StrongholdNet - forum graczy Stronghold
Największe polskie forum o grach z serii Stronghold.

Historia Grattandu - Bóstwa

Kokoju - 7 Lipiec 09, 17:58
Temat postu: Bóstwa
Ardorn:
To ten bóg jest uważany za najmędrszego. On stworzył Grattand. On kieruje prawami panującymi w Draegornie, i on jako jeden z niewielu nie ma gorliwych wyznawców, acz przez większość ras uważany jest za drugorzędnego boga, którego należy czcić, ale nie bardziej niż swego opiekuna rasy.
Ballana:
Jako bogini miłująca kwiaty, roślinność, lasy, i wszystko co żyje w naturze Ballana jest opiekunką leśnych elfów. Jest także odpowiedzialna za roślinność Grattandu, trawy, lasy, oraz wszystko inne roślinopodobne. Leśne elfy czczą ją, i miłują, ponieważ to jedna z niewielu bóstw, które często zsyła dary dla swych wyznawców.
Sylanth:
Sylanth wziął na siebie obowiązek kierowania bardzo liczebną rasą Ludzi. Jako Władca Światła Sylanth stworzył Słońce zwane Erlight oraz księżycie: Nekross, Pealentros i Magdarios. Ponieważ nie tylko ten bóg ogarnął ludzi, ale i poprowadził ku chwale i bogactwu, Sylanth jest jednym z najważniejszych bóstw Draegornu.
Korelliusz:
Korelliusz to władca wysokich elfów. Zarówno siły militarne wysokich elfów jak i wielki wkład w rozwoju Grattandu, jaki okazał tworząc rzeki i morza zapewniły mu szacunek nawet Sylantha, jednak Korelliusz to nie tylko wielki bóg – jest to także arogancki snob uważający siebie jako najważniejszego po Aedornie bogu.
Shalla:
Ta bogini to nie tylko jedna z najpiękniejszych i urzekających bogiń – to także siostra Ardorna. Pragnęła pokierować Kriorczykami, ludźmi lodu, jednak nie mogła, ponieważ inny bóg ich stworzył. Stworzyła więc barbarzyńców – twardoskórą rasę ludzką. Barbarzyńcy – nie wiadomo, czy przez zaniedbanie bogini, czy inny powód – wybrali własne, pogańskie bóstwa – Matczynę Ziemi i Ojczyma Niebios. Shalla, wściekła z tego powodu pogorszyła klimat –bowiem ona za to odpowiadała – a barbarzyńcy nie przystosowani do mroźnego klimatu zaczęli ginąć. Ardorn pocieplił klimat, ale nie do końca, zaś Shalla musiała pare dziesięcioleci przeżyć bez wyznawców. Potem nadarzyła się okazja – mroczne elfy, wygnańcy związali z nią pakt w zamian za zniszczenie ziemi pod powierzchnią Grattandu, i zrobienie dla nich domu – podziemi.
Nekron Khorus:
Wiele wieków po stworzeniu Grattandu z księżyca Nekross przybyła do Draegornu tajemnicza postać – Nekron Khorus. Zażądał miejsca w Draegornie, ale został wyśmiany przez bogów. Użył mrocznych i potężnych zaklęć oszałamiających na niektórych bóstwach, reszta przestała go wyśmiewać. Wielki Smok Ardorn, by zapanować nad sytuacją zaproponował miejsce w Draegornie. Nekron pokazał natomiast tajniki nekromancji paru wybrańcom, którzy pociągnęli tajemnice nekromancji dalej tworząc tym samym rasę nieumarłych.
Daerigh:
Daerigh to bóstwo fauny, które stworzyło pierwsze zwierzęta. On także zajął lodowe tereny Kriond, zaś ludzi – mieszkańców Kriondu nazwał Kriorczykami. Ludzie ci zawładnęli nad lodem, podpisali pakt z olbrzymami i stworzyli razem wielkie, lodowe imperium. Lud jego jest mało liczny, ale wytrwały, i choć posiada mało ziemi to jest jednym z najsilniejszych państw w Grattandzie.
Sharran:
Sharran to władca piekieł, Niflenu, oraz twórca demonów. Poznając jego plan zdobycia władzy nad światem Ardorn uwięził jedynego boga-demona, nie smoka w więzieniu, które może otworzyć tylko potężny artefakt, którego Sharran, oraz jego słudzy chcą jak najszybciej zdobyć. To potężne Berło Ładu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group