Na forum.stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij
mam drobne pytanie, do kogoś kto bawił się kiedyś w modowanie twierdzy np. przez modding utililties.
Ostatnio podmieniam sobie wyglądy budynków z crusadera do jedynki i odwrotnie. Znajdują się one w folderze "gm" no i fajnie wygląda np. piekarnia z dachem z dachówki, a nie ze słomy. Miałem sobie teraz zamiar jeszcze np. w paincie porysowac po budynkach, ale nie mam pojecia jak przekonwertowac plik GM1 w rozszerzenie BMP. Nie wiem czy to w ogóle jest możliwe, ale jakby ktoś znał jakiś programdo zmiany tego rozszerzenia, to mógłby podac.
Ps. W modding utilities jest podobny program, ale zamienia on tylko BMP na TGX.
Dodatkowy program nie jest potrzebny. Żeby wyciągnąć zawartość pliku GM1 jako gif lub bmp wystarczy:
- wybrać dowolny plik,
- kliknąć na element, który chcemy zapisać
- kliknąć na przycisk Edit w menu
- kliknąć "Next - Save" w przypadku grafiki statycznej lub Original -> Save As... w przypadku animacji
Właśnie w ten sposób wyciągnąłem animację rycerza, który idzie podczas ładowania obrazków na stronie
Gra w: SH1 HD, SHC HD, SH2
Wiek: 26 Posty: 615 Skąd: Poznań Medale: Brak
Wysłany: 9 Luty 10, 14:03
Dzięki, może jak komp wróci z naprawy, to spróbuję. Mam jeszcze pytanie, czy lord jest zapisany w animacji, czy w obrazkach? Jeśli w animacji, to jakim programem edytować?
Lord to animacja. Co prawda można wyeksportować pojedyncze klatki za pomocą starego edytora animacji (tak nazwali to w programie), ale lepiej jest operować na gif'ie.
Animacje gif można edytować wieloma programami - CoffeeCup Gif Animator, Animated GIF Editor, Easy GIF Animator, Beneton Movie GIF...
Gra w: SH1 HD, SHC HD, SH2
Wiek: 26 Posty: 615 Skąd: Poznań Medale: Brak
Wysłany: 10 Luty 10, 13:09
A jak zmienić lorda na gif? Już mam CoffeeCup Gif Animator, ale on tylko gify edytuje.
[ Dodano: 10 Luty 10, 13:11 ]
I jeszcze jedno: Lord jest zapisany w body_lord, czy w czymś innym? Wiem, że trochę banalne pytanie, ale wolę się upewnić.
Tak, lord jest w pliku body_lord.gm1. Żeby go zapisać jako gif, kliknij dwa razy na nazwę tego pliku na liście, następnie po załadowaniu klatek w okienku Viewer kliknij na Edit w górnym menu. W pojawiającym się okienku kliknij Tak, później a Animation Editor wybierz z menu Original -> Save As...
Gra w: SH1 HD, SHC HD, SH2
Wiek: 26 Posty: 615 Skąd: Poznań Medale: Brak
Wysłany: 11 Luty 10, 18:23
Dzięki Odyn. Trochę mi jednak nie wychodzi. Chciałem trochę zmienić lorda, a tym programem jakoś... nie umiem. Nie widzę żadnego przycisku, którym bym mógł edytować te obrazki, mogę chyba tylko zmieniać ich kolejność.
W programie Stronghold Image Toolbox nie ma możliwości bezpośredniej edycji obrazków. Można jedynie wyeksportować pliki graficzne, zmienić je w dowolnym programie graficznym a następnie podmienić z oryginałami.
Gra w: SH1 HD, SHC HD, SH2
Wiek: 26 Posty: 615 Skąd: Poznań Medale: Brak
Wysłany: 13 Luty 10, 09:27
Odyn, mi nie chodziło o Stronghold Image Toolbox , tylko o CoffeeCup Gif Animator .
Ale cóż, w sumie, to już sobie odpuszczę zmienianie lorda. Ale żeby nie robić nowego tematu, spytam się o jakiś program zmieniający pliki w formacie .bik na .gif .
W takim razie wybrałeś zły program. W CoffeeCup nie można nic malować. Natomiast w Ulead Gif Animator, AZ Animated GIF Editor, Easy GIF Animator, Flex Gif Animator można edytować klatki za pomocą podstawowych narzędzi do malowania.
A co do drugiego pytania - spróbuj RADtools.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum