StrongholdNet - forum graczy Stronghold
Największe polskie forum o grach z serii Stronghold.

Turnieje i konkursy - Konkurs na mapę do SH 1

Zohan - 23 Sierpień 11, 06:40

Mało kto umie oceniać i mało kto chce przy tym siedzieć :D
Bordinio - 23 Sierpień 11, 17:28

Obrona Portu:
-fabuła 2,5/3 ( ciekawy pomysł, ale jest kilka uchybień w treści/konstrukcji )
-różnorodność krajobrazu 4/6 ( różnorodność duża, ale dla mnie trochę tak za śmieciowo wygląda :( , duży plus za linie brzegową, która się świetnie prezentuje na minimapie )
-wykorzystanie tricków mapperskich (3/3)
-różnorodność podłoża (2/3)
-grywalność (5/8) ( przyjemnie się gra, ale zamek jest trudny do obrony czasami
-poziom trudności (3/5) ( trochę za dużo wg mnie jest jednostek wroga )
-specyfika zamku (10/12) ( Trochę podobny do Sphaeralis Castellum Ponceriusza ;) Na pewno czasochłonny, interesujący oraz wyróżniający się. Podoba mi się to wypiętrzenie. Port też niczego sobie, ale szkoda, że nie ma statku :P )
-pomysłowość (5/6) ( głównie za okrągły zamek i kilka ciekawych pomysłów takich jak wypiętrzenie czy kształt brzegu )
-całokształt (7/10)
-krajobraz ogólnie (5,5/8)

Obrona Dagetborgu
Jest problem ze scenariuszem, gdyż na początku włącza się zwycięstwo. Dokonałem pewnej zmiany w scenariuszu. Mając w pamięci ten błąd, oceny są następujące :

-fabuła (2/3) ( ciekawa, a do tego jest kilka takich fajnych zabiegów ;) Miejscami jednak trochę oklepana )
-różnorodność krajobrazu (5,5/6) ( Można by coś jeszcze dokleić w zamku np. Na zewnątrz jest świetnie. Taki górski, leśny krajobraz. )
-wykorzystanie tricków mapperskich (3/3)
-różnorodność podłoża (2/3) ( Średnia różnorodność :( )
-grywalność (3/8) ( Niestety gdyby nie modyfikacja scenariusza to nie można by było zagrać. W dalszej fazie wróg nie wdziera się do siedziby :( Jakby nie umiał znaleźć bramy [ niszczą też sobie schody ] )
-poziom trudności (3/5) ( Trochę nudnawo bo jak mówiłem, wróg nie wbija do siedziby i trzeba czekać aż łucznicy.kusznicy powybijają krążące oddziały )
-specyfika zamku (10/12) ( Bardzo mi się podoba, acz trochę pusto w nim :| )
-pomysłowość (4,5/6) ( Ciekawy mur oraz ciekawy pomysł z ta rzeczką/fosą, miejscami trochę kwadratowo )
-całokształt (8/10)
-krajobraz ogólnie (8/8)

Zamek Mirów:
-fabuła (2,5/3) ( dosyć ciekawa )
-różnorodność krajobrazu (4/6)
-wykorzystanie tricków mapperskich (3/3)
-różnorodność podłoża (3/3) ( dobre przejścia i użycie różnych typów )
-grywalność (5/8) ( po krótkiej bitwie, wróg przełamuje opór i prze naprzód )
-poziom trudności (3/5) ( Dużo jednostek, ale mimo to jest trudno bardzo, na plus działa pożar )
-specyfika zamku (9/12) ( Dosyć interesujący, fajne użycie palisady na zewnątrz oraz pomysłowe wplecenie zamku w teren. Reszta jest dosyć przeciętna )
-pomysłowość (5/6) ( sam zamek może nie jest za bardzo pomysłowy, ale te wszystkie wioski i dróżki robią wrażenie )
-całokształt (7,5/10)
-krajobraz ogólnie (6/8) ( ładne zawijasy, łagodne wykończenie tylko też trochę za dużo szczegółów )

Tradetower:
-fabuła (2,5/3) ( brakuje jakichś emocjonujących wątków ;) )
-różnorodność krajobrazu (5/6) ( krajobraz cieszy oko, nie ma przesadzonych szczegółów )
-wykorzystanie tricków mapperskich (1/3) ( za wielu to się tutaj nie doliczyłem :) )
-różnorodność podłoża (3/3) ( świetne przejścia oraz wykorzystanie podłoża )
-grywalność (6/8) ( zapowiadało się ciężko, ale wystarczy nawet głupi szturm i już jesteśmy w zamku, na początku jednak było całkiem dobrze )
-poziom trudności (3/5) ( łatwa mapa )
-specyfika zamku (11,5/12) ( zamek jest schludny, dobrze rozlokowane budynki. Podoba mi się szubienica w centralnej części bo stwarza wrażenie obecności "głównego" placu. Ogrody dobrze się komponują )
-pomysłowość (4/6) ( Bardzo pomysłowo nie było, ale za to wykonanie jest wysokiej klasy )
-całokształt (8/10)
-krajobraz ogólnie (8/8)

Yenerburg:
-fabuła (2,5/3) ( nie ma takiego zdecydowanego kopa )
-różnorodność krajobrazu (4/6) ( mnie się podoba, aczkolwiek trochę jest takich nudnych terenów )
-wykorzystanie tricków mapperskich (2/3) ( wielu się nie naliczyłem )
-różnorodność podłoża (2/3)
-grywalność (5/8) ( No niestety misja jest prosta w miarę. Pierwsze ataki były bułką z masłem. Mamy chyba za dużo złota i broni. Na końcu misji miałem ~ 400 żołnierzy ! )
-poziom trudności (3/5)
-specyfika zamku (10/12) ( Na minimapie prezentował się interesująco :) W rzeczywistości wypadł trochę gorzej, ale i tak było nieźle. Ten pomysł z wyspą, mostami no i palisadą był ciekawy )
-pomysłowość (5/6)
-całokształt (8/10)
-krajobraz ogólnie (6,5/8) ( nie wpada w oko, taki jak standardowa twierdza :) [ co nie znaczy, że jest zły ] )

P.S. Jeśli chodzi o poziom map to jest on bardzo wysoki :) Wszystkie testowałem na normalnym. Wracając do Krzyżaka to trzeba rozwiązać ten problem ze scenariuszem. Wiemy, że nie kłamie...

Kupiec Hrupkuw - 23 Sierpień 11, 17:59

Bardzo miła niespodzianka z twojej strony :-) .
Threeth - 23 Sierpień 11, 22:12

No cóż, oto mapa. Pierwotnie miała być na ten właśnie konkurs, stwierdziłem jednak, że jest mało ambitna. No ale w tej sytuacji dodam ją.


Yenerburg


http://www.megaupload.com/?d=I31V82NM


Twierdza Yenerburg leżała na Wielkiej Nizinie Alemerskiej w dość nieciekawej okolicy, na mokradłach. Nie należała do żadnego z państw, tak samo jak i pozostałe w okolicy miasta i zamki, był wolnym miastem które sprawowało ochronę nad pobliskimi wioskami, które płaciły podatki. Nikt od blisko dwustu lat nie śmiał nazwać się królem tej niziny.

Jest jesień roku 1601(średniowiecze). Doszły mnie słuchy, że w wiosce Sernów pojawił się człowiek który nazywa się ,,bohaterem" i sieje herezję o tym, że zjednoczy te ziemię, zjednoczy miasta i zamki, stanie na czele państwa o niezliczonej armii i ogromnych ziemiach , która będzie potęgą na lądzie, na morzu, na całym kontynencie. Ten kretyn twierdzi, że zapanuje nad światem! Oby władze Effertown zamknęły go jak najszybciej.

Rok później...

Ten "Bohater" przekonał Alnera, władce Effertown do swoich racji! Wyruszył wraz ze swoją armią by podbić twierdzę Mosier, pozostaje mi jedynie mieć nadzieję, że zamiar jednoczenia za pomocą siły nie uda się tej bandzie głupców!

Dwa lata później...

Sprawy wyglądają naprawdę źle ci głupcy zajęli już pięć miast i posiadają ogromną armie!
Niestety musiał nadejść ten dzień, w którym skierują swoje siły w kierunku naszej Twierdzy!
Nasz zamek nie jest ważnym strategicznie punktem, więc z pewnością chcą dostać się do skarbca, w którym jest wielki majątek mojej rodziny. Lecz my nie podamy się! Ten zamek należał do moich przodków jest całym moim dobytkiem, wychowywałem sie w nim! Wolę zginąć broniąc go, niż poddać się tej bandzie głupców!
Nie poddamy się, choć byśmy mieli wszyscy zginąć!
(to jest napisane z perspektywy władcy twierdzy)

Ewentualna zbieżność imion bądź nazw jest przypadkowa

Porady:
- rekrutować żołnierzy
- gdy wróg przerwie pierwszą warstwę muru, przytrzymać go w wyrwie pikinierami, do czasu, aż nie wycofasz wszystkich strzelców do cytadeli.
- uważać na złośliwe pożary

Mapa jest średnio trudna( na początku troszkę nudnawa), niestety wrogie jednostki podczas gry wykonują dziwne manewry (w stylu rozwalania murów od środka) próbowałem różnych rzeczy, lecz nic na to nie pomaga. Oczywiście absolutnie nie liczę na wygraną.( Tzn wyszedłem z wprawy :p )

Krzyzak - 24 Sierpień 11, 08:10

Bordinio napisał/a:

Jest problem ze scenariuszem, gdyż na początku włącza się zwycięstwo.


Rozumiem, ale u mnie działa wszystko w najlepszym porządku, więc co może być tego przyczyną...

Threeth - 24 Sierpień 11, 09:38

Ja miałem też problem ze zwycięstwem na swojej mapie. Okazało się, że gdy w chronologii scenariusza pierwsze jest zwycięstwo, to po włączeniu misji wyskakuje wygrana(pierwsza musi być porażka). Być może masz nowszą niż Bordinio wersję gry, w której to jest poprawione(być może), więc u niego wyskoczyło zwycięstwo, a u Ciebie jest wszystko w porządku. Takie mam przypuszczenia. Niewykluczone, że to co teraz napisałem, to całkowite bzdury.
Krzyzak - 24 Sierpień 11, 09:54

Też myślałem o wersji, ale już sam nie wiem...
Ale też czuję się ''pokrzywdzony'' że u mnie działa wszystko dobrze, a u pozostałych użytkowników występuje błąd...

Siwy - 24 Sierpień 11, 11:03

O ile na Twojej mapie, Threeth, krajobraz pozostawia IMO trochę do życzenia, o tyle zameczek jest naprawdę fajny :D .

[ Dodano: 24 Sierpień 11, 12:03 ]
Btw. u mnie jest ok, jeśli chodzi o mapkę Krzyżaka.

Tay - 24 Sierpień 11, 11:18

Ja już pobrałem wszystie mapy, wieczorkiem powinny być oceny :)
Kupiec Hrupkuw - 24 Sierpień 11, 15:16

Heh, chciałem napisać to co Siwy o mapie Threetha. Jeśli ostatni z uczestników do jutro nie odda mapy zostanie zdyskwalifikowany.
przemusio - 24 Sierpień 11, 18:10

Zróbcie konkurs do SH C to będę oceniał mapy ;)
Tay - 24 Sierpień 11, 21:50

Tradetower:
-fabuła (2,5/3) - jest dobra, bez rewelacji, ale dobra.
-różnorodność krajobrazu (6/6) - nie mam nic do zarzucenia.
-wykorzystanie tricków mapperskich (2/3) - tricki występują i są dobrze wkomponowane w mapę.
-różnorodność podłoża (3/3) - podłoże jest różnorodne i świetnie pasuje.
-grywalność (6/8) - fajnie się grało, ale nic poza tym.
-poziom trudności (3,5/5) - straciłem 40% jednostek przechodząc tą misję, a na pewno da się uzyskać jeszcze lepszy wynik ;) Mapa bardziej łatwa, niż trudna xD
-specyfika zamku (11/12) - zamek bardzo mi się podoba, jednak nie wymagał zbyt dużej pracy (choć trochę na pewno się napracowałeś), gdyż nie grzeszy wielkością.
-pomysłowość (5/6) - widziałem na forum bodajże dwa niemal identyczne zamki, dlatego nie mogę dać tu maximum.
-całokształt (9/10)
-krajobraz ogólnie (8/8)

Obrona Portu:
-fabuła (2,5/3) - Trochę dziwna, ale ciekawa :)
-różnorodność krajobrazu (5/6) - miejscami trochę przesadziłeś, ale nawet fajnie to wygląda.
-wykorzystanie tricków mapperskich (3/3) - tricki występują, jest ich dużo i są dobrze wkomponowane w mapę.
-różnorodność podłoża (2/3) - podłoże jest różnorodne, aż za bardzo :(
-grywalność (7/8) - Gra się fajnie, czuć klimat, naprawdę dużo się napracowałeś.
-poziom trudności (3/5) - za 1 razem zostałem pokonany, ale to pewnie dlatego, że dopiero jak wi wchodzili na siedzibę, kapłem się, że mogę rekrutować wojsko. Jednak nawet z nim nie byłoby za ciekawie, trochę źle to rozegrałem.
-specyfika zamku (11,5/12) - zamek wymagał od Ciebie naprawdę wiele pracy ze względu na masę tricków, obciąłem tylko 0,5 za kwadratowy port, który tak średnio mi pasuje do zamku.
-pomysłowość (6/6) - Mi pomysł na mapę i jej wykonanie bardzo się spodobał.
-całokształt (8/10) - byłoby maksimum gdybyś nie przesadził z podłożem i kilkoma drobnymi rzeczami.
-krajobraz ogólnie (6/8) - trochę przesadziłeś z podłożem i nie podobają mi się orzechy na piachu ;)

Obrona Dagdetborgu:
-fabuła (2/3) - nie wciągnęła mnie szczególnie.
-różnorodność krajobrazu (5/6) - krajobraz nie jest zbyt różnorodny, ale to w końcu góry, więc za dużo nawalić nie można.
-wykorzystanie tricków mapperskich (2/3)
-różnorodność podłoża (2/3) - podłoże jest różnorodne.
-grywalność (6/8) - Fajnie się grało ;) Jednak muszę odjąć punkt za to, o czym pisał Bordinio.
-poziom trudności (2/5) - mapa za łatwa, ustawiłem żołnierzy i poszedłem zjeść kolację :) W efekcie straciłem 27% jednostek.
-specyfika zamku (10,5/12) - ciekawy pomysł, jednak wykonanie mogłoby być lepsze
-pomysłowość (5/6) - ciekawy pomysł, jednak nie jakiś kosmiczny ;)
-całokształt (7/10) - mapa jest dobra.
-krajobraz ogólnie (6/8) - dobry, górski krajobraz, jest jednak trochę niedociągnięć.

Inne: Miałem ten sam problem co Bordinio - zwycięstwo na początku gry.

Yenerburg
-fabuła (3/3) - ciekawa ;)
-różnorodność krajobrazu (6/6) - nic do zarzutu
-wykorzystanie tricków mapperskich (3/3)
-różnorodność podłoża (3/3)
-grywalność (6,5/8) - fajnie się grało, dobrze, że dodałeś różne losowe eventy typu pożar itd. jednak ciut za dużo ich ;) I trochę nudnawo było pod koniec z powodu poziomu trudności.
-poziom trudności (2/5) - mapa za łatwa ;) Ledwo mi pod bramę w środku podeszli. Rozegrałem tą mapę tak, że wszystkie wojska wpakowałem na wew. pierścień murów i włócznikami robiłem wypady niszczące trebuszety i katapulty.
-specyfika zamku (11,5/12) - fajne pomysł na baszty, jednak trochę za niskie te blanki. Oprócz tego zamek bardzo mi się podoba.
-pomysłowość (6/6) - bardzo dobry pomysł.
-całokształt (9/10) - zauważyłem, że uwielbiasz robić mosty ;) to już któraś Twoja mapa z kolei z mostami ;)
-krajobraz ogólnie (8/8) - Nic do zarzutu.

Zamek Mirów
-fabuła (3/3) - moim skromnym zdaniem najlepsza fabuła.
-różnorodność krajobrazu (5/6)
-wykorzystanie tricków mapperskich (3/3) - jak niżej
-różnorodność podłoża (3/3) - nic do zarzutu
-grywalność (7/8) - grało siębardzo fajnie.
-poziom trudności (5/5) - tu muszę dać max. bo choć straciłem 50% jednostek (zostało mi 165 łuczników) to jednak nie było lekko. Wygrałem tylko dzięki głupocie komputera ;)
-specyfika zamku (8/12) - bardzo podobają mi się wieżyczki zrobione z muru (te z przodu) jednak zupełnie nie przemawia do mnie ten krąg z najwyższego terenu.
-pomysłowość (5/6) - dobry pomysł na wioski
-całokształt (8/10)
-krajobraz ogólnie (6/8)

Kupiec Hrupkuw - 25 Sierpień 11, 21:54

Hmm, a gdzie ostatni z jurorów, chyba jutro podeśle do niego pw.
Tay - 27 Sierpień 11, 20:57

Threeth napisał/a:
Mapa jest [...] na początku troszkę nudnawa


I bardzo dobrze, przynajmniej jest czas na oględziny zamku i rozlokowanie ludzi :)

Kupiec Hrupkuw - 28 Sierpień 11, 19:37

Proszę wszystkich jurorów o jak najszybsze uzupełnienie ocen, jeśli do tego czasu Adax nie odda swoich ocen będzie to koniec oceniania. Z wstępnych oględzin wynika, że wygra Siwy lub Threeth, a ostatnie miejsce zajmie wasz organizator ;D.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group