Na forum.stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij
No, zmaterializowałem swoje plany. Gra toczy się we Włoszech, od roku 1490. Ciekawy teren, dający duże możliwości. Skomplikowane spiski, wojny toczone za pomocą kondotierów, co chwila zmieniających strony, zabieganie o poparcie papieża, elekcje...
Teraz pokrótce system gry. Jak wcześniej mówiłem, opiera się ona na abstrakcyjnych punktach. Ze względu na lokalną specyfikę, tutaj mamy ich jeden gatunek, którym płacimy za wszystko, a nie trzy. Punkty uzyskujemy z kontrolowanych terenów i handlu.
Prowincje produkują bazowo pewną liczbę punktów, do czego należy dodać ilość miast, technologie i przechodzące szlaki handlowe. Bazową liczbę punktów możemy zwiększyć poprzez reformy. A jak wyglądają reformy? Wysyłacie do mnie tekst, ja wam sugeruję ich wpływ. Reformy mogą mieć skutki zarówno pozytywne, jak i negatywne.
W prowincjach możemy przeprowadzić szereg akcji i zbudować parę wyspecjalizowanych budowli.
Wojsko dzieli się na dwa typy: wojska poborowe, których możemy mieć bardzo mało, i najemne. Te kupujemy całymi armiami, wybierając wśród dostępnych ofert. Oczywiście, nigdy nie wiadomo, kiedy zechcą zmienić pracodawcę.
Ciemne sprawki też są ważnym elementem gry - porwania, zabójstwa, szpiegostwo, przekupstwa...
Dyplomacja jest bardzo dowolna. Musimy ujawniać jedynie oficjalne traktaty i umowy. Handel wygląda tak: jeśli państwa zainteresowane graniczą ze sobą, po prostu podpisują umowę i budują szlak. Jeśli jednak istnieje między nimi inne państwo, muszą albo wciągnąć je do swojej umowy, albo uzyskać zgodę na budowę szlaku. Państwo może podpisać ograniczoną liczbę umów handlowych. Jak wiadomo, w republikach zdarzają się elekcje. Nic nie stoi na przeszkodzie, by w ten czy inny sposób przekonać radę elekcyjną do wybrania naszego władcy. Pozwolę sobie wyłączyć z tego republiki sterowane przez graczy . Nie należy zapominać o papieżu, którego poparcie może okazać się bardzo pomocne w niektórych sytuacjach.
Gra generalnie toczy się w czasie rzeczywisto-turowym, pozwalającym zachować porządek a także dynamikę gry. Walki, dyplomacja itp. toczą się w czasie rzeczywistym, podczas tur wykonywane są wszelkie podliczenia. Wszelkie swoje akcje wysyłacie mnie przez komunikator.
To główna idea, mam nadzieję, że zrozumiała . Wszytsko rzecz jasna zostanie opisane dokładniej.
Państwa do obsadzenia:
- Republika Florencji (Warlike)
- Królestwo Neapolu
- Księstwo Sabaudii-Piemontu (Ardeth)
- Republika Wenecka (Magnatel)
- Księstwo Mediolanu (Czes)
- Księstwo Modeny i Ferrary (speeder)
- Republika Genui (Volv)
- Księstwo Mantui i Montferratu
Niegrywalne:
- Państwo Kościelne
- Hiszpania (Sycylia i Sardynia)
- Imperium Osmańskie
- Biskupstwo Trentu
- Republika Raguzy
- Republika Sieny
- Republika Lukki
- Republika Massy
Mapa będzie niedługo
Ostatnio zmieniony przez Graff 20 Styczeń 09, 15:28, w całości zmieniany 10 razy
Sądzę, że trzeba się przestawić z systemu TWC gdzie podbijanie rebelianckich prowincji było regułą. Tutaj tego nie ma, więc już na początku będzie można się prać tylko między sobą . Tak jest dużo bardziej historycznie, w TWC nie było zbyt wielu przejęć prowincji jednej frakcji przez drugą...
[ Dodano: 2009-01-20, 16:02 ]
Coś mało żwawo się to rozwija... Nikt ze starej gwardii nie chce zagrać?...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum