ZalogujRejestracjaSzukaj Użytkownicy MedaleZaloguj się, by sprawdzić wiadomościGrupyStatystyki

Na forum.stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij


Poprzedni temat «» Następny temat
Misja 6
Autor Wiadomość
Nidor 
Burżuj

Gra w: Stronghold i Stronghold Crusader
Wiek: 21
Posty: 158
Medale: Brak

Wysłany: 29 Listopad 13, 17:37   Misja 6

Wreszcie ukończyłem pierwszą wersję mojej już ostatniej mapy.

Pobierz
 
 
Siwy 
Moderator


Wiek: 24
Posty: 1458
Skąd: Nowogród Bobrzański
Medale: 1 (Więcej...)
Srebrny szachista (Ilość: 1)

Wysłany: 6 Grudzień 13, 18:15   

Cóż, powiem szczerze, że spodziewałem się znacznie lepszej mapy. Krajobraz tej jest wyjątkowo słaby :( . Jest on straszliwie pusty i monotonny. Nie podoba mi się także, że na tej równinie jest bardzo dużo kamieni i skał (chodzi o narzędzie skały, a nie o głazy z panelu, gdzie jest znak), które pewnie mają tę monotonną przestrzeń wypełnić, ale wyglądają zwyczajnie słabo. Postaraj się też coś zrobić z tymi skałami na południu zamku, żeby ładnie zakrywały te "spady" tworzone przez nierówności terenu. Zrób normalną trawę na równinie, bo wydaje mi się, że teraz jest ona jakby lekko "wzniesiona" i trochę nieładnie wygląda jej tekstura. Ponadto musisz gdzieś w zamku upchać katedrę i ładnie wkomponować ją weń.

Jeszcze trochę pracy przed Tobą!
 
 
Nidor 
Burżuj

Gra w: Stronghold i Stronghold Crusader
Wiek: 21
Posty: 158
Medale: Brak

Wysłany: 6 Czerwiec 14, 21:32   

Postanowiłem zrobić tę mapę od nowa i jest to już trzecia wersja :D . Poziom trudności jest jak najbardziej do poprawy. Nie wiem czy jest dobry, a chciałbym w końcu wstawić tę misję, żebyśmy szybciej ukończyli kampanię.



Pobierz
 
 
Kupiec Hrupkuw 
Rekrut


Wiek: 24
Posty: 417
Medale: Brak

Wysłany: 8 Czerwiec 14, 12:02   

Ta mapa znacznie bardziej mi się podoba od poprzedniej, zwłaszcza świetny zamek. Krajobraz jest trochę pustawy, ale w sumie ładny. Zagrałem na normalnym i przegrałem o włos, gdyż wrogowi zostało chyba 10 żołnierzy po zabiciu lorda, ale nie zauważyłem, że można używać smolnych rowów. Jakbym ich użył to wygrałbym bez problemu, dlatego myślę, że poziom trudności jest dobry.
 
 
Siwy 
Moderator


Wiek: 24
Posty: 1458
Skąd: Nowogród Bobrzański
Medale: 1 (Więcej...)
Srebrny szachista (Ilość: 1)

Wysłany: 11 Czerwiec 14, 16:52   

Ogólnie mapa wygląda bardzo dobrze, zamek jest ładny. Jednak można kilka rzeczy poprawić:
- trochę pustawo, zwłaszcza na południowym-zachodzie wypadałoby nieco urozmaicić krajobraz
- fajnie by było jakbyś trochę popracował nad rzeką (jakieś delikatne kamyczki, etc. - ale nie za dużo!)
- na drodze od bramy do mostu (i mogłaby zasadniczo iść zalej na południowy-zachód) proponuję użyć udeptanej ziemi
- zbyt duże gromady krzaczków na bagnach, dobrze by było gdybyś je nieco przerzedził
- brzeg rzeki w dolnym jej biegu też wymaga dopracowania (przez długi odcinek idzie poziomo jak od linijki)

Co zaś się tyczy gry, to rozgrywka jest całkiem przyjemna, co prawda już na wstępie dość szybko niszczą zaplecze, ale zasadniczo grało się nieźle, na trudnym przeszedłem "w sam raz", a zapomniałem nawet o smolnych rowach, więc uważam, że poziom trudności jest w porządku. Choć z drugiej strony wróg mógłby używać jakichś machin oblężniczych..
 
 
Nidor 
Burżuj

Gra w: Stronghold i Stronghold Crusader
Wiek: 21
Posty: 158
Medale: Brak

Wysłany: 11 Czerwiec 14, 17:13   

Po to dałem tyle kawalerii aby właśnie uchronić farmy przed pierwszymi dwoma atakami. Na tej mapie jest dużo możliwości rozwoju jeśli chodzi o obronę. Możemy robić smolne rowy i pułapki, albo zainwestować w zbrojnych.

Dałem wrogowi machiny oblężnicze w jednym z ostatnich ataków, tylko problem w tym, że przez tą rzekę połowy nie stawiają. Myślę, że w odprawie można dodać porady i zwiększyć troszeczkę poziom trudności.
 
 
Siwy 
Moderator


Wiek: 24
Posty: 1458
Skąd: Nowogród Bobrzański
Medale: 1 (Więcej...)
Srebrny szachista (Ilość: 1)

Wysłany: 12 Czerwiec 14, 14:40   

Nie dawajmy porad ! Gra strategiczna na tym polega, żeby obmyślić taktycznie, jak rozegrać potyczkę, a nie jechać na gotowcach... Nie "spoilerujmy" :P .

Poziom trudności jest w porządku, skoro Kupiec na normalnym nie wygrał, to nie widzę powodów, by utrudniać rozgrywkę.. Można ew. w każdym ataku dać po jednej-dwu katapultach, albo może jakiś taran i tym sposobem nieco utrudnić, ale nie za bardzo.
 
 
Nidor 
Burżuj

Gra w: Stronghold i Stronghold Crusader
Wiek: 21
Posty: 158
Medale: Brak

Wysłany: 14 Czerwiec 14, 15:24   

Wprowadziłem trochę poprawek w krajobrazie i dodałem parę katapult do każdego ataku.
http://speedy.sh/4WbKm/Misja-6-final.zip
 
 
Siwy 
Moderator


Wiek: 24
Posty: 1458
Skąd: Nowogród Bobrzański
Medale: 1 (Więcej...)
Srebrny szachista (Ilość: 1)

Wysłany: 15 Czerwiec 14, 16:22   

Hm, szczerze mówiąc, nie obraź się, ale przez te poprawki w krajobrazie jest chyba gorzej niż było trochę xd. Mam wrażenie, że te kamienie tak na odwal trochę poustawiane przy tej rzece :P . Myślę, że powinieneś wrócić do tej wersji 2 i na niej nanieść poprawki. Bo miałbym jeszcze pewną propozycję, o której mówiłem Ci na gg. Otóż, jednak lepiej byłoby gdyby wrogowie nie atakowali nas z terenów Basynii, ale od północy, jak wynika z fabuły i logiki. Ale na szczęście mozna temu w prosty sposób zaradzić! Wystarczy na start obrócić mapę o 180 stopni, wtedy rzeka będzie płynąć niemal tak samo, ale zamek będzie po południowej jej stronie i ze stołpem "tyłem" do gracza jakby, a ataki od północy - czyli "prawidłowo" :) . Nie ma z tym dużo roboty, a tak będzie lepiej. Trzeba jedynie minimalnie zmienić bieg rzeki przy krańcach mapy, najlepiej jakoś w taki sposób:



Poza tym możnaby dać kilka krzaczków na terenie, gdzie są zbrojownie i klasztor xd. No i ten krajobraz "jeszcze raz" poprawić nieco, ale staranniej :) .
 
 
Kupiec Hrupkuw 
Rekrut


Wiek: 24
Posty: 417
Medale: Brak

Wysłany: 16 Czerwiec 14, 12:49   

Myślę, że nie ma co za bardzo popadać w taką skrajność z tym realizmem i najlepiej zostawić zamek tak jak był, bo po prostu wygląda wtedy o wiele lepiej. Po pierwsze większość graczy nawet nie zwróci uwagi na to, z której strony na mapie atakuje wróg. Po drugie nawet jak się zorientuje, to może sobie to w prosty sposób wytłumaczyć, że na wojnie są takie przemieszczenia wojsk, że bez problemu spory oddział mógłby się przedostać na nasze tyły. Bieg rzeki na tak małym odcinku także nie ma znaczenia, mogłoby ona nawet płynąć wokół zamku, a w skali takiej dużej jak jest na mapie byłaby to po prostu prosta linia.
Krajobraz rzeczywiście nie został za wiele poprawiony, jednak jak już wcześniej wspomniałem nie przeszkadza mi to.
Po za tym przypominam Wam obojga, że misja 10 czeka na przetestowanie!
 
 
Siwy 
Moderator


Wiek: 24
Posty: 1458
Skąd: Nowogród Bobrzański
Medale: 1 (Więcej...)
Srebrny szachista (Ilość: 1)

Wysłany: 16 Czerwiec 14, 16:42   

Jednak, jako, że nie jest to bardzo trudne do zrealizowania proponowałbym jednak ten szczegół dopicować :P . Bo bronimy tej twierdzy, żeby nie mogli przejść na drugą stronę rzeki w okolicy nigdzie, więc byłoby bez sensu gdyby sobie śmiało przechodzili i dopiero atakowali :) .

Co do krajobrazu to wg mnie już lepiej zostawić tak jak było w wersji 2 (w sensie nie tej finalnej tylko v2) xd.

Wiem, wiem, prawdopodobnie dzisiaj będę ją testował.

[ Dodano: 22 Czerwiec 14, 15:08 ]
Aha no i przydałoby się wpisać odprawę do tej misji :) . W odpowiednim temacie jest już przygotowana.
 
 
Nidor 
Burżuj

Gra w: Stronghold i Stronghold Crusader
Wiek: 21
Posty: 158
Medale: Brak

Wysłany: 26 Czerwiec 14, 21:05   

A jednak nie zrobiłem wszystkiego po twojej myśli. Nie zmieniłem kierunku kamery i nie zamierzam tego robić, bo z tej perspektywy jaka jest teraz zamek prezentuje się najlepiej.

Nie mam tej wcześniejszej wersji mapy, ale poprawiając tę rzekę i tak musiałem te kamyczki usunąć. Mam nadzieję, że nowy jej kształt jest taki jakbyś chciał. ;)


http://speedy.sh/e2CRY/Misja-6.zip
 
 
Maciek 
Paladyn


Wiek: 20
Posty: 1098
Skąd: Głogów
Medale: Brak

Wysłany: 4 Lipiec 14, 11:21   

Przeszedłem najnowszą wersję, po kilku nieudanych próbach na normalnym, co prawda wróg trochę naruszył mi lorda, ale jednak :P .

Jak się okazuje, ta sprzedaż kamienia jest podchwytliwa bardzo, bo właśnie w jednej z pierwszych prób wróg wdarł się do zamku, bo straciłem wieżę, gdyż nie miałem jak jej odbudować, bo owy kamień sprzedałem xD Ważnym priorytetem dla mnie było też przeniesienie spichlerza i zbrojowni do podgrodzia, aby zwiększyć wydajność. Postawiłem kilka piekarni, oraz ostro poszedłem w rekrutację kuszników i łuczników. Zdziwił mnie ostateczny atak, w którym przybyli sami pałkarze, nawet się upewniłem w edytorze, i w rzeczy samej - atakuje nas oddział ~100 pałkarzy, podczas gdy poprzedni atak składał się z pikinierów, wojowników, kuszników i pałkarzy i sądziłem właśnie, że to ten ostatni będzie najbardziej wyniszczający. Ogółem poziom trudności jest odpowiedni, wymaga od nas przeanalizowania misji kilka razy, zanim zdecydujemy się zagrać "na poważnie"

Zamek mi się bardzo podoba, szczególnie dojście do stołpu. W oczy razi trochę ta katedra. Zamiast niej dałbym ze 2 domki i mniejszy kościół. Co do krajobrazu nie mam zastrzeżeń.
_________________
Przesyłam Ci ziarno gorczycy, abyś mógł posmakować i zaakceptować gorycz mego zwycięstwa - Aleksander Macedoński w liście do Dariusza III.
 
 
 
Siwy 
Moderator


Wiek: 24
Posty: 1458
Skąd: Nowogród Bobrzański
Medale: 1 (Więcej...)
Srebrny szachista (Ilość: 1)

Wysłany: 4 Lipiec 14, 16:33   

Katedra wynika z fabuły ;) .
 
 
Maciek 
Paladyn


Wiek: 20
Posty: 1098
Skąd: Głogów
Medale: Brak

Wysłany: 4 Lipiec 14, 17:18   

Skoro tak, no to niech stoi.
_________________
Przesyłam Ci ziarno gorczycy, abyś mógł posmakować i zaakceptować gorycz mego zwycięstwa - Aleksander Macedoński w liście do Dariusza III.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template DarkMW created by razz