Na forum.stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij
Wysłany: 24 Luty 10, 10:14 [kampania] Kampania do SH:C
Jesteś jednym z arabskich dowódców. Po przegranej bitwie postanowiłeś zreperować sily w małym zamku. Jednak krzyżowcy planują cię zabić i wysłali żołnierzy pod twoją tymczasową siedzibe. Musisz sie obronić.
Gra w: różne takie...
Wiek: 28 Posty: 505 Skąd: I tak nie trafisz... Medale: Brak
Wysłany: 24 Luty 10, 17:34
Dobra, to ja tam ocenię - znam się "trochę" na mapach SHC:
Mapa średniawa. Widziałem gorsze, aczkolwiek ta także nie jest jakaś cudowna. Mapy oloweka - te, które krytykowałeś - są o wiele lepsze. Jednakże... jak na 11 lat, jesteś na dobrej drodze. Trochę poprawek, i nuż może cuś wyjdzie.
Tutaj wypiszę kilka błędów:
-Za gruba i nieregularna rzeka, nienaturalna i z lekka kanciasta.
-Oazy też nie najlepsze.
-Brody też.
-Wydmy również - wydmy to lekkie zafalowania wzniesień, a nie tysiąc pagórków.
-Niezbyt naturalne wzniesienia.
-Brak piachu z kamieniami. Cierpi na tym znacznie głównie minimapa, a ona też powinna się ładnie prezentować.
No i co do kampani:
-Brak nazwy
-Brak historii.
-Mało rozbudowany opis misji.
_________________ „-Ja was uczę nadczłowieka. Człowiek jest czemś, co pokonane być powinne. Cóżeście uczynili, aby go pokonać? Wszystkie istoty stworzyły coś ponad siebie; chcecie być odpływem tej wielkiej fali i raczej do zwierzęcia wrócić, niźli człowieka pokonać? […] Patrzcie, ja wam wskazuję nadczłowieka! […] Gdzież jest ten piorun, który by was liznął swym językiem? Gdzież jest ten obłęd, który by wam zaszczepić należało? Patrzcie, ja was uczę nadczłowieka. On jest tym piorunem, on jest tym obłędem!”
Gra w: SH1 HD, SHC HD, SH2
Wiek: 26 Posty: 615 Skąd: Poznań Medale: Brak
Wysłany: 24 Luty 10, 19:06
Mapa nie jest zbyt dobra. Ale i tak lepsza od mojej pierwszej mapy. Mam kilka rad dla ciebie:
-Nie rób takich równych oaz. W jedną stronę więcej trawy, w drugą mniej. Dotyczy to także drzew. Najpierw najgęstszą trawę, a potem stopniowo, aż do najmniej żyznych krzewów. Jeśli pozwolisz, to dam kilka obrazków przykładowych:
Zamiast zrobić tak: [IMG=http://img51.imagesh...a.th.png][/IMG]
Można by zrobić jakoś tak:[IMG=http://img714.images...a.th.png][/IMG]
Jeśli chcesz mniejszą, to zrób coś takiego:[IMG=http://img138.images...a.th.png][/IMG]
-Przy wzniesieniach rób łagodniejsze stoki. Użyj trochę opcji "wyrównaj teren", potem, żeby nie było zejścia (tam, gdzie nie chcesz) umieść trochę skał. Ale nie głazów, tylko skał z opcji terenu.
-Trochę dokładniej rób oazy, bo bardzo mało można farm budować na twojej mapie. Dlatego, że zostawiasz wiele kratek jałowej ziemi w oazach
Jeszcze na pw wyślę ci instrukcje robienia arabskiego lorda w inwazjach, bo widać, że w tej misji mamy zwykłego europejskiego.
Gra w: różne takie...
Wiek: 28 Posty: 505 Skąd: I tak nie trafisz... Medale: Brak
Wysłany: 24 Luty 10, 19:15
ponceriusz napisał/a:
Jeszcze na pw wyślę ci instrukcje robienia arabskiego lorda w inwazjach, bo widać, że w tej misji mamy zwykłego europejskiego.
Ustawiasz arabskiego lorda w opcjach, a potem robisz mapę, w której nie masz odrazu zbudowanej siedziby, ale dopiero musisz wybrać miejsce. Gdy już ją zrobisz, wychodzi co lord arabski. Easy
_________________ „-Ja was uczę nadczłowieka. Człowiek jest czemś, co pokonane być powinne. Cóżeście uczynili, aby go pokonać? Wszystkie istoty stworzyły coś ponad siebie; chcecie być odpływem tej wielkiej fali i raczej do zwierzęcia wrócić, niźli człowieka pokonać? […] Patrzcie, ja wam wskazuję nadczłowieka! […] Gdzież jest ten piorun, który by was liznął swym językiem? Gdzież jest ten obłęd, który by wam zaszczepić należało? Patrzcie, ja was uczę nadczłowieka. On jest tym piorunem, on jest tym obłędem!”
Gra w: różne takie...
Wiek: 28 Posty: 505 Skąd: I tak nie trafisz... Medale: Brak
Wysłany: 24 Luty 10, 19:56
Włączasz dwie twierdza (W sensie, że dwa razy) i włączasz grę multiplayer. Rozpoczynasz grę między "samym sobą" (ustawiasz z obu gier graczy i mapę), i robisz jakiegoś gracza-araba. Zapisujesz grę, plik save do map, zmieniasz rozszerzenie. O dziwo nie zrobi ci się mapa-krucjata, tylko po prostu - jakbyś ty w edytorze zrobił zamki botów. I masz zmienionego lorda. Jak czegoś nie rozumiesz to napisz, jeszcze raz wytłumaczę.
Sam uchylę rąbka tajemnicy, że zamierzam zrobić kampanię będącą sequelem Piasków Czasu. Grałoby się tam arabami, miałoby się oczywiście arabskiego lorda, a Hexem zrobię nas jako żółtego gracza.
Ps.
Podasz z ciekawości drugi sposób?
_________________ „-Ja was uczę nadczłowieka. Człowiek jest czemś, co pokonane być powinne. Cóżeście uczynili, aby go pokonać? Wszystkie istoty stworzyły coś ponad siebie; chcecie być odpływem tej wielkiej fali i raczej do zwierzęcia wrócić, niźli człowieka pokonać? […] Patrzcie, ja wam wskazuję nadczłowieka! […] Gdzież jest ten piorun, który by was liznął swym językiem? Gdzież jest ten obłęd, który by wam zaszczepić należało? Patrzcie, ja was uczę nadczłowieka. On jest tym piorunem, on jest tym obłędem!”
Gra w: SH1, SHC, SH2
Wiek: 30 Posty: 85 Skąd: Z Polski Medale: Brak
Wysłany: 25 Luty 10, 06:46
Mam kilka zastrzeżeń
- za szeroka rzeka
- nie naturalne wzniesienie nad osadą
- słabe oazy. Warto warstwować oazy wtedy jest lepszy efekt
To przykład warstwowanej oazy nie do sadzenia tylko do poprawiania okolicy (do sadzenia użyj mniejszej ilości drzew) http://img203.imageshack.us/i/nowyobraz5.png/
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum