałem te dwa zamki z kampanii mistrzów które mi dałeś do oceny i wszystkie były super.
Jak najbardziej mi się podobały tylko sam nie wiem jak mógłbym zrobić podobne mapy.
I z twoich zapisków wynika że mury mają być nierówne. Mam to robić obniżając je trickiem czy po prostu kłaść mur na pola z których wszystkie są nierówne? Do tego te wszystkie mapy są 100 razy lepsze od map twórców. Ktoś kto dopiero poznałby twierdzę pomyślał by że te mapy stworzyli stwórcy gry. nie wiem jak oni mogli te mapy tak źle zrobić.
PS: Co z waszą kampanią mistrzów?
Gra w: Stronghold & Stronghold Crusader
Wiek: 27 Posty: 799 Skąd: Z forum. Medale: Brak
Wysłany: 5 Czerwiec 13, 16:16
Mapy nie są złe, ale postaraj się każdą misję robić na oddzielnej mapie. Lepiej zrobić kampanię na 4 misje z dobrym krajobrazem, niż kilkanaście na tych samych mapach. Porady do krajobrazu udzielił ci Kupiec Radzę ci oglądać mapy dobrych mapmakerów, ściągać je i pobawić się nimi w edytorze. Na forum masz wiele dobrych wzorów, jak Kupiec, Nidor, Olowek czy Siwy
Gra w: Stronghold & Stronghold Crusader
Wiek: 27 Posty: 799 Skąd: Z forum. Medale: Brak
Wysłany: 5 Czerwiec 13, 16:33
Zgadza się, to oczywiście do ćwiczeń. Ale mając wiedzę, jak buduje się pro mapki, będziesz miał więcej umiejętności co przełoży się na twoje, lepsze mapy.
Gra w: SH1, SHK, Gothic 1,2,3
Wiek: 26 Posty: 134 Medale: Brak
Wysłany: 5 Czerwiec 13, 16:34
Czy da się zatrzymać rozrost drzew w edytorze? Co jakieś 10 min muszę większość usuwać bo jest ich za dużo i zasłaniają inne rzeczy (drogi, ruiny, krzaki)
Gra w: Stronghold i Stronghold Crusader
Wiek: 26 Posty: 165 Medale: Brak
Wysłany: 5 Czerwiec 13, 16:44
Naciskając alt+h w edytorze pauzujesz grę.Osobiście zawsze tego używam przy tworzeniu map.
Żeby być dobrym mappakerem musisz stosować się do naszych uwag. Jeśli będziesz miał wystarczająco dużo zapału, to z czasem będziesz robił coraz lepsze mapy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum