StrongholdNet - forum graczy Stronghold
Największe polskie forum o grach z serii Stronghold.

Internet i komputery - Programowanie :)

DarnokOk - 25 Czerwiec 10, 14:48
Temat postu: Programowanie :)
Tutaj każdy kto programuje/programował w językach, ma/miał programy do robienia gier, może się wypowiedzieć, pomóc komuś gdy ma problemy itp.
Ja chce zacząć od tego by niedoświadczeni programiści (tacy jak ja :-P ) zaczynali swoją zabawę w programie Game Maker (jak wpiszecie w googlach to powinno wam wyjść) który pozwala na robienie gier z tz. klocków i jednocześnie pozwala na pisanie w języku GML*.
Wchodźcie na stronkę STRONA w której są zamieszczone tutoriale, przykłady etc.


*GML=Game Maker Language

P.S. Od razu mówie że nie jestem profesjonalistą (patrz u góry) więc nie proście mnie o żadne gry gdyż są to zwykłe minigierki :-)

P.S.2. Jeżeli ten temat nie wypali można go wyrzucić do kosza ;-)

PitaKura - 25 Czerwiec 10, 16:21

Wiesz... określenie tego do programowania jest jak powiedzenie że gruszka to warzywo :P
Programowanie zaczyna sie od podstawowego i dość prostego języka jakim jest Pascal :P
http://turbopascal.helion.pl/
http://turbopascal.skryptoteka.pl/

Odyn - 25 Czerwiec 10, 20:58

Z tego co widziałem, sam GML jest bardzo podobny do C++ i pisanie w nim jak najbardziej można uznać za programowanie. Nie wiem natomiast jak w praktyce wygląda tworzenie gier w programie GM... Sądząc po screenach i poście DarnokOk'a nie koniecznie musi to być związane z własnoręcznym pisaniem algorytmów :P

PitaKura, jeśli chce się programować aplikacje, to faktycznie dobrze jest zacząć od Pascala. Ale wcale nie jest on potrzebny do nauki PHP, ASP czy Javy ;)

PitaKura - 25 Czerwiec 10, 23:32

Odyn napisał/a:
PitaKura, jeśli chce się programować aplikacje, to faktycznie dobrze jest zacząć od Pascala. Ale wcale nie jest on potrzebny do nauki PHP, ASP czy Javy


Ale jak najbardziej wskazany.

Majsin - 26 Czerwiec 10, 11:59