|
StrongholdNet - forum graczy Stronghold Największe polskie forum o grach z serii Stronghold. |
|
Stronghold Crusader, Warchest i Extreme - Modding utilites
Lord Smerf - 6 Sierpień 09, 16:07 Temat postu: Modding utilites Postanowiłem przetłumaczyć opis wydanego przez Firefly programu AIV Editor oraz programów pomocniczych. Mam nadzieję, że efektem moich starań będą nowe zamki dla botów zamieszczane na forum.
1.AIV Edytor – Zanim zaczniesz
AI edytor wiosek używany jest do tworzenia szablonu zamku dla gracza AI w trybie skirmish(potyczka). Jeśli kiedyś zamek został załadowany do Stronghold Crusader, pojawi się, kiedy gracz AI będzie rozbudowywał zamek. Zanim zaczniesz, powinieneś rozważyć kilka rzeczy. Pomyśl, co mogłoby mieć wpływ na zamek, gdy będzie on używany na różnych mapach. Ogromny zamek nie zawsze pasuje do małej części gruntu lub, gdy ziemia zawiera wzgórza, drzewa, zwłaszcza, gdy są obszary, które nie mogą być zabudowane; to zatrzyma budowę części twojego zamku. Zapewnij niezbędnym budynkom umieszczenie w początkowych chwilach gry, pozwalając graczowi AI na szybkie używanie spichlerza i targowiska. Możesz usunąć siedzibę i umieścić ją w każdym miejscu; początkowy gmach jest dobrym znacznikiem dla centrum zamku. Zapewnij budynkom i wieżom dostęp ze strony grupy schodów. Ekonomiczne budynki (farmy itp.) zostaną umieszczone przez AI, a nie przez użytkownika.
2.AIV Edytor – Podstawy
Zapewnij zapis Twojego zamku AIV zawsze dość często przez naciśnięcie klawisza F1.
Jeśli chcesz powiększyć lub pomniejszyć ekran możesz kliknąć na Zoom x1, Zoom x2, Zoom x3. Prędkość przewijania ekranu można ustawić, klikając na Scroll (przewiń) x2 i Scroll (przewiń) x4. Scroll (przewiń) x4 jest największą prędkością.
3.AIV Edytor – Czas gry
Przeciwnicy AI będą wykorzystywać czas gry do budowania swoich zamków podczas gry w Stronghold Crusader, każdy moment gry reprezentuje jedną chwilę w budowniczym AI. Czas gry jest zapisywany w prawym górnym narożniku ekranu, pod powiększeniem i przewijaniem. Przykład, jak działają chwile gry używa budowania murów. Jeśli umieścisz odcinki murów oddzielnie, mur będzie budowany powoli przez gracza AI w Stronghold Crusader. Jeśli chciałbyś, aby tworzył cały kawałek murów za jednym razem, budowanie odcinka muru trwałoby chwilę gry. Gdy gracz AI będzie miał zapewnione posiadanie dostępu do kamienia, mur będzie zbudowany za jednym razem. Czas umieszczania symboli wojsk nie jest mierzony i mogą one zostać umieszczone w jakimkolwiek czasie.
4.Kategorie
De(usuń) punkt
Point – punkt
Flood Fill – zalej
De uruchamia usuwanie i pozwala usuwać jeden budynek lub kawałek ściany za pomocą Point albo cały kawałek połączonego muru używając Flood Fill. Skasowanie jednego budynku przesunie Cię o jeden moment w grze. To oznacza, że gdy będziesz chciał zastąpić pierwotny budynek, musiałbyś ręcznie przenieść go przez moment w grze i umieścić go.
---------------------------------------
Wa(mury)
High Wall – wysoki mur
Low wall – niski mur
High Crenel – wysokie blanki
Low Crenel – niskie blanki
Stairs – schody
---------------------------------------
Ga(bramy)
Small EW – mała brama wschód-zachód
Small NS – mała brama północ-południe
Large EW – duża brama wschód-zachód
Large NS – duża brama północ-południe
Drawbridge – most zwodzony
---------------------------------------------------
Ca(zamek)
Tower 1 – wieża obserwacyjna
Tower 2 – wieżyczka obwodowa
Tower 3 – wieżyczka obronna
Tower 4 – baszta kwadratowa
Tower 5 – baszta okrągła
Oil Smelter – kocioł z olejem
Dog Cage – kojec psów bojowych
Killing Pit – wilczy dół
Keep – siedziba
Mercenary Post – obóz najemników
----------------------------------------------
We(broń i wojska)
Poleturner – grotnik
Fletcher – łuczarz
Blacksmith – kowal
Tanner – garbarz
Armourer – płatnerz
Barracks – koszary
Armoury – zbrojownia
Engineers Guild – cech inżynierów
Tunnelers Guild – cech kopaczy
Stables – stajnie
-----------------------------------------
In(przemysł)
Stockpile – skład zapasów
Woodcutter – drwal
Quarry – kamieniołom
Ox Tether – wół pociągowy
Iron Mine – kopalnia żelaza
Pitch Rig – odkrywka smoły
Trading Post – targowisko
------------------------------------
Msc (głównie wojska i sprzęt oblężniczy)
Delete – to narzędzie usuwania usunie tylko wojska
Mgl – mangonela
Tre – trebusz
Bow – łucznik
Spr – włócznik
Mac – pałkarz
Kgt – rycerz
Slr – procarz
Sbw – arabski łucznik
Scm – arabski zbrojny(szablista)
Brz – koksownik
Oil – inżynier z wrzącym olejem
Bal – balista wieżowa
Fbal – balista ogniowa
Xbow – kusznik
Pik – pikinier
Swd – wojownik
Slv – niewolnik(podpalacz)
Ass – asasyn
HBw – konny łucznik
Gre – miotacz bomb ogniowych
Flg – flaga
----------------------------------------
Mo(fosa i smolne rowy)
Moat x 1 – fosa x 1
Moat x 2 – fosa x 2
Moat x 3 – fosa x 3
Moat x 4 – fosa x 4
Pitch – smolny rów
-------------------------
Fo(jedzenie)
Granary – spichlerz
Apple farm – sad jabłoni
Dairy farm – farma mleczna
Wheat farm – farma pszenicy
Hunter – chata myśliwska
Hops farm – farma chmielu
Windmill – młyn
Bakery – piekarnia
Brewery – browar
Inn – karczma
----------------------------------
To(budynki miejskie)
House – dom
Chapel – kapliczka
Church – kościół
Cathedral – katedra
Healers – zielarz
Well – studnia
Water pot - kocioł z wodą
----------------------------------
Go(rzeczy przyjemne)
Maypole - słup majowy
Dancing Bear - tańczący niedźwiedź
Statue - pomnik
Shrine - ołtarz
Town Garden - ogród miejski
Communal garden - ogród publiczny
Small pond - mały staw(?)
Large pond - duży staw(?)
-------------------------------------------------
Ba(rzeczy przygnębiające)
Gallows - szubienica
Cess pit - dół kloaczny
Stocks - zapasy
Burning stake - stos do palenia
Dungeon - loch
Rack - madejowe łoże
Gibbet - kleszcze
Chopping Block - pień katowski
Dunking Stool - stołek topielca
---------------------------------------
5.AIV Edytor - wczytywanie Twojego zamku do Stronghold Crusader
Zapisz swój zamek i wyjdź. Skopiuj plik z rozszerzeniem .aiv(Twój zamek) z folderu z zamkami do folderu aiv w folderze Stronghold Crusader.
Aby używać zamku AI musisz usunąć obecny zamek AI. Np. aby zamienić zamek Ryszarda Lwie Serce ze stworzonym zamkiem AI, zrób kopię istniejącego pliku richard1.aiv i zamień go ze stworzonym przez Ciebie plikiem .aiv o tej samej nazwie. Włącz Stronghold Crusader i zacznij grę skirmish(gra losowa) z Ryszardem Lwie Serce, a zobaczysz Twój zamek budowany w grze.
6.AIV Edytor - Text Compiler Tool
To narzędzie może być użyte do edycji tekstu, który pojawia się w Stronghold Crusader. Pliki Crusader.txt zawiera cały tekst pojawiający się w grze. Jeśli zedytujesz jakąś część tego tekstu, pojawi się w miejscu, w którym powinien wyświetlić się zmieniony przez Ciebie tekst.
Pamiętaj, że nie możesz dodawać żadnych linii do pliku, możesz tylko zmieniać zawartość istniejących linii.
Jeśli już to zrobiłeś, kliknij na ff_tex_cru.exe, usłyszysz dźwięk Twojego komputera. To utworzy plik o nazwie cr.tex. Skopiuj ten plik i zamień z plikiem o tej samej nazwie, który jest w(domyślna ścieżka instalacji) Program Files\Firefly Studios\Stronghold Crusader. Teraz zobaczysz Twój tekst pojawiający się w grze.
7.AIV Edytor - BMP to TGX Converter
To narzędzie ff_tgfx.exe zamieni pliki BMP, które masz w tym folderze na pliki w formacie TGX, które mogą być użyte w Stronghold Crusader.
Aby Ci pomóc, utworzyliśmy kilka plików bmp, które były używane w grze poprzednio.
Jeśli stworzyłeś Twoje pliki BMP, kliknij na ff_tgfx.exe, to przekonwertuje wszystkie dostępne pliki do formatu TGX. Skopiuj ten plik i zamień z plikiem o tej samej nazwie, który jest w(domyślna ścieżka instalacji) Program Files\Firefly Studios\Stronghold Crusader\gfx.
----------------------------------
Chwila gry, moment gry - jednostka czasowa, w czasie jednego momentu/chwili gry przeciwnik AI stawia budynek lub wykonuje wskazaną przez plik .aiv operację.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tekst jest tłumaczeniem tekstu ze strony http://www.fireflyworlds....=1&limitstart=0 .
Jakiekolwiek błędy w tłumaczeniu proszę zgłaszać w tym temacie.
Jeśli tekst zainteresuje użytkowników, dodam screeny pomagające w orientacji w programie.
Prosiłbym admina/moda o przeniesienie tego tematu w odpowiednie miejsce, jeśli ten dział takim miejscem nie jest.
Mile widziane komentarze poniżej.
Świetna robota, przyklejam i przepraszam, że dopiero teraz to robię.
- Bordinio
jankes1124 - 6 Sierpień 09, 20:49
Dobra robota... Trochę się namęczyłeś, należy się pochwała...
Lord Smerf - 6 Sierpień 09, 20:55
Miałem problemy z tłumaczeniem niektórych fragmentów... Musiałem pozmieniać formę wielu zdań, angielski to jednak zupełnie inny język, nie da się wszystkiego przetłumaczyć słowo w słowo.
Przemas lr - 6 Sierpień 09, 21:08
Super pochwala się należy, niezła zabawa będzie
T-Rex - 7 Sierpień 09, 06:42
Bardzo porządne i na pewno przydatne tłumaczenie.
Dodanie paru screenów może by bardziej zachęciło do spróbowania się w tym.
Super to zrobiłeś
Lord Smerf - 7 Sierpień 09, 10:06
Dodałem kilka screenów. Jak jest teraz?
Te programy dają wielkie możliwości, niestety niewiele osób się nimi interesuje.
T-Rex - 7 Sierpień 09, 11:30
Jak dla mnie to teraz jest lepiej - ale to moje zdanie, bo zawsze lubię, jak jakieś instrukcje są z obrazkami
Lord Smerf - 22 Sierpień 09, 21:03
No, to teraz czekam tylko na nowe zamki dla AI udostępniane do pobrania na forum .
ponceriusz - 26 Styczeń 10, 17:50
Właśnie zrobiłem jakiś zamek dla Ryszarda w tym programie i mam problem, bo nie wiem gdzie jest ten plik który zrobiłem. Próbowałem też edytowaniem zamku ryszarda, gdzie wszystko usunąłem, ale i tak w grze tego zamku nie ma. Nie chodzi o to, że nigdy go nie buduje (bo usunąłem inne zamki), tylko o to, że nadal ma ten zamek oryginalny (zmieniłem akurat richard1.aiv i wszystkie inne usunąłem), czyli buduje ten co jest w pliku richard1.aiv . Proszę o pomoc, gdzie znajduje się ten plik który stworzę.
Jak mi ktoś pomoże w tej sprawię to raczej ten zamek wstawię na forum.
PS Wiem, że ten temat jest już stary, ale specjalnie go szukałem, żeby nie robić nowego.
davis140 - 26 Styczeń 10, 18:02
Proponuję 7 razy skopiować plik z zamkiem który zrobiłeś. Później zamień nazwy tych plików na kolejno richard2, richard3, richard4, itd, aż do richard8. Później wklej te pliczki do odpowiedniego folderu i już Powinno zadziałać.
PS: A co do zagubienia pliku, to ja tu niestety nie pomogę
ponceriusz - 27 Styczeń 10, 21:03
Nic z tego co napisałeś nie pomaga...
davis140 napisał/a: | PS: A co do zagubienia pliku, to ja tu niestety nie pomogę |
Plik mi się nigdzie nie zagubił, tylko nie wiem gdzie się zapisują te pliki. Po prostu jak zrobię jakiś zamek, to muszę go wkleić do folderu aiv, a ja nie wiem skąd mam go wkleić.
Liczę na szybką pomoc, bo chyba ktoś z tego forum umie posługiwać się tym programem.
davis140 - 28 Styczeń 10, 08:13
To nie pomogło? Mi to zawsze działało... Pliki powinny znajdować się w folderze AIVeditor/villages. Jak go odnajdziesz, to zrób tak jak napisałem wyżej (skopiuj 7 razy, pozamieniaj nazwy i wklej do folderu aiv w miejscu gdzie zainstalowałeś grę)
PS: Moim zdaniem najlepiej nazywać stworzone pliki takimi tytułami jak new, mapa, wtedy wiemy dokładnie, że ją mamy.
ponceriusz - 28 Styczeń 10, 16:25
Dobra już działa mi wszystko. Nie trzeba tak kopiować plików jak napisałeś. Po prostu w wyszukiwarce wpisałem AIV Editor i wszedłem we folder, który mi pokazało, tam jak chciałem wejść, to jakaś operacja się zrobiła i działa.
PS Wkrótce dam na forum kilka zamków.
Edit. Raczej Lwiego Serca i Nizara (bo wg. mnie mają najgorsze, ale jak ktoś proponuje dla kogoś innego to niech napisze).
Fryzjer - 28 Styczeń 10, 17:04
A więc dzięki temu programowi możemy stworzyć nowe zamki dla botów . Jak widzę, jest to bardzo pomocne narzędzie urozmaicające grę. A jego przetłumaczenie przez Lorda Smerfa bardzo pomoże przyszłym twórcom nowych miast . Chyba się skuszę w czasie ferii na przetestowanie programu ;].
davis140 - 28 Styczeń 10, 18:45
Tak, ale program ten nie łatwo zrozumieć od razu i są z nim problemy, ale po to właśnie jest ten poradnik, żeby nam to ułatwić
|
|