Na forum.stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij
•Wojskowa:
1-10 3 pkt. za każdy poziom
11-20 4 pkt. za każdy poziom
21-30 5 pkt. za każdy poziom
31-40 6 pkt. za każdy poziom
itd.
[Bardzo ważny czynnik podczas bitwy, technologia dla całego kraju]
•Gospodarcza:
1-10 1 pkt za każdy poziom (+2 pkt)
11-20 2 pkt. za każdy poziom (+3 pkt)
21-30 3 pkt. za każdy poziom (+4 pkt)
31-40 4 pkt. za każdy poziom (+5 pkt)
41-50 5 pkt. za każdy poziom (+6 pkt)
51-60 6 pkt. za każdy poziom (+6 pkt)
itd.
[Co 10 poziomów zwiększa się dochód bazowy prowincji. Za pierwszym razem o 1pkt. następnie o 2pkt, potem 3pkt, aż do granicy 6 pkt. Jeśli między prowincjami występuje duża różnica poziomów gospodarki, może dojść do buntu. Prowincje o 'małym' potencjale handlowym mogą stanąć maksymalnie na 20 poziomie rozwoju, i dostają one tylko bonus +1, dopóki ich potencjał się nie podwyższy, np. poprzez reformy.]
=====Handel=====
•Szlak handlowy. Każda prowincja, przez którą przechodzi dany szlak, podnosi jego koszt o 20 pkt. Zyski są zależne od potencjału handlowego, który może się zmieniać. Kosztami państwa przez które przechodzi szlak mogą się podzielić. Można posiadać jeden szlak, z możliwością rozszerzania go.
•Faktoria w obcym kraju - Koszt jej wybudowania waha się od 10 do 20 pkt., ze względu na odległość. Przy budowie podajemy, w jakim kraju ma być wybudowana (Francja, Anglia etc.). Gdy faktoria jest wybudowana, przy każdym podliczeniu wykonywany jest rzut kostką. Od niego zależą dochody/straty przynoszone przez faktorię, które wahają się od -20 do 30 pkt. Dochody również są zależne od odległości. Można posiadać jedną faktorię.
=====Budowle=====
•Ufortyfikowanie miast 15 pkt. [umożliwia skuteczną obronę w mieście]
•Forteca 25 pkt. [ułatwia walkę obronną]
•Sieć fortec 65 pkt. [ułatwia walkę obronną] (Budynki obronne musimy budować po kolei)
•Szkoła oficerska 40 pkt. [Każdy nowo powołany generał dostaje +1/+1, przy czym doświadczenie nie może wzrosnąć wyżej niż do poziomu 2]
•Katedra 50 pkt. [Poprawia nastrój w państwie, pozytywnie wpływa na naszą reputację u papieża]
=====Akcje=====
•Dodatkowy pobór [Duży spadek zadowolenia, dodatkowi rekruci z wszystkich prowincji]
•Podatek wojenny [+20 pkt. z każdej prowincji, duży wzrost niezadowolenia, tylko podczas wojny]
•Ulgi podatkowe [-20 pkt.,dla konkretniej prowincji, podwyższa zadowolenie]
•Złagodzenie ceł i prawa składu [ -30 pkt, dla konkretnej prowincji, może przyczynić się do podwyższenia potencjału handlowego, gdy współgra z rozwojem]
•Podwyższenie ceł [+20 pkt., zwiększa niezadowolenie]
=====Inne=====
•Gra bitewna 20 pkt. [zwiększa doświadczenie generałów o +1, tylko raz]
•Manewry wojskowe 10 pkt [dla armii państwowej, zwiększa jej skuteczność, tylko raz.]
=====Wojsko=====
Państwowe:
•Lekka piechota[LP] 1 pkt./1000 [Tani, ale średnio użyteczni żołnierze]
•Ciężka piechota[CP] 4 pkt./1000 [Ciężko uzbrojeni są w stanie tworzyć silne linie obrony, jak i je przełamywać]
•Lekka kawaleria[LK] 2 pkt./1000 [Nadaje się do podjazdów]
•Ciężka kawaleria[CK] 5 pkt./1000 [Idealna do przełamywania linii wroga]
•Strzelcy[S] 3 pkt./1000 [Świetnie sprawdzają się podczas obrony, bezużyteczni w deszczu]
•Artyleria[A] 8 pkt./10 [Niezbędna przy oblężeniach, ale odpowiednio wykorzystana może się przydać w polu]
[Wojska państwowe nie wymagają utrzymania i są wierne, ale można powołać ich ograniczoną ilość, w dodatku pobór nie jest mile widziany przez mieszkańców]
•Najemne:
•Lekka piechota[LP] 3 pkt./1000 (utrzymanie 2 pkt.) [Tani, ale średnio użyteczni żołnierze]
•Ciężka piechota[CP] 7 pkt./1000 (utrzymanie 6 pkt.) [Ciężko uzbrojeni są w stanie tworzyć silne linie obrony, jak i je przełamywać]
•Lekka kawaleria[LK] 5 pkt./1000 (utrzymanie 4 pkt.) [Nadaje się do podjazdów]
•Ciężka kawaleria[CK] 8 pkt./1000 (utrzymanie 7 pkt.) [Idealna do przełamywania linii wroga]
•Strzelcy[S] 4 pkt./1000 (utrzymanie 3 pkt.) [Świetnie sprawdzają się podczas obrony, bezużyteczni w deszczu]
•Artyleria[A] 9 pkt./10 (utrzymanie 6 pkt.) [Niezbędna przy oblężeniach, ale odpowiednio wykorzystana może się przydać w polu]
[Ilość wojsk najemnych jest regulowany tylko zasobnością naszego skarbu, jednak chętnie wspomogą oni tego, kto zapłaci im więcej...]
•Galery 20 pkt./10 (utrzymanie 1 pkt.) [Służą do transportowania wojsk i toczenia bitew morskich]
•Powołanie generała (do 5) - 10 pkt.
•Powołanie generała (6-10) - 25 pkt. (Przy rekrutacji podajemy imię generała)
=====Wywiad=====
•Przekupstwo [Możemy złożyć propozycję żołnierzom najemnym, którzy, jęsli się zgodzą, podadzą nam cenę. Przekupstwu mogą ulec także urzędnicy i rady regencyjne, jeśli chcemy, by wydały korzystne dla nas wyroki.
•- Szpiegostwo 5 pkt. [Daje nam informacje na temat wybranej prowincji tudzież armii, informacje mogą być pobieżne, istnieje ryzyko wpadki]
•Kontrwywiad 10 pkt. [Wskazujemy konkretną prowincje lub armię, kontrwywiad może wykryć lub zmylić szpiegów]
•Uprowadzenie 15 pkt. [Porwanie członka rodziny lub urzędnika któregoś z państw, duże ryzyko niepowodzenia]
•Zabójstwo członka rodziny, polityka 25 pkt. [Morderstwo urzędnika lub członka rodziny rządzącej, spore ryzyko ujawnienia sprawcy]
•Zabójstwo władcy 40 pkt. [Zabójstwo władcy, małe szanse powodzenia]
Nie wykluczam możliwości rozszerzenia, jeśli wpadnę na jakiś genialny pomysł, tudzież modyfikacji, gdyby system okazał się dziurawy. Ach, rzecz jasna, cennik nie podlega dyskusjom
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum