|
StrongholdNet - forum graczy Stronghold Największe polskie forum o grach z serii Stronghold. |
|
Stronghold 2 - [jednostki] Rycerze-porażka twórców gry
ponceriusz - 23 Czerwiec 09, 21:10
Trochę wiem o łukach i wiem, że najlepsze łuki są skuteczne w zasięgu 500m, a dostrzelą jak ktoś dobrze umię z 700m. Strzały z angielskich łuków rzadko odbijają się od zbroi, najczęściej ją przebijają. W twierdzach przesadzili z celnością, obrażenia i zasięg są za małe.
xSoNyx - 24 Czerwiec 09, 07:26
ALe przeciez ZOBACZCIE JAKA JEST MAPA gra została przdstawiona w innej skali jak by lucznicy mieli taki zasieg to mogli by strzelac od naszego zamku do zamku np: wilka xD a to spory kawalek dlatego tworcy postanowili ze lucznicy maja taki zasieg jaki maja:P
Maciek - 24 Czerwiec 09, 07:55
O lol przestańcie dyskusje o łucznikach. Mnie też coś takiego by wku******. Ide sto Rycerzy 20 katapult a jestem już 500m przed zamkiem wroga i mi już wystrzelali wszystkich:(.
Siwy - 25 Czerwiec 09, 13:16
IMO w grze dośc dobrze odwzorowali zasięg łuczników. Poza tym w Twierdzy łucznicy nie mają longbow'ów więc zanim trafią między blachy to trochę minie, a że gra działa na zasadzie punktów życia to walą aż zabiją, chociaż w rzeczywistości mogliby już posłać kilka śmiertelnych strzałów pomiędzy blachy zbroi. Co do celności. Musieli zrobić celnych łuczników, bo:
a) taki średniowieczny łucznik całe zycie strzela z łuku więc chyba ma wprawę xD
b) bardziej istotne - gracz by się wkurzał gdyby jeden wrogi łucznik stał i naszych 20 nie mogłoby w niego trafić.
Zresztą łucznicy dostrzeliwali na max. 350m. Oczywiście z wieży zasięg łuku wzrastał, ale na więcej niż 500m. nie wystrzelono pewnie strzały. Poza tym na odległość 300m. łucznik strzelał praktycznie na ślepo, bo widział co najwyżej tyle, że mógł stwierdzić, że to wróg, ale dokładnie wycelować... Wydaje mi się, że było bardzo ciężko.
Tak więc IMHO Firefly Studios dośc wiarygodnie dostosował zasięg łuczników. Nie jestem historykiem, a to tylko takie moje rozwody nt. zasięgu średniowiecznego łuku
[ Dodano: 2009-06-25, 14:17 ]
Proponuję zmienić nazwę tematu na coś w stylu "Realistyczność jednostek w Twierdzy 2", bo jest tutaj dyskusja nie tylko o rycerzach
ponceriusz - 25 Czerwiec 09, 13:39
Chyba nie da się zmienic nazwy tematu, przynajmniej ja nie umiem lub nie mogę.
Kokoju - 25 Czerwiec 09, 14:58
Więc chyba przeważyliśmy tą pseudoteorię trhompsona
Cytat: | Np. kiedyś łucznicy ostrzeliwali wrogie oddziały z kilometrowych odległości, natomiast w twierdzy zasięg łucznika kończy się...? chyba po 20 metrach! |
To moze zróbmy temat o jednostkach ;p
ponceriusz - 25 Czerwiec 09, 18:23
No to taki zrób, ja nie chce zbierać op***szu za niesłuszny temat i nabijanie postów.
Lord Smerf - 28 Czerwiec 09, 11:36
Rycerze są jak najbardziej na miejscu w tej grze, kosztują swoje, ale w zamian otrzymujemy po prostu jednostkę lepiej wyszkoloną od innych. Bardzo podoba mi się to, że rycerze mogą wsiadać i zsiadać z konia, są dzięki temu przydatni do zabijania lorda.
Co do łuczników , gdyby mieli taki gigantyczny zasięg, nie opłacałoby się tworzyć innych jednostek, które i tak zginęłyby od strzał z łuków.
olkowiec23 - 18 Sierpień 09, 17:25 Temat postu: .. Ciężko powiedzieć, ponieważ z jednej strony to dobrze bo są bardzo wytrzymali i odpodni na odstrzały, a z drugiej zaś strony są niestety bardzo drodzy
Kokoju - 18 Sierpień 09, 23:40
No widzisz, w średniowieczu rycerze byli bardzo wytrzymali, i żadna piecvhota nie mogła się z nimi równać. Ale kosztowali dużo, w końcu to byli wyszkoleni, zaprawieni w boju szlachcice.
Przemas lr - 19 Sierpień 09, 07:54
Porażką to oni nie byli, byli najpotężniejszymi wojskami na świecie.
Lord Smerf - 22 Sierpień 09, 18:13
Chodzi o danie im wielkiej siły w SH2. Nie chodzi o porażkę przez utworzenie rycerstwa w realnym świecie.
Prescot - 23 Sierpień 09, 22:35
Cytat: | W twierdzach przesadzili z celnością, obrażenia i zasięg są za małe. |
Gdyby postąpili realnie to żeby nadać im taki zasięg można byłoby strzelać z jednego końca mapy na drugi, a mapy jedynie w SH2 to tego by się nadawały ale tam łuk to kusza i wszystko jest kwadratowe.
Rycerz w średniowieczu to jednostka w zasadzie nieregularna i niezbyt liczna w armii, tzn jeśli chodzi o armię kraju to stanowili dużą siłę, była to elita więc w SH2 prawidłowo że są mocni.
DonKamillo - 24 Sierpień 09, 22:44
W końcu jakoś musieli odznaczyć kmiecia w szmacie na ciele od wielkiego chłopa zakutego w żelastwo... musieli być mocni.
Lord Twierdza - 5 Wrzesień 09, 13:26
Właśnie przeciż ten rycerz musi być mocny po to go stworzyli. Gdyby niebył tak mocny to by go nie tworzyli bo jest przecierz Knechta. Wkońcu musi być od niego mocniejszy. I w koncu ktoś musi doruwnywać swemu panu czyli Lordowi.
|
|