ZalogujRejestracjaSzukaj U�ytkownicy MedaleZaloguj si�, by sprawdzi� wiadomo�ciGrupyStatystyki

Na forum.stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij


Poprzedni temat «» Następny temat
[kampania] Dzienniki Belforda
Autor Wiadomość
Madziew18 
Wędrowiec

Gra w: SH1, SHC
Wiek: 27
Posty: 6
Medale: Brak

  Wysłany: 14 Luty 14, 16:57   [kampania] Dzienniki Belforda

Po pierwsze, chciałbym się przywitać na tym forum. To mój pierwszy post.

Po drugie, tworzę kampanię do gry Stronghold v1.2 i chciałbym, aby ktoś wyraził opinię o niej. Póki co mam gotową zaledwie jedną mapkę a w planach mam minimum 6.

Fabuła:
Kierujemy postacią Arthura Benforda, który jest generałem w kraju zwanym Malenia. W styczniu roku 1123 przybywa do jednego z zamków na pograniczu w celu rutynowej kontroli. Nie wie jeszcze, że w tym samym czasie armia sąsiedniego państwa, Bedawii zbiera się na granicy z Malenią. Wkrótce armia Bedawii dowodzona przez generała Volpe (zwanego Wilkiem) atakuje pogranicze. W tym momencie generał Benford zaczyna pisać swój dziennik, który pełni rolę wstępu do każdej misji.

Tyle fabuły, będzie ona rozszerzana w trakcie wypuszczania kolejnych misji.

Opis Misji:

Misja I:
Wojska Wilka przekroczyły granice. Oddziały lekkiej piechoty pustoszą okolice i nie napotykają żadnego oporu. Twój garnizon nie jest zbyt liczny więc wróg może go zaatakować nawet niewielkimi siłami. Twoim celem będzie rozbicie oddziału szturmowego Wilka a następnie wycofanie się z zamku i podążenie w głąb kraju gdzie masz zamiar spotkać się z głównymi siłami króla.

Wskazówki:
Tą misję zalecam przejść na normalnym poziomie trudności. Wróg będzie miał sporą przewagę liczebną i nie będzie miał problemu z przerwaniem twoich murów. Przestaw produkcję w warsztatach łuczarza na kuszę i wyszkol jak największą ilość kuszników. Wszystkie swoje jednostki do walki wręcz oddeleguj do ochrony lorda.

To narazie tyle. Zapraszam do zagrania i ocenienia mapki.

Link:
http://www7.zippyshare.com/v/59111063/file.html

Mapa I.png
To już jest prawie ostateczny wygląd tej mapki. Zmieniłem wygląd góry by wyglądała naturalniej, usunąłem jedną odnogę rzeki i dodałem nieco więcej drzew i wzniesień ponieważ teren na środku mapy był zbyt płaski.
Plik ściągnięto 5945 raz(y) 36,17 KB

Ostatnio zmieniony przez Madziew18 15 Luty 14, 19:42, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
donald040 
Wolny chłop

Gra w: SH, SHC, SH2, SH Kingdoms.
Posty: 64
Medale: Brak

Wysłany: 14 Luty 14, 17:47   

Niezbyt lubię na mapach takie tereny jak np. prawy górny róg bo tam bagno wygląda raczej kiepsko mogłeś zrobić więcej małych bagien zamiast jednego dużego albo sztuczne rozgałęzienia rzek. Góry ładniej by wyglądały gdybyś zrobił je innym narzędziem. Ale to już zależy od gustu. Co do samej gry jest ciekawie.
 
 
Madziew18 
Wędrowiec

Gra w: SH1, SHC
Wiek: 27
Posty: 6
Medale: Brak

Wysłany: 14 Luty 14, 17:54   

Z bagnem masz rację, będę musiał to zmienić. Góry wyglądają niezbyt naturalnie i też będę musiał coś z tym zrobić. Ale jak wspominałem to jest wersja beta i zamierzam wprowadzać do mapek usprawnienia zgodnie z waszymi zaleceniami.
 
 
Siwy 
Moderator


Wiek: 28
Posty: 1481
Skąd: Nowogród Bobrzański
Medale: 1 (Więcej...)
Srebrny szachista (Ilość: 1)

Wysłany: 14 Luty 14, 22:57   

Wybacz, ale nie chce mi się ściągać, bo nie mam zbyt wiele czasu. Niemniej, jako że na forum ostatnio rzadko pojawiają się jakieś nowe mapy, chciałbym ją ocenić po minimapie, a na tym etapie w zupełności to wystarczy.

Po pierwsze: woda tworzy jakieś strasznie nie naturalne kształty... Zatacza jakieś koło potem po kątem prostym przecina jakąś inną rzekę - po prostu nie realne. Druga sprawa to brak całościowego pomysłu, a zrobienie kilku jakichś miejsc: tutaj jakaś góra (też nierealistyczna, bo bez wejścia i do tego płaska jak stół), z drugiej strony sobie damy bagno, obok kolejną taką górę i kilka drzew, a pozostała część mapy pusta i równa jak stół ;) . Musisz nad tym popracować.

Kolejna kwestia: ile czasu spędziłeś nad tą mapą? Przypuszczam, że jeden wieczór, max dwa dni. Jeśli nie siedzi się nad mapą po 3-4h dziennie, a do tego nie ma w tym dużego doświadczenia, to dobra mapa kosztuje z tydzień roboty minimum. Jeśli ślęczałbyś te 3-4h dziennie no to w trzy dni powiedzmy, że dobrą można zrobić, ale to też: jeśli ma się już pewne doświadczenie, bo jeśli się dopiero zaczyna to naturalnie zejdzie dłużej.

Zasadniczo Twoim przyjacielem powinien być od dziś ten najmniejszy pędzel i trzeci co do wielkości (raczej "okrągły") na kilka tam kratek. Musisz także, a może przede wszystkim, patrzeć krytycznie na swoją mapę i zadać sobie pytanie, czy coś takiego mogłoby zaistnieć w rzeczywistości - bo do tego chyba dążymy ;) .

Jeśli robisz góry to najlepiej je tworzyć za pomocą narzędzia "podnieś teren", czy coś takiego, aby delikatnie stopniowo owy unosić w górę. Dzięki temu góry stają się realistyczne, bo nie wyrastają gwałtownie w ziemi, a wokół nich jest nieco "wyżyn" etc. Pamiętaj też, że w świecie, a już na pewno w średniowiecznej Europie, drzewa na ogół nie rosną w aż tak małych i ciasnych skupiskach, jest ich dość sporo i rosną luźnymi gromadami, czasem gęściej, czasem po kilka na danej przestrzeni. U Ciebie z kolei są one w trzech dużych zagajnikach i na południe od "rzeki" - czemu nie ma ich już na północ od niej, skoro na drugim brzegu jest ich tak wiele?

Myślę, że warto abyś przejrzał prace najlepszych mapmakerów w Polsce, które są dostępne na stronie. Możesz się wiele nauczyć i podpatrzeć ciekawe rozwiązania.
 
 
Madziew18 
Wędrowiec

Gra w: SH1, SHC
Wiek: 27
Posty: 6
Medale: Brak

Wysłany: 14 Luty 14, 23:51   

Dziękuję ci Siwy za twój wyczerpujący post. Co do rzeki to nie sposób się z tobą nie zgodzić. Pozmieniałem to i owo jednak starałem się zostawić pierwotny kształt, te zagajniki mi się po prostu podobają i nie chcę ich za bardzo zmieniać. Góra została znacznie przemodelowana (mi też się nie podobała). Dodałem nieco drzew na północy zgodnie z twoim zaleceniem (wygląda to teraz lepiej), dodałem kilka wzniesień i skał tam gdzie była pustka. Ale teraz czas na to abym się nieco usprawiedliwił. Przez środek mapy przebiega droga (która jest kiepsko widoczna na minimapie ponieważ jest zrobiona z błota które w roli dróg sprawdza się zaskakująco dobrze). jeśli chodzi o niedobór w drzewach to połowicznie przyznaje ci rację. Jak już wspomniałem na północy trochę drzew dodałem, ale z kolei drzew nie ma aż tyle ponieważ zostały wykarczowane. Zamek ten istnieje już jakiś czas (w końcu broni granic) a las wokół niego został wykarczowany, aby bandyci lub inni napastnicy nie mogli się schronić w leśnej gęstwinie. Dlatego na środku mapy jest tak mało drzew (tak, wymyśliłem to na poczekaniu).
 
 
Siwy 
Moderator


Wiek: 28
Posty: 1481
Skąd: Nowogród Bobrzański
Medale: 1 (Więcej...)
Srebrny szachista (Ilość: 1)

Wysłany: 15 Luty 14, 11:15   

Mimo wszystko przy rzece powinno trochę drzew zostać, chyba że władca zamku jest średnio rozgarnięty :P .
 
 
donald040 
Wolny chłop

Gra w: SH, SHC, SH2, SH Kingdoms.
Posty: 64
Medale: Brak

Wysłany: 15 Luty 14, 13:49   

No, teraz już lepiej to wygląda. Uważaj żeby na każdej mapie nie było wszystkich elementów np. powinna być mapa leśna albo bagienna, górska itd.

Czekam na następną misję.
 
 
1234 
Wędrowiec

Posty: 12
Medale: Brak

Ostrzeżeń:
 3/3/3
Wysłany: 22 Marzec 14, 14:18   

Siwy napisał/a:



Kolejna kwestia: ile czasu spędziłeś nad tą mapą? Przypuszczam, że jeden wieczór, max dwa dni. Jeśli nie siedzi się nad mapą po 3-4h dziennie, a do tego nie ma w tym dużego doświadczenia, to dobra mapa kosztuje z tydzień roboty minimum. Jeśli ślęczałbyś te 3-4h dziennie no to w trzy dni powiedzmy, że dobrą można zrobić, ale to też: jeśli ma się już pewne doświadczenie, bo jeśli się dopiero zaczyna to naturalnie zejdzie dłużej.



Ogarnijcie już dupy z tym robieniem map bo strasznie mnie to denerwuje . Kto normalny robi mapy po pare godzin dziennie? Fajny sposob na stracenie czasu. Będę pół godziny wyrównywał krzaczki żeby pan Siwy się podniecił?
 
 
Siwy 
Moderator


Wiek: 28
Posty: 1481
Skąd: Nowogród Bobrzański
Medale: 1 (Więcej...)
Srebrny szachista (Ilość: 1)

Wysłany: 22 Marzec 14, 18:15   

Widzę, że nie bez powodu czytanie ze zrozumieniem jest nawet na maturze, bo wiele osób ma z tym problemy przez cale życie.. Napisałem, że jeśli chce się zrobić dobrą mapę w kilka dni, to trzeba poświęcić na jej stworzenie parę godzin dziennie. Jeśli rozłożysz sobie prace na dwa tygodnie, to naturalnie możesz pracować po pół godziny na dzień i wystarczy. Każdy doświadczony twórca map Ci powie, że zrobienie dobrej mapy zajmuje względnie dużo czasu.

Z czym Ty masz w ogóle problem? Bo obawiam się, że ze swoją osobą. Ktoś wstawił mapę, to napisałem, co o niej uważam i dałem mu rady, aby następnym razem mógł zrobić lepszą planszę. Granie na komputerze to z definicji strata czasu, jednak tworzenie map jest choć w pewnym stopniu twórcze i kreatywne, więc nie jest na tyle bezsensowne co nawalanie w strzelanki, czy wyścigówki.
 
 
Madziew18 
Wędrowiec

Gra w: SH1, SHC
Wiek: 27
Posty: 6
Medale: Brak

Wysłany: 24 Marzec 14, 15:09   

Dawno nic nie pisałem, ponieważ rzeczy martwe były ostatnio wyjątkowo martwe co znaczy tyle, że komputer się popsuł i trzeba było go naprawić. Na szczęście miałem mapkę na pendrivie i nic z mojej pracy nie zostało stracone. Ostatnimi czasy moja wysłużona myszka odmawia posłuszeństwa i próba robienia za jej pomocą mapki to prawdziwa mordęga (lewy przycisk myszki albo nie działa albo traktuje jedno kliknięcie za trzy). Druga mapka jest na szczęście już mniej więcej gotowa i gdy tylko wymienię myszę będę mógł ją dokończyć. Będzie to misja wystawiająca na próbę zmysł taktyczny gracza gdyż korzystając z dostępnych sił będzie musiał pokonać oddziały przeciwnika plądrujące okoliczne tereny.
 
 
kapifili 
Mieszczanin


Gra w: Wszystkie Strongholdy i nie tylko
Wiek: 23
Posty: 123
Skąd: Polska
Medale: Brak

Wysłany: 12 Sierpień 14, 23:08   

Kontynuujesz jeszcze tą kampanie czy już nie?
_________________
"Zło to zło. Mniejsze, większe, średnie, wszystko jedno, proporcje są umowne a granice zatarte. [...] Ale jeżeli mam wybierać pomiędzy jednym złem a drugim, to wolę nie wybierać wcale."
- Andrzej Sapkowski, Ostatnie Życzenie

Chwała Twierdzy!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template DarkMW created by razz