ZalogujRejestracjaSzukaj U�ytkownicy MedaleZaloguj si�, by sprawdzi� wiadomo�ciGrupyStatystyki

Na forum.stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij


Poprzedni temat «» Następny temat
Tryb współpracy oraz edytor map
Autor Wiadomość
Erek 
Dzielny wojak

Wiek: 23
Posty: 603
Skąd: Kraków
Medale: Brak

  Wysłany: 24 Wrzesień 14, 19:57   Tryb współpracy oraz edytor map

"Edytor map oraz tryb kooperacji

Dostaliśmy wiele pytań o to, gdzie znajduje się edytor map oraz jak włączyć tryb kooperacji. Jeśli macie z tym problem, poniżej przedstawiamy krótką instrukcję:

Edytor map
1. Zaloguj się na Steam
2. Kliknij w “Biblioteka” u góry
3. Wybierz z listy “Narzędzia”
4. Znajdź 'Stronghold Crusader 2 Map Editor' i kliknij dwukrotnie, aby zainstalować
5. Po instalacji ponownie kliknij dwukrotnie, aby uruchomić edytor.

Tryb kooperacji
1. Włącz Twierdzę Krzyżowiec 2
2. Wybierz “Gra wieloosobowa”
3. Załóż grę
4. Gdy inni gracze dołączą, przenieś ich, aby utworzyć zespoły
5. Gdy utworzysz zespół, wybierz jednego członka zespołu i przenieś go, aby połączył się z drugim

Uwaga: Tryb kooperacji pozwala na łączenie się wyłącznie w pary. Tylko dwie osoby mogą zarządzać razem jednym zamkiem."

Źródło: Stronghold Crusader 2 na Facebook`u


Przykleiłem. S.
Ostatnio zmieniony przez Siwy 25 Wrzesień 14, 21:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
DarnokOk 
Rekrut

Wiek: 24
Posty: 359
Skąd: Kraków
Medale: Brak

Wysłany: 24 Wrzesień 14, 20:31   

Skoro już można bawić się edytorem, to proszę o wasze obszerne opinie o nim; Czy jest on piętą achillesową nowej twierdzy, czy może czymś, dzięki czemu gra będzie żyła swoim życiem jeszcze długo?

Nie no żartuję, nie piszcie wypracowania. Najbardziej interesują mnie jego możliwości; na co pozwala, jakie są zmiany w porównaniu ze starymi edytorami, (szczególnie interesuje mnie porównanie z edytorem SH1 i Crusadera 1, bo w pozostałych się nie bawiłem) czy interfejs jest przejrzysty i łatwo się w nim od razu odnaleźć, czy istnieje możliwość wgrania własnych grafik dla misji, tworzenia całych kampanii i czy nadal wydarzenia "buduje się z klocków", czy może dodane zostało okienko dla jakichś skryptów? Screeny mile widziane. Trochę dużo pytań, ale myślę, że po trochu można na nie odpowiedzieć. Jak mi się jeszcze jakieś nasuną, to powiem.

Serdecznie dziękuję za odpowiedzi. :)
_________________
Mam tyle lat, a nadal czuję się jak dziecko. I git 🤡
 
 
PStrong 
Osadnik


Gra w: Stronghold 2, Stronghold Crusader II
Posty: 37
Skąd: Polska
Medale: Brak

Wysłany: 27 Wrzesień 14, 08:54   

Dzięki Erek za info o edytorze map w SC2
 
 
J. M. Sower 
Wędrowiec

Posty: 1
Medale: Brak

Wysłany: 27 Październik 14, 14:58   

Witam, po raz pierwszy na forum. Postanowiłem się trochę przysłużyć tej społeczności ;P.

Jako, że posiadam SHC2 i zabrałem się już za edytor to wyłapałem pewne błędy i to jak tworzyć mapy. Postaram się wszystko tu napisać. Na początek; nazwa mapy zależy od nazwy pliku mapy, a jej opis to "Odprawa" w oknie edycji scenariusza. Podczas tworzenia mapy należy pamiętać o tym, że pozycje startowe graczy (mówię tu o mapach potyczek) muszą się znajdować na terenie o wysokości takiej jaką ma cała mapa po jej wygenerowaniu (nie wiem dla czego, ale zamki na wyższych terenach "crashują" grę). Dodatkowo nie można przesadzać ze zbyt skrajnymi wzniesieniami i dolinami położonymi blisko siebie (kamera podczas gry zaczyna wariować). Najlepiej, więc robić mapy o niezbyt dużym zróżnicowaniu terenu (teoretycznie powinna tu pomóc edycja "siatki kamery", ale jej "tknięcie" spowodowało u mnie bezpowrotną utratę mapy - nawet po powrocie do standardowych ustawień mapa "crashuje" przy uruchamianiu w grze). Generalnie resztę z moich informacji możecie się sami domyślić, gdyż odnoszą się już do samego sposobu tworzenia map. Jedynie wspomnę iż od strony technicznej, jedyne co mapa musi zawierać to tereny graczy i ich pozycje startowe (do znalezienia w zakładce "frakcje") i blokady terenu ukryte w zakładce pod nazwą "ścieżki".

A... zapomniałbym. Co do sterowania w edytorze:
lpm(lewy przycisk myszy) - przesuwanie widoku
ppm - obracanie kamery
scroll - oddal/przybliż
ctrl+lpm - ustawianie na mapie lub zaznaczanie

Więcej info dodam edytując ten post.
 
 
Centurionix 
Osadnik

Gra w: SH1,SHC,SHC2
Posty: 35
Medale: Brak

Wysłany: 27 Październik 14, 22:07   

Ja już zabrałem się za robienie własnego pakietu map który zamierzam opublikować tutaj i spędziłem w edytorze trochę czasu. Jedno mogę powiedzieć: obsługa tego czegoś jest toporna a prace nad każdą mapą wloką się niemiłosiernie, w dodatku najmnieksza pomyłka skutkuje tym, że cała mapa jest do wywalenia bo crashuje przy próbie zagrania na niej :/

Dopóki nie naprawią tych wszystkich błędów związanych z crashami map i różnymi dziwnymi bugami (raz jak grałem na jednej swojej mapce to npc ustawiał swoje chatki drwala w powietrzu, a drwal magicznie się do nich teleportował!) to nie sądzę, żeby wiele osób podejmowało się robienia własnych map. No bo po co, jak po godzinnej pracy i tak okazuje się że mapa nie działa i cały wysiłek poszedł na marne?

Podsumowując: edytor map jest zabugowany i nieporęczny, odradzam jeżeli nie macie duuużo wolnego czasu i stalowych nerwów.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template DarkMW created by razz