StrongholdNet - forum graczy Stronghold
Największe polskie forum o grach z serii Stronghold.

Edytor map - [pomysły] Vlad Tepes

Moheromachia - 6 Październik 09, 13:20
Temat postu: [pomysły] Vlad Tepes
Zamierzam zrobić kampanię na podstawie dziejów Vlada Tepesa (zwanego "Draculą" lub "Palownikiem"). Kampania będzie się opierała na walkach jakie prowadził z Turkami. I proszę was o pomoc w znalezieniu zamków/projektów zamków/zdjęć przedstawiające zamki z tego okresu pod władaniem Vlada. Narazie zrobiłem obronę monasteru Snagov (mapa prezentuje się świetnie jedynym minusem jest to że bot nie jest zbyt inteligentny, buduje 3 wieże i kilka taranów oraz katapult i zamiast atakować mury to rzuca po 3-6 pałkarzy (a na murach jest 20 kuszników i kilkunastu łuczników). Przeciwnik ma 300 zbrojnych arabskich których w ogóle nie rusza podobnie łuczników arabskich, balisty i konnych łuczników. Próbowałem jakoś kombinować z różnym skutkiem zwykle rzucał po tym kilku pikinierów którzy jeśli doszli to zaczęli wgryzać się w mury zamiast niszczyć bramę... Więc potrzebna by mi była pomoc w scenariuszu jak i kampanii.
Lord Smerf - 6 Październik 09, 14:04

Jest już taka kampania do Legendsa, ale możesz spróbować zrobić swoją. ;-) Tylko takie pytanie: od jakiego czasu tworzysz mapy? Daj może minimapę z jakiegoś z Twych dzieł.
Kokoju - 6 Październik 09, 15:26

No cóż, jak dla mnie... No cóż, jeśli będzie to w SH lub SHC, to lepiej jej nie rób, bo bądź co bądź Rumunia jest "Zalesionym" królestwem. Zrobienie oazy na całą mapę zepsułoby cały efekt, natomiast wojska tureckie nie powinny być wojskami europejskimi, więc radziłbym pozmieniać postacie, miejsca itp.
Lord Smerf - 6 Październik 09, 15:30

No, tak, Crusader nie pozwala na zrobienie krajobrazu, a SH1 na ustawienie wojsk tureckich. :/
Moheromachia - 6 Październik 09, 16:07

Szczerze mówiąc Rumunia nie jest taka zalesiona na jaką wam się zdaje. W Strongholda gram 5 lat zaraz zarzucę screena. A Oaza wcale nie jest taka "niepasująca" po prostu trzeba umieć je umiejscowić pośród wzgórz. Pomyślałem że wypadało by się podzielić mapami które według mnie są ładne a nie kisić na swoim kompie ;) O kurka! Zapomniałem napisać- Kampania w Crusku


http://yfrog.com/67301ap

Lord Smerf - 6 Październik 09, 16:12

To daj jakiegoś screena. ;-)

Ale z Krzyżowcem nie wypali... Pustynia w Rumunii... Znaczy się nigdy tam nie byłem, ale ten kraj z pustynią mi się nie kojarzy.

Moheromachia - 6 Październik 09, 16:32

I każdy jest w błędzie... Każdy uważa Turcję za kraj bardzo gorący i wręcz pustynny ale Rumunię która jest niedaleko uważają za kraj ciepły mający lasy itp. A to nie prawda. Oczywiście jest wilgotna ale w większości jest górzysta. Przypomina ktoś sobie nazwę warowni do której budowy Vlad zaprzęgł szlachtę która kilkanaście lat wcześniej pogrzebała jego brata albo syna nie pamiętam, żywcem? Zaprosił ich na ucztę i kiedy skończyli pojmał ponad 300 osób i kazał iść dzień i noc w górach ponad 100 kilometrów bez odpoczynku. Ci którzy przeżyli zbudowali warownie ale nie pamiętam jak się nazywała.
Lord Smerf - 6 Październik 09, 16:44

Zbyt prosty brzeg półwyspu, z minimapy wynika też, że brak jego wykończenia.
Moheromachia - 6 Październik 09, 16:49

To dopiero beta ta mapę zrobiłem w 30 minut co ty narazie chcesz :D nie zamartwiałem się narazie kształtem wyspy (miała być wyspa ale nie da się robić ataków jak nie ma połączenia z końcem mapy). A jeżeli chodzi o zawartość zamku to prezentuje się nawet ładnie ;)
Kokoju - 6 Październik 09, 17:26

Ponieważ Rumunia jest w Europie, a jedynym kontynentem bez pustyń jest właśnie Europa.

Moheromachia napisał/a:
A Oaza wcale nie jest taka "niepasująca" po prostu trzeba umieć je umiejscowić pośród wzgórz.


No, ale wzgórz nie zalesisz ;p.

A co do mapy - nawet ciekawa (sądząc po screenie) ale jak dla mnie nadaje się bardziej jako osobna inwazja, a nie kampania, ew. taka końcowa, bo nie ma co robić wielkich fortec na samym starcie.

Lord Smerf - 6 Październik 09, 17:34

Kokoju napisał/a:
A co do mapy - nawet ciekawa (sądząc po screenie) ale jak dla mnie nadaje się bardziej jako osobna inwazja, a nie kampania, ew. taka końcowa, bo nie ma co robić wielkich fortec na samym starcie.

Zgadzam się. Poza tym z tego, co widzę, trawa nie jest wycieniowana. Jeden z częstych błędów(mało kto tak w ogóle robi).

Moheromachia - 6 Październik 09, 20:36

Tak jak pisałem mapa nie jest dokończone przydała by się osoba która poprawiła by sinposta/inwazje bo przeciwnik zachowuje się tak jak wyżej opisałem... A ten klasztor to ostatnia misja kampanii nie pierwsza.
kijanek6 - 7 Październik 09, 13:08

Moheromachia napisał/a:
Przypomina ktoś sobie nazwę warowni do której budowy Vlad zaprzęgł szlachtę która kilkanaście lat wcześniej pogrzebała jego brata albo syna nie pamiętam, żywcem? Zaprosił ich na ucztę i kiedy skończyli pojmał ponad 300 osób i kazał iść dzień i noc w górach ponad 100 kilometrów bez odpoczynku. Ci którzy przeżyli zbudowali warownie ale nie pamiętam jak się nazywała.

Sam fakt o tej uczcie pamiętam ale wydaje mi się że on ich pomordował wszystkich lub zakatował na śmierć (możliwe że słyszałem taką wersję albo nie pamiętam już tego). 100km to niewielki dystans, da się zrobić w mniej niż 24h marszu bez odpoczynku na luzie. A co do samej kampanii pomysł mi się podoba. Powodzenia ;)

Moheromachia - 7 Październik 09, 14:37

Zauważ że 100 kilometrów w górach a 100 kilometrów na płaskim to spora różnica ;)
Kombinowałem, kombinowałem i g wykombinowałem nadal przeciwnik atakuje jak ostatni idiota... Albo mi się zdaje albo AI w Crusaderze jest gorsze niż w SH1 :lol: :roll:

http://rapidshare.com/fil...Snagov.map.html Proszę macie mapę pokombinujcie z inwazjami i z singpostem bo mi już niewiadomo jakie cuda wychodziły ;D

Kokoju - 7 Październik 09, 16:01

No, ale i tak odradzałbym to, bo przypominam - w Rumuni NIE ma żadnych pustyń, zaś w strongu nie ma jednostek tureckich. Poza tym Vlad nie obfitował w jakieś wielkie oblężenia, więc to kampania na 5-6 mapek.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group