ZalogujRejestracjaSzukaj U�ytkownicy MedaleZaloguj si�, by sprawdzi� wiadomo�ciGrupyStatystyki

Na forum.stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij


Poprzedni temat «» Następny temat
Triki z Edytora
Autor Wiadomość
DonKamillo 
Dzielny wojak

Posty: 640
Medale: Brak

Wysłany: 19 Grudzień 08, 22:30   Triki z Edytora

Kokoju napisał/a:
Witam. Jestem od niedawna, jednak w twierdze troche gram. :D Tutaj zamieszczam dużo trików do edytora, oraz zapraszam do pisania swoich trików i pomysłów na cos z edytora.
1. Most zwodzony bez bramy.
Tworzymy bramę, oraz ustawiamy most zwodzony. Potem kasujemy (nie burzymy) bramę, i vua la! Dla efektu dodajmy na miajsce łańcuchów mur, palisadę lub kawałek góry.
2. Chodnik.
Tworzymy mur (szybciej będzie, jesli to będzie niski mur). Tworzymy na murze skałę z zakładki z drogowskazami, ale musi wystawac choć kawałek skały. Wyrównójemy teren (jeśli to robimy na górze, to wyrównujemy teren do góry), potem usuwamy ''gumką'' miejsce, gdzie była skała. Powtarzamy tworzenie i kasowanie skał pare razy, aż mur się zniży.
3. Wysoki mur.
Łatwizna. Robimy górę, tworzymy na niej mur, i wyrównójemy górę do zera. Efekt NIE działa na wieże i bramy (zamiast muru pod wieżami bedzie skała).
4. Akwedukt. (działa tylko w twierdzy krzyżowcu)
Tworzy ciąg gór 1x1. Zalewamy je wodą. Potem otaczamy murem (jeśli góra jest niska, niski mur, jesli wysoka zwykly mur).
5. Sad bez jabłoni.
Tworzymy sad, oraz usuwamy ''gumką'' jabłonie (staraj sie nie najechac na domek). End.
6. Blanki na palisadzie. (Tylko w zwykłej twierdzy)
Tworzymy mur, a na nim blanki. Potem tworzymy pare jednostek innego koloru (pamiętajmy, że pomarańczowy, żółty, czerwony i czarny są sprzymierzeńcami). Niszczymy lekko BLANKI (ale nie do końca, w sumie wystarczy lekkie naruszenie). Potem tworzymy palisadę na blankach.
Autor: Al Ganonim
7. Kładka na palisadzie. (Także tylko do zwykłej twierdzy)
Tworzymy schody. ''Naruszamy'' lekko schody wroga jednostką. Potem ustawiamy palisadę na murze. Jednak, choć jest kładka, to nie mogą po niej chodzić jednostki, więc jeśli kładka ma być zapełniona - ustaw najpierw na podniszczonych schodach jednostki.
8. Wieża do palisady bez schodów.
Tworzymy palisade, i wieże na niej. Potem tworzymy wieża (murowaną) na kawałku schodów. Burzymy murowaną wieżę. Powtarzamy to z drugim kawałkiem schodów. Potem cieszymy sie samą tą wierzyczką.
9. Przejście z normalnego muru do niskiego.
Tworzymy zwykły mur, a potem niski (w twierdzy deluxe też jest to możliwe. Tworzymy mur, a na nim skałę. Teren wyrównójemy, i najeżdzamy na kawałek muru ''gumką'')Po stworzeniu niskiego i zwykłego muru wystarczy już skasować 2 kawałeczki murów (najlepiej 1 niski i 1 zwykły). W te miajsca ustawiamy 2 kawałki schodów.
10. Piramida.
Tworzymy górę. Na górze tworzymy wieżę (najlepiej baszte kwadratową).
Basztę otaczamy 2x murem zwykłym (jak wieprz), potem 2x niskim. Zniżamy teren do góry niskiej. To samo (2x mur, 2x niski murek).
Wyrównujemy teren do zera, i jeszcze raz. Potem usuwamy kwadrat 4x4 niskiego muru, koło tego 4x4 normalnego muru, aż dochodzimy do baszty. To samo, ale zostawiami 1 rządek muru. Potem robimy wielkie schody, i dzieło gotowe.
Mam nadzieję, że poradnik sie przydał, i zapraszam do prezentowania kolejnych trików.
 
 
Kokoju 
Piechur


Gra w: różne takie...
Wiek: 27
Posty: 505
Skąd: I tak nie trafisz...
Medale: Brak

Wysłany: 28 Grudzień 08, 16:01   

Heh, zacytowałeś mój 2 post :-) na starym forum. Tricków mam jeszcze pare, ale teraz mam swoje sekrety edytorskie, i nikomu nie zdradze...
_________________
„-Ja was uczę nadczłowieka. Człowiek jest czemś, co pokonane być powinne. Cóżeście uczynili, aby go pokonać? Wszystkie istoty stworzyły coś ponad siebie; chcecie być odpływem tej wielkiej fali i raczej do zwierzęcia wrócić, niźli człowieka pokonać? […] Patrzcie, ja wam wskazuję nadczłowieka! […] Gdzież jest ten piorun, który by was liznął swym językiem? Gdzież jest ten obłęd, który by wam zaszczepić należało? Patrzcie, ja was uczę nadczłowieka. On jest tym piorunem, on jest tym obłędem!”

Fryderyk Nietzsche
 
 
 
davo 
Wolny chłop

Wiek: 30
Posty: 85
Skąd: LESZKO VICE
Medale: Brak

Ostrzeżeń:
 4/3/3
Wysłany: 23 Luty 09, 14:49   

Triki są spoko ale najlepsze mapy powstają bez ich udziału
_________________
Davo
 
 
 
speeder11 
Szlachcic


Posty: 329
Skąd: Stronghold Crusader
Medale: Brak

Ostrzeżeń:
 1/3/3
Wysłany: 25 Luty 09, 16:55   

Nice Friend napisał/a:
Prawie wszystkie wiedziałemale jest jeszcze duuuuużo.


Ale avatara to odemnie jeszcze nie musisz ściągać...
_________________
Sesja RPG - Xevius Latenius, złodziejaszek, 234 złota.
 
 
 
jankes1124 
Dzielny wojak


Wiek: 31
Posty: 647
Skąd: Sieraków
Medale: Brak

Wysłany: 22 Marzec 09, 17:57   

Stawiamy bramę murowaną i most zwodzony. Gumką wymazujemy bramę murowaną i wstawiamy drewnianą. Fajnie się prezentuje drewniany zamek z fosą, a do tego most zwodzony :D

[ Dodano: 2009-03-24, 22:40 ]
A mam pytanie. Bo w krzyżowcu idzie zrobić akwedukt. No a czy ma ktoś pomysł jak zrobić go w SH1, bo jest mi potrzebny... Oczywiście zdaje sobie sprawę z tego, iż nie będzie taki sam jak w Crusader...
_________________
Wiesz, że 99,9% ludzi cierpi na chorobę, której objawem jest czytanie postów na forum trzymając rękę na myszce? Nie ściągaj ręki, teraz jest już za późno. Wiem, że Ty też na to cierpisz :P
 
 
 
Kokoju 
Piechur


Gra w: różne takie...
Wiek: 27
Posty: 505
Skąd: I tak nie trafisz...
Medale: Brak

Wysłany: 28 Marzec 09, 16:05   

to z bramą to można na wiele sposobów użyć. Ja o ile pamietam to na takie sposoby użyłem:
-na miejscu bramy postawiłem góry, i wyglądało to jak wejście do jakiejś jaskini.
-po obu stronach postawiłem wieże, i efekt też był ciekawy.


Co do pytania Jankesa - możemy też zrobić w twierdzy, ale troche zachodu z tym będzie. Są dwa sposoby:
-Najeżdżamy skałą (nie górami, nie wzniesieniami) na mur, i mur się obniża. Potem wystarczy poeksperymentować z tym kilkukrotnie na różnych wysokońciach.
-Łatwiejszy sposób: obniżamy/dajemy wyżej wzniesienie aż sięwyrówna z murem.
_________________
„-Ja was uczę nadczłowieka. Człowiek jest czemś, co pokonane być powinne. Cóżeście uczynili, aby go pokonać? Wszystkie istoty stworzyły coś ponad siebie; chcecie być odpływem tej wielkiej fali i raczej do zwierzęcia wrócić, niźli człowieka pokonać? […] Patrzcie, ja wam wskazuję nadczłowieka! […] Gdzież jest ten piorun, który by was liznął swym językiem? Gdzież jest ten obłęd, który by wam zaszczepić należało? Patrzcie, ja was uczę nadczłowieka. On jest tym piorunem, on jest tym obłędem!”

Fryderyk Nietzsche
 
 
 
jankes1124 
Dzielny wojak


Wiek: 31
Posty: 647
Skąd: Sieraków
Medale: Brak

Wysłany: 29 Marzec 09, 19:51   

Jest jeszcze jeden trick, który nie został tutaj opisany. Mianowicie jest nim: "zagroda bydła". Pozwolę sobie wyjaśnić jak ją zrobić. Trochę trzeba się pomęczyć, ale efekty są niezłe:

Tworzymy mapę z prosperującym zamkiem. Dajemy kilka dairy farms (zagród) oraz garbarzy. Musimy odpalić grę, by zaczeli oni pracować. W chwili, gdy ich praca się rozpocznie, tj. zaczną odprowadzać krowy z pastwiska do swoich chatek, zapisujemy grę. Następtnie z save'a trzeba zrobić plik *.map. Kolejno otworzyć go jako normalną mapę w edytorze. Teraz musimy szybko zburzyć pracownie garbarzy (w czasie, gdy oni odprowadzają krowy). Garbarze znikną a krowy będą szły samodzielnie w miejsce, gdzie poprzednio znajdywały się ich pracownie. Najlepiej grabarnie wstawić w otoczone miejsce palisadą (jako zagroda). Podkerślam, że grabarnie kasujemy GUMKĄ, a nie iksem, bo inaczej nie wyjdzie. Krowy pójdą do zagrody. Jedyny minus to to, że po chwili krowy zostają wyrżnięte.
_________________
Wiesz, że 99,9% ludzi cierpi na chorobę, której objawem jest czytanie postów na forum trzymając rękę na myszce? Nie ściągaj ręki, teraz jest już za późno. Wiem, że Ty też na to cierpisz :P
 
 
 
ponceriusz 
Dzielny wojak

Gra w: SH1 HD, SHC HD, SH2
Wiek: 26
Posty: 615
Skąd: Poznań
Medale: Brak

Wysłany: 31 Maj 09, 12:44   

2.ten chodnik, to po prostu obniżanie muru, na stronie jakiegoś "odyna" jest pokazane jak to zrobic, pewnie od niego to wziąłeś

9.wystarczy zrobic zwykły mur, potem 2 stopnie schodów i dalej już niski.ja buduje tak zamki w skirmish
_________________
Good night white pride
 
 
Dym 
Osadnik

Posty: 35
Medale: Brak

Wysłany: 31 Maj 09, 13:12   

Drewniana brama bez schodów:
-Stawiamy mur
-Budujemy na nim bramę
-Kasujemy mur
 
 
jankes1124 
Dzielny wojak


Wiek: 31
Posty: 647
Skąd: Sieraków
Medale: Brak

Wysłany: 31 Maj 09, 16:29   

Do zmiany koloru jest program... Wystarczy wpisać w google.pl

P.S. To nie jest trick
_________________
Wiesz, że 99,9% ludzi cierpi na chorobę, której objawem jest czytanie postów na forum trzymając rękę na myszce? Nie ściągaj ręki, teraz jest już za późno. Wiem, że Ty też na to cierpisz :P
 
 
 
Nice Friend 
Szlachcic


Wiek: 28
Posty: 260
Medale: Brak

Ostrzeżeń:
 3/3/3
Wysłany: 31 Maj 09, 17:50   

Jankes, podaj mi nazwe,bo szukam i szukam i nie moge znaleść.
Patrzałem też na starym forum,był poruszany tam temat o kolorach ale nic szczególnego się nie dowiedziałem.
 
 
Maciek 
Taktyk


Wiek: 24
Posty: 1103
Skąd: Głogów
Medale: Brak

Wysłany: 31 Maj 09, 17:54   

Ten program to HEdit
_________________
Przesyłam Ci ziarno gorczycy, abyś mógł posmakować i zaakceptować gorycz mego zwycięstwa - Aleksander Macedoński w liście do Dariusza III.
 
 
 
Nice Friend 
Szlachcic


Wiek: 28
Posty: 260
Medale: Brak

Ostrzeżeń:
 3/3/3
Wysłany: 31 Maj 09, 18:21   

A działa on w 100%,bo ktoś miał z nim już kłopot że na mapie jest kolor czerwony a ludzi ma np. zielonych.
 
 
Kokoju 
Piechur


Gra w: różne takie...
Wiek: 27
Posty: 505
Skąd: I tak nie trafisz...
Medale: Brak

Wysłany: 31 Maj 09, 18:28   

ponceriusz napisał/a:
2.ten chodnik, to po prostu obniżanie muru, na stronie jakiegoś "odyna" jest pokazane jak to zrobic, pewnie od niego to wziąłeś

9.wystarczy zrobic zwykły mur, potem 2 stopnie schodów i dalej już niski.ja buduje tak zamki w skirmish

"Jakiegoś". Raczej naszego Odyna, admina. :p .
Może napisał, ja tam nie wiem :D .
Tricki odkrywam sam, poprzez doświadczenia i eksperymenty z różnymi murami, wysokościami itp.
_________________
„-Ja was uczę nadczłowieka. Człowiek jest czemś, co pokonane być powinne. Cóżeście uczynili, aby go pokonać? Wszystkie istoty stworzyły coś ponad siebie; chcecie być odpływem tej wielkiej fali i raczej do zwierzęcia wrócić, niźli człowieka pokonać? […] Patrzcie, ja wam wskazuję nadczłowieka! […] Gdzież jest ten piorun, który by was liznął swym językiem? Gdzież jest ten obłęd, który by wam zaszczepić należało? Patrzcie, ja was uczę nadczłowieka. On jest tym piorunem, on jest tym obłędem!”

Fryderyk Nietzsche
 
 
 
ponceriusz 
Dzielny wojak

Gra w: SH1 HD, SHC HD, SH2
Wiek: 26
Posty: 615
Skąd: Poznań
Medale: Brak

Wysłany: 31 Maj 09, 19:25   

Kokoju napisał/a:
"Jakiegoś". Raczej naszego Odyna, admina. :p .


dobra, dobra, nie wiedziałem, że ty wiesz kto to, dlatego tak piszę

maciekolos: mógłbyś napisac w skrócie, jak tego programu użyc, bo nie umiem nim zmienic koloru
_________________
Good night white pride
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template DarkMW created by razz