|
StrongholdNet - forum graczy Stronghold Najwiêksze polskie forum o grach z serii Stronghold. |
|
Seria Stronghold - Ogólnie - Przysz³o¶æ Twierdzy
kapifili - 6 Listopad 16, 23:21 Temat postu: Przysz³o¶æ Twierdzy Ostatnio na Shoutboxie rozmawiamy praktycznie ca³y czas na temat przysz³o¶ci serii Stronghold. Jak na razie Twierdza nie idzie w dobrym kierunku. Uwa¿acie, ¿e powinni stworzyæ porz±dny remaster Twierdzy (taki z now± kampani±, przeciwnikami - ale o zmianach mamy osobny temat)? Wed³ug mnie to najlepsze rozwi±zanie z aktualnej sytuacji. Zapraszam do dyskusji!
Proszê mi od dzisiaj nie pisaæ ju¿ ani s³owa o przysz³o¶ci Twierdzy na shoutboxie
PS.100 post!
DarnokOk - 7 Listopad 16, 17:58
Znowu nie b±d¼my a¿ tak restrykcyjni i je¶li kto¶ zechce napisaæ tu propozycje na nowo¶ci w remasterze to jak najbardziej ten temat siê z tym wi±¿e. Plus ciê¿ko co¶ napisaæ, je¶li nie mo¿na wspomnieæ o pomys³ach na zmiany.
Chyba rzeczywi¶cie, jedynymi opcjami na zawojowanie rynku RTSów by³by remaster SH lub SHC, ew. nowa czê¶æ w 2,5D - choæ znaj±c optymalizacjê SHC2, lepiej, by wrócili do 2D. Kilka nowych jednostek, nawet korzystaj±cych z tych samych broni, ale maj±cych inn± zbrojê - to by na pewno nie zaszkodzi³o.
W SH rzeczywi¶cie tryb skirmish z botami by³by mi³ym dodatkiem, przez brak wojsk arabskich i dostêpno¶æ palisad. (S± jeszcze jakie¶ inne budynki nieobecne w SHC?)
Jak chodzi o SHC, najbardziej brakuje mi kampanii fabularnej na skalê tej z jedynki - mamy do wyboru historyczne - które s± bardzo ciekawe, ale jednak krótkie - i dwa szlaki skirmish, które nie maj± ¿adnej fabu³y.
Je¶li Firefly nie bankrutuje, to powinno chyba przeznaczyæ ¶rodki na w³a¶nie powrót do korzeni - niestety w 3D sobie po prostu nie radz±, bo s± zbyt ma³ym studiem, by jako¶æ finalnego produktu by³a na poziomie. Kiedy gra nie jest zbyt ³adna, a mimo to brakuje jej optymalizacji, to znak, ¿e przeceni³o siê swoje mo¿liwo¶ci. Plus studia indie ich przyæmiewaj±, w³a¶nie dlatego, ¿e ich gry s± robione z pasj± i s± dopiête na ostatni guzik - je¶li maj± jednego grafika, to stawiaj± na pixel art, a nie na grê w 3D itp. (Nie mam na my¶li tego, ¿e w Firefly Studios pracuje jeden grafik - podajê przyk³ad.) Moim zdaniem, kiedy jest mo¿liwo¶æ, by w grze by³o wiêcej zawarto¶ci, kosztem grafiki, to powinno siê postawiæ na gameplay. Ciê¿ko jest do¶cign±æ grafice AAA, a gameplay odgrzewanych kotletów mo¿na czêsto przebiæ.
Nie zapominajmy, ¿e patrzymy na kolejne czê¶ci przez pryzmat poprzednich. Dlatego wspomina³em o byæ mo¿e rozpoczêciu kolejnej marki, od której oczekiwania bêd± du¿o mniejsze, ni¿ od kolejnego SH.
No i pamiêtajmy, ¿e robienie gier to te¿ pewna forma sztuki i nie da siê wyprodukowaæ dziesi±tek dobrych Strongholdów - to nie jest samochód, których to mog± powstaæ tysi±ce ka¿dego dnia. Je¶li Firefly siê wypali³o, nie pozostaje nam nic innego, jak pozostawiæ SH za sob± - move on. A chyba na SHK sobie zarabiaj± w miarê.
kapifili - 7 Listopad 16, 18:23
Warto dodaæ, ¿e gdyby Firefly mia³o zrobiæ now± kampaniê do jedynki to potrzebne by³oby op³aciæ aktorów (nie wyobra¿am sobie angielskiego dubbingu). Niestety wszystko kosztuje :\. Zastanawiam siê ile Firefly zarabia na SKH. W ogóle s± gdzie¶ jakie¶ statystyki co do kosztów produkcji SC2 a zarobków z niej? Bo ciê¿ko w sumie stwierdziæ ile maj± pieniêdzy na poczekaniu. Ale mimo wszystko gdyby zrobili jak±¶ zrzutkê to na pewno bym co¶ wp³aci³. Bardzo zale¿y mi na remsaterze jedynki, spe³nienie marzeñ. Nie wiem jakie nastroje panuj± w innych krajach co do Twierdzy, ale my¶lê, ¿e jest podobnie. Trzeba po prostu czekaæ na rozwój wydarzeñ.
|
|