|
StrongholdNet - forum graczy Stronghold Największe polskie forum o grach z serii Stronghold. |
|
Stronghold Crusader, Warchest i Extreme - [poradnik] Porady gospodarcze dla początkujących
jankes1124 - 2 Lipiec 09, 09:15
Dzięki... Błogosławieństwo zależy od liczebności populacji... A za kapliczki nic nie ma?
P.S. Fajny avatar T-Rex
T-Rex - 2 Lipiec 09, 12:22
Nie ma.
Bordinio - 2 Lipiec 09, 17:58
Tzn. kapliczki to szybki sposób na zwiększenie ilości księży, a co za tym idzie również i ilości pobłogosławionych. Im więcej pobłogosławionych tym chyba więcej reputacji z tego idzie.
Winged Hussar - 20 Lipiec 09, 17:29
Tak najwięcej repy za wiarę to chyba +11
Hmm a co do podatków- wole mieć podatki na -4/-6 a za to rzeczy przygnębiające mając kamieniołomy/kopalnie żelaza oraz produkcje chlebka ;] Chleb kamień oraz żelazo sprzedaje co jest bardziej efektywne jak dla mnie od podatków.
thompson - 21 Lipiec 09, 18:24
ja zawsze robie tak ze stawiam wszystko na ile mapa pozwoli, czyli tyle kamieniolomow, kopalni zelaza czy farm na ile jest miejsca, oczywiscie we wlasciwych proporcjach, potem szybciutko sie sprzedaje i podatki niepotrzebne.
jankes1124 - 21 Lipiec 09, 20:19
A gdybyś sprzedawał i ciągnął podatki? Pomyśl... 200% złota.
DonKamillo - 3 Sierpień 09, 10:12
thompson napisał/a: | ja zawsze robie tak ze stawiam wszystko na ile mapa pozwoli, czyli tyle kamieniolomow, kopalni zelaza czy farm na ile jest miejsca, oczywiscie we wlasciwych proporcjach, potem szybciutko sie sprzedaje i podatki niepotrzebne. |
Potrzebne. Wtedy gdy przeciwnik zrobi i surowce i pdoatki ma duzo wiecej zlota. (multiplayer)
jankes1124 - 3 Sierpień 09, 10:45
To jest racją... Można jeszcze z żelaza produkować broń i sprzedawać... Też się opłaca...
T-Rex - 3 Sierpień 09, 17:01
W singlu często zysk ze sprzedaży przewyższa zysk z podatków, bo boty różnie szybko atakują i nie ma czasu uzbierać porządnej populacji (jak na multi), żeby mieć z podatku dobre dochody, więc myślę, że to trochę względne dla single. Dla multi podatki to oczywiście obowiązek.
Z tymi rzeczami przygnębiającymi Winged Hussar, to jest trochę śliska sprawa ( x% więcej produkcji musi dać więcej niż zysk z podatków, które ten minus wyrównują + koszty szubienic itp.).
W singlu w sumie można to robić, na multi nigdy (do 25% słabsze wojsko + to, że ten zysk nie jest lepszy od podatków).
Poettoo07 - 18 Sierpień 09, 10:48
Domyślnie, oczywiście łatwo powiedzieć, iż to jest lepsze lub to jest lepsze, najwięcej do gadania ma tak na prawdę mapa na której gramy. O ile masz dużo miejsca w oazach, i w stosunkowo niewielkich odległościach od zamku spore ilości surowców (kamień, żelazo) to podatek na -6 jest wystarczającym dochodem, główną siłą jest wtedy spory nadmiar towarów, który sprzedajemy z dużym zyskiem. ALE: coby nie było tak kolorowo, im więcej robotników w kamieniołomach, tym większe spożycie żywności, (potrzebujesz więcej oaz), więc i podatek na -6 będzie przynosił większe zyski (klasyczna zasada, im więcej ludzi zatrudnionych tym więcej ludzi odprowadza podatek, co równa się z większymi zyskami z podatków)
Koniec końców, w NORMALNYCH warunkach, sprzedaż towarów jest znacznie efektywniejszym sposobem zdobywania złota, niż podatki. Lecz kto mając możliwość, nie zrobi wszystkiego by zapewnić sobie maksymalny możliwy dochód?
T-Rex - 19 Sierpień 09, 06:03
Nie bardzo wiem, jak rozumieć Twoje podsumowanie Poettoo07,
Poettoo07 napisał/a: | Koniec końców, w NORMALNYCH warunkach, sprzedaż towarów jest znacznie efektywniejszym sposobem zdobywania złota, niż podatki. Lecz kto mając możliwość, nie zrobi wszystkiego by zapewnić sobie maksymalny możliwy dochód? | - dlatego jeszcze raz piszę, że na MULTI zysk ze sprzedaży NIGDY nie jest większy od zysku z podatków, o ile zadba się o dobry przyrost populacji ( może za wyjątkiem jakiejś mapy, gdzie jest masa zieleni, kamienia itp.)
Jeżeli chodziło Ci o te "normalne" warunki w SINGLE - to ok, zgadzam się.
|
|