Na forum.stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij
Gra w: Stronghold, Stronghold Crusader, SC Extreme
Wiek: 29 Posty: 331 Medale: Brak
Wysłany: 16 Styczeń 10, 18:52
Zagrody bydła to się buduje chyba tylko dla skór ;]. Pierwszy raz słyszę, żeby stanowiły one podstawę gospodarki żywieniowej .
U mnie to na bogatych mapkach jabłka, na biedniejszych chleb .
Gra w: SHC
Wiek: 26 Posty: 82 Skąd: Ciechanów Medale: Brak
Wysłany: 20 Styczeń 10, 13:32
SINGEL
Ja robię tak:
Farma pszenicy->Młyn->Piekarnia.
Farma chmielu->Browar->Karczma.
Podatki-8 a czasami-12.
Huta Żelaza->Płatnerz,Kuźnia->Zbrojownia->Targ.
Z Żołnierzy mam taktykę tak jakby Szczur do obrony.
A do ataku stosuje czasami Kuszników,Pałkarzy,Pikinierów,Inżynierów i trochę włóczników.
Gra w: SH1 HD, SHC HD, SH2
Wiek: 27 Posty: 615 Skąd: Poznań Medale: Brak
Wysłany: 21 Styczeń 10, 13:55
Lord Smerf napisał/a:
Po co kusznicy? I włócznicy także. ;]
Wg. mnie kusznicy są dobrzy do ataku, np. jak się nimi wchodzi na wieże wroga. Włócznicy także, bo można ich mieć bardzo dużo, bo szybko włócznie robią i służyć jako mięso armatnie.
Ja czasami lubię, chodź to dziwne atakować włócznikami, choćby jak atakuję szczura, albo węża, bo tak to wystarczy kupić 100 wiekier i zbroi skórzanych i już każdy atak to zwycięstwo i zabawy nie ma.
Gra w: Strongold Crusader, Stronghold Legends
Posty: 103 Medale: Brak
Wysłany: 23 Styczeń 10, 07:54
Mnie do używania łuczników w obronie nie przekonacie. Czasem ich używam, ale tylko po to, żeby podpalili smolne rowy. Na każdą wieżę postawię 2 łuczników arabskich i mogą podpalać, ale i tak ZAWSZE używam kuszników w celach obronnych. Dlaczego? To proste, łucznik, żeby zabić pikiniera, musi wypuścić kilkanaście/kilkadziesiąt strzał, a kusznikowi wystarczy około 7-18 bełtów i po sprawie.
Mnie do używania łuczników w obronie nie przekonacie. Czasem ich używam, ale tylko po to, żeby podpalili smolne rowy.
Ja tak samo... Na wieżach obowiązkowo kusznicy! To podstawa dobrej i solidnej obrony ;]
_________________ Wiesz, że 99,9% ludzi cierpi na chorobę, której objawem jest czytanie postów na forum trzymając rękę na myszce? Nie ściągaj ręki, teraz jest już za późno. Wiem, że Ty też na to cierpisz
Gra w: Stronghold, Stronghold Crusader, SC Extreme
Wiek: 29 Posty: 331 Medale: Brak
Wysłany: 25 Styczeń 10, 13:32
Sporo się zmieniło od grudnia '08, kiedy napisałem tu posta. Moja strategia ekonomiczna uległa licznym modyfikacjom.
Pożywienie:
1. Sady jabłoni - jeśli mamy dużo oaz
2. Farma pszenicy --> Młyn --> Piekarnie - w przypadku bardzo małej ilości zieleni
3. Zagrody Bydła - TYLKO i wyłącznie na skóry, jako produkt żywieniowy nie odgrywa praktycznie żadnej roli.
Popularność:
Od jakiegoś czasu buduję tylko rzeczy przyjemne, jednak w małych ilościach, żeby nie zepsuć gospodarki (czyli tak +1 lub +2). Czemu przyjemne?
1. Zwiększona populacja = wyższe podatki.
2. Wyższe morale wojsk = większa skuteczność w walce.
Jeśli już jesteśmy przy temacie podatków, to aby je powiększyć rzeczy przyjemne są jedynie dodatkiem. Podstawa to:
1. Piwo: Farma chmielu --> Browar --> Karczma (+8)
2. Religia: Katedra (+2) + Kościół (+1) + masa kapliczek (min. +2, staram się zawsze wyciągnąć chociaż +4).
Surowce:
Drewno - prawie nigdy go nie sprzedaję, chyba że zalega w magazynie.
Kamień - po zrobieniu dużej fortecy z kwadratowymi wieżami i bramami 90% idzie na sprzedaż (140-350). Reszta to materiał zapasowy dla katapult.
Żelazo - trochę idzie na zbroje i miecze. Reszta na sprzedaż.
Piwo - do Karczm idzie stosunkowo niewielka ilość. To, co zostaje, na sprzedaż idzie.
Smoła - nie wykorzystuje jej wcale. Całość do sprzedaży.
Militaria:
Tutaj całkowita zmiana w ciągu ostatnich miesięcy.
Obrona: Kusznicy i Mangonele. Łuczników (euro+arab) używam coraz rzadziej, głównie na początku rozgrywki. Systematycznie potem zastępuję ich kuszami.
Atak: w miarę możności Kawaleria europejska, arabscy Łucznicy Konni i Assasyni (oczywiście w odpowiednio dużych ilościach). Z machin oblężniczych 90% katapult, reszta - balisty ogniowe.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum