ZalogujRejestracjaSzukaj U�ytkownicy MedaleZaloguj si�, by sprawdzi� wiadomo�ciGrupyStatystyki

Na forum.stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij


Poprzedni temat «» Następny temat
Taktyka
Autor Wiadomość
DonKamillo 
Dzielny wojak

Posty: 640
Medale: Brak

Wysłany: 13 Kwiecień 12, 17:56   

To znaczy jakich śmiesznych?
 
 
Kupiec Hrupkuw 
Rekrut


Wiek: 28
Posty: 417
Medale: Brak

Wysłany: 13 Kwiecień 12, 20:25   

Najprostsze na no f only - 10pt 3k.
 
 
DonKamillo 
Dzielny wojak

Posty: 640
Medale: Brak

Wysłany: 13 Kwiecień 12, 21:40   

A co w tych zasadach dziwnego albo śmiesznego?
 
 
Xeno 
Burżuj


Gra w: SH1,SHC
Wiek: 29
Posty: 227
Skąd: się biorą nooby
Medale: Brak

Wysłany: 15 Kwiecień 12, 17:53   

Możecie mi wytłumaczyć o co chodzi z tymi katapultami?
_________________
Głowa bez pamięci to Twierdza bez garnizonu.
Napoleon Bonaparte
 
 
 
Elmo 
Szlachcic


Posty: 257
Medale: Brak

Ostrzeżeń:
 3/3/3
Wysłany: 15 Kwiecień 12, 19:04   

Heh, to samo jak byś grał bez nich, tylko że robi się mało koni i tarcz ( z rycerzami ), a dużo katapult. Robisz niski mur, aby katapulty mogły strzelać w jednostki wroga, no a dalej to jest sama walka :) . Nic w tym ciekawego jak dla mnie.
 
 
DonKamillo 
Dzielny wojak

Posty: 640
Medale: Brak

Wysłany: 15 Kwiecień 12, 19:34   

Całkiem nie rozumiem... jak gra się z katapultami gra jest dynamiczna bo nie da się wyjść wojskiem z zamku i stać w miejscu bo prędzej czy później zostaniesz rozjechany... grając bez kamieni możesz wyjść, skupić wojsko i tak 1h... grałem tak z ludźmi którzy według aktualnych stron o SHC rzekomo topowych klanów/graczy są "top" ekspertami i większość gier 2vs2 to w 95% czekanie aż gra się załaduje po lagu.
 
 
Attyla 
Mieszczanin


Gra w: Stronghold Crusader v1.1
Posty: 112
Medale: 1 (Więcej...)
Złoty szachista (Ilość: 1)

Wysłany: 15 Kwiecień 12, 22:55   

Elmo napisał/a:
Heh, to samo jak byś grał bez nich, tylko że robi się mało koni i tarcz ( z rycerzami ), a dużo katapult. Robisz niski mur, aby katapulty mogły strzelać w jednostki wroga, no a dalej to jest sama walka :) . Nic w tym ciekawego jak dla mnie.


No tak.. bo niby co jest ciekawego w walce ? Lepiej zbudować 100 tarcz, zrekrutować ha i patrzeć się na ekran...
 
 
 
DonKamillo 
Dzielny wojak

Posty: 640
Medale: Brak

Wysłany: 15 Kwiecień 12, 23:29   

100? Raczej 300....
 
 
Attyla 
Mieszczanin


Gra w: Stronghold Crusader v1.1
Posty: 112
Medale: 1 (Więcej...)
Złoty szachista (Ilość: 1)

Wysłany: 17 Kwiecień 12, 21:39   

Wszytko zależy od bardzo wielu czynników :)
np. jak jest 2v2, to nawet 300 tarcz nie zorbisz, bo ogranicza Cię limit.
Należy też pamiętać o tym, że lepiej zrobić więcej ha i w razie potrzeby dobudować tarcze, bo im więcej ha tym szybciej przeciwnikowi padają tarcze.
Np. Jedna osoba posiada 100 tarcz i 400 ha, a druga 300 tarcz i 300 ha (koszty są porównywalne, ale należy też wziąć pod uwagę czas potrzebny do zbudowania tych 300 tarcz, a to na prawde nie jest taka prosta sprawa).
Gdybyśmy tak stali i nic nie robili, to oczywiście gracz posiadający 300 + 300 wygrałby, jednak jeżeli 1st gracz cały czas dobudowywałby tarcze, to w efekcie on zbijałby tarcze przeciwnika szybciej niż przeciwnik jemu, a więc to on wyszedłby na +

Należy też poruszyć temat limitu, który jest bardzo istotny w grze no fs (nawet 1v1 na low resie)
1 tarcza liczy się jako 2 jednostki wojskowe (1 inżynier + 1 tarcza)
1 ha oczywiście liczy się jako 1

a więc te 300 + 300 to jest już 900 jednostek, a limit wynosi około 1,1k. Znacznie utrudnia to np. odkładanie popa w drabinach, bądź posiadanie jakiś innych jednostek (knighty, piki asy), czy chociażby dosyłanie kolejnych ha.

a 100 + 400 to zaledwie 600 jednostek, więc nie wiele ponad połowa limitu, co daje dość duże możliwości.
Np. tax na 500+ popie przynosi bardzo szybko bardzo duże zyski. Pozwala nam to np. zrekrutować 100 knightów bez burzenia stajni zachowując wciąż około 400 popa, a więc można spokojnie przeciwnika przegonić z pola i trzaskać kase na taxie.


Ale jak już mówiłem, ciężko to dokładnie określić, bo wszystko zależy od sytuacji w jakiej się znajdujemy.
 
 
 
DonKamillo 
Dzielny wojak

Posty: 640
Medale: Brak

Wysłany: 17 Kwiecień 12, 21:56   

Dlatego na na no fs jest... jak dla mnie idiotyczna.
Poza tym ja zawsze grając na no fs robiłem kusze zamiast ha. Wtedy dopiero szybko padają tarcze i ha przeciwnika.
 
 
Attyla 
Mieszczanin


Gra w: Stronghold Crusader v1.1
Posty: 112
Medale: 1 (Więcej...)
Złoty szachista (Ilość: 1)

Wysłany: 17 Kwiecień 12, 22:34   

kiedyś to sprawdzałem i:
60 ha + 30 tarcz wygra z 60 kuszami + 30 tarczami, jesli walcza na ziemi, aczkolwiek teraz pewny nie jestem
w kazdym badz razie kusze sa tylko skuteczne przeciwko wiekszosci jednostek natomiast przeciwko tarcza sa tak samo bez radne jak ha.

Poza tym, kusze sa na tyle wolne, ze mozna z latwoscia wposcic flage asow, badz wjechac knightami, oraz kusze nie moga strzelac podczas przemieszczania.

Chyba, ze chodzilo Ci o np. zmasowanie 200+ kusz na bramie i do tego masa tarcz
jednak gwarantuje Ci, ze kazdy powazniejszy grac albo po prostu odda Ci lorda, albo wyjdzie z gry, albo zacznie kampic tak jak Ty.
 
 
 
DonKamillo 
Dzielny wojak

Posty: 640
Medale: Brak

Wysłany: 18 Kwiecień 12, 04:14   

Dlatego nikt poważny nie gra no fs.

Ja zawsze ustawiałem zmasowane grupy 80-100 kusz, w sumie koło 300 docelowo plus tarcze i HA przeciwnika i tarcze padały jak muchy podczas gdy ja nic nie traciłem. Kusze asekurowane przez zbrojnych arabskich i piki, ewentualnie asa. Jedna seria strzał rozwalała połowe knigtów przeciwnika jeśli nie były przykryte tarczami, tak samo asa. Dużo większa moc uderzenia nadrabiała szybkość. Przeciwnik musiał perfekcyjnie skoordynować atak i co najmniej z 2-3 stron aby był skuteczny.
 
 
Noobs Hunter 
Wędrowiec


Wiek: 32
Posty: 20
Medale: Brak

Ostrzeżeń:
 3/3/3
Wysłany: 21 Lipiec 12, 02:35   

Attyla napisał/a:
Elmo napisał/a:
Heh, to samo jak byś grał bez nich, tylko że robi się mało koni i tarcz ( z rycerzami ), a dużo katapult. Robisz niski mur, aby katapulty mogły strzelać w jednostki wroga, no a dalej to jest sama walka :) . Nic w tym ciekawego jak dla mnie.


No tak.. bo niby co jest ciekawego w walce ? Lepiej zbudować 100 tarcz, zrekrutować ha i patrzeć się na ekran...


A jak gra się na katapulty to się nie patrzy na ekran?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template DarkMW created by razz