|
StrongholdNet - forum graczy Stronghold Największe polskie forum o grach z serii Stronghold. |
|
Seria Stronghold - Ogólnie - Co byście chcieli dodać lub zmienić w Stronghold?
SirKirkor - 1 Styczeń 14, 19:08
To akcja rozgrywala sie w brytanii? Tyle lat w twierdze 1 nie gralem, ze zaluje, bo jak byla szansa aby ja znalezc to nie szukalem bo sobie mysle a tam strategia w kit teraz mam empire earth i warcrafta. Dzis juz mojego warchesta nie znajde. Musze po allegro pobuszowac w celu kupna warchesta w db. Stanie.
Siwy - 1 Styczeń 14, 20:22
No zasadniczo akcja kampanii rozgrywa się w Brytanii . Ogólnie możnaby przyjąć, że to Europa Północna po krajobrazie, ale i tam Arabów raczej w średniowieczu raczej się nie spotykało.
EmperorSobieski - 1 Styczeń 14, 20:27
Twierdza 1 była pierwszą grą z serii. Ludzie gdy w nią grali uczyli się dopiero używać eurpejskich jednostek. Dodatkowe jednostki nie były potrzebne wtedy. W Twierdzy 3 przydałby się obóz najmników i m.in bersekerzy.
Lutel - 1 Styczeń 14, 22:57
Siwy napisał/a: | No zasadniczo akcja kampanii rozgrywa się w Brytanii . Ogólnie możnaby przyjąć, że to Europa Północna po krajobrazie, ale i tam Arabów raczej w średniowieczu raczej się nie spotykało. |
UWAGA CIEKAWOSTKA - niemiecka wersja Twierdzy ma mapę Niemiec w kampanii militarnej .
Siwy - 2 Styczeń 14, 12:22
Lol naprawdę . Bez sensu.
Maciek - 2 Styczeń 14, 13:17
Szkoda, że w PL wersji nie dodali polskiej mapy . "Choć kraj jest zgubiony, być może ten samotny cypel stanie się miejscem, z którego będziesz mógł wyruszyć i pomścić śmierć ojca" - Oczywiście mowa o Helu, a nie o Kornwalii xd
SirKirkor - 2 Styczeń 14, 14:42
Nie obrazaj Helu! Mieszkam miejscowosc od wladyslawowa ;p gralrm dzis w sh2 na kingmaker bo nie mam neta i zauwazylem, ze bronie sie jak malo kto, a ataku zadnego nie potrafie przeprowadzic, znaczy pokonam wrogow, ale moja taktyka nie ma ani reki ani nogi. Pierw lucznicy, oslona(berserkerzy), machiny, a potem ew. Knechci, kilka rycerzy jesli bers. Nie wystarcza ;p Nie wiem jak wam, ale mi to nie wystarcza i mysle, ze na multi pojechano by mnie odrazu.
DarnokOk - 24 Styczeń 14, 22:43
No to może ja też się wypowiem,
W crusaderze kampanię fabularną.
Do jedynki i crusadera:
-oprócz głodu jeszcze zaspokajać pragnienie kmieci, browary przecież nie są obowiązkowe,
-kradzież surowców (!) od innych władców,
-bardziej rozbudowaną dyplomację (i w ogóle jakąś w 1) np. wybory między misjami, tak jak może czy nie sprzymierzyć się z wieprzem, nie zaatakować go frontalnie albo lepiej przekupić strażników by otworzyli bramę lub zadźgali władcę (!) i wiele zakończeń całej gry, tak z 32 xD,
-żeby złoto, surowce, wojsko przechodziło z misji na misję (I byłyby trudniejsze)
-może wielką mapę świata/europy/azji/afryki/bliskiego wschodu, na której możesz decydować o swoich przedsięwzięciach (ale się z tego trochę turówka robi, choć tak w stylu Mount & Blade)
-większe mapy starć, jak np. 1000x1000 kratek, rozumiem że dawniej by nie uciągnęły komputery takiej wielkości, ale w extreme już można to było dodać ;p
-nawet dowolną wielkość map ustalaną w edytorze, tak samo dowolny limit jednostek wtedy to by już zależało tylko od twórcy. Już widzę tych zapaleńców odtwarzających prawdziwe starcia w skali 1:1 i ładujące się te mapy wieki
-oprócz "bloków", skrypty w edytorze!
Tyle mi do głowy przychodzi. Wiem że większość to Sci-Fi w tamtych czasach, ale teraz czemu nie. Oj, gdyby tylko dawniej gry też były tak łatwo modowalne jak są dziś, wtedy naprawdę twierdza by była wieczna! Silnik wg. mnie idealny do realizacji wielu pomysłów, choćby całej gry w kosmosie ;D
komiks42 - 3 Maj 14, 08:10
Możliwość stawiania wojsk w edytorze tak jak lwy (przytrzymujesz).
psychiczny - 4 Lipiec 14, 22:47
sh1 - wiecej jednostek np. topornik, lekki kawalerzysta. mieszanki przedmiotów - łuk + metalowa zbroja - spowalnia łucznika ale zwiększa wytrzymałości, więcej budynków(przynajmniej takich które by się zmieniały wyglądem), dłuższa kampania i trudniejsze zdobycie zamku wilka, mosty, więcej przedmiotów w edytorze, najemnicy(nie tacy arabscy xd)
shc - wiecej jednostek, wiecej budynkow, wiecej przeciwnikow, kampania fabularna, wiecej przedmiotow w edytorze.
DarnokOk - 4 Listopad 16, 00:15
Kod: | [30.10.16, 22:25:04] kapifili: Chyba WSZYSCY fani Twierdzy chcieliby remastera jedynki na starym silniku. Nwm dlaczego nie podjęto w tym kierunku żadnych kroków. :
[31.10.16, 00:38:02] DarnokOk: Obawiam się, że to by nic nie zmieniło. Wystarczy spojrzeć na Heroes 3 HD. (Pomijając fakt, że ta wersja nie ma dodatków.) SH to ładny pixelart, więc remaster nie jest konieczny - chyba jedyna rzecz mogąca zawojować to nowa część 3D w rzucie izometrycznym, takie 2,5D. (zablokowana kamera)
[31.10.16, 00:39:09] DarnokOk: +ja bym nie kupował drugi raz tego samego, w rtsach nie o grafikę chodzi.
[31.10.16, 14:00:24] DarnokOk: No i tak mnie naszła teraz myśl - czasem niestety trzeba porzucić markę i zacząć tworzyć nową.
[02.11.16 21:07] Bordinio: To nie chodzi o zwykłą wersję remastered. Powinni dodać sporo nowych rzeczy, funkcji w taki sposób, by czuć pewne powiązanie, ale by gra była w sumie świeża.
[03.11.16 21:36] kapifili: @Bordinio, właśnie o to mi chodziło. Przecież w jedynce mogłoby być jeszcze tyle nowości i usprawnień. Dodany tryb skirimish. Nie będę nawet wymieniał co mogliby dodać. Jednak według mnie Firefly już nigdy nie stworzy świetnej Twierdzy na nowym silniku. Wg mnie jest to po prostu niemożliwe. Jedyne wyjście to odnowienie jedynki na starym silniku. Takie jest moje zdanie. ;) |
To chyba w miarę dobry temat do kontynuacji.
Widzę, że trochę poniosła mnie wtedy wyobraźnia z tymi pomysłami i większość praktycznie nie da się zrealizować z braku czasu i pieniędzy. XD Ale odniosę się z ciekawości do nich i wytłumaczę sobie z 2014 roku dlaczego to jest głupie.
"oprócz głodu jeszcze zaspokajać pragnienie kmieci, browary przecież nie są obowiązkowe"
Mamy już browary jako osobny mnożnik popularności - po co więc to komplikować i psuć. Dodatkowo w średniowieczu ludzie raczej nie pili nic więcej niż wody, jakiegoś soczku (były?), piwa i wina.
"kradzież surowców (!) od innych władców"
To jest w miarę ciekawe i zaimplementowane w dobry sposób mogłoby zrodzić nowe lepsze strategie.
Problem z tym, że jest to ciężko dobrze zaimplementować - złodziei w SH2 doświadczeni gracze łatwo wykryją - tak mi się wydaje; nie grałem. A jeśliby działali oni na zasadzie % szans na kradzież, to - jak ze wszystkim co opiera się na RNG - byłoby to nie fair.
"bardziej rozbudowaną dyplomację (i w ogóle jakąś w 1) np. wybory między misjami, tak jak może czy nie sprzymierzyć się z wieprzem, nie zaatakować go frontalnie albo lepiej przekupić strażników by otworzyli bramę lub zadźgali władcę (!) i wiele zakończeń całej gry, tak z 32 xD"
Sprzymierzyć się z Wieprzem... przemilczę. XD
Otworzenie bramy mogłoby być ciekawe - ot, taki bonus na początku misji, by ją ułatwić. Ale skoro kosztowałaby ona złoto, to to musiałoby jakoś być zapisywane - skłania więc to nas do trzech dróg;
-złoto przechodzi miedzy misjami (bez sensu - są misje, gdzie można złota zarobić do końca gry)
-gra bardziej przypomina Total Wara - to by też średnio działało. Twierdza to nie ten typ gry. Jeślibyśmy zwlekali z atakiem wroga, to ten by nas musiał zaatakować. Czy mapy byłyby wtedy dobierane, czy atakowałby nasz zamek w danym miejscu, który wybudowaliśmy w innej misji?
-nie kosztowałoby to złota - po prostu atakowalibyśmy mniejszymi siłami - za karę, za otwarcie bramy i ułatwienie. To jest ciekawe rozwiązanie, ale ciężko je zbalansować.
32 zakończenia... To była chyba próba żartu; tu fabuła jest zbyt prosta i nie wiem jak miałoby wyglądać alternatywne zakończenie, a co dopiero 30 kolejnych.
"żeby złoto, surowce, wojsko przechodziło z misji na misję (I byłyby trudniejsze)"
Wyjaśnione wyżej. Musiałyby chyba wszystkie misje być na czas, żeby zapobiec zarobkowi bez końca.
"może wielką mapę świata/europy/azji/afryki/bliskiego wschodu, na której możesz decydować o swoich przedsięwzięciach (ale się z tego trochę turówka robi, choć tak w stylu Mount & Blade)"
No właśnie! W nawiasie wytłumaczyłem sobie już 2 lata temu czemu to nie pasuje do Twierdzy.
Taki spin-off byłby jednakże ciekawy. Grałbym chętnie, jeślibym mógł budować zamki kratka po kratce, które mogłyby zostać zaatakowane w każdej chwili - ale obrona byłaby dosyć prosta z obecnym limitem jednostek i AI. Mamy jednakże Kingdoms.
"większe mapy starć, jak np. 1000x1000 kratek, rozumiem że dawniej by nie uciągnęły komputery takiej wielkości, ale w extreme już można to było dodać ;p"
O ile silnik na to pozwala - to byłaby bardzo dobra zmiana.
"nawet dowolną wielkość map ustalaną w edytorze, tak samo dowolny limit jednostek wtedy to by już zależało tylko od twórcy. Już widzę tych zapaleńców odtwarzających prawdziwe starcia w skali 1:1 i ładujące się te mapy wieki"
Jeśli silnik pozwalałby na dowolną wielkość map, w co wątpię (Chciało im się bawić w dynamiczną alokację?), to wtedy takie rozwiązanie nie zaszkodziłoby, a mogłoby bardzo grę ożywić.
"oprócz "bloków", skrypty w edytorze!"
I tu jest problem. XD To musiałby być chyba język lua, albo ich własny, ale bardzo rygorystyczny. Nigdy czegoś takiego nie robiłem, ale wydaję mi się, że nie jest to proste w implementacji.
A teraz jak chodzi o nowe zmiany do remastera, to na myśl póki co przychodzi mi możliwość doboru zbroi i broni. Np. kusznicy bez zbroi byliby ciekawi.
Oczywiście wymagałoby to mnóstwa testów balansu, więc w praktyce prościej byłoby po prostu dodać nowe jednostki.
Miałem więcej pomysłów, ale wyparowały. Jak mi się jakieś przypomną, to napiszę.
Erek - 5 Listopad 16, 21:22
Nowa kampania z nową fabułą i postaciami, do tego nowe mapy oczywiście, jakieś nowe budynki, jednostki i Firefly Studios ma mnie jak w garści siedzącego przez kolejne parę godzin przy ich produkcji. Tylko tyle, a może i aż tyle wystarcza do szczęścia.
Tryb Skirmish wciągnąłby mnie na dodatkowe kilkanaście jak nie kilkadziesiąt godzin
P.S. Właśnie przechodzę jedynkę na bardzo trudnym jakiś 2365245134 raz. Po 10 misji jestem
|
|