Na forum.stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij
Gra w: Stronghold, Stronghold Crusader, SC Extreme
Wiek: 29 Posty: 331 Medale: Brak
Wysłany: 20 Listopad 10, 22:11 Wielka Reforma CPII
Przedstawiam Wam projekt reformy gry mojego autorstwa, który ma usprawnić i ułatwić rozgrywkę. ,,By żyło się lepiej" .
I Konstytucja Castella Pollona.
1) Podstawowym i głównym organem administracyjnym Castella Pollona jest Mistrz Gry (ob. Fryzjer). To on zarządza i ustala zasady, a także ostatecznie rozstrzyga sytuacje sporne.
2) Organem kontrolnym władzy są gracze, którzy biorą udział w uchwalaniu prawa, posiadają także inicjatywę ustawodawczą. Mogą także odwołać Mistrza Gry i powołać nowego w demokratycznych głosowaniach (wymagana bezwzględna większość głosów).
3) Ustawę zasadniczą uzupełniają wszelakie rozporządzenia. Mistrz Gry posiada wyłączność przy zmienianiu konstytucji, jednak każda poprawka musi zostać wpierw uzgodniona z graczami (wymagana zwykła większość głosów).
4) W Castella Pollona II wszyscy użytkownicy są równi bez względu na poziom w hierarchii StrongholdNet, stopień pokrewieństwa lub koleżeństwa z Mistrzem Gry, wiek, przynależność do społeczności internetowych, poglądy. Za łamanie tej zasady Mistrz może zostać odwołany przez graczy (patrz pkt 2).
5) Zapisanie się jest równoznaczne z przyjęciem na siebie dobrowolnego obowiązku wysyłania ruchów, brania czynnego udziału w rozgrywce. Każda nieobecność uniemożliwiająca wypełnienie tych postanowień musi zostać wcześniej zgłoszona. Za niestosowanie się do niniejszego punktu (czyt. olanie gry) zostaje się wyrzuconym, a następnie Mistrz Gry przyznaje winowajcy OSTRZEŻENIE.
6) Zabrania się oszukiwania, celowego wprowadzania w błąd Mistrza Gry, działania na szkodę Castella Pollona II. Wszelkie tego typu działania skutkują natychmiastowym wykluczeniem z gry, a Mistrz Gry przyznaje winowajcy OSTRZEŻENIE.
7) Konstytucja jest aktem podrzędnym i zgodnym z ogólnym prawem serwisu StrongholdNet. Regulamin Forum obowiązuje także w Castella Pollona II.
8) Zapisanie się do gry jest równoznaczne z akceptacją niniejszej Konstytucji.
[right]Podpisano:
Kancelaria Mistrza Gry - Fryzjera[/right]
W pigułce: regulamin zawiera uregulowanie relacji GM-user, podkreśla równość w prawach wszystkich graczy, nakłada kary za olewanie gry, oszukiwanie i jej psucie, zwraca uwagę na to, że tutaj też obowiązuje zwykły regulamin forum.
II Uproszczenie rozgrywki.
1. Rezygnacja z komend - wiem, jak trudne do wytrzymania były niektóre komendy. Dla GM'a może i ułatwiają pracę, ale gracze mają przerąbane. Tak więc w myśl reformy zamierzam je usunąć. Po prostu każdy będzie pisał (najlepiej jak najbardziej klimatycznie, choć może być również zwyczajnym językiem), co chce zbudować i zrobić.
2. Zastąpienie formy e-mail Prywatną Wiadomością - e-maile często nawalają, listy przychodzą z opóźnieniem, czasami nawet wcale nie docierają. Poza tym jest dosyć uciążliwa taka forma wysyłania ruchów - niektórzy pewnie prawie wcale nie korzystają z poczty. Myślę, że wysyłanie ruchów przez PW byłoby znacznie prostsze.
3. Alternatywna forma wysyłania ruchów - w sytuacjach wyjątkowych, np. skrajnym braku czasu, będzie można skorzystać z dodatkowej możliwości - wysyłania swoich ruchów za pośrednictwem komunikatora Gadu-Gadu bezpośrednio do Mistrza Gry.
III Zmiany w rozgrywce.
1. Usunięcie Uniwersytetu oraz likwidacja badań - szczerze mówiąc, to sam nie wiem, czy i w jaki sposób one wpływały na wojska, kontrola tego nie bardzo mi się uśmiecha, bo trzeba by wprowadzić jakieś wzory matematyczne... Lepiej się tego pozbyć, a osoby, które zbudowały Uniwersytet oraz wykonały jakieś badania, otrzymają 100% zwrot kosztów (muszą to wpierw zgłosić).
2. Reorganizacja budynków, kosztów, przychodów, etc. - to raczej będą zmiany kosmetyczne, nie macie się co przejmować. Zauważyłem, że Kopalnie przynoszą bardzo małe przychody, obiekty rozrywki zdecydowanie za duże, a pola się po pewnym czasie nie opłacają. Trza coś z tym zrobić.
3. Więcej eventów i zdarzeń losowych, które będą różnorodne dla poszczególnych krajów (tutaj musiałbym jeszcze pomówić z Wojownikiem, może ma jakieś stare pomysły).
IV Pozostałe.
1. Uporządkowanie Ambasady - liczyłbym tutaj na pomoc Administracji, bo nie posiadam uprawnień, a należałoby zaktualizować, ujednolicić prezentacje krajów oraz usunąć nieaktualne.
2. Wprowadzenie nowych graczy - to jeden z najtrudniejszych, ale najważniejszych punktów Wielkiej Reformy. Myślę, że uda mi się go jednak zrealizować. Przydałaby się pomoc obecnych graczy, no ale sam też spróbuję.
3. Ogarnięcie sytuacji PPP i Ks. Śląskiego - obiecuję, że wraz z otwarciem IX tury i wysłaniem Wam ostatnich inf przez Wojownika zrzeknę się władzy nad Śląskiem. Na kongresie Przymierza ustalimy nowego przywódcę sojuszu. A kogo dam na moje miejsce? To jeszcze zobaczę. Mam jednak pewien pomysł...
4. Zachowanie ciągłości gry - oznacza to tyle, że do czasu uchwalenia bądź odrzucenia reformy obowiązują stare zasady. Infa zostaną przesłane przez wojownika na Wasze e-maile, a następnie będziecie je kierować do mnie, posługując się komendami. Im szybciej podpiszemy te zmiany, tym lepiej.
Wielka Reforma Castella Pollona II może zostać uchwalona bezwzględną większością głosów. Głosować mogą gracze oraz Wojownik jako GM-senior.
Ostatnio zmieniony przez Fryzjer 10 Marzec 11, 16:40, w całości zmieniany 1 raz
Gra w: SH1,SHC
Wiek: 30 Posty: 227 Skąd: się biorą nooby Medale: Brak
Wysłany: 20 Listopad 10, 22:45
Wszystko ładnie i pięknie, ale komendy mogą zostać. Dla mnie jest to wszystko poukładane i łatwiej mogę wszystko ogarnąć.
Oczywiście jestem za reformą.
_________________ Głowa bez pamięci to Twierdza bez garnizonu.
Napoleon Bonaparte
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum