program rpg;
uses crt;
type
tbron=record
bron:string[30];
obrmi:word;
obrma:word;
cen:byte;
end;
var
tbronq:array[1..13] of tbron;
r:char;
i,j,k,a,p:word;
z,has,sz:string;
lvl:byte;
exp:longint;
lvlmon:byte;
label l,s;
begin
s:
has:='';
clrscr;
begin
write('Podaj pi©cio literowe hasˆo');
gotoxy(2,2);
repeat
r:= readkey;
has:= has+r;
write(#9);
p:= length(has);
until p=5;
end;
if (has='hasuo') then
begin
delay(500);
clrscr;
write('OK');
delay(1000);
end;
if (has<>'hasuo') then
begin
write('false');
delay(2000);
halt;
end;
delay(2000);
//
// T
// R
// E
// S
// C
// T R U E
//
//
clrscr;
a:= 5;
gotoxy(11,2);
write('POCZEKAJ');
gotoxy(5,3);
write('_ _ _ _ _');
repeat
delay(500);
gotoxy(a,3);
write('/');
inc(a);
inc(a);
until a=15;
delay(2000);
clrscr;
gotoxy(20,3);
write('WITAJ W PRZEMUSJOPOLIS');
DELAY(2000);
//fabularne intro
clrscr;
write('Witaj. Jeste˜ Sengji-Onk, samuraj. Twoim zadaniem jest eliminacja wyznaczonych wrog˘w ;] ');
delay(4000);
clrscr;
begin
sz:= 'sztylet';
//postac
l:
with tbronq do
begin
sz:= bron;
end;
begin
clrscr;
writeln('IMIE : Sengji-Onk');
writeln('KLASA : Samuraj ');
writeln('BRON : ', sz, ' ');
//staty broni
begin
if sz='sztylet' then
begin
with tbronq do
begin
obrmi:= 1;
obrma:= 2;
cen:= 0;
end;
end;
if sz='mieczyk' then
begin
with tbronq do
begin
obrmi:= 2;
obrma:= 3;
cen:= 10;
end;
end;
if sz='pochodnia' then
begin
with tbronq do
begin
obrmi:= 1;
obrma:= 4;
cen:= 5;
end;
end;
if sz='toporek' then
begin
with tbronq do
begin
obrmi:= 2;
obrma:= 4;
cen:= 13;
end;
end;
if sz='miecz' then
begin
with tbronq do
begin
obrmi:= 3;
obrma:= 5;
cen:= 15;
end;
end;
if sz='top˘r' then
begin
with tbronq do
begin
obrmi:= 2;
obrma:= 7;
cen:= 19;
end;
end;
if sz='kijek z kupĄ' then
begin
with tbronq do
begin
obrmi:= 3;
obrma:= 8;
cen:= 0;
end;
end;
if sz='katana' then
begin
with tbronq do
begin
obrmi:= 5;
obrma:= 8;
cen:= 25;
end;
end;
if sz='halabarda' then
begin
with tbronq do
begin
obrmi:= 5;
obrma:= 9;
cen:= 31;
end;
end;
if sz='katana miszcza' then
begin
with tbronq do
begin
obrmi:= 7;
obrma:= 11;
cen:= 45;
end;
end;
if sz='lampa' then
begin
with tbronq do
begin
obrmi:= 7;
obrma:= 10;
cen:= 0;
end;
end;
if sz='katana z kupĄ' then
begin
with tbronq do
begin
obrmi:= 9;
obrma:= 13;
cen:= 0;
end;
end;
if sz='katana hartowana' then
begin
with tbronq do
begin
obrmi:= 11;
obrma:= 15;
cen:= 70;
end;
end;
end;
end;
end;
//rysowanie planszy
begin
for i:= 4 to 12 do
begin
gotoxy(i,4);
write('o');
gotoxy(i,12);
write('o');
gotoxy(4,i);
write('o');
gotoxy(12,i);
write('o');
end;
a:= 1;
k:= 4;
z:= 'karczma';
for a:= 1 to 7 do
begin
gotoxy(8,k+a);
write(z[a]);
end;
a:= 4;
k:= 16;
for i:= 1 to 7 do
begin
gotoxy(k,4);
write('o');
gotoxy(k,7);
write('o');
inc(k);
end;
begin
gotoxy(16,5);
write('o');
gotoxy(16,6);
write('o');
gotoxy(22,5);
write('o');
gotoxy(22,6);
write('o');
end;
gotoxy(17,5);
write('TARG');
gotoxy(4,14);
write('Droga do Sen-Dan-'#26);
gotoxy(4,15);
write('____________');
//opcje
gotoxy(29,3);
write(' Co robisz? ');
gotoxy(29,4);
write(' 1. Ide do karczmy ');
gotoxy(29,5);
write(' 2. Ide na targ ');
gotoxy(29,6);
write(' 3. Ide do Sen-Dan ');
gotoxy(29,7);
write('Aby wyj˜† wpisz "s"');
gotoxy(29,9);
write('Aby zobaczy† statystyki broni wpisz "4"');
//
gotoxy(29,10);
{uwaga - decyzja !}
read(i);
if i=1 then
begin //karczma
delay(300);
clrscr;
for k:= 3 to 32 do
begin
gotoxy(k,2);
write('Í');
gotoxy(2,k);
write('ş');
p:= 37+k;
gotoxy(p,2);
write('Í');
end;
gotoxy(2,2);
write('É');
gotoxy(39,2);
write('ş');
{stoliki}
begin
gotoxy(6,6);
write(#1,'/\', #1);
gotoxy(6,7);
write(#2,'\/', #1);
gotoxy(19,3);
write(#2);
gotoxy(19,4);
write(#24);
gotoxy(19,5);
write('^');
gotoxy(40,12);
write('Jak widzisz, nie ma tu nic ciekawego.');
delay(4000);
goto l;
end;
readln;
end;//koniec karczmy
if i=4 then
begin//staty
clrscr;
with tbron do
begin
writeln('Nazwa : ', bron);
writeln('obraľenia min./max. : ', obrmi,'/', obrma);
writeln('cena na targu - ', cen);
end;
readln;
delay(5000);
goto l;
end;//koniec stat˘w
if i=2 then
begin//targ
clrscr;
gotoxy(2,2);
write('Witaj ! Jestem Kole-Siu, kowal. Oto co moľesz u mnie kupi†.');
gotoxy(2,4);
write('<--------}{DO KUPIENIA}{-------->');
//gotoxy(2,6);
//p:= random(lvl);
//write(tbron);
readln;
end;//koniec targu////////////////////////////////////////////// /
readln;
end;
end.
|