ZalogujRejestracjaSzukaj U�ytkownicy MedaleZaloguj si�, by sprawdzi� wiadomo�ciGrupyStatystyki

Na forum.stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij


Poprzedni temat «» Następny temat
Programowanie :)
Autor Wiadomość
DarnokOk 
Rekrut

Wiek: 24
Posty: 359
Skąd: Kraków
Medale: Brak

  Wysłany: 25 Czerwiec 10, 14:48   Programowanie :)

Tutaj każdy kto programuje/programował w językach, ma/miał programy do robienia gier, może się wypowiedzieć, pomóc komuś gdy ma problemy itp.
Ja chce zacząć od tego by niedoświadczeni programiści (tacy jak ja :-P ) zaczynali swoją zabawę w programie Game Maker (jak wpiszecie w googlach to powinno wam wyjść) który pozwala na robienie gier z tz. klocków i jednocześnie pozwala na pisanie w języku GML*.
Wchodźcie na stronkę STRONA w której są zamieszczone tutoriale, przykłady etc.


*GML=Game Maker Language

P.S. Od razu mówie że nie jestem profesjonalistą (patrz u góry) więc nie proście mnie o żadne gry gdyż są to zwykłe minigierki :-)

P.S.2. Jeżeli ten temat nie wypali można go wyrzucić do kosza ;-)
_________________
Mam tyle lat, a nadal czuję się jak dziecko. I git 🤡
 
 
PitaKura 
Wolny chłop


Wiek: 31
Posty: 98
Skąd: Szczecin
Medale: Brak

Wysłany: 25 Czerwiec 10, 16:21   

Wiesz... określenie tego do programowania jest jak powiedzenie że gruszka to warzywo :P
Programowanie zaczyna sie od podstawowego i dość prostego języka jakim jest Pascal :P
http://turbopascal.helion.pl/
http://turbopascal.skryptoteka.pl/
_________________
http://www.lajty.pl/ -> Serwery CS 1.6
http://www.csaction.pl -> Moja stronka o Counter-Strike ;)
 
 
 
Odyn 
Administrator


Wiek: 34
Posty: 856
Medale: Brak

Wysłany: 25 Czerwiec 10, 20:58   

Z tego co widziałem, sam GML jest bardzo podobny do C++ i pisanie w nim jak najbardziej można uznać za programowanie. Nie wiem natomiast jak w praktyce wygląda tworzenie gier w programie GM... Sądząc po screenach i poście DarnokOk'a nie koniecznie musi to być związane z własnoręcznym pisaniem algorytmów :P

PitaKura, jeśli chce się programować aplikacje, to faktycznie dobrze jest zacząć od Pascala. Ale wcale nie jest on potrzebny do nauki PHP, ASP czy Javy ;)
 
 
PitaKura 
Wolny chłop


Wiek: 31
Posty: 98
Skąd: Szczecin
Medale: Brak

Wysłany: 25 Czerwiec 10, 23:32   

Odyn napisał/a:
PitaKura, jeśli chce się programować aplikacje, to faktycznie dobrze jest zacząć od Pascala. Ale wcale nie jest on potrzebny do nauki PHP, ASP czy Javy


Ale jak najbardziej wskazany.
_________________
http://www.lajty.pl/ -> Serwery CS 1.6
http://www.csaction.pl -> Moja stronka o Counter-Strike ;)
 
 
 
Majsin 
Osadnik

Wiek: 33
Posty: 27
Medale: Brak

Wysłany: 26 Czerwiec 10, 11:59   

Mnie natomiast ciekawi jakiem programem można by przerobić twierdze. Wie może ktoś?
 
 
przemo53 
Osadnik


Gra w: SH1;SHC;SH2;SHCE;SHL
Wiek: 28
Posty: 46
Skąd: ja tu jestem???
Medale: Brak

Wysłany: 26 Czerwiec 10, 13:16   

Ale w jakim sensie same jednostki i budynki czy coś więcej??
_________________

 
 
 
DarnokOk 
Rekrut

Wiek: 24
Posty: 359
Skąd: Kraków
Medale: Brak

Wysłany: 26 Czerwiec 10, 20:14   

Odyn napisał/a:
Z tego co widziałem, sam GML jest bardzo podobny do C++ i pisanie w nim jak najbardziej można uznać za programowanie. Nie wiem natomiast jak w praktyce wygląda tworzenie gier w programie GM... Sądząc po screenach i poście DarnokOk'a nie koniecznie musi to być związane z własnoręcznym pisaniem algorytmów :P (...)


Ale jednak uwierz że teraz zacząłem się bawić w pisanie algorytmów sprawdzając co zrobią w mojej grze ( często wychodzi że ,,gra" ma błąd i mnie wyrzuca do programu ;) )

EDIT:

Do PityKury:

Ok spróbuję też z tym paskalem, słyszałem też o nim kiedyś ;)
_________________
Mam tyle lat, a nadal czuję się jak dziecko. I git 🤡
 
 
PitaKura 
Wolny chłop


Wiek: 31
Posty: 98
Skąd: Szczecin
Medale: Brak

Wysłany: 28 Czerwiec 10, 10:14   

Majsin napisał/a:
Mnie natomiast ciekawi jakiem programem można by przerobić twierdze. Wie może ktoś?


3D MAX - budynki, tekstury itd.
Gra jest zaprogramowana najpewniej w C++, więc aby ją edytować należy go znać :P
_________________
http://www.lajty.pl/ -> Serwery CS 1.6
http://www.csaction.pl -> Moja stronka o Counter-Strike ;)
 
 
 
Majsin 
Osadnik

Wiek: 33
Posty: 27
Medale: Brak

Wysłany: 28 Czerwiec 10, 12:54   

przemo53 napisał/a:
Ale w jakim sensie same jednostki i budynki czy coś więcej??


Przeciwników komputerowych :P

PitaKura napisał/a:
Gra jest zaprogramowana najpewniej w C++, więc aby ją edytować należy go znać :P


Aż tak to na C++ na pewno się nie znam.
 
 
Odyn 
Administrator


Wiek: 34
Posty: 856
Medale: Brak

Wysłany: 28 Czerwiec 10, 20:02   

Majsin napisał/a:
przemo53 napisał/a:
Ale w jakim sensie same jednostki i budynki czy coś więcej??

Przeciwników komputerowych :P

Przeciwników możesz przerobić bez znajomości programowania. Co prawda tylko sposób w jaki będzie wyglądać ich zamek i ekonomia, a nie algorytmy i sztuczną inteligencję, ale i tak możesz spróbować.
http://stronghold.gry-onl...p?id=modutil_sc
 
 
Alexander I 
Wolny chłop


Gra w: SH1, SHC, SH2
Wiek: 30
Posty: 85
Skąd: Z Polski
Medale: Brak

Wysłany: 29 Czerwiec 10, 09:46   

Odyn używałeś już tego bo nie mogę zapisać robię zamki F1 zapisuję ale mojego zamku nie ma w folderze villages. Proszę o szybką pomoc

Z góry thx
_________________
Kliknijcie w to:

http://s18.gladiatus.onet.pl/game/c.php?uid=59587

Wy nic nie stracicie ja trochę zyskam
 
 
Majsin 
Osadnik

Wiek: 33
Posty: 27
Medale: Brak

Wysłany: 29 Czerwiec 10, 19:05   

Odyn program jest dobry i trochę się nim bawiłem, jednak nie potrafię tak przerobić komputera, żeby np.: szczur robił farmy chmielu i sera. Aby produkował kuszników i obstawiał nimi wieże w znacznej ilości. Aby atakował rzadziej a znaczniejszymi siłami i innymi jednostkami, itd. Myślę, że takie rzeczy można przerobić tylko poprawiając kod jednostek.
Trochę na programowaniu się znam, ale na pewno nie na tyle, aby przerobić kod twierdzy.
 
 
Odyn 
Administrator


Wiek: 34
Posty: 856
Medale: Brak

Wysłany: 29 Czerwiec 10, 19:51   

Tego typu pytania zadawajcie w tym temacie:
http://strongholdnet.gry-...p?t=883&start=0

Ja z AIV Edytora nie korzystałem, więc nie mam jak pomóc.
 
 
ponceriusz 
Dzielny wojak

Gra w: SH1 HD, SHC HD, SH2
Wiek: 26
Posty: 615
Skąd: Poznań
Medale: Brak

Wysłany: 30 Czerwiec 10, 17:53   

Alexander I napisał/a:
Odyn używałeś już tego bo nie mogę zapisać robię zamki F1 zapisuję ale mojego zamku nie ma w folderze villages. Proszę o szybką pomoc

Musisz wypakować zawartość winrara do jakiegoś folderu.
_________________
Good night white pride
 
 
Alexander I 
Wolny chłop


Gra w: SH1, SHC, SH2
Wiek: 30
Posty: 85
Skąd: Z Polski
Medale: Brak

Wysłany: 30 Czerwiec 10, 22:09   

Dzięki ale już sobie poradziłem.

Ps. problem był też po wypakowaniu po prostu musiałem zmienić Bo te pliki były "Tylko do odczytu"
_________________
Kliknijcie w to:

http://s18.gladiatus.onet.pl/game/c.php?uid=59587

Wy nic nie stracicie ja trochę zyskam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template DarkMW created by razz