ZalogujRejestracjaSzukaj U�ytkownicy MedaleZaloguj si�, by sprawdzi� wiadomo�ciGrupyStatystyki

Na forum.stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij


Poprzedni temat «» Następny temat
[poradnik] Gospodarka multi ogólnie
Autor Wiadomość
T-Rex 
Burżuj

Gra w: Crusader multi
Posty: 197
Skąd: Kraków
Medale: Brak

Wysłany: 7 Styczeń 10, 09:23   [poradnik] Gospodarka multi ogólnie

To jest takie małe abc z gospodarki shc w multi...nie, żeby inne poradniki były złe czy mnie się nie podobały - chcę napisać parę słów inaczej, więcej ogólnie w oparciu o inne - tak, żeby ktoś, kto nie ma zielonego pojęcia o multi po przeczytaniu je (chociaż trochę) miał :-)
Nie chcę też zanudzać wywodami, ale ile razy się ktoś doucza, to zawsze muszę to pisać, a tak to tylko dam link :-P .
Tu jeszcze rozwinę.

Zasadniczą różnicą między trybami single i multi jest czas na budowanie czyli "bez pośpiechu".
Nowi gracze często ustawiają sobie gold tak między 7-40k, żeby mieć potem z czego zrobić porządne wojsko. Dobrym graczom wystarczy na to 3k i mocna ekonomia w zamku.
Mocna ekonomia jednak to nie tylko maksymalne wykorzystanie surowców – w multi dzięki temu,że w czasie budowania nie można atakować wykorzystuje się ten czas na zbieranie jak największej populacji ludności (pop).
Ma to podwójny sens : zbierane podatki są wysokie, bo dużo ludzi je płaci, a potem jest wystarczająco dużo rekrutów – jest to spora różnica, czy po no rush ma się 24 rekrutów czy ok.200 do dyspozycji.
Do tego dochodzi w multi coś, co graczowi single nie jest znane – mając wysoki pop zamyka się spichlerz (na ogół na kilka miesięcy przed końcem no rush przy 10 minutach) i ustawia podatki na największe (-24). Popularność zaczyna spadać, a ludzie uciekać ...- na szczęście jest ich tyle, że nie ma to zbytniego znaczenia, zwłaszcza, że kasa niesamowicie rośnie. Dopóki jednak jeszcze ludzie przychodzą nie zwalniamy nic, dopiero gdy popularność jest poniżej 50 zwalniamy młyny czy studnie, a na końcu drwali. Niektórzy zwalniają też karczmy chcąc zaoszczędzić trochę piwa. Chodzi o to, żeby odchodzili ludzie siedzący przy ogniu, a nie jacyś pracujący. Potem dopiero, po zrobieniu wojska, gdy w zamku nie ma już tylu ludzi, daje się tej reszcie wszystkiego w nadmiarze – zwłaszcza jedzenie i 0,ewentualnie +7 podatku do momentu, aż popularność znowu wróci do 100 i wtedy ustawia się znowu na optymalne indywidualne podatki (jak kto chce) i znowu otwiera młyny czy studnie (można otworzyć już od popularności 50).

Jak zrobić ten pop?...
Na to jest parę dobrych poradników – linki poniżej – ode mnie tylko parę uwag uzupełniających :
Popularność musi wynosić 100 – wtedy wychodzą z siedziby lorda po 4 osoby, czyli najwięcej, od 99 do chyba 80 wychodzą po 3, potem po 2 a przy 50 – 1 osoba.
Przy ognisku przed siedzibą ludzie nie mogą się zasiedzieć, muszą ciągle dochodzić i trzeba ich stale gdzieś zatrudniać – trzeba to zawsze mieć na oku razem z informacją w księdze skryby dla ilu ludzi są wybudowane domy.
Oprócz „normalnej“ gospodarki zbiera się ten pop budując dodatkowo dużo chatek drwali (najtaniej),młyny (3 osoby w młynie – jak jest drewno na składzie) albo duże studnie (po 3 osoby przy studni – jak nie ma dosyć drewna albo czasu).
Ogólnie jest się uważanym za dobrego gracza, jeżeli zrobi się tak z 300-370 pop i -24 podatku przez kilka miesięcy ( no rush przy 10 minutach kończy się w styczniu 1184).
Na marginesie: w 10 minut jest możliwe zrobienie 480 pop.

Jest to trudne na początku, bo jest inaczej niż w single, ale z czasem każdy, kto trochę pogra nabiera wprawy i szybkości w takim budowaniu. Jest się też trudno przestawić na inne taktyki, bo w multi to nie mury i wieże z kusznikami są podstawową obroną lecz atakujące wojsko i dlatego tyle o tej gospodarce... ale to już inna działka :-)


Są różne konkrente poradniki jak budować:

Można od początku pobierać -2 budując katedrę, potem zwiększając na -6 za piwo -
http://strongholdnet.gry-...wtopic.php?t=86 - efektywny, klasyczny poradnik RAHa na naszym forum.
Można bez budowania katedry pobierać -8 od momentu działania karczm -
http://kortclan.webs.com/...-shc-?page=last – również solidny poradnik ZESTa na stronie klanu KoRT.
Na tej samej stronie poniżej jest też inny poradnik Black Dragona na początkowe -2 (z katedrą) i piwem na -8 potem.
http://stronghold.gry-onl...p?id=poradnikmp – dobry poradnik Lorda Ceppiako na starym forum dotyczący 20 min no rush.
http://www.youtube.com/watch?v=tV9cGkLbKd0 – video z gry online z przyzwoitym budowaniem – o tyle wygodnym na początek, bo bez produkcji broni.
http://www.youtube.com/watch?v=gB3NN23RdkU – mniej konwencjonalny poradnik, bo bez karczm (tylko z -2 za katedrę) – ale za to bardzo wygodne, proste i dochodowe budowanie – jednak bez wysokiego popu – przeciwko pro może zabraknąć rekrutów.
http://www.youtube.com/watch?v=wxsUkN2FBYw – klasyczne budowanie i -8 podatku z piwa bez katedry. Po co te studnie tam na początku to nie wiem, ale przez to przynajmniej nikt się na po starcie gry przy ogniu nie zasiedzi. Jak ktoś ma problem z szybkością, to niech też tak robi – jak nie to lepiej od razu coś pożytecznego.
http://www.youtube.com/watch?v=Wn9rISuufBs - video Lancelota, również experta w shc.

Jest jak widać wiele sposobów, na początku wydaje się to zagmatwane z tymi podatkami, ale nie trzeba się brać za wszystkie – najważniejszą rzeczą we wszystkich poradnikach jest szybkość budowania – każdy i tak w końcu potem buduje po swojemu.
Ostatnio zmieniony przez T-Rex 12 Marzec 10, 06:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jankes1124 
Dzielny wojak


Wiek: 31
Posty: 647
Skąd: Sieraków
Medale: Brak

Wysłany: 18 Styczeń 10, 09:37   

Uffff przeczytałem ;p Ale nie oglądałem filmików. Oczywiście poradnik dobry i warty zastosowania w grze, ale czy nie było na forum czegoś o gospodarce? :>
_________________
Wiesz, że 99,9% ludzi cierpi na chorobę, której objawem jest czytanie postów na forum trzymając rękę na myszce? Nie ściągaj ręki, teraz jest już za późno. Wiem, że Ty też na to cierpisz :P
 
 
 
davis140 
Mieszczanin


Gra w: Stronghold, Stronghold Crusader
Wiek: 28
Posty: 127
Skąd: Jaświly
Medale: Brak

Wysłany: 18 Styczeń 10, 13:15   

jeżeli się uważnie przeczyta, to może coś się na forum znajdzie. a jeżeli ktoś buduje małą gospodarkę to można ją robić na wiele sposobów, jeżeli natomiast ktoś chce mieć hipergospodarkę... tutaj właśnie przydają się poradniki
 
 
 
T-Rex 
Burżuj

Gra w: Crusader multi
Posty: 197
Skąd: Kraków
Medale: Brak

Wysłany: 18 Styczeń 10, 16:43   

Pewnie, że są też inne jankes :-)
Fakt, zapomniałam w opisie dodać, że to ma być o hiper davis140 :-P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template DarkMW created by razz