StrongholdNet - forum graczy Stronghold
Największe polskie forum o grach z serii Stronghold.

O forum - Poradnik - jak używać forum?

Crux - 31 Sierpień 10, 11:34
Temat postu: Poradnik - jak używać forum?
... wygrzebane ze starego forum - napisane parę lat temu przez mą skromną osobę (plus lekki edit Odyna), aktualne i dziś. Może się jakiemuś nowemu użytkownikowi przyda. ;)

Tadaaaam:


Rejestracja

Na początku powinniśmy się zarejestrować na forum. Klikamy w tym celu na "Zarejestruj". Potem zgadzamy się na warunki. Pojawia się nam formularz do wypełnienia. Podajemy w nim swój nick, hasło, e-maila, musimy też przepisać kod aktywujący. Oprócz tych najważniejszych zakładek są dodatkowe, niewymagane do wypełnienia. Możemy podać swój numer gadu-gadu, dodać avatar (obrazek wyświetlający się obok Twojego postu, coś w stylu zdjęcia. Obrazek musi się znajdować w Internecie. Po prostu wklej adres WWW do tej kolumny i już :) ) czy podpis. Podpis pojawia się pod każdym Twoim postem. Może w nim być np. jakiś cytat, sygnatura lub userbar.
Sygnatura jest to obrazek, często z umieszczonym Twoim nickiem.
Userbar to animacja, mówiąca, co lubisz. Przykładowa, najbardziej znana strona do sklejania userbarów to www.userbars.com. Wrzucasz tam grafiki z logiem Coca-Coli i podpisem "Coca Cola Drinker" (mówi, że lubisz pić CC), albo Counter Strike Player (namiętnie pykasz w CS).
Aby dodać obrazek do podpisu wpisujemy [img]wklejamy tu adres obrazka[/img].
Po wypełnieniu wybieramy WYŚLIJ. Czekamy potem na e-maila wcześniej podanego w formularzu. W mailu będzie link aktywujący Twoje konto (po prostu kliknij na adres podany w wiadomości).

BARDZO WAŻNE! ZAPOZNAJ SIĘ Z REGULAMINEM FORUM. ABY DO NIEGO PRZEJŚĆ, KLIKNIJ TUTAJ

Logowanie

Ok, zarejestrowaliśmy się. Teraz czas na zalogowanie się. Wybierz opcję Zaloguj, w polu Użytkownik wpisz swój nick i hasło (podałeś je w formularzu). Najlepiej zaznacz, że chcesz, by CIę logowało przy każdej wizycie (zawsze kilka sekund zaoszczędzisz ;) ). Potem wciśnij Zaloguj... i już :D


A co to jest?

OK, zalogowaliśmy się itd. Teraz czas na czytanie, pisanie... :) Stronghold. Stronghold Crusader, Hydepark... Co to takiego? Są to tzw "podfora", inaczej mówiąc kategorie. Chcemy się np. dowiedzieć, jak przejść 8 misję w Krucjacie. Wchodzimy więc do działu Stronghold: Crusader. Są tam tzw. tematy, w których piszemy posty (wiadomości). Wchodzimy np. w dział o screenach z wielkich zamków i mamy tam wielką skarbnicę wiedzy :) Masz duży zamek? Pochwal sie nim!
Nie ma tematu? Nie wiesz jak przejść tą misję, a nikt o to nie pytał? Wybierz opcję "nowy temat". Jak zakładać tematy i pisać posty w dalszej części.




Opcja "szukaj"

Musimy dowiedzieć się, jak pokonać Wieprza w Twierdzy. No tak... Wchodzimy na podforum Stronghold, ale tam listy tematów jest na 10 stron! Co robimy?
1) Wchodzimy w opcję Szukaj
2) W polu Wyszukaj słów kluczowych wpisujemy potrzebne informacje ( w tym przypadku np. Wieprz, pokonanie Wieprza) i bierzemy Szukaj.
3) Pojawia się lista tematów na ten temat lub tematów, gdzie pojawiło (pojawiły) się dane słowo (słowa).

A teraz chcemy znaleźć pewien post kumpla. Co robimy? Wpisujemy nick w polu Szukaj autora i szukamy. Dodatkowo możemy ustalić, z jakiego okresu maksymalnie chcemy mieć posty. Proste?


A gdy nie będzie odpowiedzi?


Nie znalazłeś jak przejść daną misję? Nie ma, co zrobić, by komp Ci chodził szybciej? Nie możesz znaleźć tematu o swojej ulubionej książce?
Wchodzimy więc w odpowiednie podforum i wybierz "nowy temat". Pojawi się "kreator" nowego tematu. Na początku podaj jego nazwę, np. "8 misja- pomoże ktoś?" , "Jaki jest Wasz rekord na mapce Camelot?" itd. Później musisz napisać pierwszy post do niego. Zarówno przy odpowiadaniu w temacie jak i tworzeniu posta pisanie go będzie wyglącać tak samo. O tym już za chwilkę

Ankieta: do tematu możesz dodać także ankietę. W polu Pytanie do ankiety umieść pytanie, np. :Czy podobał Ci się film Piła?" W polu Opcja do ankiety podaj jedną z opcji, kliknij Dodaj opcję, wypełnij następne pole itd. Możesz ustalić też maksymalną liczbę dni, podczas której ankieta będzie trwać...

Warto wiedzieć, że są też ogłoszenia i tematy przyklejone. W ogłoszeniach dowiecie się o "rozporządzeniach" waszych panów i władców ;) , czyli co nowego na forum itd. Są na górze tematów. Ważne tematy są przyklejane. Dzięki temu będą one zawsze na samej górze. :)

Kreator postu:
Jeśli chcesz napisać post wybierz przycisk ODPOWIEDZ.
W największym polu napisz treść posta. Przedstaw swój problem, podziel się opinią... Aby dodać postu do tematu, kliknij Odpowiedz. Opisane jest tu także tworzenie tematu do pierwszego posta, kreator niczym się w tym nie różni ;) Obok masz kilka obrazków, czyli emotikon (popularnie nazywane także smiles, uśmieszki). Każdy wyjadacz komunikatorów i chatów wie o co chodzi ;) Emotikony przedstawiają emocje, np. :( służy do przedstawienia smutku, gdy np. piszesz o swoim kłopocie. By wstawić ją po prostu na nią kliknij lub wpisz jej kod (np. dla :D kod będzie : D tylko bez spacji między dwukropkiem i "D"). Mogą też uatrakcyjnić post, zamiast np. pisać "!" (wykrzyknik) można użyć :!: , a przy wypisywaniu w punktach zamiast stawiać myślniki :arrow:
Pamiętaj jednak, by nie wstawiać zbyt wiele emotikonek. O wiele ładniej wygląda schludny post, np:

"Czy mógłby mi ktoś poradzić z 25 misją w Crusku :?: Nie mogę jej przejść, a jestm strasznie ciekawy następnej :( Help me :!: "

niżej post z setkami buziek, np:

"Czy mógłby mi ktoś poradzić z 25 misją w Crusku? :?: :? ::?::?::?::?::?::?::?: Nie moge jej przejść a jestem strasznie ciekaw następnej :( :( :( :( :( :( :( :( :( Help me :!: :!::!::!::!::!::!::!::!::!::!::!::!::!::!::!::!::!::!::!::!: "

Tak więc, korzystaj z nich, ale bez przesady.


Pogrubienie:
Aby pogrubić tekst wciśnij duże B (pod polem "Temat"). Po wpisaniu tekstu wpisz [/b]
np. Przykładowy, pogrubiony tekst

Kursywa:
Aby użyć kursywy, wciśnij I (pod polem "Temat"). Po wpisaniu tekstu wpisz [/i]
np. przykładowy, pochylony tekst

Podkreślenie:
Aby podkreślić tekst, wciśnij U (pod polem "Temat"). Po wpisaniu tekstu wpisz [/u]
np. przykładowy, podkreślony tekst

Jak wstawić obrazek do posta:
Kliknij na Img. Pojawi się napis
Kod:
[img]
Po nim wklej adres WWW obrazka. Na koniec wpisz
Kod:
[/img]

Wyglądać to będzie tak:
Kod:
[img]adres obrazka[/img]


Np. chcę skopiować obrazek o takim adresie:
http://stronghold.gry-onl...r/swordsmen.jpg
Kod:
[img]http://stronghold.gry-online.pl/jednostki/crusader/swordsmen.jpg[/img]

Efekt:


Jak wkleić adres URL do posta:
Jeśli chcemy dać adres WWW do posta, kliknij na ikonę URL. Pojawi się [url] . Teraz wpisujemy adres strony i końćzymy całość [/url].

[url]adres strony[/url]
Kod:
[url]www.onet.pl[/url]

Efekt:
www.onet.pl
Po dodaniu posta, każdy kto kliknie na ten link, przeniesie się na stronę :)

URL + treść:
Często widnieje tekst typu "kliknij TU, zobacz moją stronę" Jeśli też chcesz, by po kliknięciu napisu odnosiło Cię na inną stronę, to: najpierw kliknij na URL. Wsykoczy Ci oczywiście [ url ]
Najedź na tą ikonkę. Pojawia się napis: Wstaw adres: (tutaj jest pierwsza wersja, którą omówiłem przed chwilką) lub [ url=http://adres]Tekst adresu[/url]

Mamy już [ url ] Teraz usuwamy jego prawy nawias, żeby zostało [ url
Do [ url dopisujemy =adres ] , czyli skutek będzie [ url=adres ] Teraz wpisujemy treść, np. KLIKNIJ TUTAJ, NAJLEPSZA STRONA O GRACH... (wszystkie odstępy obok nawiasów kwadratowych należy usunąć)

Czyli będzie to wyglądać tak:
[url=adres strony]KLIKNIJ TUTAJ, NAJLEPSZA STRONA O GRACH...[/url]

Zrómy to na przykładzie, chcemy dać odnośnik do strony [url=www.onet.pl]

Przykład:
Kod:
[url=www.onet.pl]Onet.pl - najlepszy portal[/url]


Efekt:
Onet.pl - najlepszy portal

Kolor:
Otwórz menu Kolor i wybierz sobie dowolny kolor, weźmy np. zielony ;)

Kod:
[color=green][/color]

W przerwie między oboma znacznikami wpisz tekst, ja wpiszę "Twierdza najlepsza"

Efekt:
Twierdza najlepsza

Wielkość liter:
Ostatni z gadżecików ;) Weź menu rozmiar i wybierzs wielkość liter. Ja wezmę "Mały".

Kod:
[size=9][/size]

Wpisujemy tekst pomiędzy oboma znacznikami, ja sobie np. wpiszę "Twierdza Krzyżowiec"

Efekt:
Twierdza Krzyżowiec


Po napisaniu posta, przed dodaniem go, warto kliknąć na ikonkę Podgląd. Zobaczysz jak będzie wyglądała Twoja wiadomość. Wszystko dobrze? No, to dodajemy!

No, to wszystkie ciekawe opcje z pisania postu. Teraz jeszcze opiszmy Cytowanie i edytowanie.


Cytowanie:
Chcemy odpisać na posta. Jest on już bardzo daleko od tych nowszych, a przecież po co wszyscy mają szukać, do którego posta się odnosisz? Przy poście, w jego prawym górnym rogu jest ikonka Cytuj. Kliknij na nią.
Otwiera się edytor, gdzie jest skopiowany Twój post. Do tego jest tam cały post Twojego poprzednika. N apoczątku i końcu cytowanego posta jest [ quote] i
Oznacza to, że ten fragment będzie wzięty po dodaniu posta w ramkę, mówiącą, że to nie Twój post, tylko, że kogoś cytujesz. Chyba proste?

Mamy napisany cytat, schodzimy na sam dół, i pod cytatem odpisujemy. Resztą niczym się edytor tekstu nie rózni :)
Możesz też wziąć tylko fragment postu. W tym celu skopiuj dany fragment postu z forum, wybierz Odpowiedz, wciśnij przycisk Quote.
Pojawi nam się [ quote ] . Wpisujemy teraz tekst, na koniec wpisujemy
i już.

Oto, jak wygląda cytowany tekst:
Cytat:
Oto przykładowy, tekst, który cytuję


[color="yellow:4cd243b6eb"]Edytuj:

Jeśli czegoś zapomniałeś napisać w swoim poście, popełniłeś wielki błąd ortograficzny - jednym słowem, chcesz poprawić swój post - wciśnij przycik Edyuj. Jest on tak samo jak Cytuj, w prawym gónym rogu. postu. Otworzy się edytor tekstu. Popraw swój tekst, wybierz Wyślij i już :)

Temat zablokowany:
Czasami moderator lub administrator zablokuje temat, gdyż łamie on regulamin. Nie możesz wtedy odpisywać w tym temacie.


Użytkownicy:

W panelu Użytkownicy (obok Szukaj) jest spis wszystkich użytkowników. Są uporządkowani kolejno, w kolejności chronologicznej (data zarejstrowania na forum).


Profil:

Jeśli znudził Ci się Twój avatar lub podpis, chcesz zmienić email lub numer gadu gadu, wybierz Profil. Otworzy się ten formularz, któy znasz z rejestracji. Teraz tylko popraw co trzeba, zmień avatar, zrób nowy podpis, wybierz Zapisz. Nie musisz już czekać na żadnego e-maila. Zmiany dokonają się od razu.


Kto tu rządzi?

Są dwie grupy stróży prawa ;) Administratorzy i moderatorzy. Spróbuję te obydwie lekko scharakteryzować:
Administrator- najważniejsze osobistości na forum. Naszym tutaj szefem jest aktualnie Odyn. Taka najwyższa instancja.

Moderator- prawa ręka admina. Dzielnie pilnujemy porządku, ale jesteśmy też mili i chętnie pomożemy.

przemusio - 31 Sierpień 10, 12:26

Crux napisał/a:
Np. chcę skopiować obrazek o takim adresie:
http://stronghold.ovh.org...r/swordsmen.jpg
Kod


Efekt:


Nie działa obrazek :P

Bardzo fajny opis. Może Odyn przeniesie to do ,,heralda".

Co do cytowania :
Jest tzw. cytowanie selektywne i całego postu, których nie opisałeś.
Cytowanie selektywne polega na cytowaniu zaznaczonego textu. [" ,w dymku, ]
Cytowanie całego postu to po prostu ... no właśnie. ;) [ >> Cytuj ]


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group