ZalogujRejestracjaSzukaj U�ytkownicy MedaleZaloguj si�, by sprawdzi� wiadomo�ciGrupyStatystyki

Na forum.stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij


Poprzedni temat «» Następny temat
Cennik
Autor Wiadomość
Graff 
Wędrowiec

Posty: 13
Skąd: Poznań
Medale: Brak

Wysłany: 21 Styczeń 09, 17:54   Cennik

Cennik

Czyli co i za ile możemy mieć.

=====Technologie=====

Wojskowa:
1-10 3 pkt. za każdy poziom
11-20 4 pkt. za każdy poziom
21-30 5 pkt. za każdy poziom
31-40 6 pkt. za każdy poziom
itd.
[Bardzo ważny czynnik podczas bitwy, technologia dla całego kraju]

Gospodarcza:
1-10 1 pkt za każdy poziom (+2 pkt)
11-20 2 pkt. za każdy poziom (+3 pkt)
21-30 3 pkt. za każdy poziom (+4 pkt)
31-40 4 pkt. za każdy poziom (+5 pkt)
41-50 5 pkt. za każdy poziom (+6 pkt)
51-60 6 pkt. za każdy poziom (+6 pkt)
itd.
[Co 10 poziomów zwiększa się dochód bazowy prowincji. Za pierwszym razem o 1pkt. następnie o 2pkt, potem 3pkt, aż do granicy 6 pkt. Jeśli między prowincjami występuje duża różnica poziomów gospodarki, może dojść do buntu. Prowincje o 'małym' potencjale handlowym mogą stanąć maksymalnie na 20 poziomie rozwoju, i dostają one tylko bonus +1, dopóki ich potencjał się nie podwyższy, np. poprzez reformy.]

=====Handel=====

•Szlak handlowy. Każda prowincja, przez którą przechodzi dany szlak, podnosi jego koszt o 20 pkt. Zyski są zależne od potencjału handlowego, który może się zmieniać. Kosztami państwa przez które przechodzi szlak mogą się podzielić. Można posiadać jeden szlak, z możliwością rozszerzania go.

•Faktoria w obcym kraju - Koszt jej wybudowania waha się od 10 do 20 pkt., ze względu na odległość. Przy budowie podajemy, w jakim kraju ma być wybudowana (Francja, Anglia etc.). Gdy faktoria jest wybudowana, przy każdym podliczeniu wykonywany jest rzut kostką. Od niego zależą dochody/straty przynoszone przez faktorię, które wahają się od -20 do 30 pkt. Dochody również są zależne od odległości. Można posiadać jedną faktorię.

=====Budowle=====

•Ufortyfikowanie miast 15 pkt. [umożliwia skuteczną obronę w mieście]
•Forteca 25 pkt. [ułatwia walkę obronną]
•Sieć fortec 65 pkt. [ułatwia walkę obronną] (Budynki obronne musimy budować po kolei)

•Szkoła oficerska 40 pkt. [Każdy nowo powołany generał dostaje +1/+1, przy czym doświadczenie nie może wzrosnąć wyżej niż do poziomu 2]

•Katedra 50 pkt. [Poprawia nastrój w państwie, pozytywnie wpływa na naszą reputację u papieża]


=====Akcje=====

•Dodatkowy pobór [Duży spadek zadowolenia, dodatkowi rekruci z wszystkich prowincji]
•Podatek wojenny [+20 pkt. z każdej prowincji, duży wzrost niezadowolenia, tylko podczas wojny]
•Ulgi podatkowe [-20 pkt.,dla konkretniej prowincji, podwyższa zadowolenie]
•Złagodzenie ceł i prawa składu [ -30 pkt, dla konkretnej prowincji, może przyczynić się do podwyższenia potencjału handlowego, gdy współgra z rozwojem]
•Podwyższenie ceł [+20 pkt., zwiększa niezadowolenie]

=====Inne=====

•Gra bitewna 20 pkt. [zwiększa doświadczenie generałów o +1, tylko raz]
•Manewry wojskowe 10 pkt [dla armii państwowej, zwiększa jej skuteczność, tylko raz.]

=====Wojsko=====

Państwowe:

•Lekka piechota[LP] 1 pkt./1000 [Tani, ale średnio użyteczni żołnierze]
•Ciężka piechota[CP] 4 pkt./1000 [Ciężko uzbrojeni są w stanie tworzyć silne linie obrony, jak i je przełamywać]
•Lekka kawaleria[LK] 2 pkt./1000 [Nadaje się do podjazdów]
•Ciężka kawaleria[CK] 5 pkt./1000 [Idealna do przełamywania linii wroga]
•Strzelcy[S] 3 pkt./1000 [Świetnie sprawdzają się podczas obrony, bezużyteczni w deszczu]
•Artyleria[A] 8 pkt./10 [Niezbędna przy oblężeniach, ale odpowiednio wykorzystana może się przydać w polu]
[Wojska państwowe nie wymagają utrzymania i są wierne, ale można powołać ich ograniczoną ilość, w dodatku pobór nie jest mile widziany przez mieszkańców]

Najemne:

•Lekka piechota[LP] 3 pkt./1000 (utrzymanie 2 pkt.) [Tani, ale średnio użyteczni żołnierze]
•Ciężka piechota[CP] 7 pkt./1000 (utrzymanie 6 pkt.) [Ciężko uzbrojeni są w stanie tworzyć silne linie obrony, jak i je przełamywać]
•Lekka kawaleria[LK] 5 pkt./1000 (utrzymanie 4 pkt.) [Nadaje się do podjazdów]
•Ciężka kawaleria[CK] 8 pkt./1000 (utrzymanie 7 pkt.) [Idealna do przełamywania linii wroga]
•Strzelcy[S] 4 pkt./1000 (utrzymanie 3 pkt.) [Świetnie sprawdzają się podczas obrony, bezużyteczni w deszczu]
•Artyleria[A] 9 pkt./10 (utrzymanie 6 pkt.) [Niezbędna przy oblężeniach, ale odpowiednio wykorzystana może się przydać w polu]
[Ilość wojsk najemnych jest regulowany tylko zasobnością naszego skarbu, jednak chętnie wspomogą oni tego, kto zapłaci im więcej...]

•Galery 20 pkt./10 (utrzymanie 1 pkt.) [Służą do transportowania wojsk i toczenia bitew morskich]

•Powołanie generała (do 5) - 10 pkt.
•Powołanie generała (6-10) - 25 pkt. (Przy rekrutacji podajemy imię generała)


=====Wywiad=====

•Przekupstwo [Możemy złożyć propozycję żołnierzom najemnym, którzy, jęsli się zgodzą, podadzą nam cenę. Przekupstwu mogą ulec także urzędnicy i rady regencyjne, jeśli chcemy, by wydały korzystne dla nas wyroki.
•- Szpiegostwo 5 pkt. [Daje nam informacje na temat wybranej prowincji tudzież armii, informacje mogą być pobieżne, istnieje ryzyko wpadki]
•Kontrwywiad 10 pkt. [Wskazujemy konkretną prowincje lub armię, kontrwywiad może wykryć lub zmylić szpiegów]
•Uprowadzenie 15 pkt. [Porwanie członka rodziny lub urzędnika któregoś z państw, duże ryzyko niepowodzenia]
•Zabójstwo członka rodziny, polityka 25 pkt. [Morderstwo urzędnika lub członka rodziny rządzącej, spore ryzyko ujawnienia sprawcy]
•Zabójstwo władcy 40 pkt. [Zabójstwo władcy, małe szanse powodzenia]

Nie wykluczam możliwości rozszerzenia, jeśli wpadnę na jakiś genialny pomysł, tudzież modyfikacji, gdyby system okazał się dziurawy. Ach, rzecz jasna, cennik nie podlega dyskusjom :P
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template DarkMW created by razz