StrongholdNet - forum graczy Stronghold
Największe polskie forum o grach z serii Stronghold.

Internet i komputery - Programowanie :)

DarnokOk - 25 Czerwiec 10, 14:48
Temat postu: Programowanie :)
Tutaj każdy kto programuje/programował w językach, ma/miał programy do robienia gier, może się wypowiedzieć, pomóc komuś gdy ma problemy itp.
Ja chce zacząć od tego by niedoświadczeni programiści (tacy jak ja :-P ) zaczynali swoją zabawę w programie Game Maker (jak wpiszecie w googlach to powinno wam wyjść) który pozwala na robienie gier z tz. klocków i jednocześnie pozwala na pisanie w języku GML*.
Wchodźcie na stronkę STRONA w której są zamieszczone tutoriale, przykłady etc.


*GML=Game Maker Language

P.S. Od razu mówie że nie jestem profesjonalistą (patrz u góry) więc nie proście mnie o żadne gry gdyż są to zwykłe minigierki :-)

P.S.2. Jeżeli ten temat nie wypali można go wyrzucić do kosza ;-)

PitaKura - 25 Czerwiec 10, 16:21

Wiesz... określenie tego do programowania jest jak powiedzenie że gruszka to warzywo :P
Programowanie zaczyna sie od podstawowego i dość prostego języka jakim jest Pascal :P
http://turbopascal.helion.pl/
http://turbopascal.skryptoteka.pl/

Odyn - 25 Czerwiec 10, 20:58

Z tego co widziałem, sam GML jest bardzo podobny do C++ i pisanie w nim jak najbardziej można uznać za programowanie. Nie wiem natomiast jak w praktyce wygląda tworzenie gier w programie GM... Sądząc po screenach i poście DarnokOk'a nie koniecznie musi to być związane z własnoręcznym pisaniem algorytmów :P

PitaKura, jeśli chce się programować aplikacje, to faktycznie dobrze jest zacząć od Pascala. Ale wcale nie jest on potrzebny do nauki PHP, ASP czy Javy ;)

PitaKura - 25 Czerwiec 10, 23:32

Odyn napisał/a:
PitaKura, jeśli chce się programować aplikacje, to faktycznie dobrze jest zacząć od Pascala. Ale wcale nie jest on potrzebny do nauki PHP, ASP czy Javy


Ale jak najbardziej wskazany.

Majsin - 26 Czerwiec 10, 11:59

Mnie natomiast ciekawi jakiem programem można by przerobić twierdze. Wie może ktoś?
przemo53 - 26 Czerwiec 10, 13:16

Ale w jakim sensie same jednostki i budynki czy coś więcej??
DarnokOk - 26 Czerwiec 10, 20:14

Odyn napisał/a:
Z tego co widziałem, sam GML jest bardzo podobny do C++ i pisanie w nim jak najbardziej można uznać za programowanie. Nie wiem natomiast jak w praktyce wygląda tworzenie gier w programie GM... Sądząc po screenach i poście DarnokOk'a nie koniecznie musi to być związane z własnoręcznym pisaniem algorytmów :P (...)


Ale jednak uwierz że teraz zacząłem się bawić w pisanie algorytmów sprawdzając co zrobią w mojej grze ( często wychodzi że ,,gra" ma błąd i mnie wyrzuca do programu ;) )

EDIT:

Do PityKury:

Ok spróbuję też z tym paskalem, słyszałem też o nim kiedyś ;)

PitaKura - 28 Czerwiec 10, 10:14

Majsin napisał/a:
Mnie natomiast ciekawi jakiem programem można by przerobić twierdze. Wie może ktoś?


3D MAX - budynki, tekstury itd.
Gra jest zaprogramowana najpewniej w C++, więc aby ją edytować należy go znać :P

Majsin - 28 Czerwiec 10, 12:54

przemo53 napisał/a:
Ale w jakim sensie same jednostki i budynki czy coś więcej??


Przeciwników komputerowych :P

PitaKura napisał/a:
Gra jest zaprogramowana najpewniej w C++, więc aby ją edytować należy go znać :P


Aż tak to na C++ na pewno się nie znam.

Odyn - 28 Czerwiec 10, 20:02

Majsin napisał/a:
przemo53 napisał/a:
Ale w jakim sensie same jednostki i budynki czy coś więcej??

Przeciwników komputerowych :P

Przeciwników możesz przerobić bez znajomości programowania. Co prawda tylko sposób w jaki będzie wyglądać ich zamek i ekonomia, a nie algorytmy i sztuczną inteligencję, ale i tak możesz spróbować.
http://stronghold.gry-onl...p?id=modutil_sc

Alexander I - 29 Czerwiec 10, 09:46

Odyn używałeś już tego bo nie mogę zapisać robię zamki F1 zapisuję ale mojego zamku nie ma w folderze villages. Proszę o szybką pomoc

Z góry thx

Majsin - 29 Czerwiec 10, 19:05

Odyn program jest dobry i trochę się nim bawiłem, jednak nie potrafię tak przerobić komputera, żeby np.: szczur robił farmy chmielu i sera. Aby produkował kuszników i obstawiał nimi wieże w znacznej ilości. Aby atakował rzadziej a znaczniejszymi siłami i innymi jednostkami, itd. Myślę, że takie rzeczy można przerobić tylko poprawiając kod jednostek.
Trochę na programowaniu się znam, ale na pewno nie na tyle, aby przerobić kod twierdzy.

Odyn - 29 Czerwiec 10, 19:51

Tego typu pytania zadawajcie w tym temacie:
http://strongholdnet.gry-...p?t=883&start=0

Ja z AIV Edytora nie korzystałem, więc nie mam jak pomóc.

ponceriusz - 30 Czerwiec 10, 17:53

Alexander I napisał/a:
Odyn używałeś już tego bo nie mogę zapisać robię zamki F1 zapisuję ale mojego zamku nie ma w folderze villages. Proszę o szybką pomoc

Musisz wypakować zawartość winrara do jakiegoś folderu.

Alexander I - 30 Czerwiec 10, 22:09

Dzięki ale już sobie poradziłem.

Ps. problem był też po wypakowaniu po prostu musiałem zmienić Bo te pliki były "Tylko do odczytu"


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group