|
StrongholdNet - forum graczy Stronghold Największe polskie forum o grach z serii Stronghold. |
 |
Edytor map - Mapy By Didek
Hunter - 24 Styczeń 11, 09:41
Ale na początek, Siwy, lepiej zacząć od mniejszych rozmiarów.
Siwy napisał/a: | Hmmm... Niby dlaczego ? Właśnie moim zdaniem kampanie powinny być jako inwazje. |
Siwy, przecież w Crusku nie pisze "Inwazja", tylko "Losowy scenariusz". Pomyliło ci się chyba z SH
Siwy - 24 Styczeń 11, 16:17
Dobra, myślałem, że losowy scenariusz to jest potyczka ;P. Co do rozmiaru mapy, uważam, że mógłby spokojnie już zacząć robić 300x300... Na mapce wielkości 200x200 nie da się wrecz grać, bo jest za mała ;P.
Artut97 - 24 Styczeń 11, 16:28
To jest właśnie głupie 200x200 taka mała, a 300x300 już duża.
Hunter - 24 Styczeń 11, 18:37
Ale nadaje się na takie "mniejsze misje", np. grupa banitów atakuje konwój albo grupa rycerzy eliminuje rozsianych po lesie banitów. Nie trzeba jej od razu skreślać Ale piszmy już na temat mapek Didka.
Didek - 24 Styczeń 11, 22:28
Szykujcie się na prU mapkę pracuję nad nią juz 2 dni
przwdiduję skończenie jutro lub w środę
Nowa MAPA !
Jesteś dowódcą sił zbrojnych podczas krucjaty.
Jednak twoje wojsko wpadło w pułapkę i musiałeś uciekać
twoi zwiadowcy donieśli Ci o pięknej krainie świetnej do obrony przed ścigającymi was
arabami.Niedługo po osadzeniu się w dolnie dostałeś rozkazy od króla :
Cel :
-Zgromadz 700 chlebów na wyżywienie armii
- Odeprzyj arabów
http://www.megaupload.com/?d=VC2BPW6Z
przemusio - 25 Styczeń 11, 18:21
Minusy :
- Nierealnie wyglądają wodospady(na żółto)
- Mało urozmaiceń przy zboczach góry(żółto-czerwone)
- Za dużo zielonych kaktusów
- Nierealnie dużo lwów
- cisza, cisza a tu nagle BUM, kupa żołnierzy, z reguły są jacyś zwiadowcy etc.
Didek - 25 Styczeń 11, 18:27
przemusio napisał/a: | - Za dużo zielonych kaktusów |
A mają być czerwone?
Cytat: | - Nierealnie dużo lwów |
chyba mało... te lwy chodziły stadami , a nie po 3,4
przemusio napisał/a: | - cisza, cisza a tu nagle BUM, kupa żołnierzy, z reguły są jacyś zwiadowcy etc. |
Przecież wiedzą gdzie jesteś więc nie mają potrzeby wysyłania zwiadowców
,a druga opcja jest taka ,że ich dowódca jest słabym strategiem ...
Siwy - 25 Styczeń 11, 19:35
Ja powiem tak:
- Po pierwsze - nazywaj jakoś te mapki, czy coś... Nazwa "Misja" nie jest zbyt oryginalna, czy wyróżniająca się. Poza tym, proponowałbym odprawę napisac także w mapie, a nie tylko na forum .
- Co do kaktusów - faktycznie trochę ich za dużo, myślę, że jak już to lepiej by to wyglądało jakby rosły takimi bardziej kupami, aniżeli tak jak teraz - idealnie co 10m (tak na oko xD). Tyczy się to także innych krzaczorów.
- Masz trochę pustych miejsce, co zresztą zrozumiałe, jednak nie wiem dlaczego góę z kamieniem i żelazem, albo te ruiny wieży upchałeś tak na samej górze mapki, że aż je ucina... Mógłbyś je zrobić trochę niżej i uzupełnić trochę te puste miejsca, któe mimo wszystko musza być, żeby nie było za duża nasrane.
Ogólnie mapa całkiem w porządku, jednak te krzaczki i kaktusy trochę rażą ;P. Co do uwagi Przemusia nt. lwów, moim zdaniem jest jak najbardziej ok, nie wydaje mi się, aby było ich za dużo . Brakuje natomiast chociaż stadka antylop.
Warlike - 25 Styczeń 11, 21:49
Co do kaktusów... Kiedyś czytałem, że kaktusy występują tylko w Amerykach, no i jeszcze jeden rodzaj w Afryce... Okazuje się, że to prawda i te miłe roślinki w SHC to totalna pomyłka twórców gry ...
Mapa występowania kaktusów
To taki drobny offtop, ale nie mogłem się powstrzymać .
przemusio - 25 Styczeń 11, 21:51
Warlike, też widziałem ten program. Było to coś o kanionie Kolorado, a stacja NGC Dzięki za przypomnienie.
Didek - 25 Styczeń 11, 23:48
Co oznacza ,że mam nie używać Kaktusów ?
Bordinio - 28 Styczeń 11, 14:57
Mapa jest całkiem całkiem. Wyżyny są dość dobrze zrobione, ale trochę na nich monotonnie. To samo tyczy się podłoża. Miejscami jest zróżnicowane, ale przeważają kawałki albo samej ziemi, albo ziemi z kamieniami. Powinieneś to jakoś bardziej ze sobą wymieszać. Jeśli chodzi o kaktusy to wg mnie jest ich na mapie za dużo. Efekt psują też powtarzające się ich formy w bliskim sąsiedztwie. Gdzieniegdzie trawka wygląda trochę kwadratowo, ale jest nieźle.
Jak Przemusio zauważył, wodospady są trochę dziwne. Najlepiej jest robić początek wodospadu przy spadku i otoczyć kamieniami. Wtedy wygląda to ładnie bo sprawia wrażenie, że z pomiędzy skał wybija źródło i widać pianę. [ To tylko moja opinia ]
Trochę mi brakowało mięsa podczas oszczędzania chleba. [ Chatka była, ale mięska już nie ]
Na mapce jest kilka naprawdę pustych i "smutnych" miejsc. Można by to jakoś lepiej zorganizować Nie podobało mi się też miejsce, w którym są ruiny. Podwyższenie brzydko ukazało pozostałości na ziemi po innej wieży i dodatkowo je "skwadraciło"
Przemusiowi z tą inwazją chodziło o to, że gracz ma wrażenie, że nic takiego się nie stanie. Długo nie ma sygnałów o wrogu, przez co głównie koncentrujemy się na gospodarce. Kiedy przychodzi czas, nagle atakuje nas dość spory oddział arabski. Ja np. byłem totalnie nieprzygotowany.
Didek - 11 Luty 11, 22:24
Dawno niczego nie wrzucałem więc coś wrzucę
Tutaj mi chodzi wyłącznie o krajobraz ,bo na misje przyjdzie czas
http://www.megaupload.com/?d=679DOXPE
Bordinio - 12 Luty 11, 12:48
Pomysł dobry, ale wykonanie niestety słabsze. W oczy rzuca się duża, niewykorzystana przestrzeń, która psuje całe wrażenie jakie wywiera mapa. Nie wiem jak inni, ale ja czułem przykrą pustkę. Czerwonymi okręgami zaznaczyłem miejsca, które przydałoby się poprawić.
Zacznijmy od lewego, górnego rogu mapy. Rozumiem, że tam miała być dróżka. Niestety jest taka trochę prosta. [W tym sensie, że nie ma odchyłów. Nie jest też jakoś niczym upiększona] Ponadto brakuje tam jakichś zmian w podłożu czy szacie roślinnej. Rozumiem, że to pustynia, ale tam czegoś brakuje.
Dolny, lewy róg nie jest zbytnio zróżnicowany. Podłoże jest monotonne i pozbawione roślinności.
Obraz minimapy sugeruje, że wyżyny są puste. Na samej mapie wygląda to już lepiej, aczkolwiek prawe, dolne podwyższenie terenu ma dziwny kształt no i niestety jest na nim pusto. [ Lwy i drzewka ]
Oaza w centralnej części wydaje mi się zbyt uboga. Można by ew. poprawić kształt jeziorka.
Trochę nienaturalnie wygląda też punkt po prawej stronie oazy. Jakoś tak zbyt nieregularnie wygląda przejście z jednego podłoża do drugiego, nie mówiąc już, że znowu poskąpiłeś jakichś perełek upiększających. Nie można przesadzać z roślinnością, ale sam piach nie wygląda dobrze. [ Taki jest już mankament edytora Krzyżowca ]
Globalnymi problemami są problemy z przejściem między podłożami, ich zróżnicowaniem oraz słabe wykorzystanie terenu. Za krajobraz muszę Ci niestety dać 6/10.
P.S. Podoba mi się ten cypelek, który jest obniżeniem terenu w obrębie lewego, dolnego rogu. Ładne użycie kamieni.
Didek - 4 Listopad 11, 22:43
Po dość długiej nie obecności wrzucam mapę! xD
Proszę o subiektywną ocenę oraz uzasadnioną krytykę ,abym mógł
poprawić swoje błędy
http://www.megaupload.com/?d=GUM67EDR
|
|