Na forum.stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij
Postanowiłem przetłumaczyć opis wydanego przez Firefly programu AIV Editor oraz programów pomocniczych. Mam nadzieję, że efektem moich starań będą nowe zamki dla botów zamieszczane na forum.
1.AIV Edytor – Zanim zaczniesz
AI edytor wiosek używany jest do tworzenia szablonu zamku dla gracza AI w trybie skirmish(potyczka). Jeśli kiedyś zamek został załadowany do Stronghold Crusader, pojawi się, kiedy gracz AI będzie rozbudowywał zamek. Zanim zaczniesz, powinieneś rozważyć kilka rzeczy. Pomyśl, co mogłoby mieć wpływ na zamek, gdy będzie on używany na różnych mapach. Ogromny zamek nie zawsze pasuje do małej części gruntu lub, gdy ziemia zawiera wzgórza, drzewa, zwłaszcza, gdy są obszary, które nie mogą być zabudowane; to zatrzyma budowę części twojego zamku. Zapewnij niezbędnym budynkom umieszczenie w początkowych chwilach gry, pozwalając graczowi AI na szybkie używanie spichlerza i targowiska. Możesz usunąć siedzibę i umieścić ją w każdym miejscu; początkowy gmach jest dobrym znacznikiem dla centrum zamku. Zapewnij budynkom i wieżom dostęp ze strony grupy schodów. Ekonomiczne budynki (farmy itp.) zostaną umieszczone przez AI, a nie przez użytkownika.
2.AIV Edytor – Podstawy
Zapewnij zapis Twojego zamku AIV zawsze dość często przez naciśnięcie klawisza F1.
Jeśli chcesz powiększyć lub pomniejszyć ekran możesz kliknąć na Zoom x1, Zoom x2, Zoom x3. Prędkość przewijania ekranu można ustawić, klikając na Scroll (przewiń) x2 i Scroll (przewiń) x4. Scroll (przewiń) x4 jest największą prędkością.
3.AIV Edytor – Czas gry
Przeciwnicy AI będą wykorzystywać czas gry do budowania swoich zamków podczas gry w Stronghold Crusader, każdy moment gry reprezentuje jedną chwilę w budowniczym AI. Czas gry jest zapisywany w prawym górnym narożniku ekranu, pod powiększeniem i przewijaniem. Przykład, jak działają chwile gry używa budowania murów. Jeśli umieścisz odcinki murów oddzielnie, mur będzie budowany powoli przez gracza AI w Stronghold Crusader. Jeśli chciałbyś, aby tworzył cały kawałek murów za jednym razem, budowanie odcinka muru trwałoby chwilę gry. Gdy gracz AI będzie miał zapewnione posiadanie dostępu do kamienia, mur będzie zbudowany za jednym razem. Czas umieszczania symboli wojsk nie jest mierzony i mogą one zostać umieszczone w jakimkolwiek czasie.
4.Kategorie
De(usuń) punkt
Point – punkt
Flood Fill – zalej
De uruchamia usuwanie i pozwala usuwać jeden budynek lub kawałek ściany za pomocą Point albo cały kawałek połączonego muru używając Flood Fill. Skasowanie jednego budynku przesunie Cię o jeden moment w grze. To oznacza, że gdy będziesz chciał zastąpić pierwotny budynek, musiałbyś ręcznie przenieść go przez moment w grze i umieścić go.
---------------------------------------
Wa(mury)
High Wall – wysoki mur
Low wall – niski mur
High Crenel – wysokie blanki
Low Crenel – niskie blanki
Stairs – schody
---------------------------------------
Ga(bramy)
Small EW – mała brama wschód-zachód
Small NS – mała brama północ-południe
Large EW – duża brama wschód-zachód
Large NS – duża brama północ-południe
Drawbridge – most zwodzony
5.AIV Edytor - wczytywanie Twojego zamku do Stronghold Crusader
Zapisz swój zamek i wyjdź. Skopiuj plik z rozszerzeniem .aiv(Twój zamek) z folderu z zamkami do folderu aiv w folderze Stronghold Crusader.
Aby używać zamku AI musisz usunąć obecny zamek AI. Np. aby zamienić zamek Ryszarda Lwie Serce ze stworzonym zamkiem AI, zrób kopię istniejącego pliku richard1.aiv i zamień go ze stworzonym przez Ciebie plikiem .aiv o tej samej nazwie. Włącz Stronghold Crusader i zacznij grę skirmish(gra losowa) z Ryszardem Lwie Serce, a zobaczysz Twój zamek budowany w grze.
6.AIV Edytor - Text Compiler Tool
To narzędzie może być użyte do edycji tekstu, który pojawia się w Stronghold Crusader. Pliki Crusader.txt zawiera cały tekst pojawiający się w grze. Jeśli zedytujesz jakąś część tego tekstu, pojawi się w miejscu, w którym powinien wyświetlić się zmieniony przez Ciebie tekst.
Pamiętaj, że nie możesz dodawać żadnych linii do pliku, możesz tylko zmieniać zawartość istniejących linii.
Jeśli już to zrobiłeś, kliknij na ff_tex_cru.exe, usłyszysz dźwięk Twojego komputera. To utworzy plik o nazwie cr.tex. Skopiuj ten plik i zamień z plikiem o tej samej nazwie, który jest w(domyślna ścieżka instalacji) Program Files\Firefly Studios\Stronghold Crusader. Teraz zobaczysz Twój tekst pojawiający się w grze.
7.AIV Edytor - BMP to TGX Converter
To narzędzie ff_tgfx.exe zamieni pliki BMP, które masz w tym folderze na pliki w formacie TGX, które mogą być użyte w Stronghold Crusader.
Aby Ci pomóc, utworzyliśmy kilka plików bmp, które były używane w grze poprzednio.
Jeśli stworzyłeś Twoje pliki BMP, kliknij na ff_tgfx.exe, to przekonwertuje wszystkie dostępne pliki do formatu TGX. Skopiuj ten plik i zamień z plikiem o tej samej nazwie, który jest w(domyślna ścieżka instalacji) Program Files\Firefly Studios\Stronghold Crusader\gfx.
----------------------------------
Chwila gry, moment gry - jednostka czasowa, w czasie jednego momentu/chwili gry przeciwnik AI stawia budynek lub wykonuje wskazaną przez plik .aiv operację.
Dobra robota... Trochę się namęczyłeś, należy się pochwała...
_________________ Wiesz, że 99,9% ludzi cierpi na chorobę, której objawem jest czytanie postów na forum trzymając rękę na myszce? Nie ściągaj ręki, teraz jest już za późno. Wiem, że Ty też na to cierpisz
Miałem problemy z tłumaczeniem niektórych fragmentów... Musiałem pozmieniać formę wielu zdań, angielski to jednak zupełnie inny język, nie da się wszystkiego przetłumaczyć słowo w słowo.
Gra w: SH1 HD, SHC HD, SH2
Wiek: 26 Posty: 615 Skąd: Poznań Medale: Brak
Wysłany: 26 Styczeń 10, 17:50
Właśnie zrobiłem jakiś zamek dla Ryszarda w tym programie i mam problem, bo nie wiem gdzie jest ten plik który zrobiłem. Próbowałem też edytowaniem zamku ryszarda, gdzie wszystko usunąłem, ale i tak w grze tego zamku nie ma. Nie chodzi o to, że nigdy go nie buduje (bo usunąłem inne zamki), tylko o to, że nadal ma ten zamek oryginalny (zmieniłem akurat richard1.aiv i wszystkie inne usunąłem), czyli buduje ten co jest w pliku richard1.aiv . Proszę o pomoc, gdzie znajduje się ten plik który stworzę.
Jak mi ktoś pomoże w tej sprawię to raczej ten zamek wstawię na forum.
PS Wiem, że ten temat jest już stary, ale specjalnie go szukałem, żeby nie robić nowego.
Gra w: Stronghold, Stronghold Crusader
Wiek: 29 Posty: 127 Skąd: Jaświly Medale: Brak
Wysłany: 26 Styczeń 10, 18:02
Proponuję 7 razy skopiować plik z zamkiem który zrobiłeś. Później zamień nazwy tych plików na kolejno richard2, richard3, richard4, itd, aż do richard8. Później wklej te pliczki do odpowiedniego folderu i już Powinno zadziałać.
PS: A co do zagubienia pliku, to ja tu niestety nie pomogę
Gra w: SH1 HD, SHC HD, SH2
Wiek: 26 Posty: 615 Skąd: Poznań Medale: Brak
Wysłany: 27 Styczeń 10, 21:03
Nic z tego co napisałeś nie pomaga...
davis140 napisał/a:
PS: A co do zagubienia pliku, to ja tu niestety nie pomogę
Plik mi się nigdzie nie zagubił, tylko nie wiem gdzie się zapisują te pliki. Po prostu jak zrobię jakiś zamek, to muszę go wkleić do folderu aiv, a ja nie wiem skąd mam go wkleić.
Liczę na szybką pomoc, bo chyba ktoś z tego forum umie posługiwać się tym programem.
Gra w: Stronghold, Stronghold Crusader
Wiek: 29 Posty: 127 Skąd: Jaświly Medale: Brak
Wysłany: 28 Styczeń 10, 08:13
To nie pomogło? Mi to zawsze działało... Pliki powinny znajdować się w folderze AIVeditor/villages. Jak go odnajdziesz, to zrób tak jak napisałem wyżej (skopiuj 7 razy, pozamieniaj nazwy i wklej do folderu aiv w miejscu gdzie zainstalowałeś grę)
PS: Moim zdaniem najlepiej nazywać stworzone pliki takimi tytułami jak new, mapa, wtedy wiemy dokładnie, że ją mamy.
Gra w: SH1 HD, SHC HD, SH2
Wiek: 26 Posty: 615 Skąd: Poznań Medale: Brak
Wysłany: 28 Styczeń 10, 16:25
Dobra już działa mi wszystko. Nie trzeba tak kopiować plików jak napisałeś. Po prostu w wyszukiwarce wpisałem AIV Editor i wszedłem we folder, który mi pokazało, tam jak chciałem wejść, to jakaś operacja się zrobiła i działa.
PS Wkrótce dam na forum kilka zamków.
Edit. Raczej Lwiego Serca i Nizara (bo wg. mnie mają najgorsze, ale jak ktoś proponuje dla kogoś innego to niech napisze).
_________________ Good night white pride
Ostatnio zmieniony przez ponceriusz 28 Styczeń 10, 18:50, w całości zmieniany 1 raz
Gra w: Stronghold, Stronghold Crusader, SC Extreme
Wiek: 29 Posty: 331 Medale: Brak
Wysłany: 28 Styczeń 10, 17:04
A więc dzięki temu programowi możemy stworzyć nowe zamki dla botów . Jak widzę, jest to bardzo pomocne narzędzie urozmaicające grę. A jego przetłumaczenie przez Lorda Smerfa bardzo pomoże przyszłym twórcom nowych miast . Chyba się skuszę w czasie ferii na przetestowanie programu ;].
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum