StrongholdNet - forum graczy Stronghold
Największe polskie forum o grach z serii Stronghold.

RPG I - Rozwiązywanie problemów

All Filippo - 31 Grudzień 08, 10:01
Temat postu: Rozwiązywanie problemów
Jeśli macie jakieś pytania dotyczące sesji lub czegoś nie rozumiecie, proszę pisać. ;)
kalwin - 2 Styczeń 09, 11:51

A ja mam jedno malutkie pytanie. Czy atrybuty będą jakoś wpływały na grę, ale nie chodzi mi tutaj o walkę. Raczej chodzi o kwestie fabularne. Przykładowo ja jestem łotrzykiem i mi jako tako mądrość nie jest potrzebna, ale czy będziesz na to zwracał uwagę kiedy to będziemy przemierzać kolejne miasta, wioski, krainy, lochy czy ruiny? Może napisałbyś w jaki sposób chcesz prowadzić rozgrywkę. Czy my jako gracze mamy pisać w pierwszo- czy trzecio- osobowej formie(ja jako bohater czy np. jepser powoli podchodzi(...))? Jestem ciekaw ponieważ nie wiem czy nastawiać się na typową siekankę czy opisy pomagające wczuć się w klimat jaki mamy zamiar tutaj stworzyć. Nigdy nie uczestniczyłem w grach fabularnych poprzez forum dlatego mnie to tak nurtuje.
All Filippo - 2 Styczeń 09, 12:57

Huh. xD Atrybuty będą, na przykład kusi Cię piękna dziewczyna w karczmie, lecz za rogiem czeka dwóch umięśnionych panów którzy Cię przytulą. Jeśli posiadasz dużą inteligencję, połapiesz się że coś nie gra. A co do pisania : Np. wasza postać ma otworzyć skrzynię : All podchodzi do skrzyni i z wielką nadzieją wkłada wytrych do zamka. W osobie 3 piszemy opisy. :) I prosiłbym o jakieś urozmaicone, aby były pomocne przy "wczuciu się w klimat".
Magnatel - 2 Styczeń 09, 13:17

Ja mam pytanko. Pisałem w opisie czy mogę mieć 2 miecze jednoręczne i ty napisałeś, że tak. To teraz w takim razie jak będę walczył mieczami to będą podwójne obrażenia? Bo właśnie taki miałem zamiar.
kalwin - 2 Styczeń 09, 13:27

Walka dwoma brońmy jakby nie patrzeć to umiejętność która jest wyćwiczona. Przydałoby uzupełnić listę atutów o oburęczność. Myślę, że wtedy byłoby sprawiedliwe i dla samego zainteresowanego jak i dla reszty graczy. Co do obrażeń nie mnie się wypowiadać z powodu braku dostatecznej wiedzy o D&D.
All Filippo - 2 Styczeń 09, 14:09

Magnatel napisał/a:
Ja mam pytanko. Pisałem w opisie czy mogę mieć 2 miecze jednoręczne i ty napisałeś, że tak. To teraz w takim razie jak będę walczył mieczami to będą podwójne obrażenia? Bo właśnie taki miałem zamiar.

Będziesz zadawał jednym mieczem obrażenia całkowite + 1/2 obrażeń miecza z 2 ręki.

Czes - 3 Styczeń 09, 18:59

Mi trochę brakuje jakiejś klasy palladyńskiej czy rycerskiej, szkoda, że nie wiedziałem o oburęczności no ale już wykreowałem sobie obraz postaci i nie będę go zmieniał.
Przemas lr - 3 Styczeń 09, 20:12

Kiedy zaczynamy I rozdział? ;)
All Filippo - 4 Styczeń 09, 07:26

Jak dostanę opisy każdego z graczy. :)
kalwin - 5 Styczeń 09, 20:32

Zauważyłem, że pojawiły się pewne nieścisłości jeżeli chodzi o rozgrywanie sesji. Ja proponowałbym na razie powstrzymać swoją rządzę grania, zaczekać i ustalić zasady na jakich to ma się odbywać. Jak na razie to w tamtym temacie nie widzę nic poza bałaganem wynikającym z braku zasad. Napisanie jedynie "wy deklarujecie, a ja odpisuje co się stało" nie powoduje zamknięcia tematu, bo każdy inaczej to rozumie. Wystarczy przejrzeć temat, aby się o tym przekonać. Błędem jest to, że każdy z graczy próbuje rozwiązać problem na swój sposób w wyniku czego powstaje nam grupa indywidualistów, a nie zgrana drużyna. Wynika to z tego, że jest dużo graczy(naliczyłem około 6-7) więc coś na zasadzie regulaminu, zasady gry byłby bardzo pomocnym i usystematyzuje pewne sprawy. Jeżeli All Filippo sprawiłoby to zbyt dużo problemu, a nawet jeżeli nie ;) , to służę pomocą w opracowaniu takowych zasad. Najlepiej wysłać mi PW i ewentualnie tam umówimy się na konkretną godzinę, aby dokładnie to umówić.
Kroniki - 5 Styczeń 09, 20:46

Nie wiem, o jakie konkretne zasady Ci chodzi.
Punkt pierwszy: Gra ma być zespołowa!
Nie wiem, co to ma być. Każdy myśli inaczej i każdy ma inne pomysły, jak rozwiązać dany problem. Jeżeli jakiś pomysł jest dobry, to więcej graczy do niego dochodzi i tak to się odbywa. Wątpię, żeby ktoś powiedział, gdy wszyscy się zgodzili, że czegoś nie zrobi. Wciry by dostał xD.

SeriousPandzior - 6 Styczeń 09, 03:53

Na początku nie wiem czy mogę pisać w tym dziale, bo w końcu nie gram. Ale lubię sobie takie sprawy poczytać.

All Filippo napisał/a:
Jeśli posiadasz dużą inteligencję, połapiesz się że coś nie gra.


Tak naprawdę to mądrość odpowiada za to i takie rzeczy. Bo to są dwa różne atrybuty. No chyba, że w tej grze nie ma takiego atrybutu. Edit: Inteligencja mogła by wpływać na to, czy uda nam się z tego wyjść.

Po za tym jak chcecie grać zespołwo to myślcie zespołowo. Wytyczcie sobie jakiegoś lidera czy po prostu nie bądźcie chamscy i nie róbcie tak, by Wasza postać robiła wszystko co mogliby inni. Z takim nastawieniem "Każdy myśli inaczej" możecie od razu wybrać się na przygody samotnie, bo nikt z Wami podróżować nie będzie chciał. Wy tak naprawdę tworzycie grę, a jak ona będzie wyglądać to zależy od Was. Więc nie czepiajcie się All Filipo.

speeder11 - 6 Styczeń 09, 11:19

To ma być gra zespołowa... każdy się do czegoś przyda ;) To nie jest gra typu kto ma większe staty, tylko tu liczy się klimacik ;P
Czes - 6 Styczeń 09, 13:49

SeriousPandzior napisał/a:
Na początku nie wiem czy mogę pisać w tym dziale, bo w końcu nie gram. Ale lubię sobie takie sprawy poczytać.

All Filippo napisał/a:
Jeśli posiadasz dużą inteligencję, połapiesz się że coś nie gra.


Tak naprawdę to mądrość odpowiada za to i takie rzeczy. Bo to są dwa różne atrybuty. No chyba, że w tej grze nie ma takiego atrybutu. Edit: Inteligencja mogła by wpływać na to, czy uda nam się z tego wyjść.

Po za tym jak chcecie grać zespołwo to myślcie zespołowo. Wytyczcie sobie jakiegoś lidera czy po prostu nie bądźcie chamscy i nie róbcie tak, by Wasza postać robiła wszystko co mogliby inni. Z takim nastawieniem "Każdy myśli inaczej" możecie od razu wybrać się na przygody samotnie, bo nikt z Wami podróżować nie będzie chciał. Wy tak naprawdę tworzycie grę, a jak ona będzie wyglądać to zależy od Was. Więc nie czepiajcie się All Filipo.


Spójrz na zachowanie mojej postaci, jesteśmy grupą przypadkowo spotkanych osób więc naturalnym jest, że dowódca nie zostanie wytyczony od razu, że będą na początku zgrzyty i brak działania zespołowego. To musi się akurat w naszej drużynie rozwinąć.

SeriousPandzior - 6 Styczeń 09, 22:55

Tak Czes, to zrozumiałe. Ja nie powiedziałem, że tak od razu. Ale jeśli każdy będzie grał sam, to zrobi się Chaos i gra może trochę odrzucać z tego powodu. Wiesz, we dwóch raźniej chociażby. Charakter i bóstwo też może na to wpływać. Typowo osobę złą może zdenerwować zachowanie lidera (dobrego) to zacznie walczyć o ten tytuł lub zdradzi, albo odejdzie. Tak samo osoba neutralna może wymagać zapłaty za wynajęcie na najemnika do jakiegoś zadania, przez co kogoś może to sprowokować.

Jedne co mi się nie podoba, to to, że All Filipo mówił, że gra nie jest w ogóle liniowa, a tak na początku każdy znajduje się w tym samym miejscu (W tym samym czasie) i każdy ma to samo zadanie (Nawet nie było czegoś takiego, że się na to nie pisze). Nawet nie jest wytłumaczone dlaczego. Chyba, że to dopiero początek, a potem coś się rozwinie. Ale i tak możnaby ten początek zmienić.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group