ZalogujRejestracjaSzukaj Użytkownicy MedaleZaloguj się, by sprawdzić wiadomościGrupyStatystyki

Na forum.stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij


Poprzedni temat «» Następny temat
Misja nr 8
Autor Wiadomość
Siwy 
Moderator


Wiek: 24
Posty: 1458
Skąd: Nowogród Bobrzański
Medale: 1 (Więcej...)
Srebrny szachista (Ilość: 1)

Wysłany: 14 Grudzień 13, 18:48   Misja nr 8

Czołem!
Mam świetną wiadomość: oto przedstawiam Wam misję 8, a to oznacza, że mamy już przygotowane wszystkie mapy i trzeba je teraz tylko ostro testować i dopracować. Czekam zatem niecierpliwie na Wasze oceny zarówno krajobrazu, jak i rozgrywki.

Ustawiłem ilość wojska tak na oko (jedynie rycerzy dałem tyle, ile wynika z fabuły, czyli dwie chorągwie, które w sarmackiej armii liczą etatowo [;)] po 15 koni), a grając za pierwszym razem na trudnym przeszedłem bez większych problemów, choć oczywiście nie pchałem się na siłę do szturmu przez 3 warstwy muru, a oblężenie zajęło mi jakiś czas.

Czekam zatem na Wasze oceny.




Minimapa




Panorama mapy




Pobierz (alfa)

 
 
Kupiec Hrupkuw 
Rekrut


Wiek: 24
Posty: 417
Medale: Brak

Wysłany: 15 Grudzień 13, 11:28   

Zacznijmy więc od krajobrazu. Ogólnie mapka jest bardzo ładna, a zamek to jej najlepszy punkt, ale zmieniłbym kilka rzeczy (w krajobrazie). Bardzo ładnie prezentuje się ta droga, ale jeszcze lepiej wyglądałaby, jeśli okrążałaby cały zamek (z prawej strony można ją poprowadzić między farmami pszenicy, a sadami jabłoni). Potem dodać jeszcze jedno rozwidlenie, tak żeby odchodziła jakaś droga na wschód. Gdzieniegdzie jest trochę pusto, ale wiem, że ciężko wypełnić taką mapę. Spróbuj dodać coś na tym wzgórzu w prawym górnym rogu, np. jakąś kopalnie żelaza/kamienia albo taką starą zniszczoną wieżę (baszta okrągła). Myślę, że w niektórych miejscach mogłoby być więcej kamieni na podłożu. Przy skrzyżowaniu można zrobić jakąś karczmę z płotkiem, a przy innym jakąś kaplice, też z płotkiem.
Przejdźmy do grywalności/poziomu trudności. Niestety, ale dając do dyspozycji taką ilość kuszników i łuczników, czas na zdobycie zamku powinien być ograniczony, bo wiadomo że można wystrzelać wszystkie jednostki wroga, jak ktoś jest upierdliwy. Powinno nie być też możliwości budowania tarcz, bo jak je wykorzystałem, to do zabicia lorda wystarczyli mi sami pałkarze. Ogólnie jest jeszcze trochę za łatwo. Ilość dostępnych machin oblężniczych bardzo ułatwia rozgrywkę, ale to akurat na plus, bo tak w końcu zdobywano zamki. Myślę, że jak ograniczysz trochę czas, wyłączysz możliwość budowania tarcz i ewentualnie lekko zmniejszysz siłę wojsk atakujących, będzie ok.
 
 
Siwy 
Moderator


Wiek: 24
Posty: 1458
Skąd: Nowogród Bobrzański
Medale: 1 (Więcej...)
Srebrny szachista (Ilość: 1)

Wysłany: 15 Grudzień 13, 12:31   

Hm, zasadniczo na wzgórzu w prawym górnym rogu mapy jest wysoki szczyt z krzyżem :D . Ogólnie nieco zirytowało mnie i zmusiło do poprawienia na gwałt krajobrazu zjawisko usychających drzew. To jest plaga mapmakerów chyba, to psuje tworzenie map. Ale oczywiście po co poprawić to w patchu HD... Podejrzewam, że takie zjawisko twórcy zrobili, aby na słabych komputerach nie zacinało gry w pewnych momentach z uwagi na zbyt dużą ilość drzew (gra w końcu wyszła w 2000r.). Szkoda, że zapomnieli o tym poprawiając rozdzielczości i kilka innych problemów łatką HD. Przez to musiałem większość drzew na całej mapie usuwać i wstawiać w ich miejsce nowe, kasując także nowo przybyłe w niewiadomych okolicznościach, bo większość czasu krajobraz robiłem na pauzie. Bardzo możliwe, że nico jeszcze krajobraz poprawię, ale raczej nie wprowadzę karczm z płotkami, bo żeby zrobić te ostatnie musiałbym wykorzystać przecież limit głazów, a nie mam już miejsca by to zrobić.

Na jakim poziomie grałeś? Poza tym: dużo strzelców? Bez przesady, na łatwym jest 30 kuszników i 45 łuczników... Przecież nie możemy robić takich map, żeby dało się je przejść tylko cudem. Mało kto będzie ślęczeć i próbować wystrzelać obrońców zza tarcz mozolnie posuwając się do przodu... Nie ma też potrzeby ograniczać czasu, bo niby z jakiego powodu :P . Gra ma być przyjemnością. Już zbyt wiele razy na tym forum słyszałem, że mapa jest zbyt trudna. Musimy pamiętać, że przeciętny gracz nie spędził połowy swojej kariery strongholdowej w nawalance na MP w Cruska ;) . Poza tym wydaje mi się, że jestem niezłym graczem (a przynajmniej jak na warunki z botami) i mapę przeszedłem nie za łatwo ani nie za trudno na poziomie trudnym, a jako twórca mam też pewną 'przewagę', więc za łatwa raczej nie jest. Obawiałem się, że raczej będzie zbyt mała armia do ataku. Pamiętaj, że w tę kampanię nie będą grali goście, którzy łupią nałogowo na Multi, tylko przeciętni gracze, którzy nie raz miewają problemy z kampanią główną ;) .

Póki co czekam na oceny testerów w sprawie poziomu trudności.
 
 
Lutel 
Wojownik


Posty: 724
Medale: Brak

Wysłany: 20 Grudzień 13, 13:41   

Grałem na normalnym, misja nie jest jakaś strasznie wymagająca, ale trzeba trochę pomyśleć, aby bez większych strat ją przejść. Siwy ma racje, że nie należy przesadzać z poziomem trudności, bo 90% osób, które mogą się zainteresować tymi mapami gra tylko w singla. Przecież do tej pory można spotkać fana Twierdzy, który nigdy nie przeszedł misji 15 w kampanii. Moim zdaniem taki poziom trudności jest jak najbardziej prawidłowy.
 
 
Siwy 
Moderator


Wiek: 24
Posty: 1458
Skąd: Nowogród Bobrzański
Medale: 1 (Więcej...)
Srebrny szachista (Ilość: 1)

Wysłany: 20 Grudzień 13, 15:34   

Lutelu ! Ty testuj co najmniej na trudnym ;) .

A, i jak Ci się podoba krajobraz i zamek powiedz też.
 
 
Imakhiil 
Wędrowiec

Gra w: Wszystkie :3
Posty: 2
Medale: Brak

Wysłany: 19 Styczeń 14, 22:50   

Krajobraz całkiem cieszy oko, a o historii z usychającymi drzewami słyszałem osobiście, więc tym bardziej chylę czoła przed każdą osobą która tworzeniem map w Deluxie się zajmuje ;) Testowałem na poziomie normalnym (albo łatwym, nie wiem... brat ostatnio grał i mógł zmienić domyślne ustawienie). Irytowała mnie możliwość przejścia planszy za pomocą długociągłego ostrzału. AI jest po prostu głupia. Pronowałbym wprowadzić ograniczenie czasowe, by zamek trzeba było zdobyć szturmem, lub zabronić budowy wszystkiego prócz katapult/wież oblężniczych/tarcz (jednego z). Ponadto nie pasują mi konni, ale jako że są uzasadnieni fabularnie, niech stracę i ich nie skomentuję ;) (btw, zdążyłem z planszą przed końcem weekendu! Yay)
_________________
Ela i Ca'... Nai utuluva.
 
 
Kroniki 
Mieszczanin

Wiek: 27
Posty: 140
Medale: Brak

Wysłany: 2 Luty 14, 19:32   

Zaraz na lewo i troszkę do góry od wojsk początkowych jest głaz. Wykorzystałem go stawiając za nim trebusz i gdy kazałem inżynierom opuścić go, zacinali się na tym głazie. Dawno nie grałem w twierdzę i zdobycie zamku na poziomie normalnym wymagało ode mnie drugiej próby. :) Stąd uważając się za przeciętnego weterana singleplayera (kampanię przechodziłem całą kilkakrotnie kiedyś jakby co), sądzę że poziom trudności jest dobrze dostosowany. Mapa wygląda ładnie, a zamek (mi przynajmniej) potrafił sprawić trudność. Jak sobie pogram trochę więcej to spróbuje się na trudnym.


Bynajmniej to zupełnie inne słowo niż przynajmniej! Mimo że, nad czym ubolewa wiele osób, sporo ludzi używa ich zamienne..
Ostatnio zmieniony przez Siwy 2 Luty 14, 20:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tay 
Dzielny wojak


Gra w: życie
Wiek: 24
Posty: 648
Skąd: Nowy Sącz
Medale: 1 (Więcej...)
Brązowy szachista (Ilość: 1)

Wysłany: 6 Lipiec 14, 14:15   

Tutaj jest aktualny download? Czy jest jakaś nowsza wersja?
_________________
http://www.speedrun.com/run/9megxr2y
 
 
 
Siwy 
Moderator


Wiek: 24
Posty: 1458
Skąd: Nowogród Bobrzański
Medale: 1 (Więcej...)
Srebrny szachista (Ilość: 1)

Wysłany: 6 Lipiec 14, 18:26   

W temacie jest zawsze najaktualniejsza wersja mapy (chyba, że link nie działa) ;) .
 
 
Tay 
Dzielny wojak


Gra w: życie
Wiek: 24
Posty: 648
Skąd: Nowy Sącz
Medale: 1 (Więcej...)
Brązowy szachista (Ilość: 1)

Wysłany: 6 Lipiec 14, 19:36   

Co do krajobrazu w zasadzie nie mam nic do zarzucenia - może zmieniłbym trochę linię brzegową tym jeziorkom na zachodzie mapy i zrobił bardziej płynne przejście tej drogi również na zachodzie z doliny na górę. Gameplay ocenię jeszcze potem, bo źle rozegrałem pierwsze podejście (dawno nie grałem xD) i przegrałem :D
_________________
http://www.speedrun.com/run/9megxr2y
 
 
 
Nidor 
Burżuj

Gra w: Stronghold i Stronghold Crusader
Wiek: 21
Posty: 158
Medale: Brak

Wysłany: 10 Lipiec 14, 17:35   

Za pierwszym razem grając na trudnym zaatakowałem od razu tył twierdzy, ale mając otwartą drogę do zamku i tak nie mogłem się przebić (głównie za sprawą pięciu zbugowanych zboronych, którzy stojąc na krawędzi mostu prowadzącego do króla zabijali moich pałkarzy nie tracąc nawet życia).

Zagrałem od początku próbując na poziome normalnym i atakując z południa. Cierpliwie ostrzeliwałem trebuszami i łucznikami pozycje wroga i jak skończyły mi się pieniądze ruszyłem pałkarzami do króla. Po tak długim szturmie bez problemu wdarli się i zabili ich lorda. Ogólnie straciłem 42% żołnierzy.

Myślę, że poziom jest dobry. Nie można od razu przebić się do zamku, ale też nie potrzeba nie wiadomo ile czas, aby pozbyć się łucznikami i machinami wrogów, utrudniających wtargnięcie do zamku.

P.S. Usuń jeszcze tę skałę na niektórych murach.

O ile pamiętam taka skała jest jeszcze przy główniej bramie. Posprawdzaj wszędzie tam gdzie są kamienie przed murami.
 
 
Siwy 
Moderator


Wiek: 24
Posty: 1458
Skąd: Nowogród Bobrzański
Medale: 1 (Więcej...)
Srebrny szachista (Ilość: 1)

Wysłany: 11 Lipiec 14, 23:37   

Ok, jednak minimalnie skorygowałem poziom trudności, tzn. zmniejszyłem nieco liczbę strzelców i dałem do dyspozycji tylko 6 tarcz na początek (pewnie na trudnym zostanie ich z 4), bo było ich faktycznie troszkę za dużo. Poprawiłem ten kamień przy wieży.


 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template DarkMW created by razz