|
StrongholdNet - forum graczy Stronghold Największe polskie forum o grach z serii Stronghold. |
|
Turnieje i konkursy - Konkurs na mapę do Stronghold
olowek - 16 Maj 10, 09:44
najpierw obliczyłem średnią np. twojej mapy w ocenie Szeryfa, Bordinio i mojej, wyszło mi w twoim przypadku 4, 3.4, 3.4, z tego także obliczyłem średnią i wyszło mi 3.6
Odyn - 16 Maj 10, 11:37
I. Belhart - Treeth
fabuła 3/5
Zbyt krótka i banalna historia. W opisie przeszkadzają mi mocno błędy stylistyczne i składniowe.
pomysłowość 4/5
Długo zastanawiałem się nad tym elementem. Jeśli miałbym oceniać pomysłowość samej mapy, dałbym 5 bez wątpliwości. Jednak fabuła nie jest na tyle dobra i pomysłowa, żebym mógł dać wyższą ocenę.
krajobraz 5/5
Po prostu świetny. Od razu widać, że włożyłeś mnóstwo pracy w jego przygotowanie.
poziom trudności 5/5
Udało ci się wstrzelić w cienką granicę pomiędzy zbyt łatwą, a zbyt trudną inwazją Nie przepadam za mapami, na których do pokonania wroga wystarczy raz ustawić armię i patrzeć jak wróg znika bez dotarcia do muru. Wolę trochę pomęczyć się z wrogiem i być zmuszonym do kombinowania z rozmieszczeniem armii.
grywalność 4/5
Brakuje mi tutaj większej możliwości ingerencji w rozwój wydarzeń. Do czasu pierwszego oblężenia jest bardzo mało czasu i praktycznie nie mamy opcji rozwoju zamku. Bardzo przydałoby się przedłużyć scenariusz o dłuższą przerwę na odbudowę zamku i przywrócenie ekonomii oraz o kolejne fale ataków.
II. Ostatnia Forteca - Jedikarix
fabuła 3/5
Stanowczo zbyt krótka.
pomysłowość 4/5
Zamek bardzo oryginalny, podobają mi się zastosowane tam rozwiązania. Jednak tak jak w przypadku mapy Treeth'a fabuła obniża ocenę.
krajobraz 5/5
Wszystko w naj najlepszym porządku. Mapa jest bardzo zróżnicowana, ale poszczególne elementy są dobrze połączone.
poziom trudności 3/5
Do zamku można dostać się tylko jedną drogą - przez 3 bramy w jednej linii. Wystarczy obstawić dwie baszy przy najbardziej wewnętrznej bramie łucznikami i kusznikami, ustawić tempo gry na 90 i czekać. To było zbyt proste.
grywalność 2/5
Wystawiłem tak niską ocenę z powodu, który opisałem powyżej. Grało się zbyt prosto i praktycznie nie miałem co robić. Z jednej strony taka budowa zamku jest oryginalna i ciekawa, ale z drugiej sprawia, że ataki są bardzo przewidywane i łatwe do odparcia.
III. Astral Stronghold - Wojownik
fabuła 4/5
Również nieco zbyt krótko, ale włożyłeś w nią trochę pracy.
pomysłowość 3/5
Zastosowałeś kilka drobnych tricków z edytora, ale nic mnie tam nie zaskakuje. Zamek jest prosty, scenariusz zawiera praktycznie tylko następujące po sobie ataki różnych wrogów, które nie składają się w żadną logiczną całość.
krajobraz 3/5
Tereny zielone są w porządku, ale tutaj zauważyłem sporo niedociągnięć. Rzeka zaczyna się tak po prostu w górach, a do tego praktycznie "wychodzi z morza". Góry są zbyt pionowe, nie mają żadnych przejść. Na minimapie zamek wygląda jak wyryty w skale, ale w grze to połączenie prezentuje się paskudnie. Tutaj również brakuje przejść, oraz jakiś skał leżących na ziemi.
poziom trudności 4/5
Niestety nie doczekałem się ataku na zamek, pomimo, że próbowałem kilka razy. Armie wroga stały pod drogowskazem i nie miały zamiaru się do mnie wybierać. Jednak nawet bez tego widać, że zamek jest łatwy w obronie. Dysponujemy od początku bardzo dużą armią, a ataki przeprowadzane są tylko z jednej strony.
grywalność 3/5 Od
początku mamy zbyt dużo surowców, broni i armii. W tym zamku gracz nie ma praktycznie nic do roboty poza ustawieniem wojska w inny sposób.
IV. Sphaeralis Castellum - Ponceriusz
fabuła 5/5
Ciekawa, niebanalna, pozwalająca na wczucie się w swoją rolę. Nie podoba mi się tylko dwuczłonowa nazwa wyspy...
pomysłowość 5/5
Na mapie można znaleźć całą masę ciekawych elementów, jak np. pszenica przy rzece, które składają się w jedną, spójną całość.
krajobraz 5/5
Dobrze zróżnicowany, a wszystkie jego elementy pasują do siebie. Nic dodać, nic ująć.
poziom trudności 4/5
Dobrze, że przynajmniej tutaj nieco przesadziłeś, bo wystawiłbym same 5 Odstępy pomiędzy negatywnymi zdarzeniami są trochę zbyt częste. Bez drastycznych kroków, nawet na poziomie średnim ciężko jest postawić ekonomię na nogi.
grywalność 5/5
Cały czas coś się dzieje. Gracz ma pełne ręce roboty i to od jego decyzji zależy jak szybko uda mu się wygrać. Tak właśnie powinno być.
V. Colvevrand - Kokoju
fabuła 5/5
Taka, jaka powinna być
pomysłowość 4/5
Wysoka ocena to zasługa głównie rozbudowanej fabuły. Jak dla mnie przekombinowałeś z zamkiem. Wygląda dobrze, ale jest bardzo nieoptymalnie zbudowany. Robotnicy muszą przechodzić dziwnymi ścieżkami z jednej części do drugiej, zamiast mieć połączenie bramą.
krajobraz 4/5
Wygląda świetnie. Wszytko dobrze się ze sobą łączy. Wszystko, poza jeziorem na górce, za zamkiem... No i te dziury w skałach od północnej strony nieco mnie zdziwiły. Czy one były celowe?
poziom trudności 3/5
Armie wroga z niewiadomej przyczyny okrążają zamek, zamiast go atakować. Do tego pojawiają się zbyt rzadko i w zbyt małych ilościach.
grywalność 3/5
Po pewnym czasie powiewa nudą. Przydałyby się dodatkowe zdarzenia w scenariuszu i większe lub częstsze ataki.
olowek - 16 Maj 10, 11:52
Wyniki nieco się zmieniły
1. Ponceriusz 4.72
2. Threeth 4.57
3. Jedikarix 3.72
4. Kokoju 3.67
5. Wojownik123 3.55
Czekam do wieczora, jeśli nie pojawi się żadna ocena wygrywa Ponceriusz
Threeth - 16 Maj 10, 12:01
Czy w pomysłowości(mojej mapy) nie powinno być 5? Wywnioskowałem to z uzasadnienia oceny.
Odyn - 16 Maj 10, 12:23
Threeth, w ostatniej chwili zmieniłem decyzję, ale nie poprawiłem odpowiednio uzasadnienia. Teraz nie powinno być już wątpliwości.
olowek - 16 Maj 10, 12:42
Dobrze, kokurs uznaję za zakończony.
Pierwsze miejsce zajmuje Ponceriusz za swoją mapę Sphaeralis Castellum
Drugie miejsce zajmuje Threeth za swoją mapę Belhart
Trzecie miejsce zajmuje Jedikarix za swoją mapę Ostatnia Forteca
Czwarte miejsce zajmuje Kokoju za mapę Colvevrand
Piąte miejsce zajmuje Wojownik123 za mapę Astral Stronghold
Wiem, iż za pierwsze miejsce nagrodą jest ranga MapMaker i wybrany kolor nicku
Za drugie i trzecie proponuję też wybrany kolor nicku, chyba, że ktoś ma lepszą propozycję.
Dziękuję wszystkim uczestnikom za udział w konkursie, dziękuje także osobom, które oceniały prace, bez nich konkurs by się nie odbył. Podziekowania również dla Administratora i Moderatora Bordinio za ogólną pomoc i ,,opiekę'' nad konkursem
Hunter - 16 Maj 10, 13:24
Szczerze mówiąc to n ije jestem specjalnie dumny z Astral'a, mógłbym jescze zrobić lepszą, ale tricki odlkryłem gdy mapa była już (prawie) zrobiona. Dziękuję za oceny i miłą rywalizację z uczestnikami konkursu.
Wojownik123
ponceriusz - 16 Maj 10, 13:31
Miło mi, że mój wysiłek nie poszedł na marne, dziękuję za zgodę na przedłużenie konkursu, gdyż po prostu bym nie zdążył. I dzięki dla oceniających, a także dla wszystkich konkurentów, bardzo dużą niespodziankę mi sprawiło wygranie z mapą Threetha, która mi się bardziej od mojej podoba.
Czekam na konkurs do Twierdzy Krzyżowiec. Choć raczej nie zdobędę podwójnej korony, gdyż mapy do Twierdzy Krzyżowiec robię przeciętne i tak sobie myślę, że cudem przyjmują moje prace w teamie.
Threeth - 16 Maj 10, 13:46
Mi też było miło uczestniczyć w konkursie. Szkoda, że zgłosiło się 10 osób, a mapy wystawiło tylko 5, gdyby wszyscy dodali mapy to byłoby ciekawiej, wiem, że kilka osób utraciło mapy, w sumie to ja też miałem z tym problem, ale odzyskałem mapę.
olowek - 16 Maj 10, 13:50
Mi też miło się z wami współpracowało, myślę, że w następnych organizowanych przeze mnie konkursów będziecie uczestniczyć
Odyn - 16 Maj 10, 20:22
Wyniki, wraz z pracami konkursowymi wystawię na stronie. Chyba, że ktoś z uczestników ma coś przeciwko. Wtedy i tak wystawię
|
|