Na forum.stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij
Tutaj każdy kto programuje/programował w językach, ma/miał programy do robienia gier, może się wypowiedzieć, pomóc komuś gdy ma problemy itp.
Ja chce zacząć od tego by niedoświadczeni programiści (tacy jak ja ) zaczynali swoją zabawę w programie Game Maker (jak wpiszecie w googlach to powinno wam wyjść) który pozwala na robienie gier z tz. klocków i jednocześnie pozwala na pisanie w języku GML*.
Wchodźcie na stronkę STRONA w której są zamieszczone tutoriale, przykłady etc.
*GML=Game Maker Language
P.S. Od razu mówie że nie jestem profesjonalistą (patrz u góry) więc nie proście mnie o żadne gry gdyż są to zwykłe minigierki
P.S.2. Jeżeli ten temat nie wypali można go wyrzucić do kosza
_________________ Mam tyle lat, a nadal czuję się jak dziecko. I git 🤡
Z tego co widziałem, sam GML jest bardzo podobny do C++ i pisanie w nim jak najbardziej można uznać za programowanie. Nie wiem natomiast jak w praktyce wygląda tworzenie gier w programie GM... Sądząc po screenach i poście DarnokOk'a nie koniecznie musi to być związane z własnoręcznym pisaniem algorytmów
PitaKura, jeśli chce się programować aplikacje, to faktycznie dobrze jest zacząć od Pascala. Ale wcale nie jest on potrzebny do nauki PHP, ASP czy Javy
PitaKura, jeśli chce się programować aplikacje, to faktycznie dobrze jest zacząć od Pascala. Ale wcale nie jest on potrzebny do nauki PHP, ASP czy Javy
Z tego co widziałem, sam GML jest bardzo podobny do C++ i pisanie w nim jak najbardziej można uznać za programowanie. Nie wiem natomiast jak w praktyce wygląda tworzenie gier w programie GM... Sądząc po screenach i poście DarnokOk'a nie koniecznie musi to być związane z własnoręcznym pisaniem algorytmów (...)
Ale jednak uwierz że teraz zacząłem się bawić w pisanie algorytmów sprawdzając co zrobią w mojej grze ( często wychodzi że ,,gra" ma błąd i mnie wyrzuca do programu )
EDIT:
Do PityKury:
Ok spróbuję też z tym paskalem, słyszałem też o nim kiedyś
_________________ Mam tyle lat, a nadal czuję się jak dziecko. I git 🤡
przemo53 napisał/a:
Ale w jakim sensie same jednostki i budynki czy coś więcej??
Przeciwników komputerowych
Przeciwników możesz przerobić bez znajomości programowania. Co prawda tylko sposób w jaki będzie wyglądać ich zamek i ekonomia, a nie algorytmy i sztuczną inteligencję, ale i tak możesz spróbować.
http://stronghold.gry-onl...p?id=modutil_sc
Odyn program jest dobry i trochę się nim bawiłem, jednak nie potrafię tak przerobić komputera, żeby np.: szczur robił farmy chmielu i sera. Aby produkował kuszników i obstawiał nimi wieże w znacznej ilości. Aby atakował rzadziej a znaczniejszymi siłami i innymi jednostkami, itd. Myślę, że takie rzeczy można przerobić tylko poprawiając kod jednostek.
Trochę na programowaniu się znam, ale na pewno nie na tyle, aby przerobić kod twierdzy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum