Na forum.stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij
Gra w: Żadne
Wiek: 27 Posty: 244 Skąd: Zd-Wola Medale: Brak
Wysłany: 7 Grudzień 10, 20:17 Porady krajobrazu do SH 1.
Witam.
Mam pytanie do tych zaawansowanych mapmakerów. Jakie macie zasady/ porady co do krajobrazu w Stronghold Deluxe. Założyłęm nowy temat bo inne porady o krajobrazie dotyczyły Stronghold Crusader, chyba że, coś przegapiłem.
Gra w: Sh+SHC
Wiek: 30 Posty: 259 Skąd: Rumia Medale: Brak
Wysłany: 7 Grudzień 10, 20:40
Hmmm, nie jestem az taki zaawansowany, ale mam pare porad. A mianowicie:
-Nie rob wszystkiego na maksymalnym pedzlu, a najlepiej niczego na nim nie rob. czesciej korzystaj z malej kropki, krajobraz nie wychodzi kanciasty.
-Korzystaj z trickow edytorskich, ale takze z nimi nie przedobrzaj, niektore tricki, jesli ich jest za duzo nie wygladaja dobrze.
-Staraj sie robic naturalne krajobrazy, nie mozesz np. robic malutkiego morza.
-Pracuj nad lasem, niech to nie bedzie calkowicie losowa sprawa(czyli brzozy stawiaj obok bagien czy rzek, brzozy lubia wilgoc, postaraj sie tworzyc wiecej orzechow jak debow, a sosny stawiaj tylko na wzniesieniach).
-Stworz troche zwierzatek na mapie
-przy wybrzerzu morskim tworz plaze, w poblizu brzegu tworz rafy i mielizny, postaraj sie tworzyc takze wyspy, na morzu zawsze sa jakies wyspy, nawet mikroskopijne.
-Kamienie(do wydobycia) tworz troche otoczone wzgorzami i klifami, w koncu tak wygladaly kamieniolomy.
-Zelaza nie tworz nigdy za duzo
-Krajobrazy nie moga byc kanciaste!
-tworz czesto ruiny, stawiaj jakies grupki bandytwo w lasach i ciezko dostepnych miejscach
-Tworz drogi(Moim ulubionym narzedizem do budowy drog jest plaza, a po tem przejechanie na niej minimalna wysokoscia, ale kazdy lubi co innego).
-Fajnym efektem jest, jesli rzeka rozlewa sie na rowninie, tworzac bagna i moczary
-Na moczarach tworz male kepki trawy(najmniejszy pedzel, albo ten troche wiekszy), daje to naprawde fajny efekt brawdziwego bagna.
Nom, odemnie to wszystko
_________________ One, two Freedy's comming for you... Three, four better lock your door... Five, six grab a crucifix... Seven, eight better stay up late... Nine, ten never sleep again...
Gra w: Żadne
Wiek: 27 Posty: 244 Skąd: Zd-Wola Medale: Brak
Wysłany: 7 Grudzień 10, 21:17
Czy ja wiem... tam jest o pustyni, oazach i żeby zostawiać dużo miejsca bo to pustynia. W Europie jest trochę inaczej. Dużo lasów, rzek, pagórków, wzgórz, skał. Coś tam spróbuje znaleźć do krajobrazu, ale wątpię by mi się udało.
_________________ W naszych żyłach Rap płynie non-stop, non-stop
w naszych sercach prawdziwy Hip-Hop, Hip-Hop!
Tutaj znajdziesz pare rzeczy, ktore moga Ci sie przydac. Krajobraz jest zakonczony, nad zdarzeniami jeszcze pracuje, odprawa sie pisze. dlatego wrzucilem te mapke na nietrwaly serwis, bo jest po prostu niegotowa. Kiedys zrobie upload wszystkich moich mapek w jednej paczce(zrobilem jedna cala kampanie, oraz wiele pojedynczych misji).
_________________ One, two Freedy's comming for you... Three, four better lock your door... Five, six grab a crucifix... Seven, eight better stay up late... Nine, ten never sleep again...
Gra w: Sh+SHC
Wiek: 30 Posty: 259 Skąd: Rumia Medale: Brak
Wysłany: 8 Grudzień 10, 15:48
adriannn napisał/a:
Mapa jest spoko, mogłeś bardziej urozmaicić teren (np. kamyki, pagórki) a reszta ok. 8/10 Tylko małe pytanko: gdzie trzeba zbudować ten Kasztel?
Kasztel jest juz zbudowany, tylko tutaj warunek jest nieco dziwny. Czesto spotykalem siez taka sytuacja(w kampaniach czy misjach), ze wrogowie juz zniszczyli przedzamcze i zamek, rwali sie do siedziby a w tej samej chwili luczarz wyprodokowal ostatni luk potrzebny do zakonczenia misji. Wiec jasniej, zamek musi posostac w takim stanie, w jakim go zastales, misji ni przejdziesz jesli z zamku pozostana zgliszcza. A niedlugo wkleje ta prace na staly link, poniewaz napisalem juz odprawe, potrzebuje jeszcze jakis testerow, ktorzy mogliby ja przetestowac. A dlaczego jest tak malo wzgorz to bedzie wyjasnione w odprawie.
_________________ One, two Freedy's comming for you... Three, four better lock your door... Five, six grab a crucifix... Seven, eight better stay up late... Nine, ten never sleep again...
Gra w: Sh+SHC
Wiek: 30 Posty: 259 Skąd: Rumia Medale: Brak
Wysłany: 9 Grudzień 10, 17:46
Krajobraz zrobiles b. ladny, tylko mapka sie troche dluzy, inwazje zdarzaja sie za zadko. pod koniec gry gralem na 90, tylko sprzedawalem wszystko aby zdobyc 25000. Nastepnym razem rob trudniejsze mapki.
_________________ One, two Freedy's comming for you... Three, four better lock your door... Five, six grab a crucifix... Seven, eight better stay up late... Nine, ten never sleep again...
Gra w: Żadne
Wiek: 27 Posty: 244 Skąd: Zd-Wola Medale: Brak
Wysłany: 9 Grudzień 10, 19:16
Jak będę miał czas to to poprawię . Dzięki za ocenę. Czekam na inne oceny
[ Dodano: 10 Grudzień 10, 20:23 ]
No proszę oceniajcie, chcę sprawdzić na ile oceniacie moje prace. Ciekawi mnie co robię dobrze, a co źle, więc proszę o oceny.
[ Dodano: 12 Grudzień 10, 16:19 ]
Mam następne pytanie, na jakiej wielkości mapy najlepiej robić?
Gra w: Sh+SHC
Wiek: 30 Posty: 259 Skąd: Rumia Medale: Brak
Wysłany: 13 Grudzień 10, 21:17
Arturze, sory, pomylily mi sie mapki. Ta Inwazja jest po prostu masakryczna, 2 ogromne armie pod rzad to przesada, ginalem przy kazdym podejsciu na normalu, nie da sie wyrobic do tego czasu wiecej lukow jak 50, a oni nie maja szans wybic takiej masy luda.
_________________ One, two Freedy's comming for you... Three, four better lock your door... Five, six grab a crucifix... Seven, eight better stay up late... Nine, ten never sleep again...
Gra w: Sh+SHC
Wiek: 30 Posty: 259 Skąd: Rumia Medale: Brak
Wysłany: 14 Grudzień 10, 06:22
Krajobraz jest ladny, te wielkie glazy na plazy podobaja mi sie. Jedno co mi sie niepdoba w tej mapie, to zamek. A wiesz dlaczego? Poniewazwieze nie wspieraja sie nawzajem, oraz nie obraniaja wyzaczonego im fragmantu muru. Oraz ogolnie wyglada zamek nieciekawie, postaraj sie robic lepsze. Oraz jeszcze jedno, jak robisz zamek z przedzamczem, postaraj se aby mur wewnetrzny byl szerszy o jedna linie murow, od muru zewnetrznego. Oraz banici maja przyjsc przed wojskami szczura, a nie w tym samym czsie, co?
_________________ One, two Freedy's comming for you... Three, four better lock your door... Five, six grab a crucifix... Seven, eight better stay up late... Nine, ten never sleep again...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum